Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Britský autoprůmysl je ohrožen brexitem, Slovensko na tom může vydělat

Britský automobilový průmysl čeká prudký propad v případě, že Spojené království v rámci odchodu z Evropské unie ztratí přístup k jednotnému evropskému trhu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J48a58n 80Č55e14r87m97á19k 4459118615407

koncentrace automobilek ve střední Evropě je pro ni cestou do pekel... Vzpomeňme na kdysi hrdý a bohatý Detroit... ;-(

0/0
22.10.2016 9:47

M13i18c70h69a21l 51F83r89ý17d15a 1332669713442

Pan Dvořák opět nezklamal RvRvRv

0/0
18.10.2016 12:46

T76o67m47á81š 36L10u39d68v70í30k 1820737444422

Britský automobilový průmysl každý rok vyrábí víc a víc hlavně luxusních aut. O čem ale nikdo nemluví je jak je na tom Německo. Volkswagen a Audi budou většinu své produkce vyrábět v Mexiku příští rok, BMW v roce 2019, Mercedes už teď vyrábí jen nejluxusnější modely v Německu. Je to úplně komické jak se tu někdo bojí o automobilový průmysl v UK který roste rok co rok zatímco v Německu se v roce 2020 nebude vyrábět téměř nic.

0/−1
18.10.2016 10:19

J27i96ř69í 23S16c36h37w65a11c43h 8808104108136

tak v Německu se určitě vyrobí co do množství mnohem více aut než v GB.

0/0
18.10.2016 10:35

V26l42a35d24i82s68l20a39v 71B62u73r60y11š44e47k 1509852467174

strach z budoucnosti je pro člověka naprosto přirozený, nic komického na něm rozhodně neni a lidé, kteří tento stach nemají končí jako bezdomovci a národy v bankrotech, jinak zde je navíc ten strach oprávněný, protože bez současného přístupu na evropský trh jejich auta zcela jistě podraží tak, že o ně přestane být zájem a nebudou konkurenceschopná a kdo co kde vyrábí na to nebude mít žádnej vliv, spíš naopak

0/0
18.10.2016 11:13

J50o71s19e44f 19V60o44s16i21c66k13y 4103367986353

Tady je zase obchodnich expertu ! Copak jste nikdy neslyseli vy chytraci o tom, ze existuje neco jako CLA, TARIFY a KVOTY? Proc bych zavadel srotovne, snadnejsi je zvysit tarif. Proc tu nejezdi americka auta - je na ne vysoky tarif ! Proc Korejci vyrabi v EU ??

0/0
18.10.2016 8:16

T52o38m93á68š 89L74u31d86v35í17k 1480547354912

V EU se normálně prodávají auta z USA a jsou dražší tak o 20-30% a to převážně kvůli dph.

0/0
18.10.2016 10:09

J27a60n 57S44e91m59i40k 4174967252629

spis v tomto pripadu by byl Brexit zaminkou k presunu vyroby za levnejsi pracovni silou.

pri urovni britskych mezd ktere jsou z velkych zemi v evrope nejvyssi je takovy presun stejne otazka casu. "vhodne vysvetleni" typu potizi psojenych s brexitem by tem vyrobcum jen ulehcilo tento krok

+4/0
17.10.2016 21:53

T48o61m97á72š 67H61o47l60i74č 5918194551278

To nieje len o tom. Ale Britský autopriemysel je zavyslí na dodávkach komponentov z kontinentu.Po zavedené kontrol na hraniciach,clách atď,to je proste logický krok to presunúť na kontinent.

+1/0
17.10.2016 23:25

M55a42r28i84a82n 37K70a15r19a23b93a 4153551650432

Článok je nezmysel. Brexit by británii skor pomohol ak by sa na ostrovoch vyrábalo lacnejšie. Ale to nie je o cene za prácu, ale o kvalifikácii pracovníkov v automobilovom priemysle. Kto tam bol, vie kto pracuje v miestnych fabrikách a akú to má úroveň. Jednoducho automotive je na ostrovoch už dávno za zenitom. To že situáciu na pár dekád zachránili japonci je jedna vec, ale to už tiež končí. Britský autopriemysel prakticky skončil predajom rodinného striebra, veď taký Rolce-Royce, Jaguar, Bentley, Land Rover či Mini sú v cudzích rukách. A čo sa týka Slovenska, tak brexit nebrexit, ďalšia automobilka sa na SR už nezmestí, a tlak na cenu práce tu zosilnie. A cudzie automobilky tu moc daní platiť nebudú, všetok zisk pojde preč. Takže je úplne jedne čo sa v UK deje, rozhoduje sa dnes v indii...;-D

0/−2
17.10.2016 21:49

J49a94n 44P40r78i15c51h22y33s24t67a55l 8111938603

Nesmysl. Proc by mela Velka Britanie ztratit pristup na jednotny evropsky trh, kdyz na nej maji pristup zeme jako Ukrajina, Turecko a Maroko? Hlavne by se to neobeslo bez odvetneho opatreni, takze by tim byli mnohem vic ohrozeni vyrobci v EU nez ve Velke Britanii. Staci si porovnat vyvoz a dovoz automobilu z Velke Britanie do EU a naopak.

+2/−6
17.10.2016 21:35

J10a17n 15S39e88m59i40k 4554337682549

nerozumite pojmum: "jednotny trh" je neco jineho nez celni unie(tu ma to turecko a ma ji mit i ukrajina)

najdete si co ty pojmy znamenaji

+5/0
17.10.2016 21:49

T57o38m47á14š 67H22o94l14i21č 5798564771758

Vy si pletiete dojmy z pojami.To za prvé,za druhé európsky výrobci tam budú dovážať stále.Asi si nemyslíte,že Británia zakáže dovoz EU aut. Len budú drahšie,čo dopadne zle tiež na Britských zákazníkov.

0/0
17.10.2016 23:27

J21i13ř30í 94T69e25p81r 4697210585235

S tím Mini je to krásnej příklad.

Nevím co bylo v minulosti, ale tehdy vláda se asi vláda nedrala o to aby MiniCoopru pomohle. Když to ale teď patří němcům, tak bude rozdávat záruky až do aleluja. :-/

+1/0
17.10.2016 21:13

O85n98d25ř76e83j 19R48a21t71a34j 4560238736281

To je vtipné jak si ekonomové amatéři dali dostavenicko na diskuzi idnes

0/−1
17.10.2016 20:40

J55i55ř59í 96K81o79c53u39r39e28k 6845384445848

Zajímavé, že US firmy vyrábějící v Číně (Ani USA, ani Čína nejsou v EU) s přístupem na trh v EU tak nějak problém ... mají pouze geografický.

Myslím tím třeba servery od Dellu, IBM/Lenovo, HP. Nebo třeba telefony od Japka. Japka, vida taky se tady prodávají japonské motorky a třeba taky Sony, 2x 30 W, 4 Óhmy, jak by řekl Pavel Dobeš.

Ale najednou to z Británie nepůjde?

+1/−1
17.10.2016 20:31

L18u86k84a46s 79N34a28v67a95r28a 9297110408458

Asi to bude o ceně, Británie nemůže Číně v tomhle konkurovat. A na trhu tím pádem nemá sanci

+4/0
17.10.2016 21:19

F16i51l63i89p 56N76e23s69p31o71r 6387777688562

A vsimnul jste si ze treba Dell je v EU drazsi nez v USA? Totez Apple, totez HP a IBM... cim to asi bude?

+2/0
17.10.2016 23:10
Foto

J69i96ř90í 54D73v62o13ř83á49k 5205439480108

Tak ráj asi začíná pár metrů za hranicí EU . No uvidíme .

0/0
17.10.2016 20:07

T87o58m40á76š 80L49u18d32v86í63k 1940817674702

ČNB tvrdí že slabá změna znamená zvýšení exportu. Jaký génius tohle píše.

0/−2
17.10.2016 19:47
Foto

J47i64ř22í 17D11v64o71ř97á98k 5365739370768

To ano , ale pro investice to chce stabilní , předvídatelné prostředí .

+1/0
17.10.2016 20:09

P41e32t11r 53P56o17k76o35r21n89ý 4942575382603

Všimněte si jak u nás roste export při slabé koruně.

0/0
17.10.2016 23:01

J33a81n 42H95r72u15b91e64c 5282373122410

Jo, ale musíte mít kam exportovat.

0/0
17.10.2016 23:18

O82n37d88ř58e14j 12N53o71v75á10k 9847204489739

na Slovensku nula nikdy nebyla ...

a Itálii evidentně nijak nepomáhá to, že je členem EU ...

takže klasické nesmyslné strašení ....

+3/−2
17.10.2016 19:27
Foto

P90a45v36e74l 26J59o71s14e47f 25A65b40e11r31l84e 4757133736506

Bu bu bu, že to ty takynovináře ještě baví. To už bylo strašáků...a to bude řevu až na tom Anglie bude líp než my všichni pokusní králíci..

+6/−9
17.10.2016 19:06

J24o34s48e46f 61V85o91s14i66c84k33y 4953327576983

To, ze na tom Anglie bude lepe . . .to vite anebo si to myslite ?? Vzdelani myslenim nenahradite!

0/0
18.10.2016 8:24

M24i56l38a53n 20I52l68l78e89k 6723926737110

Mne to zni logicky. Akorat nevim, proc by do Britanie meli vozit 800tis. nemeckych aut, kdyz Britanie nebude mit pristup na volny EU (nemecky) trh.

+1/0
17.10.2016 19:04

O31n85d98ř95e20j 69N33o49v52á97k 9737874349559

samozřejmě, že bude mít přístup .... to je novináři si myslí, že odchod z EU znamená spustit železnou oponu ... a ono ne ....

+1/0
17.10.2016 19:29

T15o28m24á28š 42H81o11l17i38č 5478594631968

Prístup mať bude,ale budú clá,kamiony budú dni stáť na hranicich čo rozhodne obchodu nepomôže.

0/0
17.10.2016 23:29

R55u54d57o72l68f 22H89r81a79z84d37í84r62a 1335589703578

A proč to tedy přirovnává k propadu v itálii, když Itálie je v EU a stejně tam šel autoprůmysl do kytek?

+11/0
17.10.2016 18:21

L63a64d84i95s62l59a75v 53S59t90e98h23l57í61k 6451569715

protože Itálie nebyla zdravá ekonomika, podobně jako Řecko... VB naproti tomu byla měřítkem stability

+1/0
17.10.2016 20:11

J77i94n93d35ř15i75c43h 72Š34k43o85p42e79k 4585521460805

to je zase plk

Dodal, že země jako Slovensko a Polsko „jsou velmi atraktivní, mají nízké náklady na pracovní sílu a jsou součástí EU“.

Pokud jsou tyto země levné, jsou levné, ať je Británie v EU nebo není.

+18/−1
17.10.2016 18:17

L82a94d77i11s91l93a81v 28S18t30e89h67l32í33k 6901389905

Ano, právě proto JLR staví fabriku na Slovensku už teď

+1/0
17.10.2016 20:09

M55a63r76i32u57s87z 51H32u38d26e88c20z78e42k 8560769751774

Vaše tvrzení je 100% správné, ale je třeba vzít v úvahu, ze přesun výroby není otázkou rychlého rozhodnutí. Každopádně Brexit muže fungovat jako katalyzátor. Podotýkám muže a nemusí.

+1/0
17.10.2016 22:16

J50o78s70e84f 10V21o16s95i55c53k15y 4113207936143

Neni to otazka rychleho rozhodnuti, jsou tam take tarify cla a kvoty, vy chytraci!

0/0
18.10.2016 8:29

V87l12a87d68i58s34l16a36v 77B62u76r92y17š39e87k 1429892557544

a není to zase takovej plk, když ztratí Británie přístup na evropskej trh, tak jejich auta tu budou neprodejný, tak se budou snažit ta auta vyrábět v EU a nejspíš někde, kde jsou nízké náklady, takže ne v Rakousku, ale v sousedním Slovensku, logiku to má, musí se ale taky přemýšlet

0/0
18.10.2016 7:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.