Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Samara: tuhle ladu ladilo Porsche, zpracování je však typicky sovětské

Fešná třídveřová karoserie, bleděmodrý lak nebo ostře řezané hrany. Ano, zvenku vypadá samara z roku 1988 stále docela k světu a nebýt vysokého podvozku, člověk by se mohl snad i domnívat, že si v sobotu přivstane a vydá se pilovat zatáčky za městem. Svezení je každopádně zajímavý zážitek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J49a86n 89W93a57l79t19e71r 5379680685657

První sériové vozy opustily brány volžského závodu v roce 1984, tedy tři roky před oficiální premiérou Škody Favorit a samara se tak stala svým způsobem mezi slepými v socialistickém táboře jednookým králem.

Tady se píše před a čárka.

+2/0
4.11.2016 7:07

L43u20d20ě71k 14P64o69m91e96z86n15ý 8935445530880

Když už máte potřebu krást, alespoň by to chtělo měnit slova, věty atd

http://www.ams-classic.cz/svezeni/40805-lada-samara-1300-sen-soudruha-namestka

+5/0
2.11.2016 22:27

D13a79n76i65e73l 11S72v25o53b71o40d81a 6435402641709

Mužici nikdy nedokázali ani sami vyrobit auto. Vždycky jen svrab, bída a nabububřelé křupanství.

+2/−7
2.11.2016 21:55

R73o55m28a35n 86S25m33a31t87a63n66a 6825522987838

To isté sa dá povedať o Škodovke. Favorit, ktorý prišiel asi 3 roky po Samare bol taktiež postavený na nákupe licenčných technológii a dielov. Karosériu robil Bertone, karburátor Piersburg soudruzi ze Škodofky zakúpili licenčne v Nemecku (tam už bol štamdard minimálne jednobodové vstrekovanie Bosch), predná náprava McPerson licencia, uchytenie motora si nechali robiť vo Weissachu (Porsche) + mnoho ďalších komponentov bolo licenčných. Len motor bol starý OHV reťazový šrot a aj vďaka tomu bola ruská Lada omnoho kvalitnejší a modernejší výrobok. Nekvalitou plastov si boli tie autá podobné. Takže by som moc nepoukazoval na ruských mužíkov. U nás to vyzeralo rovnako. Zákazníci pokiaľ mohli si vyberali Ladu Samaru. Bolo to však ťažké. Bola drahšia, nedostatkovejšia a do konca socializmu na ňu málokto dosiahol.

+4/−2
3.11.2016 10:36

K98a23r36e29l 68K57o90š12ť90á41l 8467931280415

Jojo, byly to těžké časy, když 60% federálního rozpočtu šlo na Slovensko, zatímco výdělečné české fabriky musely omezovat investice. Proto těch licencí pro Favorita bylo ve skutečnosti jen minimum a motor musel být jen modernizací dosavadního OHV. Přesto bych ho nenazýval šrotem, už pro jeho spolehlivost a životnost, která ani dnes není samozřejmá. Hliníkový blok motoru ještě ani deset let poté nebyl u konkurence samozřejmostí, vstřikování nebyl standart, řada aut i v 90. letech měla různé elektronické karburátory a motory s rozvodem OHV se například v nabídce Fordu nebo VW udržely do konce 90.let, nemluvě o americké produkci.

+2/−2
4.11.2016 15:04
Foto

R33o87m57a66n 32K43o30z87e35l 4627256633534

Motor OHV měly i Fabie a jsou oblíbené pro životnost, i mezi opraváři, protože se snadno spravují. Táta má tuto Fabii s najetými 360 tisíci km a to auto je úplně v pořádku a ještě dlouho vydrží. Fabia, se kterou jsem jezdil v autoškole, tak někde jezdí dodnes, má už kolem 800 tisíc km.

+3/0
5.11.2016 12:18

R44o85m47a16n 41S11m71a55t81a30n14a 6445122257638

Preto sa musel ten motor po 90.000 km prevložkovávať a vymieňať všetky rozvody. A rozvod OHV bol taký progresívny, že ho majú všetky moderné motory ;-D Áno, opravári mali ten motor radi :-)

0/−2
10.11.2016 11:47
Foto

R25o44m54a78n 38K13o55z39e78l 4347846763504

Jaké rozvody? U motoru OHV se rozvody neřeší, dokud to nechrastí a ani pak se motor nepotká.

+2/0
10.11.2016 15:10

R78o35m10a65n 52S92m47a67t14a93n40a 6625262697778

Čo 60% ! Určite 99%. Slováci sedeli na stromoch a Česi makali :-) Preto aj v roku 1993 bolo to "preinvestované" Slovensko na 65% českej časti a dnes bez tých vašich fiktívnych peňazovodoch je na 99%.úrovni. To, že celý obchod a financie boli v Prahe nezapočítava nikto. A stojím si za názorom, že Favorit bol aj s tým motorom v danej dobe šrot vhodný iba tak na Východ, alebo pre západoeurópske socky, kde konkuroval iba tak lacnou cenou. Je to fakt. ktorý žiaden český nacionalizmus a povýšenectvo nezmení. Keby nie Nemcov, celá škodovka by dopadla ako Wartburg. Teraz sa tam aspoň montujú konkurencie schopné autá.

0/−3
10.11.2016 11:45

K16a37r62e86l 40B14a33r20t28a70k 9846241405406

A proto tady píšeš ta svá moudra.

0/0
2.1.2017 11:54
Foto

M17i37c16h25a94l 15N12a94j13m77a59n 7329253566390

Samara v době svého vzniku nebyla špatné auto (co se týká vzhledu a parametrů), ale byla zabitá otřesnou kvalitou, která byla na hony vzdálená kvalitě předchůdců (2101 - 2107).

Spolupráce s automobilkou Porsche byla také ve sportovních vozech, kdy vzniklo v devadesátých letech několik speciálů Samara pro dálkové závody typu rallye Dakar. A tyto speciály byly celkem úspěšné (vítězství v rallye Faraonů, vítězné etapy na Dakaru....).

+3/0
2.11.2016 21:41

V60o48k75o85u85n 60V71l96a31d88i19m73i11r 8882478819188

Samaru jsem okukoval kolem roku 1980 na autosalonu ve Stuttgartu. Z auta jsem vylez sama krev. vsechny packy, vypinace a vubec vse vylisovane ci vystriknute v interieru melo ostre hrany.

+1/−3
2.11.2016 21:28

J12i55ř11í 74N72e13u42m58e19i80s81t18e62r 2872195463471

Copak typicky sovětské. Ale dokonce typicky ruské.

+5/0
2.11.2016 20:26

S53t54a56n64i18s92l15a94v 38K92r23e39j77c24a90r 6297656733454

Samara, Olcit i Favorit, projekty spolupráce v rozdělené Evropě.

+7/0
2.11.2016 14:07

P29e84t21r 87M68i64c72h79a38l 2910924361592

Jednooký král mezi slepými, to celkem sedí.

+2/−2
2.11.2016 13:15

M71a71r85e82k 29S40e46l46i17n68g76e74r 5489447786126

Dnes v noci jsem se vratil ze severniho Kavkazu, kde jsem mesic pobyval. Mel jsem tedy dost prilezitosti obhlednout vozovy park obycejnych Rusu. Lada tvori odhadem tak 3/4 provozu na silnicich, a konkretne Samaru jsem v ruznych verzich potkaval dost casto. Ale i novejsi Lady vypadaji uz dost obstojne, konkretne modely Kalina ci Priora se maji cile k svetu. Jak je to s jizdnimi vlastnostmi, tezko rict, ale Rusove jsou schopni vyresit temer jakoukoliv narocnejsi situaci na silnici. Dale pres den temer nikdo nesviti, ale kdyz padne tma, tak to je neco. Jsou schopni zapnout klasicka svetla, a k tomu mlhovky, denni sviceni i svetla, ktera ukradli z nejakeho rally specialu. ;-D Za cely mesic jsem videl jen jednu nehodu, ale na druhou stranu i minimum policejnich hlidek.

+9/0
2.11.2016 11:59

R67a26d42e32k 45D10o27l67e42ž67a95l 2539303350660

Nevím jak Priora, ale Lada 110 (která vypadá dost stejně) byla příšerná. Podstatně horší než Samara.

+2/0
2.11.2016 12:28

J76i93ř36í 35S70c68h24w85a71c50h 8928854428206

VAZ 2101, 2102, 2103 ve srovnání s Moskviči či Volhami, to bylo za socíku "zjevení z jiného světa". Ale pak už to šlo s žigulíky jen s kopce, po cca 10 letech následovalo jen živoření z podstaty.

+2/0
2.11.2016 10:27

P38e47t57r 97M94i25c20h95a84l 2120114441892

Bodejť, licence Fiatu 124 konstrukčně pocházejícího z konce 50. let. A rusáci to mlátili prakticky beze změn až do třetího tisíciletí.

+7/0
2.11.2016 13:18

R90i57c12h37a92r35d 40M21r33a92z52e80k 8808460319591

...ten interiér vypadá hodně chudě a zoufale bez nápadu.. asi jako dnešní koncernové vozy - které jsou samozřejmě materiály a zpracováním z jiného vesmíru, ale ten styl "vepředu deska z budíky a z ní trčí volant" tam je u obou..

+2/−3
2.11.2016 7:43

J70i57ř89í 91E18r10b65e77n 1783114396187

Kupte si rolbu Lavina a řiďte rajčákama, když vám vadí volant a budíky ;-D

+14/−1
2.11.2016 8:29

R65i96c51h32a68r33d 34M94r24a48z64e92k 8178780269241

...neříkejte dvakrát! :D

+5/0
2.11.2016 10:37

D64a55v24i44d 73P73o35l41á53k 7543970816561

2108 mi připomíná Seat Ibiza.

+2/0
2.11.2016 7:36

R45a58d23e33k 11D13o67l94e11ž58a21l 2229963640560

Protože má taky takový hrozně široký B-sloupek.

Mě se to nikdy nelíbilo. Mnohem líp vypadala Samara jako pětidveřová.

0/−1
2.11.2016 11:11

J18a34n 98K10r31u48p63k23a 4556258735902

Heh :-) No trosku jsem zavzpominal, tak 2 roky jsem s ni sveho casu jezdil :-) Jasne, nebyl to etalon, ale to auto melo sva specifika. Ja s nim z hlediska spolehlivosti nemel problem, jizdne bylo takove rozvlacne, ale ... v zime pod minus 15 to byla velka parada. To auto bylo ocividne delane do techto podminek, vse jakoby ztuhlo, rizeni se zpresnilo, startovalo to na prvni dobrou, v mrazech to proste bylo neskutecne auticko :-)

+10/0
2.11.2016 7:21

J33a26n 89S25t78a36r23ý 8667120152785

Pán autor bude asi nějaký masochista. Tohle auto bylo otřesné už kdysi, spolu s Tavriji a Olcitem.

+4/−17
2.11.2016 7:17

J83i77ř23í 56E69r53b65e32n 1613764696837

Až na to, že Samary byly kvalitou zpracování, jízdními vlastnostmi i výdrží o dva řády výš.

+9/0
2.11.2016 8:30

J44a29n 97D80l35o96u94h98ý 8766840383750

No s porovnáním s Olcitem to nebyl problém ;-D;-D;-D

+4/−1
2.11.2016 10:05

J71a84n 67S95t42a69r51ý 8887160282295

Natož s Tavrijou

+2/0
2.11.2016 10:51

J26a53n 35J17a53n12e59č50e39k 9550553160796

Pozor pánové, zapomínáte na Polonez ;-D

+5/0
2.11.2016 12:02

M58a37r41t41i15n 20H78a16l91á83š79e96k 2670962368284

Jedno z nejhorších aut světové historie , spolu se Záporožcem.

+3/−17
2.11.2016 7:03

R17o28m93a38n 11K78r64a81t70o87c55h74v35í87l 6456267396614

Záporožec byl podle všeho úplně nejhorší.

+2/−1
2.11.2016 8:35

J26i82ř41í 19E57r11b18e50n 1193604516367

Existují i horších. Ford Edsel nebo Renault Dauphine, například.

+5/−1
2.11.2016 8:41

M56a43r61e23k 21K48l37u21f50a 3578584764596

+ ještě Yugo (dříve Zastava). Hrůůůůza!

+2/−2
2.11.2016 16:12

J43i31ř33í 41N65o95v44o80t38n45ý 2208452745187

Akorát to hnilo už ve fabrice...to se tu nepíše.

+10/0
2.11.2016 6:44

A46n37d92r37e54j 30M29a61s97a41r73y73k 9340763116490

v te dobe hnili vsechny auta tak neak stejne rychle :)

+16/0
2.11.2016 7:18

J74i34ř82í 42K97o66c85u27r77e93k 6545904745148

Kromě Saabu

0/0
3.11.2016 16:10

J26i13ř75í 72B28á74r22t64ů 7312314389233

To dělala Felicie ještě v roce 2000. V té době na lakovnu přijížděly orezlé karoserie.

+8/0
2.11.2016 8:56

M69i34c98h91a31l 20M13o36t94y45č20k90a 9759487701

Hm tak nevím,v roce 1988 koupeno,v roce 2009 odhlaseno tak nevím,ale docela dlouho vydrželo :-)

+6/0
2.11.2016 9:04

J16a19n 75B35a73r69t32á36č57e70k 6585135820749

Jaké v té době Uno, Kadett, Escort....

+2/0
2.11.2016 9:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.