Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Britský autoprůmysl je ohrožen brexitem, Slovensko na tom může vydělat

Britský automobilový průmysl čeká prudký propad v případě, že Spojené království v rámci odchodu z Evropské unie ztratí přístup k jednotnému evropskému trhu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J82a28n 72Č24e18r50m72á87k 4889598415597

koncentrace automobilek ve střední Evropě je pro ni cestou do pekel... Vzpomeňme na kdysi hrdý a bohatý Detroit... ;-(

0/0
22.10.2016 9:47

M42i55c62h39a41l 97F51r48ý80d94a 1882939553912

Pan Dvořák opět nezklamal RvRvRv

0/0
18.10.2016 12:46

T78o51m12á80š 51L84u64d67v77í87k 1600487364702

Britský automobilový průmysl každý rok vyrábí víc a víc hlavně luxusních aut. O čem ale nikdo nemluví je jak je na tom Německo. Volkswagen a Audi budou většinu své produkce vyrábět v Mexiku příští rok, BMW v roce 2019, Mercedes už teď vyrábí jen nejluxusnější modely v Německu. Je to úplně komické jak se tu někdo bojí o automobilový průmysl v UK který roste rok co rok zatímco v Německu se v roce 2020 nebude vyrábět téměř nic.

0/−1
18.10.2016 10:19

J10i93ř76í 56S57c42h44w15a43c68h 8738934148796

tak v Německu se určitě vyrobí co do množství mnohem více aut než v GB.

0/0
18.10.2016 10:35

V62l86a39d78i67s26l71a30v 85B17u17r56y94š74e77k 1739782917704

strach z budoucnosti je pro člověka naprosto přirozený, nic komického na něm rozhodně neni a lidé, kteří tento stach nemají končí jako bezdomovci a národy v bankrotech, jinak zde je navíc ten strach oprávněný, protože bez současného přístupu na evropský trh jejich auta zcela jistě podraží tak, že o ně přestane být zájem a nebudou konkurenceschopná a kdo co kde vyrábí na to nebude mít žádnej vliv, spíš naopak

0/0
18.10.2016 11:13

J79o48s85e28f 41V45o23s57i72c17k43y 4173577796833

Tady je zase obchodnich expertu ! Copak jste nikdy neslyseli vy chytraci o tom, ze existuje neco jako CLA, TARIFY a KVOTY? Proc bych zavadel srotovne, snadnejsi je zvysit tarif. Proc tu nejezdi americka auta - je na ne vysoky tarif ! Proc Korejci vyrabi v EU ??

0/0
18.10.2016 8:16

T14o89m58á80š 80L20u97d78v18í69k 1490117464682

V EU se normálně prodávají auta z USA a jsou dražší tak o 20-30% a to převážně kvůli dph.

0/0
18.10.2016 10:09

J37a68n 88S80e32m33i40k 4754687962439

spis v tomto pripadu by byl Brexit zaminkou k presunu vyroby za levnejsi pracovni silou.

pri urovni britskych mezd ktere jsou z velkych zemi v evrope nejvyssi je takovy presun stejne otazka casu. "vhodne vysvetleni" typu potizi psojenych s brexitem by tem vyrobcum jen ulehcilo tento krok

+4/0
17.10.2016 21:53

T54o68m97á23š 51H98o59l75i20č 5698864251968

To nieje len o tom. Ale Britský autopriemysel je zavyslí na dodávkach komponentov z kontinentu.Po zavedené kontrol na hraniciach,clách atď,to je proste logický krok to presunúť na kontinent.

+1/0
17.10.2016 23:25

M21a60r81i69a77n 57K91a43r75a87b45a 4473531350342

Článok je nezmysel. Brexit by británii skor pomohol ak by sa na ostrovoch vyrábalo lacnejšie. Ale to nie je o cene za prácu, ale o kvalifikácii pracovníkov v automobilovom priemysle. Kto tam bol, vie kto pracuje v miestnych fabrikách a akú to má úroveň. Jednoducho automotive je na ostrovoch už dávno za zenitom. To že situáciu na pár dekád zachránili japonci je jedna vec, ale to už tiež končí. Britský autopriemysel prakticky skončil predajom rodinného striebra, veď taký Rolce-Royce, Jaguar, Bentley, Land Rover či Mini sú v cudzích rukách. A čo sa týka Slovenska, tak brexit nebrexit, ďalšia automobilka sa na SR už nezmestí, a tlak na cenu práce tu zosilnie. A cudzie automobilky tu moc daní platiť nebudú, všetok zisk pojde preč. Takže je úplne jedne čo sa v UK deje, rozhoduje sa dnes v indii...;-D

0/−2
17.10.2016 21:49

J55a53n 37P31r61i47c35h50y10s65t65a69l 8891358353

Nesmysl. Proc by mela Velka Britanie ztratit pristup na jednotny evropsky trh, kdyz na nej maji pristup zeme jako Ukrajina, Turecko a Maroko? Hlavne by se to neobeslo bez odvetneho opatreni, takze by tim byli mnohem vic ohrozeni vyrobci v EU nez ve Velke Britanii. Staci si porovnat vyvoz a dovoz automobilu z Velke Britanie do EU a naopak.

+2/−6
17.10.2016 21:35

J98a50n 53S90e69m70i51k 4694977212159

nerozumite pojmum: "jednotny trh" je neco jineho nez celni unie(tu ma to turecko a ma ji mit i ukrajina)

najdete si co ty pojmy znamenaji

+5/0
17.10.2016 21:49

T10o77m80á61š 74H97o72l34i29č 5668414641638

Vy si pletiete dojmy z pojami.To za prvé,za druhé európsky výrobci tam budú dovážať stále.Asi si nemyslíte,že Británia zakáže dovoz EU aut. Len budú drahšie,čo dopadne zle tiež na Britských zákazníkov.

0/0
17.10.2016 23:27

J59i84ř19í 81T14e22p87r 4127170505885

S tím Mini je to krásnej příklad.

Nevím co bylo v minulosti, ale tehdy vláda se asi vláda nedrala o to aby MiniCoopru pomohle. Když to ale teď patří němcům, tak bude rozdávat záruky až do aleluja. :-/

+1/0
17.10.2016 21:13

O94n93d61ř65e62j 14R82a39t20a56j 4470578696471

To je vtipné jak si ekonomové amatéři dali dostavenicko na diskuzi idnes

0/−1
17.10.2016 20:40

J90i67ř95í 64K15o68c66u84r89e41k 6835614695658

Zajímavé, že US firmy vyrábějící v Číně (Ani USA, ani Čína nejsou v EU) s přístupem na trh v EU tak nějak problém ... mají pouze geografický.

Myslím tím třeba servery od Dellu, IBM/Lenovo, HP. Nebo třeba telefony od Japka. Japka, vida taky se tady prodávají japonské motorky a třeba taky Sony, 2x 30 W, 4 Óhmy, jak by řekl Pavel Dobeš.

Ale najednou to z Británie nepůjde?

+1/−1
17.10.2016 20:31

L85u33k12a91s 37N90a66v79a45r17a 9707250828128

Asi to bude o ceně, Británie nemůže Číně v tomhle konkurovat. A na trhu tím pádem nemá sanci

+4/0
17.10.2016 21:19

F54i17l22i37p 48N43e23s54p90o46r 6127807318202

A vsimnul jste si ze treba Dell je v EU drazsi nez v USA? Totez Apple, totez HP a IBM... cim to asi bude?

+2/0
17.10.2016 23:10
Foto

J13i30ř81í 11D43v27o53ř86á53k 5545309770798

Tak ráj asi začíná pár metrů za hranicí EU . No uvidíme .

0/0
17.10.2016 20:07

T20o31m88á93š 88L84u64d39v82í28k 1560227354512

ČNB tvrdí že slabá změna znamená zvýšení exportu. Jaký génius tohle píše.

0/−2
17.10.2016 19:47
Foto

J40i41ř64í 88D55v69o56ř75á25k 5345689810658

To ano , ale pro investice to chce stabilní , předvídatelné prostředí .

+1/0
17.10.2016 20:09

P57e67t62r 66P16o69k63o12r32n11ý 4522235952663

Všimněte si jak u nás roste export při slabé koruně.

0/0
17.10.2016 23:01

J79a30n 11H34r87u17b74e22c 5542873652740

Jo, ale musíte mít kam exportovat.

0/0
17.10.2016 23:18

O18n33d43ř15e63j 34N17o28v16á71k 9297604499519

na Slovensku nula nikdy nebyla ...

a Itálii evidentně nijak nepomáhá to, že je členem EU ...

takže klasické nesmyslné strašení ....

+3/−2
17.10.2016 19:27
Foto

P71a48v17e40l 22J75o58s12e76f 54A24b10e79r73l90e 4447233736116

Bu bu bu, že to ty takynovináře ještě baví. To už bylo strašáků...a to bude řevu až na tom Anglie bude líp než my všichni pokusní králíci..

+6/−9
17.10.2016 19:06

J41o61s40e68f 27V46o27s15i77c59k18y 4113497846463

To, ze na tom Anglie bude lepe . . .to vite anebo si to myslite ?? Vzdelani myslenim nenahradite!

0/0
18.10.2016 8:24

M45i35l14a24n 75I88l25l15e55k 6873906637540

Mne to zni logicky. Akorat nevim, proc by do Britanie meli vozit 800tis. nemeckych aut, kdyz Britanie nebude mit pristup na volny EU (nemecky) trh.

+1/0
17.10.2016 19:04

O42n37d70ř57e54j 59N17o89v41á79k 9897924949699

samozřejmě, že bude mít přístup .... to je novináři si myslí, že odchod z EU znamená spustit železnou oponu ... a ono ne ....

+1/0
17.10.2016 19:29

T80o52m68á53š 73H25o43l38i65č 5408974971228

Prístup mať bude,ale budú clá,kamiony budú dni stáť na hranicich čo rozhodne obchodu nepomôže.

0/0
17.10.2016 23:29

R26u55d83o79l35f 82H72r72a50z88d59í55r89a 1765559133548

A proč to tedy přirovnává k propadu v itálii, když Itálie je v EU a stejně tam šel autoprůmysl do kytek?

+11/0
17.10.2016 18:21

L24a30d79i28s43l62a86v 43S26t48e20h13l70í40k 6581559465

protože Itálie nebyla zdravá ekonomika, podobně jako Řecko... VB naproti tomu byla měřítkem stability

+1/0
17.10.2016 20:11

J90i44n57d10ř63i20c32h 95Š40k62o18p97e83k 4475871340205

to je zase plk

Dodal, že země jako Slovensko a Polsko „jsou velmi atraktivní, mají nízké náklady na pracovní sílu a jsou součástí EU“.

Pokud jsou tyto země levné, jsou levné, ať je Británie v EU nebo není.

+18/−1
17.10.2016 18:17

L25a77d28i92s81l91a95v 45S19t43e61h68l78í57k 6101989525

Ano, právě proto JLR staví fabriku na Slovensku už teď

+1/0
17.10.2016 20:09

M84a21r55i54u59s20z 57H31u13d98e78c45z42e10k 8310779601244

Vaše tvrzení je 100% správné, ale je třeba vzít v úvahu, ze přesun výroby není otázkou rychlého rozhodnutí. Každopádně Brexit muže fungovat jako katalyzátor. Podotýkám muže a nemusí.

+1/0
17.10.2016 22:16

J80o37s53e19f 51V60o63s54i75c69k37y 4613157186973

Neni to otazka rychleho rozhodnuti, jsou tam take tarify cla a kvoty, vy chytraci!

0/0
18.10.2016 8:29

V41l62a76d78i64s65l66a69v 70B77u92r27y10š75e42k 1409902277424

a není to zase takovej plk, když ztratí Británie přístup na evropskej trh, tak jejich auta tu budou neprodejný, tak se budou snažit ta auta vyrábět v EU a nejspíš někde, kde jsou nízké náklady, takže ne v Rakousku, ale v sousedním Slovensku, logiku to má, musí se ale taky přemýšlet

0/0
18.10.2016 7:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.