Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zpomalit z 50 na 30 vzduch ve městech nevyčistí, lepší je zelená vlna

Řada německých měst, která bojuje s emisemi a nedýchatelným ovzduším, zavedla do center plošně sníženou rychlost 30 kilometrů v hodině. Nová studie německého automotoklubu ADAC však ukázala, že taková opatření jsou k ničemu: snížení rychlosti z 50 na 30 kilometrů v hodině emise nesníží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R23i88c89h72a27r59d 93K47á35b93a 8659718370770

Na to zpracovavali nejakou studii ??? To jako proc, to je snad naprosto jasne i selskym rozumem. Problem je, ze zklidnovacum je to uplne jedno, cilem neni snizovat emise, cilem je ridice a auta z mest permanentne vypudit. Takze zelena vlna je naprosto nezadouci. ;)

+1/0
21.11.2016 10:11

P65e94t50r 10O92t50r49u34b94a 6326468942345

To objevili Ameriku. Je jasné, že 50 můžu jet řekněme na 4 stupeň, na 30 potřebuji minimálně o stupeň nižší a emise budou naopak vyšší.

Ale co bych zavedl s okamžitou platností, každý nový či opravený semafor aby měl odpočet do zelené a odpočet do červené. A třeba do 5 let všechny semafory. Ať se ty start-stopy v autech využijí. Ale to asi žádného Euroúředníka zatím nenapadlo.

+3/0
16.11.2016 21:13

J96o71s54e80f 73Š93o24l15t67e29s 8744168180793

U nás to vyřeší jednodušejc a to přesně naopak. Dopravu ucpou, zastaví a znevýhodní, protože lidi přece začnou jezdit mhd, že jo... No tak určitě... ;-D;-D

+2/0
16.11.2016 19:23

S66t15a69n64i47s17l71a72v 96N63ý83v77l61t 2724495643

V Liberci v ulici Na Bídě byl v létě nasaven semafor, aby každému dal červenou, a za 5 vteřin se zase rozblikla oranžově. Každej tam troubil, aby si to vyžrali aspoň místní. Hlavně v noci to dávalo velkej smysl.

+4/0
16.11.2016 17:15

P76e93t23r 97B23á37č32a 8205906635835

Tak to je sna djasny kazdymu krome ekomozkum ne?

Nejhorsi, ze zrovna tihle myslitele jsoz u koryt a muzou podobne nesmysly nakazovat.

+5/0
16.11.2016 16:56

J45i60ř36í 31K34o85c41u69r66e88k 6615804575268

Jo, hlavně vypnout jaderky a místo nich postavit uhelné elektrárny. A pak se hnát po každém gramu CO2 z výfuku auta.

Kdo by to byl čekal, že FV elektrárny v tuto roční dobu nedodávají. A tak jede uhlí ve velkém.

http://www.osel.cz/9094-co-nam-soucasny-podzim-rika-o-moznostech-nemecke-energiewende.html

+3/0
16.11.2016 16:31

K34a98r57e26l 88H25o61r41n27í63č96e21k 3941808533778

Dobrý den,

domnívám se, že tento Váš článek je příkladem nezvládnuté odbornosti. Vzhledem k tomu, že většina našich občanů se v této oblasti tradičně vůbec neorientuje, lze takto vzbudit zcela chybnou představu, že čím nižší rychlost - tím nižší produkované emise polutantů. Přitom sedlo závislosti množství emisí na rychlosti se většinou pohybuje mezi 50 - 70 km/hod.

Skutečně palec dolůRv

S pozdravem ing. Karel Horníček

+4/0
16.11.2016 15:10

M47a54r55t52i87n 37V45a36n62ě53k 6751413792969

tak svou potřebu někomu sdělit že jsi inženýr jsi splnil, ty polutante.

0/−4
17.11.2016 14:34

M86a42r41e50k 95G13a33j61d74a 4743674826282

Kamiony na koleje by pomohlo .... víc než tyto detaily.

+2/−3
16.11.2016 14:23

J18i66ř36í 74K46o88c23u21r24e36k 6125734465718

Jo, ale to budete muset zlomit národní lobby národních dopravců, aby na jejich národní koleje cizák nemoh. Za celou dobu existence EU se to nepodařilo dotáhnout do konce. Až na pár soukromníků nejezdí státní společnosti přes celý cizí stát. Třeba takové ČD Cargo se probudilo až letos a pořídilo si (konečně!!) lokomotivy schopné táhnout vlak z Rakouska před Budějovice do Nymburku. (Export ze Škodovky)

0/0
16.11.2016 16:37

P22e88t36r 71B85á10č47a 8655196785625

Neminim na svoje zbozi cekat mesic, nez se na kolejich uraci.

0/0
16.11.2016 16:57

M39a57r73e23k 91G79a77j29d53a 4273284946262

Tak privatizujme a deregulujme koleje. Proč to máme čichat.

0/0
18.11.2016 13:37

A11n93t90o83n75í27n 14S48e31b65e61r49a 7853478940959

Mně to žere nejmíň při rychlost 70 -80 km/ hod. Jen kolem 3 litrů na sto.

Při padesáti to žere kolem šesti a při třiceti kolem 8. Takže prosím o udělení povolení jezdit ve městě rychlostí 80 km/ hod. Děkuji :-P

+5/−1
16.11.2016 13:52

M27a70r10t27i94n 82K58a64r46á10s44e31k 9958263278938

No ale ta 30ka se nezkousela kvuli tomu, ze by auto zralo mene pri 30, ale kvuli tomu, ze podle nekterych vyzkumu takhle nsizena rychlost zasadne prispiva k lepsi plynulosti provozu (a tedy mene zacp a stani v kolonach) - proto to zkouseli, ale uplne to nema prukazne vysladky, tak v nemecku zavrhli.

Mimochodem co mate za auto? Mne auto zere pri 80 i 50 cca stejne (kolem 3 litru), pri 30 to splha na 4....

0/0
16.11.2016 14:25

J70a41r55o84s16l56a81v 43Č60e57r90v35e18n61k51a 1931408348568

Spotřeba může být u různých typů aut různá, to neznáte!? Jsou auta, která žerou 3, 4, 5, ale i 15 l/100 km/h při uvedených rychlostech. Pan Sebera asi pouze dal příklad spotřeby při různých rychlostech u jeho auta. Mně taky auto při 30 km/h žere jinak než při 50 km/h nebo při 80 km/h! :-) a to se oprostím od vlivu, jestli jedu po rovině, do kopce nebo z kopce! ;-D V tomto ohledu nejradši jezdím z kopce, to mi to žere 0 l/100 km nebo skoro nic v závislosti na sklonu kopce!

Jinak k lepší plynulosti přispívá jezdit podle předpisů a podle zdravého selského rozumu, ale s tím u spousty řidičů nepochodíte, protože drží nohu na plynu ještě tak 10 metrů před semaforem, kde je červená...

0/0
16.11.2016 21:55

P98a56v93e97l 15S21t42a28v38j26a69n27í35k 6488435547241

Ve městě mi to žere 12-15, máte divný auto.

0/0
18.11.2016 23:01

M16a49r21t21i24n 28K82a43r34á67s38e38k 9488913368648

a neni to treba spise neustalymi rojezdy nez pomalou jizdou? A spotrebu 15 litru, to mate bezinovou X6ku nebo nejaky poradny sportak, nebo proste jen neumite ridit?

0/0
18.11.2016 23:35

M91i69c94h23a46l 56P78t93á23č62e15k 5446869739105

Dá logiku, že zpomalení 50/30 způsobuje delší dobu jízdy, a tudíž více zplodin. Možná by si také ti ajnštajni mohli všimnout, že moderním autům se ani nechce tak pomaloučku jezdit. Třicítka je idiotskost.

+4/0
16.11.2016 13:51

S68t27a95n78i34s83l44a87v 42R75o25s70e85c74k88ý 9985769771899

Kolik ta studie stála? Kdo si na ní namastil kapsu? To je už jako u nás.

0/0
16.11.2016 13:18

S69t56a73n59i11s68l91a42v 26R10o65s77e98c46k92ý 9385689311949

To by sana nevymyslel ani žák zvláštní školy ( omlouvám se těmto žákům, chtěl jsem použít tvrdší výraz, ale nechci, aby mi příspěvek smazali).

0/0
16.11.2016 13:17

A57n40t17o34n16í79n 69S41e17b18e48r72a 7153668190829

Třeba moje auto když jedu 30 na trojku, tak to žere více než bych jel 50 na čtyřku.

A když jedu 30 místo 50 tak přes město pojedu dýl.

Takže vyšší emise a delší dobu, To je jasné :-D

+2/0
16.11.2016 13:14

P39e22t53r 46P77r64u91s 7127705429192

Co je to za nesmysl...prece vsichni vime, ze snizeni rychlosti na 30km/h vyrabi parkovaci mista!

+1/0
16.11.2016 12:16

F47i71l48i80p 60S39t55ř82í42z39e48k 1480536305976

já bych vyndal motor a nechal spolujezdce povinně tlačit.

+1/0
16.11.2016 11:24

V60a34c18l60a92v 71M42e37d19e98k 5561772585785

na to snad není potřeba nějaké výzkumy superodborníků. To, že při 30 km/h není nižší spotřeba (a tudíž ani emise) ví každý, kdo se někdy podíval na palubní počítač. Při těchto rychlostech je aerodynamický odpor ještě zanedbatelný, a celý rozdíl pokryje nižší převodový stupeň. Nárůst spotřeby (a tím i emisí) s rychlostí je markantní až někde nad 80 km/h. Většina současných aut má nejnižší hodnoty někde okolo konstantní rychlosti 70km/h

Takže otízkou je spíš, kterého "odborníka" napadlo, že se tou třicítkou měly emise snížit.

+11/0
16.11.2016 11:11

J75a25n 32H45r47u60z92a 8454688679227

Německé Zelené.

+2/0
16.11.2016 12:15

M74a20r35t50i10n 72K15a92r56á65s40e77k 9628803268758

Pominme fakt, ze emise (ty skodlive co se sleduji) nejsou prakticky v zadne umere se spotrebou.

A druhak nikdo nikde netvrdi, ze auto jedouci 30 km/h ma mensi emise nez auto jedouci 50 km/h...

0/0
16.11.2016 12:44

J38o20s70e60f 81N77o34v62a62k 5338262176828

Co třeba Praha 6 se svými třicítkami a blokovanou křižovatkou na Prašném mostě? ;-D

+2/0
16.11.2016 11:01

F47i66l87i48p 91S79t95ř31í11z68e98k 1830726655326

Však oni jim to voliči při příštích volbách spočítají.

0/0
16.11.2016 11:24

R20o83b53e81r65t 43H27o16m58o96l60k92a 2420112872461

To ani vzdáleně nesouvisí s emisemi.

0/0
16.11.2016 11:26

J48o88s84e72f 27N73o89v24a87k 5458782176188

Zasekaná část města nesouvisí s emisemi? Co je to za logiku? :-)

+2/0
17.11.2016 10:50

R11o61b96e15r68t 39H52o49m71o34l27k14a 2490802892941

Omezení rychlosti v některých částech Prahy nemá za cíl ovlivňovat emise. Snížením rychlosti se může zúžit průjezdný profil a přidat parkovací místa. Z podélných šikmá. A zpomalit dopravu kvůli hluku a taky pro větší bezpečnost chodců a cyklistů. Tak, aby průběžná doprava raději zůstala na hlavních tazích.

0/0
17.11.2016 10:58

J29o13s88e10f 80N61o45v82a79k 5598912206628

Díky za objasnění. Že se jim ale daří udělat z Prahy 6 lepší místo pro život.....

0/0
18.11.2016 12:57

J67o76s96e47f 98Š49v94e98c 6945366424573

Hlavní tach přes Prahu 6 - co to je? Evropská, Bělohorská nebo od Roztok?

0/0
20.11.2016 17:38

R92o97b26e59r55t 23H33o19m33o92l26k75a 2280182302981

Žádný "tach" ale tah. No, každopádně vám pomůžu. Otevřte si mapy.cz nad libovolnou čtvrtí (třeba právě nad Prahou 6). Zoom si nastavte na 14 (to je to číslo co je na konci url adresy) a uvidíte. Silnice, které jsou tučné bílé (a pak samozřejmě ty žluté a ty červeně orámované) jsou ty "hlavní", kde by měla standardně zůstávat 50 a co nejméně omezení, aby vedly dopravu. Ty zbylé jsou obvykle obytné, kde 30 bohatě stačí. Taky se označují jako silnice prvního a druhého sledu podle pořadí, jak se na nich provádí např. zimní údržba.

0/0
21.11.2016 9:13

J61o31s87e79f 59M39i18k66u49l16í11k 8804507106

Ani ty technické university nikdo z nás většiny to tu nemá, ale všichni přeci tento problem a řešení známe. Ach jo. A u nás se to teprve zavádí.

0/0
16.11.2016 11:00

V30a18c61l67a33v 67M47e66d30e13k 5781852535435

jak říkal můj známý (mimochodem sám ing.), blbost nechrání před akademickým titulem. Není potřeba mít absolventy technické univerzity pro věci, které jsou naprosto zjevné. Problém odborníků je, že se často nedokáží podívat na problém s větším nadhledem, a jejich příliš úzký úhel pohledu bývá často vzdálen realitě.

0/0
16.11.2016 11:15
Foto

M83a80r71t80i40n 74R98o42c15e53k 3763428675178

stačí zakázat provozování aut starších deseti let, obrovsky zdanit auta se silnejma motorama, V6,V8 apod., rapidně by se snížil provoz a emise

0/−15
16.11.2016 10:43

P92e16t17r 32D37r82a92p95a66l 3655508963405

beru...pokud stát ode mě to auto vykoupí za cenu nového

+5/0
16.11.2016 10:49

T23o63m66á75š 80C53h63r32a65s35t38n10ý 2191344301743

No nevím, moje opečovávaný RS první generace od Fordu už za chvíli bude mít 10 let a emisema prošlo s výsledky lepšími než co vypouští Ford generace třetí.

+2/0
16.11.2016 10:50

M56i23r55o34s79l58a37v 96B71u63d26a 9592892837152

Opět pokus o trolling a flame? Že tě to baví...8-o

+5/0
16.11.2016 10:52

J24o89s77e67f 29N50o85v10a61k 5248522696498

Haha, na měření emisí mi zničili motor u 2.0HDI od citroenu. Do té doby kouřivost nula, výfuk byl po vytření papírovým kapesníkem čistý. Po emisích, kdy to drželi v otáčkách, kam bych to sám dobrovolně nikdy nevyhnal, se z toho stala čoudící olejnička. Auto jsem prodal, na dalších emisích o dva roky později bych bez významných investic nebo podvodu neměl šanci projít.

A koupil jsem si nový ekologický TSI vůz. Auto je rok staré a výfuk je plný černých sazí.

Funčkní relativně čistý auto zlikvidovali a donutili mě koupit nový auto, který čoudí daleko víc, než to původní. Jen nevím, kde je ta ekologie....

+2/0
16.11.2016 11:01

V80a92c37l73a67v 74M90e19d36e50k 5151432155395

ale no tak, půl minuty při měření někde na otáčkách okolo 3000 rozhodně nemůže zničit žádný motor.

0/−2
16.11.2016 11:19

M78a19r89t47i71n 74K50a33r84á28s56e61k 9558153368548

Byl jste nekdy na emisich? Diesel se vytaci do "prechodovych otacek" tj u me to tu n1 1,6 HDI bylo 5800 otacek, pricemz cervene pole je od 4 500...

+1/0
16.11.2016 12:46

J72o64s15e66f 56N89o69v87a85k 5328182236158

Co říkáte, platí u benzínu. Naftový motory drží půl minuty daleko za červeným polem.

0/0
16.11.2016 14:38
Foto

M63a36r62t84i45n 56R31o51c33e15k 3963748395688

jak můžeš napsat takovou kravinu jakože starý auto vypouští méně zplodin než nové.....to si se ve škole nic neučil?

0/−8
16.11.2016 11:21

V52a55c21l23a45v 13M98e95d41e77k 5981712315295

nic jsi se neučil zřejmě ty. Diesely mají filtry sazí již 10-15 let, podle jednotlivých automobilek. Benzínové motory je nemají, a tak i nový letošní TSI produkuje víc sazí, než 10 let starý diesel. Naopak produkuje méně CO2, ale to zas není tak důležité.

+3/0
16.11.2016 11:29

V29a59c85l52a42v 20M78e64d29e98k 5701692795335

A mimochodem, právě ty downsizované turbomotory produkují více sazí, než ty staré atmosférické V6. Naši milí ekofašisté se zaměřili na snižování neškodného CO2, a naprosto ignorují, že tím zvyšují emise všech opravdu škodlivých látek.

+4/0
16.11.2016 11:33

J31o41s10e69f 81N59o10v45a40k 5218942766118

Méně vybělené patky a více logického myšlení by vám neuškodilo, mladíku.

+2/0
16.11.2016 14:36

R63a40d30e16k 45H83o98d31a14ň 9556207321963

MBA? IYI?

+1/0
16.11.2016 12:01

J58a72n 89H90r24u74z43a 8284728209467

Nestačí. Starý atmosférický benzinový šestiválec (npř. Mitsubishi montovaný do Pajero i Chrysler Le Baron) má menší emise než všechny realtivně moderní a nové naftové motory viz. VW. Zakázat nafťáky do osobních aut, nákladním omezit vstup do měst a autobusy provozovat výhradně na zemní plyn.

+2/0
16.11.2016 12:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.