Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Britský autoprůmysl je ohrožen brexitem, Slovensko na tom může vydělat

Britský automobilový průmysl čeká prudký propad v případě, že Spojené království v rámci odchodu z Evropské unie ztratí přístup k jednotnému evropskému trhu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J65a22n 23Č63e19r33m48á34k 4189268865617

koncentrace automobilek ve střední Evropě je pro ni cestou do pekel... Vzpomeňme na kdysi hrdý a bohatý Detroit... ;-(

0/0
22.10.2016 9:47

M37i83c51h72a64l 63F45r77ý23d29a 1252669753532

Pan Dvořák opět nezklamal RvRvRv

0/0
18.10.2016 12:46

T48o56m67á71š 42L63u77d37v78í82k 1660737374422

Britský automobilový průmysl každý rok vyrábí víc a víc hlavně luxusních aut. O čem ale nikdo nemluví je jak je na tom Německo. Volkswagen a Audi budou většinu své produkce vyrábět v Mexiku příští rok, BMW v roce 2019, Mercedes už teď vyrábí jen nejluxusnější modely v Německu. Je to úplně komické jak se tu někdo bojí o automobilový průmysl v UK který roste rok co rok zatímco v Německu se v roce 2020 nebude vyrábět téměř nic.

0/−1
18.10.2016 10:19


J22i37ř86í 61S63c63h25w69a88c95h 8158674488136

tak v Německu se určitě vyrobí co do množství mnohem více aut než v GB.

0/0
18.10.2016 10:35

V97l46a95d55i86s65l83a90v 66B45u83r33y83š10e14k 1679162907354

strach z budoucnosti je pro člověka naprosto přirozený, nic komického na něm rozhodně neni a lidé, kteří tento stach nemají končí jako bezdomovci a národy v bankrotech, jinak zde je navíc ten strach oprávněný, protože bez současného přístupu na evropský trh jejich auta zcela jistě podraží tak, že o ně přestane být zájem a nebudou konkurenceschopná a kdo co kde vyrábí na to nebude mít žádnej vliv, spíš naopak

0/0
18.10.2016 11:13

J13o65s84e42f 62V13o22s37i78c67k70y 4653737256733

Tady je zase obchodnich expertu ! Copak jste nikdy neslyseli vy chytraci o tom, ze existuje neco jako CLA, TARIFY a KVOTY? Proc bych zavadel srotovne, snadnejsi je zvysit tarif. Proc tu nejezdi americka auta - je na ne vysoky tarif ! Proc Korejci vyrabi v EU ??

0/0
18.10.2016 8:16

T39o42m86á20š 85L70u58d31v69í50k 1770407784252

V EU se normálně prodávají auta z USA a jsou dražší tak o 20-30% a to převážně kvůli dph.

0/0
18.10.2016 10:09

J64a30n 89S24e41m44i47k 4224137422529

spis v tomto pripadu by byl Brexit zaminkou k presunu vyroby za levnejsi pracovni silou.

pri urovni britskych mezd ktere jsou z velkych zemi v evrope nejvyssi je takovy presun stejne otazka casu. "vhodne vysvetleni" typu potizi psojenych s brexitem by tem vyrobcum jen ulehcilo tento krok

+4/0
17.10.2016 21:53

T74o38m14á32š 94H79o19l17i20č 5698714801948

To nieje len o tom. Ale Britský autopriemysel je zavyslí na dodávkach komponentov z kontinentu.Po zavedené kontrol na hraniciach,clách atď,to je proste logický krok to presunúť na kontinent.

+1/0
17.10.2016 23:25

M14a64r53i43a25n 91K84a71r43a22b23a 4473801500412

Článok je nezmysel. Brexit by británii skor pomohol ak by sa na ostrovoch vyrábalo lacnejšie. Ale to nie je o cene za prácu, ale o kvalifikácii pracovníkov v automobilovom priemysle. Kto tam bol, vie kto pracuje v miestnych fabrikách a akú to má úroveň. Jednoducho automotive je na ostrovoch už dávno za zenitom. To že situáciu na pár dekád zachránili japonci je jedna vec, ale to už tiež končí. Britský autopriemysel prakticky skončil predajom rodinného striebra, veď taký Rolce-Royce, Jaguar, Bentley, Land Rover či Mini sú v cudzích rukách. A čo sa týka Slovenska, tak brexit nebrexit, ďalšia automobilka sa na SR už nezmestí, a tlak na cenu práce tu zosilnie. A cudzie automobilky tu moc daní platiť nebudú, všetok zisk pojde preč. Takže je úplne jedne čo sa v UK deje, rozhoduje sa dnes v indii...;-D

0/−2
17.10.2016 21:49

J79a36n 27P38r54i67c21h42y53s97t74a69l 8681338683

Nesmysl. Proc by mela Velka Britanie ztratit pristup na jednotny evropsky trh, kdyz na nej maji pristup zeme jako Ukrajina, Turecko a Maroko? Hlavne by se to neobeslo bez odvetneho opatreni, takze by tim byli mnohem vic ohrozeni vyrobci v EU nez ve Velke Britanii. Staci si porovnat vyvoz a dovoz automobilu z Velke Britanie do EU a naopak.

+2/−6
17.10.2016 21:35

J54a92n 49S93e20m76i90k 4134967212579

nerozumite pojmum: "jednotny trh" je neco jineho nez celni unie(tu ma to turecko a ma ji mit i ukrajina)

najdete si co ty pojmy znamenaji

+5/0
17.10.2016 21:49

T80o40m25á90š 83H24o38l77i36č 5828524421368

Vy si pletiete dojmy z pojami.To za prvé,za druhé európsky výrobci tam budú dovážať stále.Asi si nemyslíte,že Británia zakáže dovoz EU aut. Len budú drahšie,čo dopadne zle tiež na Britských zákazníkov.

0/0
17.10.2016 23:27

J36i91ř32í 10T44e49p31r 4257480735665

S tím Mini je to krásnej příklad.

Nevím co bylo v minulosti, ale tehdy vláda se asi vláda nedrala o to aby MiniCoopru pomohle. Když to ale teď patří němcům, tak bude rozdávat záruky až do aleluja. :-/

+1/0
17.10.2016 21:13

O30n97d86ř40e64j 88R33a30t27a96j 4860798266621

To je vtipné jak si ekonomové amatéři dali dostavenicko na diskuzi idnes

0/−1
17.10.2016 20:40

J24i60ř41í 90K95o85c11u60r22e66k 6275534895678

Zajímavé, že US firmy vyrábějící v Číně (Ani USA, ani Čína nejsou v EU) s přístupem na trh v EU tak nějak problém ... mají pouze geografický.

Myslím tím třeba servery od Dellu, IBM/Lenovo, HP. Nebo třeba telefony od Japka. Japka, vida taky se tady prodávají japonské motorky a třeba taky Sony, 2x 30 W, 4 Óhmy, jak by řekl Pavel Dobeš.

Ale najednou to z Británie nepůjde?

+1/−1
17.10.2016 20:31

L56u88k41a41s 66N57a69v85a36r96a 9227470588328

Asi to bude o ceně, Británie nemůže Číně v tomhle konkurovat. A na trhu tím pádem nemá sanci

+4/0
17.10.2016 21:19

F24i38l49i21p 15N47e30s88p89o34r 6517877658692

A vsimnul jste si ze treba Dell je v EU drazsi nez v USA? Totez Apple, totez HP a IBM... cim to asi bude?

+2/0
17.10.2016 23:10
Foto

J84i29ř23í 20D98v65o73ř37á64k 5545239670918

Tak ráj asi začíná pár metrů za hranicí EU . No uvidíme .

0/0
17.10.2016 20:07

T38o33m43á77š 58L36u78d45v82í27k 1160487524462

ČNB tvrdí že slabá změna znamená zvýšení exportu. Jaký génius tohle píše.

0/−2
17.10.2016 19:47
Foto

J66i98ř16í 89D78v91o10ř10á17k 5835129470928

To ano , ale pro investice to chce stabilní , předvídatelné prostředí .

+1/0
17.10.2016 20:09

P58e85t73r 93P96o46k54o91r65n55ý 4562925612863

Všimněte si jak u nás roste export při slabé koruně.

0/0
17.10.2016 23:01

J33a11n 12H16r71u56b29e16c 5382583642440

Jo, ale musíte mít kam exportovat.

0/0
17.10.2016 23:18

O75n91d37ř25e58j 75N20o43v29á59k 9197324189119

na Slovensku nula nikdy nebyla ...

a Itálii evidentně nijak nepomáhá to, že je členem EU ...

takže klasické nesmyslné strašení ....

+3/−2
17.10.2016 19:27
Foto

P96a53v10e52l 58J96o26s15e75f 97A14b76e40r90l73e 4517573246396

Bu bu bu, že to ty takynovináře ještě baví. To už bylo strašáků...a to bude řevu až na tom Anglie bude líp než my všichni pokusní králíci..

+6/−9
17.10.2016 19:06

J62o70s62e64f 49V95o80s81i28c66k73y 4903797976693

To, ze na tom Anglie bude lepe . . .to vite anebo si to myslite ?? Vzdelani myslenim nenahradite!

0/0
18.10.2016 8:24

M58i74l15a84n 10I67l27l70e25k 6383216807440

Mne to zni logicky. Akorat nevim, proc by do Britanie meli vozit 800tis. nemeckych aut, kdyz Britanie nebude mit pristup na volny EU (nemecky) trh.

+1/0
17.10.2016 19:04

O28n68d76ř11e94j 91N54o40v44á88k 9607564779249

samozřejmě, že bude mít přístup .... to je novináři si myslí, že odchod z EU znamená spustit železnou oponu ... a ono ne ....

+1/0
17.10.2016 19:29

T97o47m12á17š 34H78o69l42i97č 5458714241718

Prístup mať bude,ale budú clá,kamiony budú dni stáť na hranicich čo rozhodne obchodu nepomôže.

0/0
17.10.2016 23:29

R44u98d46o35l38f 25H45r63a58z89d71í95r86a 1525399243848

A proč to tedy přirovnává k propadu v itálii, když Itálie je v EU a stejně tam šel autoprůmysl do kytek?

+11/0
17.10.2016 18:21

L54a38d31i52s28l32a23v 31S85t12e74h84l70í40k 6381809295

protože Itálie nebyla zdravá ekonomika, podobně jako Řecko... VB naproti tomu byla měřítkem stability

+1/0
17.10.2016 20:11

J20i40n96d63ř32i41c41h 59Š49k57o39p20e46k 4365401280235

to je zase plk

Dodal, že země jako Slovensko a Polsko „jsou velmi atraktivní, mají nízké náklady na pracovní sílu a jsou součástí EU“.

Pokud jsou tyto země levné, jsou levné, ať je Británie v EU nebo není.

+18/−1
17.10.2016 18:17

L90a43d91i28s26l75a33v 13S51t22e70h77l87í58k 6421259665

Ano, právě proto JLR staví fabriku na Slovensku už teď

+1/0
17.10.2016 20:09

M42a97r26i31u32s96z 89H92u77d74e82c20z49e75k 8430669561494

Vaše tvrzení je 100% správné, ale je třeba vzít v úvahu, ze přesun výroby není otázkou rychlého rozhodnutí. Každopádně Brexit muže fungovat jako katalyzátor. Podotýkám muže a nemusí.

+1/0
17.10.2016 22:16

J94o87s11e92f 63V72o59s79i28c69k80y 4613987966943

Neni to otazka rychleho rozhodnuti, jsou tam take tarify cla a kvoty, vy chytraci!

0/0
18.10.2016 8:29

V78l92a42d11i90s67l46a11v 35B47u11r50y92š12e46k 1379202407184

a není to zase takovej plk, když ztratí Británie přístup na evropskej trh, tak jejich auta tu budou neprodejný, tak se budou snažit ta auta vyrábět v EU a nejspíš někde, kde jsou nízké náklady, takže ne v Rakousku, ale v sousedním Slovensku, logiku to má, musí se ale taky přemýšlet

0/0
18.10.2016 7:55





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.