Diskuze

CRASHTEST: Dvouapůltunový nepřipoutaný spolujezdec řidiče zabije

Tomuto testu se říká také Stapp test. Americký letecký lékař John Paul Stapp si jako první všiml, že při nehodách aut zahyne víc lidí než v letadlech. A tak se v roce 1954 posadil na raketové saně, aby sám ověřil a ukázal, co se s lidským tělem děje, když podstoupí extrémní zpomalení.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MP

prečo"všetci" automaticky predpokladajú, že je NUTNÉ vyrábať takzvané BEZPEČNÉ automobily?

potomm by museli byť všetky IDENTICKÉ - rovnaký materiál, konštrukcia, hmotnosť, ... - preženiem to - ALEBO všetko trabanty, ALEBO všetko jeden teréňák!

inak je to celé nezmysel.

0 4
možnosti
Foto

Ona i taková dvoulitrová petka položená za zadním sklem dokáže " zázraky " .

3 0
možnosti
MB

Stačí blbě naložené plechy v dodávce a aby řidič dupl na brzdu...

0 0
možnosti
AS

A64l17o85i29s 22S60t96a23r62ý

13. 10. 2016 14:00

Zajímavý jak se tady všichni dohadujete o terminoligii a značení (ostatně malé g se pro tíhové zrychlení zcela běžně používá), ale nikoho zatím nenapadlo si přepočítat ty cifry. Už jenom proto, že v závěru článku se tvrdí, že člověk vydrží 40g maximálně zlomek sekundy a přitom předtím se nás snaží přesvědčit, že Stapp přežil 46g po dobu 1.4 s. Mě teda vychází, že z 1000 km/h na nulu během 1.4 s je zhruba 20g (za předpokladu konstantího zpomalování). Pokud jsem někde udělal chybu, prosím o opravu.

4 0
možnosti
JS

ano průměrné zpomalení je 20 G, chybu jsi nejspíše "udělal" v předpokladu konstatního zpomalení. Někde tam bude špička o vyšší hodnotě. ;-)

0 0
možnosti
MH

pretizeni 20g ..... jako 20gramu?? no, nic moc Frantisku Dvoraku

1 6
možnosti
VP

20g jako dvacetinásobek tíhového zrychlení.

2 0
možnosti
TK

Tak se vám to zase povedlo. Nebýt toho nesmyslného nadpisu, tak bych sem nelezl. :-P

2 0
možnosti
JJ

Je dobré si hlídat, abyste neseděli před nezodpovědným jedincem. Umím si představit, jak to v praxi vypadá. Vzadu se nepoutáme, je to jenom kousek. U předních cestujících dochází tímto k mnohačetným frakturám žeber, které následně pronikají do srdce, plic a dalších orgánů.

8 0
možnosti
PB

P52e82t50r 26B33ü51r77g96e11r

13. 10. 2016 10:34

Termíny:

opakem zrychleni je zpomalení,

opakem zpoždění je náskok

;-)

Fyzikální jev popsaný v článku odpovídá učebnici základní školy a měl by býti na této úrovni srozumitelný, nikoli matoucí

2 0
možnosti
JF

Nesouhlasim. Pokud se ohanite ucebnici, pak byste mel vedet, ze zrychleni je vektor (tudiz je dana velikost a smer). Zpomaleni je neexistujici fyzikalni velicina a laicky vyjadruje pouze to, ze zrychleni pusobi proti smeru pohybu (dochazi ke snizeni rychlosti).

P.S. Jen rypu......

4 0
možnosti
MV

trochu bordel v pojmech ne ? těžko se z 80kg težkého spolujezdce stane 2500kg spolujezdec....váha(kg) se přeci nemění jen síla

0 4
možnosti
MN

Hmotnost nezávisí na tíhovém zrychlení, váha ano. Na měsíci bude mít osoba hmotnost 60kg, ale bude vážit jen 10kg.

5 0
možnosti
PP

Škoda počítá s tím, že průměrný obézní Čech má 80 kg?

Kdysi spadlo letadlo, tam myslím počítali s tím, že průměrná hmotnost pasažérů je 70 kg a pak plné letadlo daleko těžších pasažérů pak prostě spadlo.

A pamatuji, jak u nás policie jednou kontrovala hmotnost aut a našla jich celkem dost přetížených.

Otázka, pokud přetížené auto, např. obézními Čechy způsobí nehodu, včas nezabrzdí, bude to vina řidiče? Určitě! Když mají mít řidič ve Francii povinně tester na alkohol, proč u nás nemít povinně v autě váhu?:-)

2 3
možnosti
Foto

Rozkydlí jsou mrtví tak či onak, s těmi se nepočítá.

2 0
možnosti

A k čemu , že tento článek je?

Krom toho, že ŠKODA testuje skelet nějaká Octávie , což mě stejně vůbec nezajímá, v článku není nic zajímavého.

1 6
možnosti
JS

že by k tomu, abys (pokud jsi vůbec řidič) vyžadoval bezpodmínečné připoutání toho, co vezeš za sebou na zadním sedadle?

3 1
možnosti