Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Automobilky čeká peklo. Nové testy emisí popřou fyziku a downsizing

Největší vlna downsizingu, tedy zmenšování zdvihového objemu motorů a čím dál silnějšího přeplňování, pravděpodobně končí. Mohou za to nové emisní předpisy, které stanovují testování aut v reálném provozu. Pro automobilky to ovšem představuje problém z hlediska snižování emisí CO2, které jim pro změnu nakazují jiná pravidla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J10i83ř34í 35Z83e87d79n49í58k 1136646

elektroauta jsou v zasade hovadina. Zakon zachovani energie je jednim ze zakladnich principu naseho jsoucna. Ja nekde tu energii vyrobit musim. Jakykoliv prevod na neco jineho, jinou formu energie neprobiha se stopro ucinnosti a tak mam ztraty. V zasade jsou momentalne auta typu Tesla mnohem mene ekologicka, nez nove auto s motorem na fosilni paliva. Nadeji by mohly pprinest nejake palivove clanky, jenze ty jsou zatim ve stavu zrodu. Nesmyslne predpisy zpusobuji pak kauzy typu dieselgate

0/0
22.11.2016 18:07

J84i74ř36í 91S84c48h64w11a22c21h 8478704468176

palivový článek není ve stadiu zrodu. Spíše přínáší mnohem více nedořešených problémů s výrobou a skladování vodíku než elektroauto na baterie.

0/0
22.11.2016 23:18

R16a28d35e71k 91J52a81n59č17í72k 7467691760366

Podle mě je celý downsizing hloupost. Problém emisí spočívá mezi volantem a sedadlem. S motorem 3.0 Multijet od Fiatu mám na stejném autě nižší spotřebu než s 2.3 MJ cca o 15%. Prostě na to není potřeba tolik šlapat. A oproti třeba 1,4TSI v Superbu mám spotřebu jen o 2l vyšší a přitom auto o skoro 2t těžší a o 2m vyšší:) Byť uznávám, že diesel bude vždycky smrdět trochu víc. Ale jestli benzin nebo nafta je jedno. Objem se pro sílu motoru turbem nahradit nedá...

+1/0
24.10.2016 12:44

J27i83ř80í 43S21c38h78w31a59c98h 8248654468506

jestli je to benzín nebo nafta není jedno hlavně, když se srovnává spotřeba. Kdybys v té dodávce měl benzínový motor, tak by rozdíl oproti 1.4 TSI v supu nebyl pouhé 2 litry ale minimálně 6 litrů....

Objem se pro sílu motoru turbem nahradit samozřejmě dá naprosto v pohodě, viz rozdíl mezi krouťákem atmo 2.0 a TSI 1.4/110kW, který je při cca 2000 otáčkách cca 190:250Nm ;-)

0/0
24.10.2016 13:05

P70e30t17r 40Č51e75r76m25á42k 9788805759460

Objem se turbem nahradit nijak nedá, turbo pouze v některých režimech dokáže tu absenci objemu alternovat jinou charakteristikou motoru ;-)R^

0/−1
24.10.2016 19:08

J11i93ř91í 80S56c68h43w51a23c95h 8808334958456

nj není na konkrétnost....;-D

0/0
25.10.2016 0:02

P85e20t93r 30Č26e75r66m26á37k 9908705329740

Není nad fyziku R^

0/0
25.10.2016 23:39

J42i34ř12í 33S74c77h86w65a35c78h 8748284298596

no právě, není nad fyziku, takže fyzika jasně říká, že pro výpočet dynamiky tělesa jsou důležité newtonmetry, otáčky, kilowatty, hmotnost. Nikde žádný objem ve výpočtech netřeba. Proto pro pohon funguje třeba elektromotor, žádný objem k tomu nepotřebuje.

0/0
26.10.2016 0:48

P39e76t10r 90Č63e84r58m48á34k 9718555169420

Výborně, konečně jsi pochopil že hmotnost je také veličina. A právě hmotnost dělá to že u těžších modelů dynamika poklesne přesto že papírové hodnoty výkonu a momentu motorů budou u turbín stejné nebo třeba i lehce lepší než u objemnější atmosféry. Tedy nejen objem ale i např. počet válců a konfigurace motoru mají specifický vliv na jízdní projev a nelze je nijak nahrazovat. R^

0/0
26.10.2016 20:55

J21i97ř69í 27S13c69h13w18a71c47h 8768604738656

a ty stále nechápeš takovou trivialitu, jako že když se srovnávají dva motory jako například 1.4TSI a atmo 2.0 tak se PŘEDPOKLÁDÁ, že jsou v autech, které mají cca STEJNOU HMOTNOST a tedy její vliv je pro oba případy NAPROSTO STEJNÝ! A dynamiku pak ovlivňují ty tvoje "papírové" atributy jako je krouťák při určitých otáčkách čili výkon při těchto otáčkách a a už vůbec ne jakýsi objem natož počet válců ;-D;-D;-D

to už je fakt jak do dubu! Tím končím tuto naprosto zbytečnou debatu! Howgh!

0/0
27.10.2016 1:02

P68e85t29r 40Č44e66r37m41á54k 9808845379210

Ty jsi fakt vtipnej, ještě nedávno jsi sám nevěděl že nějaká hmotnost vůbec do dynamiky vstupuje a tvrdil jsi tu podobnou blbost jako teď - tedy že jde o ty 2 papírové hodnoty. Nejde. U lehkého auta se ty dva samé motory co tu papouškuješ projeví naprosto jinak než u těžkého. Protože jak jsem již psal - downsizing funguje především díky tzv. částečnému zatížení. Takže právě proto se do těžkých modelů některé downsizingové jednotky vůbec nedostanou, protože by vykazovaly horší paramtery než objemná atmosféra, přestože tvojí tupou logikou ty 2 papírové hodnoty bude vykazovat lepší, viz. absence 1.2TSI ve střední třídě.

Věřím že už to konečně pochopíš, většího zmatence jsem snad ještě nepotkal ;-)

0/0
27.10.2016 12:16

J76i71ř17í 98S62c70h69w24a27c57h 8288114618596

takže vážené letadlo opravdu naposledy!

k absenci 1.2 TSI ve střední třídě...

A proto se v Mondeu klidně objevil tříválec 1.0....;-D

Jak je možné že vykazoval dostatečně dobré parametry????

No, zřejmě Mondeo nebude ta správná střední ;-D

nebo u Fordu neposlouchali tu tvoji logiku "génia"?

A proč furt meleš cosi o 1.2, když já se od začátku bavím o 1.4TSI a ten se ve střední používá. A díky turbu naprosto s přehledem uděluje těžkému autu střední třídy lepší dynamiku než v maximu stejně výkonný dvoulitr. A to zcela jednoduše proto, že má strmější tu "papírovou" křivku výkonu, tak se navíc nemusí tolik točit jako ta atmosféra. A je úplně jedno jaký má objem, kolik má válců a jakou barvu mají tvoje trenýrky. Tečka.

0/0
27.10.2016 14:54

P73e19t45r 64Č34e36r53m14á66k 9498435449380

Nemotej se v kruhu, VW má 1.2 a nyní dokonce 1.0 a ani jedno se do střední třídy nepodívalo a nepodívá, právě naopak. Čím to je? Proč nikdo kromě exota fordu nic podobného ani zdaleka nenabízí nebo nechystá???

Umíš odpovědět nebo tvoje google znalosti naráží na zeď? ;-)

Nebo nás tu budeš nadále oslňovat svým geniálním světovým tvrzením že motory vykazující papírově stejné hodnoty dvou veličin jsou zcela nahraditelné? ;-D

Škoda že ses někdy v těch autech neprojel - 2.0FSI v passatu samozřejmě dává 1.4 TSI lekci, a to právě v těch špičkách, kde instantní výkon už nestačí a skutečný plnitelný objem chybí.

Poslední větou zase jen podtrháváš svoje absolutní neznalosti, na kubatuře, počtu válců a jejich konfiguraci záleží zcela zásadně. Proto se nejezdí v kamionech s motory ze supersportů a proto nemají offroady motory z limuzín.

Takže poslední příspěvek ti dává pouze šanci svojí ostudu dále nezvětšovat ;-) R^

0/0
28.10.2016 0:44

J70i14ř98í 16S55c43h55w84a59c53h 8468254108986

Ha já se motám v kruhu?

To snad ty ne?

Ty tvrdíš, že se do střední třídy něco tak malého jako 1.2 nikdy nedostane, já poukážu svou "tupou logikou", že tam je ještě menší a ty se mě zeptáš, čím to, že ho nemá VW?

Ale mě to vůbec nezajímá. Mě stačí, že tvé "geniální" tvrzení byl prostě kec!

Já srovnám faktické kilowatty a Nm dvou motorů, z nichž jeden fakticky a naprosto zcela nahradil druhý, skutečnými fyzikální veličinami a skutečnou dynamikou auta, ty je prohlásíš za papírové či instantní a ještě do toho přidáš něco na úrovni hospodskýho plku o tom, že je potřeba v tom jet a další nesmysly o "špičkách" a "plnitelném objemu" a ještě do toho zamícháš ty svoje "trencle" coby náklaďáky vs supersporty. ;-D

Proto asi v 80. letech v F1 byl schopen porazit třílitrové dvanáctiválce turbomotůrek s polovičním objemem a třetinovým počtem válců, asi proto, že mu chyběl ten "plnitelný objem" ve špičce ;-D aneb objem a válce přece ničím nenahradíš ;-( a superkilowatta z dvanáctivácovýho třílitru je přece něco úplně jiného než, papírkilowáttek ze čtyřválcové jednapětky. ;-D

Ale jó (a to už jsem si všiml vícekrát), hlavně že v každé druhé větě zdůrazňuješ svým oponentům, jak tomu vůbec nerozumí a jak jsou tupí a hloupí....;-D

0/0
1.11.2016 22:27

P55e33t30r 94Č14e90r61m69á91k 9208465559660

Takže jak jsem předpokládal, neumíš vysvětlit vůbec nic, protože kde nic není ani... ;-)

Takže popořadě si zopakujeme dotazy nad kterými můžeš bádat a zkoušet na ně aplikovat svoje vědeckofantastické myšlenky:

1)Proč VW nepoužívá ty malé motory ve větších autech?

2)Proč ve střední třídě nikdo krom fordu nepoužívá tyto motory?

3)Proč ford ano?

Nesrovnáš nic faktického, ale pouze papírové hodnoty. Faktické by byly ty změřené na brzdě, to jen tak pro začátek, ale vzhledem k tvým fatálním neznalostem mě tenhle detail nepřekvapuje. ;-)

Dále pořád plaveš v tom jaké hodnoty a jak se sledují. Ty si pořád tupě myslíš že jde pouze o výkon a moment, a to ještě jenom ve svých teoretických (tedy papírových) maximálních hodnotách, a ty že lze libovolně nahrazovat zcela bez ohledu na cokoliv dalšího. Což je samozřejmě naprosto totální nesmyl. Rv

Jde o hmotnost, konfiguraci motoru (pro pomalejší - řadový, vidlicový, počet válců, nad/podčtvercová konfirugace atd), a sledovaný parametr - dynamika není jenom zrychlení z 0 na 100 při parametrech stanovených normou.

Proto nejde ty motory jen tupě zaměňovat podle dvou veličin v maximálních hodnotách, proto nejde dát motor z kamionu do supersportu ;-) Rv

A máš pravdu, kdo je hloupý a nebo přímo tupý, tomu to s chutí vmetu do tváře ;-) Jako tobě. ;-D

0/0
1.11.2016 23:42

J16i76ř64í 60S65c17h85w19a69c80h 8418274128156

sorry ale ty jsi prostě jen ubohý hňup.

A s něčím takovým už nebudu dál ztrácet čas.

Prý srovnávám jen maximální hodnoty, tak až se naučíš vnímat psaný text, tak to můžeš zase zkusit.:-P

0/0
2.11.2016 0:44

P36e52t24r 41Č72e71r65m61á92k 9308935769370

Takže jak jsem čekal, odpovědi nejsou, neb kde nic není... ;-)

Urážkama jen podtrhuješ svojí zoufalost a snahu zamaskovat absolutní obsahovou prázdnotu, to je vcelku častý jev v každé vesnické hospodě, což by tak zhruba sedělo ;-)

0/0
2.11.2016 22:01

P15e52t43r 98Č69e34r84m14á27k 9358445199730

Jinak s formulí sis zase akorát naběhnul - sportovní využítí je právě o tom způsobu použití, pokud budu preferovat maximální hodnoty výkonu ve vysokých otáčkách bez ohledu na životnost, při jasně dané hmotnosti a rychlostech, tak se jedná o velmi úzké spektrum parametrů na který motor musím připravit a tím pádem se dá vykouzlit něco zcela jiného než u běžné produkce.

0/0
1.11.2016 23:42

V55l41a90d57i33s47l39a68v 49B96u43r18y93š61e62k 1439652897404

to by se dalo říct i naopak, turbo objemem nenahradíš, tak třeba dvoulitr mazdy, diskutéry zbožňovaný motor, může dosáhnout při řekněme 1800 otáčkách maximálně polovinu točivého momentu co tolik opovrhovaný motor 1,4 TSI a to již motorista pozná

0/0
25.10.2016 16:47

P80e90t43r 46Č32e53r55m73á44k 9948905939420

Nedalo, stejně jako má naprosto jinou charakteristiku motor R4 3.0 diesel v toyotě a V6 3.0 diesel v MB nebo třeba Audi, tak je tomu v tomto případě, nejde jen o ty 2 papírové hodnoty, které např. vůbec nereflektují hmotnost atd.

0/0
25.10.2016 23:44

J13i26ř63í 59S21c10h24w73a27c48h 8618124758876

proč do zcela jasného příkladu nezamícháš třeba barvu svých trenýrek?

0/0
26.10.2016 0:51

P42e50t66r 94Č81e87r44m38á60k 9498965249300

Aby to pochopili i jednodušší jedinci jako ty ;-)

0/0
26.10.2016 20:55

J30i75ř18í 37S96c29h43w75a23c11h 8418894128976

nj všichni jsou "blbí", jen ty jsi letadlo!

0/0
27.10.2016 1:19

P81e24t94r 61Č58e86r25m94á33k 9478795709720

Všichni ne, naštěstí jsi tu sám za sebe, většina lidí se nepoušťí do diskuzí o věcech o kterých neví absolutně nic ;-D

0/0
27.10.2016 12:18

J66a93n 88H65r40u77z33a 8114728859577

Kdyby třeba Německo odstavilo všechny své uhlené elektrárny, které zprovoznilo v posledních letech náhradou za jaderné, mohly by jejich osobní auta CO2 klidně vypouštět do ovzduší aniž by se globálně oteplilo. Pak by se mohly vrátit staré dobré benzinové atmosférické motory, jejich emise NOx jsou zanedbatelné třeba oproti plynovým elektrárnám, které si Němci (i my) postavili a dnes nejedou. Jenže ideologie stále vítězí nad rozumem.

+1/0
23.10.2016 15:20
Foto

V59o14j93t73ě47c87h 18P18a66v91l20í89k 5794781344578

Jenže Němcům jsou atomové elektrárny k ničemu, protože nedokážou rychle reagovat na změny ve spotřebě. Celkově jim na CO2 vychází líp vyrobit většinu větrníky a soláry a dohánět to uhlím, než jet většinu v atomu a zbytek v uhlí.

I proto postupně odstavují atom a zprovozňují rychle modulovatelné uhelné zdroje.

Ne jen kvůli ideologii.

+1/0
23.10.2016 19:33

M35a41r19t77i58n 73K28l69u88v64á50n36e94k 9372608923153

To sa mi tak okometricky nezdá.

Pokial majú drzat rezervu výkonu v uhlí a pod aby vyrovnávali obrovské výkyvy vetru a slnka, tak mi príde že v prípade len jadra a uhlia by uholné elektrárne nepotrebovali držať až takú rezervu . A držanie rezervy v uholnej elektrárni naozaj nieje zadarmo. Povedal by som že to je dosť drahé....Čím väčšia rezerva tým vačšie náklady.

0/0
23.10.2016 20:31
Foto

V86o94j65t75ě34c25h 54P23a32v44l40í56k 5254391914228

Výrobci elektřinu z uhelných elektráren s rychlou reakcí (které jsou jako takové stavěné) prodají na spotovém trhu za velmi vysoké ceny. Proto se jim "držení rezervy" vyplácí. Když je naopak cena elektřiny na trhu během dne nízko (slunce svítí a fouká), nebo dokonce v záporu, nespalují uhlí téměř vůbec, drží se jen rozehřáté.

Atomová elektrárna není schopná reagovat na výkyvy téměř vůbec a tak v době přebytku vyrábí elektřinu velmi prodělečně. Ano, kdyby se zakázaly (zdanily, nepodporovaly) obnovitelné zdroje, tak by přebytky nebyly a atom by byl v Německu opět ekonomicky reálný.

U nás je situace jiná - jsme malá země a tak hrozí, že nebude foukat nikde. V Německu vždycky aspoň někde fouká nebo svítí. Stejně tak nemáme moře, kde vítr fouká u země neustále a tak lze vítr zapřáhnout jen v konkrétních vysoko položených sedlech, které zasahují do vyššího proudění. Též podpora obnovitelných zdrojů je u nás nižší. V našich podmínkách je atom dlouhodobě ekonomicky reálný.

0/0
23.10.2016 21:24

M18a43r45t32i58n 62K32l52u11v68á59n92e52k 9412418763653

No jo: Výrobci elektřinu z uhelných elektráren s rychlou reakcí (které jsou jako takové stavěné) prodají na spotovém trhu za velmi vysoké ceny. To je sice pre nich stejne dobré, ako pre arabských súdruhov vysoká cena ropy, ale nie dobré pre celok. :)

Detto dotácie na obnoviteľné zdroje. Výsledok Soláry i regulačné elektrárne sa vyplatia len majiteľom. A štátnym byrokratom ktorý dotácie "prideľujú".

0/0
23.10.2016 21:44
Foto

V76o56j43t92ě10c20h 12P27a65v50l39í81k 5464401124288

Pokud to celkově znamená menší množství CO2, aniž by celkově dražší energie ohrozila ekonomiku, pak to považuji za rozumný politický krok.

0/0
23.10.2016 23:33

M83a93r68t10i98n 62K54l63u88v20á57n68e21k 9292318333383

Teraz som sa dodíval na Hlava 22. To akože keď bude musieť viac uholných elektrární držať horúcu rezervu, tak sa ušetrí CO2 ?

:-/

Už viem čo znamená konzumná spoločnosť. Ušetríme tým že budeme viac míňať...

MM

0/0
24.10.2016 0:11

V38l58a87d61i39s70l13a43v 14B74u67r63y52š11e15k 1149392627314

drží se rozehřáté a nespalují téměř žádné uhlí, to je sranda, viděls už někdy elektrárenský blok na uhlí, dovedeš si představit, jak dlouho trvá kotel zatopit, uvést na parametry, prohřát turbínu, nafázovat ji a dodávat proud, jelikož se tím jako technik 35 let živím, tak se směju, jaká je to blbost, jinak samozřejmě netvrdím, že uhelná elektrárna nedokáže regulovat elektrizační soustavu, ale ne jak ty myslíš, to dokáží vodní elektrárny, přečerpávací elektrárny, plynové turbiny a možná ještě něco, na co jsem zapoměl, uhelnej blok zcela jistě ne

0/0
24.10.2016 11:33

P83e17t53r 56P34e19t64r 7712610230642

EU zruší auta na benzín a naftu a budeme chodit pěšky.

0/0
23.10.2016 8:55

J36i79ř35í 48S42c64h43w64a40c91h 8628944698986

fyzická kondice národa by šla nahoru R^

0/0
23.10.2016 21:47

M33a78r80c65e10l 43S11u64p 6599715248730

Možná přijde doba, kdy zákazníci začnou couvat z nakupování nových vozidel a raději si joupí auto ojeté s vědomím, že nějaký větší peníz zpočátku vrazí do obnovy a servisních nákladů.

0/0
22.10.2016 23:11

V32l18a36d90i38s48l98a49v 43B75u10r56y41š16e80k 1599812657834

nepříjde, i v budoucnu budou lidé rozděleni na ty, kteří mají dost peněz a budou kupovat auta nová a na ty, kteří si budou půjčovat na auta, která té první skupině dosloužila

+1/0
23.10.2016 7:42

T73o52m90á74š 47B49a97ř39i14n38a

Uživatel požádal o vymazání
+1/0
22.10.2016 12:47

V44l50a86d48i91s30l67a63v 83B60u56r23y19š27e67k 1949172227184

vzhledem k tomu, kolik jezdí aut, tak by nějaký peklo, kterým by byli nuceni spotřebitelé procházet nebylo na škodu, dokonce by mohlo být i přínosné, peklem by měli hlavně procházet vagabundi, kteří tráví vzduch svými vagabundskými auty

0/−3
22.10.2016 15:23

J68a62n 25B61a42r20t44á86č66e48k 6525455270419

Pokud provozujete jakékoli auto, trávíte vzduch zrovna tak.

0/0
2.11.2016 9:16

B85o59h24u53m42i31l 87M23á64c73a 5521742146883

Autor si plete fyziku s chemií. CO2, CO, saze ap. jsou produkty chemických reakcí, které probíhají při spalovacích procesech v automobilových motorech.

+2/0
21.10.2016 22:16

M75a22r15e38k 62H51r46u88b91y 6157682161168

a fyzika je to v momente, kdy je spalovaci proces pouzity k pohonu auta;-)

+1/0
21.10.2016 22:52

D69e52n19i50s 38H67u10m54l 4522245295126

termomechanická účinnost je fyzika

0/0
21.10.2016 23:21

J32a41k55u57b 85H98e89g72e55n93b61a79r45t 9395564889754

Chemie je jen aplikovaná fyzika. ;-D https://xkcd.com/435/

0/0
23.10.2016 14:16

L18a85d85i42s76l45a98v 44H71a29š42k57a 4413886231240

A co takhle přeskočit rovnou euro 7 a nastavit třeba euro 10? Jezdit by se mohlo jen na bio bionaftu, motor z tvrdého dřeva a stěžeň s plachtou

+1/0
21.10.2016 22:08

T64o17m57á83š 19B56a74u21e27r 5396603660339

A já se těšil na Kodiaqa s jednoválcem 0,5 l TSI;-D;-D;-D

+2/0
21.10.2016 21:56

R18o61m32a11n 19S80t93r85i53š 8905527427438

Klidně se do mě pusťte, ale normy jsou nástrojem k tomu, aby automobilky hledaly úspory spalin ve svých produktech. Částečně budou náklady převedeny na zákazníky, ale částečně budou pokryty z marže automobilek. A výsledek je například rozmach a zvyšování efektivity elektromobilů, které jsou jedna z řešení.

A na to že elektromobily budou zase napájeny z elektráren které zase produkují ... to se snad už probralo a není nutné to otevírat, že?

+2/−6
21.10.2016 21:26

P30e90t42r 88Č46e47r86m67á27k 9108955329520

Ano to se probralo a je to fakt - i jen samotná výroba elektrické energie nikdy bezemisní nebude. Co je však daleko zatěžujícím faktorem je výroba a zpracování materiálů nutných pro celé toto odvětví, tedy nejenom fve panely, ale i baterie atd. R^

0/0
22.10.2016 14:26
Foto

M10a33r63e41k 66C63e14r57n27y 5388896257

Staci vyradit z provozu par nejvetsich lodi a starosti s emisemi muze EU pustit z hlavy.

+6/−4
21.10.2016 20:38

V96l67a31d80i75s69l19a95v 50B38u74r25y94š86e60k 1429692767944

tak i kdyby se vyřadili všechny lodě světa z provozu, tak na vzduch v našem městě, který je plný karciogenních mikročástic ze spalovacích, převážně vznětových motorů, to nezlepší vůbec o nic, takže EU ať nic z hlavy nepouští a přitvrzuje

+2/−7
22.10.2016 8:27

V67l95a61d62i64s95l37a92v 83B20u61r54y31š32e91k 1949182227514

kdyby se EU řídila podle mínusářů, kteří žijí na vesnicích a vzduch jim kazí zámořské lodě, tak by to v našich městech vypadalo jako v Pekingu nebo v Dilí

+2/−2
22.10.2016 11:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.