- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
koncentrace automobilek ve střední Evropě je pro ni cestou do pekel... Vzpomeňme na kdysi hrdý a bohatý Detroit...
Britský automobilový průmysl každý rok vyrábí víc a víc hlavně luxusních aut. O čem ale nikdo nemluví je jak je na tom Německo. Volkswagen a Audi budou většinu své produkce vyrábět v Mexiku příští rok, BMW v roce 2019, Mercedes už teď vyrábí jen nejluxusnější modely v Německu. Je to úplně komické jak se tu někdo bojí o automobilový průmysl v UK který roste rok co rok zatímco v Německu se v roce 2020 nebude vyrábět téměř nic.
tak v Německu se určitě vyrobí co do množství mnohem více aut než v GB.
Tady je zase obchodnich expertu ! Copak jste nikdy neslyseli vy chytraci o tom, ze existuje neco jako CLA, TARIFY a KVOTY Proc bych zavadel srotovne, snadnejsi je zvysit tarif. Proc tu nejezdi americka auta - je na ne vysoky tarif ! Proc Korejci vyrabi v EU ??
V EU se normálně prodávají auta z USA a jsou dražší tak o 20-30% a to převážně kvůli dph.
spis v tomto pripadu by byl Brexit zaminkou k presunu vyroby za levnejsi pracovni silou.
pri urovni britskych mezd ktere jsou z velkych zemi v evrope nejvyssi je takovy presun stejne otazka casu. "vhodne vysvetleni" typu potizi psojenych s brexitem by tem vyrobcum jen ulehcilo tento krok
To nieje len o tom. Ale Britský autopriemysel je zavyslí na dodávkach komponentov z kontinentu.Po zavedené kontrol na hraniciach,clách atď,to je proste logický krok to presunúť na kontinent.
Článok je nezmysel. Brexit by británii skor pomohol ak by sa na ostrovoch vyrábalo lacnejšie. Ale to nie je o cene za prácu, ale o kvalifikácii pracovníkov v automobilovom priemysle. Kto tam bol, vie kto pracuje v miestnych fabrikách a akú to má úroveň. Jednoducho automotive je na ostrovoch už dávno za zenitom. To že situáciu na pár dekád zachránili japonci je jedna vec, ale to už tiež končí. Britský autopriemysel prakticky skončil predajom rodinného striebra, veď taký Rolce-Royce, Jaguar, Bentley, Land Rover či Mini sú v cudzích rukách. A čo sa týka Slovenska, tak brexit nebrexit, ďalšia automobilka sa na SR už nezmestí, a tlak na cenu práce tu zosilnie. A cudzie automobilky tu moc daní platiť nebudú, všetok zisk pojde preč. Takže je úplne jedne čo sa v UK deje, rozhoduje sa dnes v indii...
Nesmysl. Proc by mela Velka Britanie ztratit pristup na jednotny evropsky trh, kdyz na nej maji pristup zeme jako Ukrajina, Turecko a Maroko? Hlavne by se to neobeslo bez odvetneho opatreni, takze by tim byli mnohem vic ohrozeni vyrobci v EU nez ve Velke Britanii. Staci si porovnat vyvoz a dovoz automobilu z Velke Britanie do EU a naopak.
nerozumite pojmum: "jednotny trh" je neco jineho nez celni unie(tu ma to turecko a ma ji mit i ukrajina)
najdete si co ty pojmy znamenaji
S tím Mini je to krásnej příklad.
Nevím co bylo v minulosti, ale tehdy vláda se asi vláda nedrala o to aby MiniCoopru pomohle. Když to ale teď patří němcům, tak bude rozdávat záruky až do aleluja.
To je vtipné jak si ekonomové amatéři dali dostavenicko na diskuzi idnes
Zajímavé, že US firmy vyrábějící v Číně (Ani USA, ani Čína nejsou v EU) s přístupem na trh v EU tak nějak problém ... mají pouze geografický.
Myslím tím třeba servery od Dellu, IBM/Lenovo, HP. Nebo třeba telefony od Japka. Japka, vida taky se tady prodávají japonské motorky a třeba taky Sony, 2x 30 W, 4 Óhmy, jak by řekl Pavel Dobeš.
Ale najednou to z Británie nepůjde
Asi to bude o ceně, Británie nemůže Číně v tomhle konkurovat. A na trhu tím pádem nemá sanci