Diskuze

Názor: Auta na dvou kolejích, jedna z nich je nabitá penězi a elektřinou

Automobilky musí kvůli nesmyslným ekopředpisům investovat obrovské peníze do vývoje technologií, které si nakonec koupí jen promile zákazníků, ten zbytek pak chce normální auta. A ta se vyvíjejí na té druhé koleji.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PS

P73e32t63r 91S67e24d20i87v16y

11. 11. 2016 8:03

Tak ano, technologicky se to zda nesmysl, ale netreba byt tak kratkozraky. Nekdy se musite omezit, abyste nepodporoval osu zla, tedy vyvozce ropy. Cim drive snizime zavislot na rope, tim mozna oddalime treti svetovou valku. Jden se podivejte jak Rusko potichu sililo v dobe predrazene ropy. Investovalo do zbrojeni az se nam to vymstilo. Podivejte se, jak Saudove podporuji rozbiti Evropy prostrednictvim IS. Tenhle svet je o preziti a o ovladnuti a ne o komfortu a delsim dojezdu nasich plechovek. Prosim, zamyslete se. Kolik kazdy ze sveho prijmu date za energie? Spoctete do toho projete PHM, ale i naklady na vytapeni. Zjistite, ze neni neobvykle za to dat vse dat i 10,000 kc mesicne. Kurna to je slusny balik penez, i kdyz za hranice odtece jen pulka z toho ( po odecteni lokalnich dani ) A kolik nas je? To je penez na rakety, tanky, anexe...

0 0
možnosti
EM

E97m88i60l 75M86i35n92á82ř

21. 10. 2016 12:40

"Otázkou je, co by bylo se spalovacímimotory, kdyby se obrovské peníze investované do rozvoje elektromobility cpalydo nich."

a obráceně:

"Otázkou je, co by bylo s elektromotory a bateriemi, kdyby se obrovské peníze investované více než století do rozvoje spalovacích motorů cpaly do nich."

1 1
možnosti
ML

Mohu si jen blahopřát že tou dobou už jistě budu na důchodu a nebudu na auto bezpodmínečně odkázán - teď musím denně jezdit do práce 50 km. Vlakem by to časově moc nešlo.

Holt, EU jen dokazuje jak hrozný a škodlivý parazit to je - zlatá někdejší RVHP! A že na čele těchto kravin stojí Německo - kolébka automobilizmu, mne přivádí k úžasu...

0 0
možnosti
ML

"Diesel je dnes v očích veřejnosti „špinavější“ než kdy předtím"

Kdepak, tak to není, jen veřejnost dostala prvních pár informací o tom, jak moc jsou dieselová auta špinavá. A jde jen o špičku ledovce, protože nafťáky nejsou jenom špinavé, ale také rakovinotvorné, mutagenní a jedovaté.

To vše jsou nezpochybnitelná fakta, která si kdokoliv může dohledat a ověřit, jenže veřejnost byla roky ohlupována marketingem typu "čistý, ekologický, moderní, atd. diesel" což je jen lež a tak je to pro mnohé překvapení.

Za tohle prolomení informačního embarga můžeme děkovat Dieselgate, protože to je pro nás všechny jen dobře.

Elektromobily jsou skvělá šance, jak se vymanit z té špíny, kterou nám tady ropné lobby udržuje.

Jinak celý článek by se dal parafrázovat takto:

Azbest má skvělé chemické a fyzikální vlastnosti jako nehořlavost a žáruvzdornost. Jen je karcinogenní, tak nám ho chtějí zakázat a nutí nás používat alternativy, které nejsou nebezpečné. Těšíte se na takovou budoucnost?

Odpověď je: Ano těšíme! V případě azbestu už to prošlo, je zakázaný, používají se jiné materiály a svět funguje dál, jen naše zdraví ohrožuje o jeden vliv méně. Kéž by to stejně dopadlo i s dieselovými motory.

2 3
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
3 0
možnosti
VZ

Jenže existuje také hledisko technické. Elektřinu zatím stále vyrábíme s účinností tak 30 - 40% a k tomu z velké části ve fosilních elektrárnách. A co hůře, ani výhledy nejsou v tomto směru příliš moc optimistické, jakkoli se zelení věrozvěsti chytře napojení na struktury EU snaží hlásat opak. S menší hmotností elektromotoru a menším záborem místa máte sice pravdu, ale je to jenom polovina pravdy. Srovnejte k tomu také hmotnost a zábor místa u klasické palivové nádrže a u akumulátoru v elektromobilu. Ta více jak půltuna váhy u tolik velebené Tesly je něco šíleného. Vývoj by se spíše měl soustředit na dosažení co největšího pokroku u hybridních automobilů tak, aby po městech šlo maximálně jezdit na elektřinu a rekuperovat energii během přískoků na semaforech. Na dlouhé jízdy pak ať běží spalovací motor s případnou pomocí elektřiny při akceleraci.

5 0
možnosti
VZ

Patří to pod pana Kotase, ale nějak si stránka zažertovala.

0 0
možnosti
PK

P47a55v72e22l 36K48u72t67i61l

13. 10. 2016 10:40

Jinými slovy nechte mi můj svět nechci o tom nic vědět, ještě bych byl za vola...

Tak jen vězte, že já v zimě, v době kdy soused jde do auta s tím, že to ani možná nenahodí, už sedám do vytopeného interiéru (takže vytopeno ještě na zásuvce= -0km z dojezdu) a v létě když vylezu z obchodáku, tak mám v autě pořád 22°, nechávám klimu puštěnou.

3 0
možnosti
JK

J73a33n 55K51o11t58a45s

13. 10. 2016 9:00

Čistě z fyzikálního hlediska je elektromotor 3x účinnější než spalovák. Takže už po delší dobu jsou elektromotory v automobilismu mantra, jak dosáhnout nevídaných výkonů od nejnižších otáček. Navíc elektromotory zabírají i významně menší prostor než jejich spalovací alternativa a umožnuji rekuperaci energie při brždění a jízdě z kopce. Jejich nástup by nastal tak jako tak, proto tady máme hybridy.. No a elektromobily jsou pak další krok, i když zatím šeredně předražený. Kvůli tomuhle bych se budoucnosti určitě nebál.

3 1
možnosti
JM

Je třeba ale započíst účinnost výroby , přenosu a skladování el. energie a jsme okamžitě na max.40%. Na to zapomínáte.

1 0
možnosti
PB

P87e57t35r 16B11á41č94a

12. 10. 2016 19:54

Ve sve garazi nikdy nebude zadny samoriditelny kram nebo nejaka parodie na auto na elektriku i kdyby jste to davali zdarma!!

Kazdej nastesti nema mozek vypalen od slunce.

1 2
možnosti
PB

P69e72t67r 86B69á50č64a

12. 10. 2016 19:51

Slunickari vsech zemi seberte si svoje ekomoudra a ty svoje elektrokramy a jdete tam kam slunce nesviti !!

4 3
možnosti
PK

P95a71v25e54l 33K20u36t48i60l

12. 10. 2016 19:54

Třeba do číny, tam přes výfukové plyny skutečne nesvítí.

1 0
možnosti
JF

J74a79r35d24a 97F64i95c48e51k

12. 10. 2016 15:42

Pokusy o přečůrání fyziky a chemie končily vždy úspěšně, pro F. a CH. Energii stále získáváme z paliv (většinou fosilních) s nějakou účinností, s další ji umíme skladovat a dále přeměňovat. Víc kroků=větší ztráty.

2 0
možnosti
JV

J26a97n 48V50e69s63e74l94ý

12. 10. 2016 17:53

Aha, takže je asi fakt nesmysl těžit ten mazlavý černý hnus s velkým úsilím někde v zamrzlé prdeli, za velkých energetických nároků to přepumpovat tisíce kilometrů do Kralup a Litvínova, energeticky náročně to krakovat a destilovat, přepumpovat výrobek do cisteren a rozvézt do republice, napumpovat do do aut a následně to spálit, v ideálních podmínkách s 30% (reálně <20%) účinností.

4 4
možnosti