Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Je staré, ale nevzdám se ho. I když má málo oranžový blinkr

Miluji naše auto. Je to dělník. Jedenáctiletý pracant, který bez řečí převeze šest padesátikilových pytlů krmení pro domácí havěť, a i když si po naložení trošku přidřepne, na jeho výkonu to není poznat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R38o23b74e29r50t 59V63i69l89i20m30o53v82s26k78ý 1489515564858

Autor "objevil ameriku". Mě řízení nevadí, asistenty potřebuji na sále při operaci a ne v autě. Mám naposlouchané zvuky a každý jiný mě v autě ruší. Mám rád, když mám o autě přejled, ale nepotřebuji, aby mě upozorňovalo na každou kravinu. Oranžová kontrolka mě stačí pouze na informaci o nízkém stavu paliva. Jak mám nafouknuté gumy vím, protože když jsou podfouknuté a nebo přehuštěné, tak to poznám. Jak? No praxe, řídím skoro 40 let. Dobře, legálně nějakých 35. Takže nové auto opravdu nechci. Jedno takové mám služební a je to opruz. Pořád něco bliká a cinká, jednou že praskla nějaká žárovka, potom se venku ochladí a najednou si všechno přešteluje, jen abych si všiml, že je venku zima. To sakra vím i bez té ptákoviny. Pak ta záplava oranžových kontrolek....naučil jsem se je ignorovat. Docela začínám chápat lidi, co přelepí palubku a přeruší vedení k bzučáku či co to vydává ty příšerné zvuky. ;-D

+2/0
21.10.2016 8:22

P75a75v57e15l 28N12e93m14e46c 1533771440644

Mám následující zkušenost... Přijedu na STK s vozem v perfektní kondici. Pravidelně ošetřovaný včetně podvozku, nikde kousek rzi. Během pročítání protokolu mne zarazila jedna poznámka ve středně těžkých závadách: "koroze podvozku" !!! Ptám se technika, a on mi okamžitě odpovídá:"No, něco tam napsat musím! Je to starší auto.". Přeloženo:"Musím tam něco napsat, aby tam nebylo prázdno.". Jsou technici STK takto instruováni? Jsou snad placeni od každého řádku zápisu do protokolu? Oktanům zdar!

+5/0
17.10.2016 13:58

M51a17r58t14i47n 39K74a31r75á23s52e80k 9518983718378

Takze jste to auto presta pouzivat, nebo tu "korozi" opravil a jel znova na STK?

0/−3
17.10.2016 15:23

J89i42n94d55ř84i62c15h 35Š29k69o82p95e80k 4295141480135

no jestli to napsal do vážných, tak bych se s ním hádal

Jestli se potřebuje slohově vyřádit tak to má psát do lehkých závad. Případně si koupit brýle

0/0
17.10.2016 17:40

M70a48r45t86i14n 26N75e43b42e93s33k58ý 7426900227602

Když přijedete na STK s autem jakkoli perfektním, většinou vždy budete mít v závadách A něco takhle neškodného.

Pokud to tam technik nenapsal, byl hned podezřelý, že přivřel oko, nebo to auto pustil bez kontroly.

Vždy jsem měl auta ve věku kousek pod věkem veteránským a tyto "závady" v kolonce závad závažnosti "A" jsem takto chápal.

+1/0
18.10.2016 15:30

F19r89a68n25t38i39š32e46k 75S17o66b20o69t82k72a 1527133454640

Proboha a jak procházejí STK starší náklaďáky? Minulý týden jsem projíždel Havlíčkovým Brodem (tedy spíše popojížděl) a dvakrát jsem se natrefil ve frontě za starší náklaďáky. To byla hrůza jak kouřili - tenhle kouř a smrad během postávání ve městě já přece nevyrobím se svým benziňákem ani za tisíce kilometrů. Jak oni projdou - či snad jezdí bez STK???

0/−3
17.10.2016 6:35

D93a54v61i56d 10P10e31n35k 4290248239685

projdou, bo to neměří, vyplní se jenom protokol a je to....běžná věc

0/−4
17.10.2016 12:49

J60i91n37d65ř89i73c25h 65Š94k41o77p75e43k 4435121890385

soulad se kontroluje se stavem platným v době uvedení do provozu.

Tehdy bylo normální, že nafťáky kouřily

+5/0
17.10.2016 17:41

J57i68ř64í 86S38c64h59w18a68c42h 8948234268636

v době uvedení do provozu kouřili mnohem mnohem méně než dnes předvádějí některé Avie či TDI.....kdyby to tehdy bylo v normě, tak bychom se tehdy "udusili".

0/0
20.10.2016 23:02

J84a82k78u11b 29S95t66a16š57e71k 4667879593214

No, jestli to kouří jak Suchoj se zapnutou forsáží, tak to potěš koště. Plíce spoluobčanů vám poděkují.

Ale jinak souhlasím, taky mám rád staré věci a snažím se je využívat, co nejdéle to jde.

+2/0
17.10.2016 0:59

J58a65r70o52m61í70r 42K85r57á18l 4520339944699

Jen 300 tisíc ? Při troše péče není problém najet půl milionu. :-)

+1/0
16.10.2016 22:58

J76a57n 61S79v21e61t76l56i47k 8757959429669

Viděl jsem Octavii se 66kW TDI přivezenou ze Španělska a měla najeto 880000. Kouřila, žrala olej (litr na 1000), ale pořát jezdila a táhla. V původní službě složila v Madridu jako taxi.

+1/0
20.10.2016 13:30

M89a80r14t74i78n 97H88o64r17á71k 9623379684

Článek bez jasného závěru. Koneckonců celé je to takové bez hlavy a paty.

Co vlastně chtěl autor říci?

Raději ať jezdí svým milovaným autem a nic už nepíše.

0/−6
16.10.2016 22:32
Foto

T54o42m59á83š 40S52t48e14i35n45h19ü89b40e22l 2458621333143

Ja som na tom rovnako mam 11 rocne auto a nemenim.. Nasa audinka 1.8T oslavuje 11rokov a nabehala 360 tis km. Stale si veselo pradie, kontroly bez velkych problemov. Po tych rokoch a kilometroch je to uz plnohodnotny clen rodiny :-)

+2/0
16.10.2016 21:58

J61a79n 65H66r16u58z29a 8864258329167

Dávno před focením aut na STK jsem neprošel kvůli oloupané žárovce a nepomohla její okamžitá výměna z rezervy. Prostě chtějí vydělat na opakované STK. Také jsem ji okamžitě změnil a tam co nyní jezdím mě i poštelují světlomety zdarma a nikdo mě kvůli tomu nevyhodí.

+8/0
16.10.2016 10:13

M49a88r17t47i61n 77K45a14r98á70s69e96k 9568103498918

Tak proto mame relativne volny trh s STK - taky chodim k tem s rozumnym pristupem (tj nenachaji projit auto, ktere projit nema, ale kdyz vam nesviti zarovka, tak ji neni problem vymenit, postelujou svetla apod)...

+4/0
16.10.2016 18:04

J39a26n 74H83á12j36e16k 2956306193355

Nevím, ale není opakovaná STK do čtrnácti dnů zdarma?

0/−3
16.10.2016 21:34

J55o43s61e34f 12Š58o96l87t82e41s 8534368220743

Není. Stojí cca 200 Kč

+4/0
16.10.2016 21:39

J92a35r56o61m39í72r 36K89r82á44l 4830889254209

Jak kde. Někde chtějí stovku, jinde až 500 a někde do týdne nic.

+6/0
16.10.2016 23:03

J28a78r80o90m28í25r 21K11r49á72l 4800239254569

Ono záleží na tom, která STK to je. Mně technik doladil světla se slovy: "Přece sem kvůli takové blbině nepojedete ještě jednou". :-)

+7/0
16.10.2016 22:59

H22o79n64z32a 48T36a50r 3959422684402

Seřízení světlometů To mají v popisu práce, ale někteří chtějí peníze navíc Do kapsičky .

Mě při předchozí STK zjistili, že jsem na nějaké díře Dostal takovou pecku do nápravy, že se mi změnila geometrie . Jedna pneu se z vnitřní strany více sjela . Chtěl jsem tam dát na místě plnohodnotnou rezervu, ale pán technik mi zdělil, že mě stejně nepustí ! Ještě ten den jsem si Půjčil kola od známého, a až pak mě pustil . Další den jsem v klidu řešil geometrii a novou gumu .

Jako v každém povolání jsou slušní a méně slušní zaměstnanci, kteří hledají kde zákazníka natáhnout.

+1/0
24.10.2016 22:23

J36i89ř70í 54V45a23v83ř79í26k 7954639255410

Něco je tady v česku špatně. Buď výdělky nebo cena auta. Nebo obojí? Jak se vyřeší? Ekologie? Pan Tomáš Bašanda píše pravdu, ale mnohým se to nelíbí, tak jak smrad z komína mnohým nevadí, než zjistí že mají měsíc do skonu!

+3/−5
16.10.2016 8:37

T35o72m11á22š 22K41u14c26h92a71ř 3667431188421

Stejně je to trochu zázrak, že se slušnějšími auty lze minimálně 10 x objet "po rovníku" zeměkouli. :-)

+6/0
15.10.2016 23:40

J91i81ř50í 86H52l90i30s73n79i97k26o68v56s83k59ý 9983241862171

Staré diesely - rakovinomety. Rakovina plic, astma, alergie, atd.

+5/−14
15.10.2016 23:20

J62a20k36u93b 45M79a49t96ě73j91ů 5815372611625

saze clovek vykasle, mikrocastice nikoliv

+17/0
16.10.2016 0:05

J72a95n 37H34r75u89z45a 8434188139547

Oxidy dusíku také? Tím jsou diesely (a bohužel i přeplňované benziny) charakteristické.

0/0
16.10.2016 10:14

M37a61r41t88i39n 85K19a55r17á23s96e22k 9428533238608

A co jste tim chtel rict? Stary motor chrli do vzduchu vsechno od mikrocasttic po vetsi castice sazi, do toho spoustu toxickych plynu. Moderni motor nevypousti prakticky zadne vetsi castice, omezene mnozstvi mikrocastic a nesrovnatelne mene toxickych plynu. Nebo patrite mezi ty experty, co si mysli, ze filtr pevnych castic rozbiji saze na mikrovastice?

+2/−4
16.10.2016 17:56

J19a91r21o26m35í29r 41K31r17á69l 4630809774139

Filtr zadrží velké částice a spálí je na menší, co projdou filtrem. Nevím, zda je to nějaká výhra.

+3/0
16.10.2016 23:02

J18i82ř73í 62H55l49i63s87n28i84k67o40v49s30k28ý 9823761252821

Nefandil bych si. Hornické plíce byly plné uhelného prachu, i když vykašlávali tuny prachu. Prostě nikdy nejde vykašlat vše ven.

0/0
16.10.2016 23:20

J77i28ř18í 88E70r32b29e91n 1763184616817

Co je špatného na takovém fordu/peugeotu z roku 2004 s motorem 1.6 TDCi splňujícím Euro 3?

+4/0
16.10.2016 8:30

J11a72n 42H60á50j71e78k 2656946743505

Euro 3 nevyžaduje filtr pevných částic, u Peugota FAP, u koncernu DPF. A právě ty pevný částice, saze, mikro částice, způsobují rakovinu plic. Takže v zimě nastartovat, vyjet před garáž, nechat běžet je fakt dobrý zpusob, jak zvýšit šanci na pojistné plnění. :-( no, ale když to má tak skvělou spotřebu, tak nekupko, že.

Euro 3 jsem už poslal dál.

+1/−1
16.10.2016 21:40

J61o70s94e16f 45V63a16l34a 9900453723883

jenomze 90% mikrocastic nepochazi z provozu dieselovych motoru osobnich aut. Takze Euro 3 nebo 6 je jedno. Vetsina mikrocastic pochazi z pevnych topenist, uhelnych elektraren, oderu pneumatik a z jinych dieselovych motoru, terba nakladnich aut, lokomotiv a z vyfuku benzinovych motoru s primym vstrikem !!.

+3/0
16.10.2016 22:27

J41i84ř62í 81H84l47i87s80n85i54k51o17v89s77k51ý 9623871112741

Pokud bydlíte u cesty nebo chodíte u cesty, Vaše plíce a krev je plná sazí různé veikosti z dieselů.

0/0
16.10.2016 23:19

R31o17s33t11i52s16l26a94v 11C41h45v71í49l25a 5192598743125

Mam Toyotu Avensis r.v.: 1998. Vlastnim ho od roku 2004 a za tu dobu každy rok jen vyměna oleje a filtru. Jedenkrat brzdy a rozvody po 200 tisicich. Jinak nic. Momentalne najeto 315000 a v poho. Tak proc ho vyhazovat a menit za dnesni plecky co nic nevydrží.

+4/0
15.10.2016 23:01

J82i96ř78í 49E33r42b70e92n 1533524576627

Podobné řeči jsem slýchal i v tom roce 1998: "Dnešní auta jsou nacpaná elektronikou a nic nevydrží, to dvacet let starý mercedes je jiná škola!"

+2/−1
16.10.2016 8:24
Foto

R40o12m83a22n 70K45o34z68e67l 4797526123254

Nebo si pamatuju na tvrzení, že s felicií končí kapitola udělej si sám a už si na ní člověk nic neopraví. :-)

0/0
16.10.2016 20:29

M40a70r45t91i42n 86N93e53b83e48s77k41ý 7596230787582

Což byla jaksi pravda.

Samozřejmě vždycky bylo plno lidí, kteří nedokázali ani vyměnit kolo, ale do Favorita/Feldy se mohl pustit průměrný absolvent jakéhokoli učňáku a alespoň trochu techničtějších středních škol.

+3/0
18.10.2016 15:43
Foto

R94o53m84a91n 27K29o73z36e24l 4567516793314

Tak to bylo myšleno tak, že oproti dřívějším škodovkám je felicia šíleně složitá a vyžaduje servis, do Afriky ji dováželi dokonce s karburátorem, protože se vstřikováním by si tam neporadili.

0/0
18.10.2016 16:38

J10e67n66d17a 14V40r10a83n97i98k 6681186846981

Tak to já mám 3 roky starou Octavia 3 1.6 tdi.... necelých 100 tis a už tam je 4 EGR ventil, z převodovky se ozývají rány a .... a na kulanci škoda absolutně nepřistoupí... takže více takových starých dělníků!

+8/0
15.10.2016 22:19

J51i69ř42í 22S50c80h82w74a62c33h 8378884258246

nemáš to podtáčet.....;-)

+9/−1
15.10.2016 22:27

J93i21ř20í 86S36c86h75w44a46c41h 8758254798886

no nejlépe srovnat jednoho starýho dělníka co přežil s jedním novým co se zrovna "podělal"....

Ty si snad myslíš, že žádný starší auto se nepodělalo třeba v 50.000? No to víš, že ano, jen o tom dnes jaksi nikdo moc nemluví....;-)

+2/−1
15.10.2016 22:35
Foto

M85i68c85h50a56l 86N61a84j43m72a75n 7269973716770

Měl jsem Octavii II s legendárním 1,9 TDI-PD 77 Kw, najel jsem s ní přes 300 tis. km. Nyní mám Octavii II po fl s 1,6 TDI 77 Kw a najeto necelých 200 tis. km.

- spotřeba je srovnatelná

- novější 1,6 má jemnější, příjemnější chod

Nic zatím nenasvědčuje tomu, že by i ta 1,6 neměla zvládnout 300 tis. km.

0/0
15.10.2016 23:15

P50e92t19r 29Č89e96r70m22á92k 9738475669740

Tak 1.9 najela bežně milion (bez ohledu na to co svítilo na tachometru)...

+3/0
15.10.2016 23:28
Foto

M53i62c33h64a22l 96N33a15j46m75a14n 7819503276940

Tak motor milion možná jo, ale ten zbytek auta už na to nestačil.........

0/0
15.10.2016 23:31

P21e24t57r 45Č81e34r27m50á78k 9538665949220

To je jiná samozřejmě jiná věc ;-)

+1/0
15.10.2016 23:42

J30i28n74d12ř34i38c29h 31Š75k51o20p61e95k 4735681510915

no jasně, nesměl by se ten milion najíždět 30, 40 let

0/0
16.10.2016 13:37

M33a77r81t22i75n 21K48a30r26á94s10e94k 9378523908778

Mame ve firme destiky Octavii 1,6 tdi (predtim 1,9, octavie jsme brali vzdycky), co se tyce problemy s auty, tak nepozorujeme zadne meritelne zmeny (obcas se nektere auto vysype, ale jde spise o vzacnost). Mame ve flotile u Octavii druhe generace s najetymi vice nez 500 000km, auto potrebovali par oprav, ale nic krvave draheho, funguje porad)....

+1/0
16.10.2016 18:03
Foto

J57a12r22o46m83í60r 74H74l83u59b27e83k 2766390414921

Mam podobne auto, jeste starsi a taky se jej nezbavim, dokud to pujde. Ty dnesni sroty jsou navonena bida.

+20/−1
15.10.2016 21:39

T72o96m40á90š 83B72a10š12a79n12d38a 2102769392960

Zatímco ty staré šroty jsou smdutá bída, co zamořuje ovzduší ostatním.

+4/−14
15.10.2016 22:10
Foto

J92a17r49o59m88í17r 76H27l49u27b64e38k 2986800164361

Z mého benzínu nevyjde oblak černého kouře, když přidám plyn, jako z většiny současných dieselu.

+4/0
17.10.2016 13:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.