Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Je staré, ale nevzdám se ho. I když má málo oranžový blinkr

Miluji naše auto. Je to dělník. Jedenáctiletý pracant, který bez řečí převeze šest padesátikilových pytlů krmení pro domácí havěť, a i když si po naložení trošku přidřepne, na jeho výkonu to není poznat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R30o61b32e44r60t 48V34i81l64i79m19o62v60s12k43ý 1729225454118

Autor "objevil ameriku". Mě řízení nevadí, asistenty potřebuji na sále při operaci a ne v autě. Mám naposlouchané zvuky a každý jiný mě v autě ruší. Mám rád, když mám o autě přejled, ale nepotřebuji, aby mě upozorňovalo na každou kravinu. Oranžová kontrolka mě stačí pouze na informaci o nízkém stavu paliva. Jak mám nafouknuté gumy vím, protože když jsou podfouknuté a nebo přehuštěné, tak to poznám. Jak? No praxe, řídím skoro 40 let. Dobře, legálně nějakých 35. Takže nové auto opravdu nechci. Jedno takové mám služební a je to opruz. Pořád něco bliká a cinká, jednou že praskla nějaká žárovka, potom se venku ochladí a najednou si všechno přešteluje, jen abych si všiml, že je venku zima. To sakra vím i bez té ptákoviny. Pak ta záplava oranžových kontrolek....naučil jsem se je ignorovat. Docela začínám chápat lidi, co přelepí palubku a přeruší vedení k bzučáku či co to vydává ty příšerné zvuky. ;-D

+2/0
21.10.2016 8:22

P69a93v39e64l 26N30e26m43e13c 1423571750524

Mám následující zkušenost... Přijedu na STK s vozem v perfektní kondici. Pravidelně ošetřovaný včetně podvozku, nikde kousek rzi. Během pročítání protokolu mne zarazila jedna poznámka ve středně těžkých závadách: "koroze podvozku" !!! Ptám se technika, a on mi okamžitě odpovídá:"No, něco tam napsat musím! Je to starší auto.". Přeloženo:"Musím tam něco napsat, aby tam nebylo prázdno.". Jsou technici STK takto instruováni? Jsou snad placeni od každého řádku zápisu do protokolu? Oktanům zdar!

+5/0
17.10.2016 13:58

M62a78r41t28i38n 75K51a45r33á42s91e61k 9278813338228

Takze jste to auto presta pouzivat, nebo tu "korozi" opravil a jel znova na STK?

0/−3
17.10.2016 15:23

J95i14n37d15ř84i47c52h 18Š25k31o73p65e18k 4695641440625

no jestli to napsal do vážných, tak bych se s ním hádal

Jestli se potřebuje slohově vyřádit tak to má psát do lehkých závad. Případně si koupit brýle

0/0
17.10.2016 17:40

M75a58r27t53i66n 30N58e65b69e51s65k62ý 7236800967822

Když přijedete na STK s autem jakkoli perfektním, většinou vždy budete mít v závadách A něco takhle neškodného.

Pokud to tam technik nenapsal, byl hned podezřelý, že přivřel oko, nebo to auto pustil bez kontroly.

Vždy jsem měl auta ve věku kousek pod věkem veteránským a tyto "závady" v kolonce závad závažnosti "A" jsem takto chápal.

+1/0
18.10.2016 15:30

F50r51a24n75t52i39š66e73k 13S23o53b38o97t36k17a 1217283954180

Proboha a jak procházejí STK starší náklaďáky? Minulý týden jsem projíždel Havlíčkovým Brodem (tedy spíše popojížděl) a dvakrát jsem se natrefil ve frontě za starší náklaďáky. To byla hrůza jak kouřili - tenhle kouř a smrad během postávání ve městě já přece nevyrobím se svým benziňákem ani za tisíce kilometrů. Jak oni projdou - či snad jezdí bez STK???

0/−3
17.10.2016 6:35
Foto

D22a67v76i42d 38P78e86n40k 4800328599595

projdou, bo to neměří, vyplní se jenom protokol a je to....běžná věc

0/−4
17.10.2016 12:49

J60i31n98d55ř55i83c47h 78Š35k17o13p77e23k 4895901910655

soulad se kontroluje se stavem platným v době uvedení do provozu.

Tehdy bylo normální, že nafťáky kouřily

+5/0
17.10.2016 17:41

J38i21ř34í 25S53c88h71w32a54c16h 8628844628336

v době uvedení do provozu kouřili mnohem mnohem méně než dnes předvádějí některé Avie či TDI.....kdyby to tehdy bylo v normě, tak bychom se tehdy "udusili".

0/0
20.10.2016 23:02

J45a34k35u22b 57S74t76a57š59e95k 4957629653824

No, jestli to kouří jak Suchoj se zapnutou forsáží, tak to potěš koště. Plíce spoluobčanů vám poděkují.

Ale jinak souhlasím, taky mám rád staré věci a snažím se je využívat, co nejdéle to jde.

+2/0
17.10.2016 0:59

J39a62r13o71m83í62r 66K41r67á66l 4940929874319

Jen 300 tisíc ? Při troše péče není problém najet půl milionu. :-)

+1/0
16.10.2016 22:58

J40a39n 57S17v12e61t96l25i38k 8377679559409

Viděl jsem Octavii se 66kW TDI přivezenou ze Španělska a měla najeto 880000. Kouřila, žrala olej (litr na 1000), ale pořát jezdila a táhla. V původní službě složila v Madridu jako taxi.

+1/0
20.10.2016 13:30

M12a98r76t49i76n 41H22o35r57á52k 9953119324

Článek bez jasného závěru. Koneckonců celé je to takové bez hlavy a paty.

Co vlastně chtěl autor říci?

Raději ať jezdí svým milovaným autem a nic už nepíše.

0/−6
16.10.2016 22:32
Foto

T69o41m62á51š 59S89t43e18i89n63h12ü18b41e34l 2538811553103

Ja som na tom rovnako mam 11 rocne auto a nemenim.. Nasa audinka 1.8T oslavuje 11rokov a nabehala 360 tis km. Stale si veselo pradie, kontroly bez velkych problemov. Po tych rokoch a kilometroch je to uz plnohodnotny clen rodiny :-)

+2/0
16.10.2016 21:58

J19a86n 46H38r14u10z21a 8634908889547

Dávno před focením aut na STK jsem neprošel kvůli oloupané žárovce a nepomohla její okamžitá výměna z rezervy. Prostě chtějí vydělat na opakované STK. Také jsem ji okamžitě změnil a tam co nyní jezdím mě i poštelují světlomety zdarma a nikdo mě kvůli tomu nevyhodí.

+8/0
16.10.2016 10:13

M90a61r25t94i76n 13K53a28r36á15s96e23k 9778593488858

Tak proto mame relativne volny trh s STK - taky chodim k tem s rozumnym pristupem (tj nenachaji projit auto, ktere projit nema, ale kdyz vam nesviti zarovka, tak ji neni problem vymenit, postelujou svetla apod)...

+4/0
16.10.2016 18:04

J16a68n 51H57á32j49e21k 2706576503245

Nevím, ale není opakovaná STK do čtrnácti dnů zdarma?

0/−3
16.10.2016 21:34

J41o52s64e22f 61Š39o17l78t98e21s 8294868430903

Není. Stojí cca 200 Kč

+4/0
16.10.2016 21:39

J65a60r33o15m42í28r 12K97r13á96l 4850409494679

Jak kde. Někde chtějí stovku, jinde až 500 a někde do týdne nic.

+6/0
16.10.2016 23:03

J84a92r73o46m53í63r 42K56r78á63l 4810819344949

Ono záleží na tom, která STK to je. Mně technik doladil světla se slovy: "Přece sem kvůli takové blbině nepojedete ještě jednou". :-)

+7/0
16.10.2016 22:59

H35o34n76z60a 72T58a21r 3299342374652

Seřízení světlometů To mají v popisu práce, ale někteří chtějí peníze navíc Do kapsičky .

Mě při předchozí STK zjistili, že jsem na nějaké díře Dostal takovou pecku do nápravy, že se mi změnila geometrie . Jedna pneu se z vnitřní strany více sjela . Chtěl jsem tam dát na místě plnohodnotnou rezervu, ale pán technik mi zdělil, že mě stejně nepustí ! Ještě ten den jsem si Půjčil kola od známého, a až pak mě pustil . Další den jsem v klidu řešil geometrii a novou gumu .

Jako v každém povolání jsou slušní a méně slušní zaměstnanci, kteří hledají kde zákazníka natáhnout.

+1/0
24.10.2016 22:23

J84i63ř18í 47V31a93v59ř40í14k 7804229805780

Něco je tady v česku špatně. Buď výdělky nebo cena auta. Nebo obojí? Jak se vyřeší? Ekologie? Pan Tomáš Bašanda píše pravdu, ale mnohým se to nelíbí, tak jak smrad z komína mnohým nevadí, než zjistí že mají měsíc do skonu!

+3/−5
16.10.2016 8:37

T28o58m97á90š 24K79u51c10h70a32ř 3437301248611

Stejně je to trochu zázrak, že se slušnějšími auty lze minimálně 10 x objet "po rovníku" zeměkouli. :-)

+6/0
15.10.2016 23:40

J44i24ř43í 18H42l11i87s42n43i17k29o22v78s28k73ý 9863721412731

Staré diesely - rakovinomety. Rakovina plic, astma, alergie, atd.

+5/−14
15.10.2016 23:20

J45a55k90u45b 39M49a15t78ě67j92ů 5485372941315

saze clovek vykasle, mikrocastice nikoliv

+17/0
16.10.2016 0:05

J32a36n 95H83r66u60z45a 8644838499647

Oxidy dusíku také? Tím jsou diesely (a bohužel i přeplňované benziny) charakteristické.

0/0
16.10.2016 10:14

M88a35r47t17i91n 51K20a64r11á50s74e71k 9818683718858

A co jste tim chtel rict? Stary motor chrli do vzduchu vsechno od mikrocasttic po vetsi castice sazi, do toho spoustu toxickych plynu. Moderni motor nevypousti prakticky zadne vetsi castice, omezene mnozstvi mikrocastic a nesrovnatelne mene toxickych plynu. Nebo patrite mezi ty experty, co si mysli, ze filtr pevnych castic rozbiji saze na mikrovastice?

+2/−4
16.10.2016 17:56

J20a52r12o92m12í50r 53K85r78á45l 4900519184479

Filtr zadrží velké částice a spálí je na menší, co projdou filtrem. Nevím, zda je to nějaká výhra.

+3/0
16.10.2016 23:02

J49i71ř33í 83H92l84i30s38n13i13k23o89v87s38k80ý 9253401812251

Nefandil bych si. Hornické plíce byly plné uhelného prachu, i když vykašlávali tuny prachu. Prostě nikdy nejde vykašlat vše ven.

0/0
16.10.2016 23:20

J85i73ř81í 25E77r77b78e82n 1443234896107

Co je špatného na takovém fordu/peugeotu z roku 2004 s motorem 1.6 TDCi splňujícím Euro 3?

+4/0
16.10.2016 8:30

J66a78n 31H15á83j30e73k 2316316243855

Euro 3 nevyžaduje filtr pevných částic, u Peugota FAP, u koncernu DPF. A právě ty pevný částice, saze, mikro částice, způsobují rakovinu plic. Takže v zimě nastartovat, vyjet před garáž, nechat běžet je fakt dobrý zpusob, jak zvýšit šanci na pojistné plnění. :-( no, ale když to má tak skvělou spotřebu, tak nekupko, že.

Euro 3 jsem už poslal dál.

+1/−1
16.10.2016 21:40

J67o18s18e80f 22V50a81l65a 9540123223373

jenomze 90% mikrocastic nepochazi z provozu dieselovych motoru osobnich aut. Takze Euro 3 nebo 6 je jedno. Vetsina mikrocastic pochazi z pevnych topenist, uhelnych elektraren, oderu pneumatik a z jinych dieselovych motoru, terba nakladnich aut, lokomotiv a z vyfuku benzinovych motoru s primym vstrikem !!.

+3/0
16.10.2016 22:27

J31i18ř88í 18H97l29i12s15n59i34k34o39v55s73k47ý 9793581612601

Pokud bydlíte u cesty nebo chodíte u cesty, Vaše plíce a krev je plná sazí různé veikosti z dieselů.

0/0
16.10.2016 23:19

R20o12s52t18i93s55l63a91v 25C35h15v19í87l25a 5962648593805

Mam Toyotu Avensis r.v.: 1998. Vlastnim ho od roku 2004 a za tu dobu každy rok jen vyměna oleje a filtru. Jedenkrat brzdy a rozvody po 200 tisicich. Jinak nic. Momentalne najeto 315000 a v poho. Tak proc ho vyhazovat a menit za dnesni plecky co nic nevydrží.

+4/0
15.10.2016 23:01

J17i45ř98í 22E35r77b69e88n 1163754616267

Podobné řeči jsem slýchal i v tom roce 1998: "Dnešní auta jsou nacpaná elektronikou a nic nevydrží, to dvacet let starý mercedes je jiná škola!"

+2/−1
16.10.2016 8:24
Foto

R56o36m98a38n 74K57o72z56e38l 4967956753924

Nebo si pamatuju na tvrzení, že s felicií končí kapitola udělej si sám a už si na ní člověk nic neopraví. :-)

0/0
16.10.2016 20:29

M21a13r69t42i24n 29N68e38b90e43s64k94ý 7606300457722

Což byla jaksi pravda.

Samozřejmě vždycky bylo plno lidí, kteří nedokázali ani vyměnit kolo, ale do Favorita/Feldy se mohl pustit průměrný absolvent jakéhokoli učňáku a alespoň trochu techničtějších středních škol.

+3/0
18.10.2016 15:43
Foto

R94o43m38a23n 55K46o98z43e35l 4987496383604

Tak to bylo myšleno tak, že oproti dřívějším škodovkám je felicia šíleně složitá a vyžaduje servis, do Afriky ji dováželi dokonce s karburátorem, protože se vstřikováním by si tam neporadili.

0/0
18.10.2016 16:38

J52e42n86d35a 65V96r80a72n22i22k 6641586556241

Tak to já mám 3 roky starou Octavia 3 1.6 tdi.... necelých 100 tis a už tam je 4 EGR ventil, z převodovky se ozývají rány a .... a na kulanci škoda absolutně nepřistoupí... takže více takových starých dělníků!

+8/0
15.10.2016 22:19

J22i78ř68í 46S65c39h90w42a45c74h 8408294268696

nemáš to podtáčet.....;-)

+9/−1
15.10.2016 22:27

J41i28ř67í 82S69c94h64w43a25c66h 8108774128846

no nejlépe srovnat jednoho starýho dělníka co přežil s jedním novým co se zrovna "podělal"....

Ty si snad myslíš, že žádný starší auto se nepodělalo třeba v 50.000? No to víš, že ano, jen o tom dnes jaksi nikdo moc nemluví....;-)

+2/−1
15.10.2016 22:35
Foto

M68i76c41h42a81l 33N85a78j76m52a35n 7259803826950

Měl jsem Octavii II s legendárním 1,9 TDI-PD 77 Kw, najel jsem s ní přes 300 tis. km. Nyní mám Octavii II po fl s 1,6 TDI 77 Kw a najeto necelých 200 tis. km.

- spotřeba je srovnatelná

- novější 1,6 má jemnější, příjemnější chod

Nic zatím nenasvědčuje tomu, že by i ta 1,6 neměla zvládnout 300 tis. km.

0/0
15.10.2016 23:15

P31e95t74r 63Č44e97r80m91á47k 9878235959530

Tak 1.9 najela bežně milion (bez ohledu na to co svítilo na tachometru)...

+3/0
15.10.2016 23:28
Foto

M95i98c50h10a94l 75N75a45j96m38a44n 7569923106840

Tak motor milion možná jo, ale ten zbytek auta už na to nestačil.........

0/0
15.10.2016 23:31

P85e58t82r 25Č86e90r88m50á28k 9938165639710

To je jiná samozřejmě jiná věc ;-)

+1/0
15.10.2016 23:42

J11i76n96d82ř52i93c40h 88Š39k39o70p84e83k 4545301110985

no jasně, nesměl by se ten milion najíždět 30, 40 let

0/0
16.10.2016 13:37

M87a97r10t52i57n 90K94a22r20á66s47e26k 9348233148858

Mame ve firme destiky Octavii 1,6 tdi (predtim 1,9, octavie jsme brali vzdycky), co se tyce problemy s auty, tak nepozorujeme zadne meritelne zmeny (obcas se nektere auto vysype, ale jde spise o vzacnost). Mame ve flotile u Octavii druhe generace s najetymi vice nez 500 000km, auto potrebovali par oprav, ale nic krvave draheho, funguje porad)....

+1/0
16.10.2016 18:03
Foto

J34a27r12o31m79í84r 90H33l86u12b15e88k 2846970604591

Mam podobne auto, jeste starsi a taky se jej nezbavim, dokud to pujde. Ty dnesni sroty jsou navonena bida.

+20/−1
15.10.2016 21:39

T79o43m20á61š 43B70a12š88a98n81d10a 2452489922260

Zatímco ty staré šroty jsou smdutá bída, co zamořuje ovzduší ostatním.

+4/−14
15.10.2016 22:10
Foto

J29a13r46o66m29í17r 95H22l62u80b97e30k 2766160144881

Z mého benzínu nevyjde oblak černého kouře, když přidám plyn, jako z většiny současných dieselu.

+4/0
17.10.2016 13:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.