Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rejdaři chtějí snížit emise svých lodí, znečišťují víc než celé Německo

Celkem 51 firem a organizací z oblasti námořní dopravy vyzvalo Mezinárodní námořní organizaci, aby se na svém nadcházejícím setkání zabývala otázkou snižování emisí. V současnosti totiž neexistuje pro tento obor žádný plán, jak emise snižovat. Firmy a organizace tvrdí, že ekologičtější přepravu žádají zákazníci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V76í48t 14O33ž34a62n43a 1398348865224

Za pomocí energie z něj vyrobí naftu nebo benzín, olej či jiná maziva.

0/0
10.11.2016 22:35

P48e79t37r 45M54i98c49h48a61l 2900304611102

Copak, taky jim chtějí naordinovat tříválce s turbem? :-)

0/0
10.11.2016 20:20

M77a43r63t91i11n 51K98a69r57á77s24e85k 9798253968568

Tak znecistuji, nebo vypousti CO2? Nechapu jak to nekdo muze porad michat dohromady...

+1/−1
10.11.2016 17:53

P51e78t79r 20M53a79r26e62č36e77k 1193561759968

Oboje. Lodě spalují mazut. Cože je snad ta nejtěžší frakce, která zbyde při rafinaci ropy. Viděl jste někdy kouřovou stopu za takovou lodí? :-)

0/0
10.11.2016 18:12

M62a22r56t13i80n 35K91a84r61á19s10e42k 9338813808928

No ja to vim, ale clanek pusobi extra zmatecne - zacina se znecistneim a v zapeti porovnava CO2....

0/0
10.11.2016 18:20

J75o29s39e94f 80M74i67k35i31n 5683854875934

A co budou dělat s tím mazutem?

+1/0
10.11.2016 16:26

V48á39c51l66a75v 52S32v10o28b15o95d24a 3281959970260

Tak ono jde podle mě hlavně o to, že ušetří na palivu. Spotřeba má přímou úměru s CO2, ale boj o snížení emisí vypadá lépe než snaha o finanční úsporu, že jo :-)

0/0
10.11.2016 15:15
Foto

D76a59n 86R67u54b13í51n 4313533379

Pouhých patnáct největších lodí tak vyprodukuje více nežádoucích látek než všech 760 milionů aut na světě. A já se otravuju s nákupem šetrných výrobků a auta. ;-D

Zdroj: http://auto.idnes.cz/patnact-nejvetsich-lodi-znecisti-zivotni-prostredi-vice-nez-vsechna-auta-sveta-gdn-/automoto.aspx?c=A090426_191128_automoto_vok

+2/−3
10.11.2016 11:09

J75i34ř61í 63K51o82c35u19r18e86k 6105234275848

Jo, tím se myslí jen a pouze emise Oxidů siřičitého.

MImochodem spotřeba je 2 deci paliva na 1 kontejner a 100 kilometrů. Autobus totiž taky žere víc než osobní auto.

+4/0
10.11.2016 11:18

J66i74ř79í 31K23o27c31u86r98e80k 6285274645448

A jste si jist, že na více než 7 let staré informaci se nic nezměnilo? Ta studie byla publikována v listopadu 2009 a od té doby bylo postaveno mnoho lodí, dost často na LNG nebo klasickou naftu, kde je obsah síry 100 x nižší. Přičemž od roku 2015 je limit 1000ppm namísto 35.000ppm.

Ale 1000x opakovaný nesmysl se stane pravdou a bude pravdou pravdoucí ještě za 50 roků. Protože nejvýkonnější lokomotiva je parní, elektrická nikdy nebude mít takový výkon!

+3/−1
10.11.2016 11:39

J65i71ř15í 88K12o33c69u95r90e19k 6285954105108

Přičemž od roku 2015 je limit 1000ppm namísto 35.000ppm pro obsah síry v težkém topném oleji.

0/0
10.11.2016 11:41

P20e40t50r 95M38a73r49e33č25e51k 1503341209218

Co by se asi tak radikálně mohlo změnit? Myslíte že rejdaři obnovují své flotily v pětiletém cyklu? ;-D A tím pádem se dnes po mořích plaví poslední výkřiky techniky. Navíc tyto stroje nespalují naftu milý pane. Nýbrž mazut a to je pěkný humus i oproti naftě. Celosvětová automobilová doprava je proti tomu zdravotně nezávadná legrácka pro kojence! Ale jak známo byrokraté v Bruselu nechtějí řešit problémy, nýbrž skrze automobilky tahat peníze z kapes občanů. Aby měli na své pomatené sociální a etnické programy.

+1/0
10.11.2016 18:10

R89i94c91h46a92r32d 84M48i89k18u13l98e88n66k74a 1699897717314

To jako bráníte loďaře nebo co? A proč jako?

0/0
10.11.2016 19:53

M91a23r59t56i13n 75K24a19r55á60s25e92k 9208863758738

Kdybyste si precetl ten clanek nebo schvalne zavadejici studii, tak zjistite, ze pisete cistou lez. Uplne stejne muzete udelat studi na to, ze poradne stado dobytka znecistuje planetu vice nez vsechna auto. Staci kdyz se zamerite na emise metanu, ktere dovytek ma a auta ne :-D

0/0
10.11.2016 13:18

H16o70n37z86a 95T10a31r 3739752364482

Aut je v provozu mnohem víc. V roce 2011 http://www.hybrid.cz/1-miliarda-tolik-dnes-jezdi-po-svete-aut

http://www.stoplusjednicka.cz/premnozeni-plechovi-milacci-kolik-automobilu-dnes-brazdi-svetove-silnice

0/0
10.11.2016 18:03

M11i27c41h11a90e92l 31K44o96n79e49č41n31ý 6982223969729

Škoda, že pro tyhle kolosy nelze z bezpečnostního hlediska využít jaderný pohon třeba jako u ponorek:-/

0/0
10.11.2016 10:48

J26o12s42e71f 11Š69o74l48t26e95s 8944528220413

Tohle jsou pěkné kecy. Rejdaři po tomhle volají jen proto, že operují v EU, která zavedla euro normy i pro lodě a oni museli u všech lodí provést úpravy, aby tyto euro normy splnili. A to bylo samozřejmě docela drahé, loď bylo třeba odstavit, někdo musel vymyslet, jak tu euro normu splnit, pak obvykle i suchý dok... A samozřejmě lodě přepravců z Ruska, Číny či odjinud na to úplně házejí bobek. Takže...

+2/0
10.11.2016 7:27

J25i11ř83í 31K86o20c62u44r53e77k 6645754605188

Zatímco EPA neudělala nic. Nebo ano?

https://www.epa.gov/sites/production/files/2014-05/documents/lutsey.pdf

strana 9, připomínám, že limit z roku 2012 je 4 roky starý.

0/0
10.11.2016 11:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.