Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Automobilová doba kamenná: Oltcit zhmotnil socialistický šlendrián

Zdaleka ne všechny veterány vyvolávají jen pozitivní emoce. Vtip je v tom, že pro sbírání různých rarit vůbec není nutná láska k oné značce. Koupě rozporuplného vozu je sice často nahlížena jako jistý druh perverze, ale zájem o nevšední model převáží a majitel je zpravidla navždy ztracen. A právě takový je také rumunský Oltcit.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Za socialismu sice bujel socialistický šlendrián a nedostatek snad úplně čehokoliv, co bylo aspoň trošku nějak užitečné, ale na druhé straně ta doba zase v lidech podporovala schopnost improvizace a realizace velkých činů s minimem pomůcek a materiálu.... no....velkých.....občas až bizarních.....Např. osobně jsem znal lékaře, chirurga, který si sám svépomocně do své Volhy vmnotoval naftový motor. Už si nejsem schopen vzpomenout z jakého auta ten nafťák pocházel, matně si jen vzpomínám, že to snad bylo z nějakého socialistického náklaďáku.

No řekněte, koho by něco podobného napadlo dnes, že?:-P

0 0
možnosti

Do Volhy se dával Mercedes i Avia.

1 0
možnosti

P74a14v31e82l 54M28e75d67e94k

11. 11. 2016 19:57

Zelinářsko-řeznická krátkodobá hitovka :)

0 0
možnosti

Ve Světě motorů blahé paměti psali, jak se při zimním testu zkušený testovací jezdec pokoušel projet zatáčku s pomocí ruční brzdy. Vylétl ze silnice ve směru tečny - ruční brzda ovládá přední kola...

3 0
možnosti

:-) Jojo a ještě měla ručka extra brzdové destičky, prostě francouzští konstruktéři pustili invenci z uzdy.

3 0
možnosti
Foto

P44e31t25r 40Š17r87a24i67e17r

10. 11. 2016 9:31

V článku a diskusi se to neobjevilo ale pro mladší ročníky: ceny musíte vynásobit 10x až 20x, abyste měli srovnání s dneškem. A to je teda hustý, za takovej vrak. Já bral v Aritmě nějakých 1300 měsíčně, před revolucí o něco víc ...;-) O době čekání v pořadníku na tento model nevím ale rodiče čekali na Trabanta slušnou řádku let (řidičák neměli, byli v pořadníku jen kvůli prodeji pořadí ...) ;-D;-D;-D

5 0
možnosti
Foto

R88o19m49a26n 22K69o39z11e37l

15. 11. 2016 17:48

Naši na trabanta nečekali, asi rok 1980 a pořídili si jej, ačkoli nebyli dobře placeni - máma základní vzdělání, pracovala ve Svitu, táta zámečník. Trabant vydržel jen 13 let, ve srovnání s dnešními auty nemyslitelné, které vypadají po 13 letech jako právě vyjeté z fabriky.

0 0
možnosti

L76i71b20o84r 63K71u57n36s22t

9. 11. 2016 11:51

Jeden můj známý se vydal v devadesátých letech s tímto autem do Francie k rodině. No a co čert nechtěl, zadřel se mu tam motor. Naštěstí mu jeho rodina pomohla a koupili nový motor od citroenu a dojeli v pořádku domů. ;-D

3 0
možnosti

Oltcit - někdo mi hned druhý den po zakoupení odtrhl znak Oltcitu a zbyl tam znak Citroenu, když jsem někam přijel, tak ho všichni obdivovali. Záviděli mi ho i sousedi, jednou jsme sedli do auta a zdálo se nám, že jsme nějak nízko - všechny 4 pneumatiky byly propíchlé, jindy mi někdo ukradl obě zadní skupinová světla, tak jsem jezdil bez nich, občas někdo obešel auto s klíčem. Moje máma, když nasedala dozadu, tak si tam vždycky lehla, bylo to tak měkké, příjemné. Do auta jsem vzal i celou válendu. Byla s tím autem zábava.

3 0
možnosti
Foto

Ten článek je velmi podivný. Neodborný a předem zaměřený na znectění Oltcitu. A hlavně plný pověstí a báchorek. Samozřejmě Oltcit nebyl žádný Mercedes, ale na svou dobu a na naše poměry velmi elegantní a v mnoha ohledech spolehlivé auto. Po odchytání některých socialistických šlendriánů jako vlhnoucí kabely, neseřízený karburátor apod. Vzpomeňte, kolik takových "drobností" kazilo život majitelům Škodovek. Najezdili jsme s ním mnoho tisíc km a dodnes vzpomínáme v dobrém.

Parkoval venku a ani v tuhých mrazech nevyžadoval velkou péči. Stačilo nastoupit a otočit klíčkem (vzduchem chlazený a jednoduchý motor). Oproti ostatní konkurenci v ČSSR působil "francozský" vnitřek jako zjevení. Ale to jste milý autore článku zřejmně ještě chodil do školky (pokud vůbec).

4 1
možnosti

se mi líbí to nadužívání výrazu "socialistický šlendrián" ;-) zvláště, když si člověk vzpomene na dieselgate či telefony Samsung:-/

1 4
možnosti

J97a24n 81M13a94j56z15n44e83r

6. 11. 2016 13:09

"osvědčit nejednu slabou stránku" - tohle slovní spojení nedává smysl, spíše "projevit slabou stránku" nebo "odhalit". To je podobné, jako velmi používané "díky havárii nestihli schůzku" apod (místo "vinou havárie")

10 0
možnosti

Koupil jsem nový. Jezdil jsem s tím rok. První problém byla spotřeba, jezdilo to přes deset. Druhý problém byly přední tlumiče. Za rok jsem s tím na cestách do Něecka najel 50.000 km a pak prodal. Nic z popisovaného se neprojevilo. Na tehdejší dobu hezký interiér a na tak malé auto, pro dva velmi pohodlné.

2 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

První jízda: Kodiaq si škodováci na rozloučenou se spalováky vymazlili

11. dubna 2024

S novým Kodiaqem si Škoda mohla vyhrát. Tým Jiřího Dytrycha, šéfa projektů spalovacích aut značky,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Elektrokolo, co vypadá spíš jako motorka a tak se i chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K jeho...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Švédská aplikace motivuje žalobníčky odměnou k nahlašování špatného parkování

18. dubna 2024

Někdo špatně zaparkoval! Rychle to vyfoťte, zdokumentujte prostřednictvím aplikace a získejte...

Čínský Dongfeng zaútočí na Evropu přes Itálii, chce tam postavit automobilku

18. dubna 2024

Společnost Dongfeng Motor jedná s Římem o tom, že by vyráběla vozy v Itálii. Čínská automobilka...