Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rok s pronajatým autem: golf za pět tisíc měsíčně, vrácení bez problémů

Před pár lety ho u nás nikdo neznal, ale dnes je to oblíbený způsob pořízení automobilu na kratší dobu. Operativní leasing je vlastně dlouhodobý pronájem. Má své výhody, ale i nevýhody. Zde jsou zkušenosti z ročního pronájmu VW Golf za pět tisíc měsíčně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L74u54k58á33š 14M52á59l84e49k 8236284365727

Nemusí být pravda. Žena si svého půjčeného autíčka tak váží a už dopředu brečí, že ho bude muset vrátit.

0/0
18.1.2017 14:14

A57n88t37o65n26í34n 51S20e43b14e40r66a 7153398180139

To je ještě v pohodě.

Větší blbost je iPhone na operák u jednoho mimozešťana :-D

+2/0
18.1.2017 10:52

D24a35n 76M72a66c64h84o30l53d14a 8507472884802

no nevim koukal jsem na Rapida a to co bych vzal stoji cca 360000. A OL na podobneho Rapida je 5800. To znamena ze na cenu 360000 se dostanu za 5 let, navic k OL mam servisy a gumy v ceně. To může udělat kolik 100000 za 5 let. Ovšem zustatkova cena Rapida za 5 let může být kolik? Kolem 150000 cca. Takže za 5 let jsem 50 tis plus a kazdym dalsim rokem o dalsich cca 50 tis. Jediná výhoda je co 2 roky nové auto, nic víc

+1/0
18.1.2017 10:32

V24l37a69d36i89s86l20a26v 65B83u66r95y32š43e25k 1289722847544

když bude někdo nabízet službu, že vás nechá jeho autem jezdit za nějakou měsíční splátku, tak za to určitě něco bude chtít, divil bych se, kdyby to dělal jen tak, vycházet z ceníkových cen se nedá, protože auto se dá koupit daleko levnějí, podle propočtu výjde auto na OL zhruba na 2x tolik peněz, jako když si ho koupíte sám, nepočítám do toho havarijní pojištění, které je u OL povinné, ale u koupi vozu do vlastnictví bych ho nepotřeboval

0/0
18.1.2017 11:16

J41a20n 13V10o94n84d31r72á79č94e79k 4472688949258

Ty ceny v článku jsou nesmyslné. Já jsem ochoten platit cca 12 tis. měsíčně za OL a nic slušného nemůžu najít. Nájezd cca 30 tis. ročně.

0/0
18.1.2017 9:49

M59a52r77t68i80n 23K37a25r60á16s82e96k 9888963208888

Za 12 mate slusne vybaveny passat 2,0 TDI s automatem, cca 2 minuty hledani....

0/0
18.1.2017 10:28

J31a74n 13V36o68n94d59r32á88č90e34k 4932928139718

Jo na něj jsem koukal, bohužel mě poslali k šípku, protože nemám IČO. Hledám něco pro normální lidi a ne nějaký administrativní podvod, jako je případ toho Passata.

0/0
18.1.2017 10:50

V25l84a73d29i13s23l42a76v 84B59u95r75y84š44e78k 1479742897974

ceny v článku se týkají jednoho z nejlevnějších vozů na trhu

0/0
18.1.2017 11:17

J57a47n 30V22o33n83d81r19á58č33e45k 4892658229788

Tomu rozumím. Jen jsem chtěl říct, že ta cena je nesmyslná, protože pokud je možné sehnat za 5500 kč golfa, který prý stojí dle ceníku 450 tis., tak se divím, že nemůžu sehnat Passata s ceníkovou cenou 850 tis. za 12 tis. U Passata sleva 150 tis. není problém, takže reálná cena bude pod 700 tis..

0/0
18.1.2017 11:50

V72l21a45d68i28s60l70a58v 82B45u62r56y13š55e55k 1559272227724

nejspíš by fyzické osoby neměly o passata zájem, lidi bez peněz si půjčují většinou jen to nejlevnější, pro podnikatele by asi něco bylo

0/0
18.1.2017 11:54

J55a37n 36V98o90n89d58r93á75č11e72k 4392938789658

A proč by fyzická osoba měla být automaticky bez peněz? Resp. proč není poskytovateli OL jedno, jestli auto platím poctivě zdaněnými penězi ze zaměstnání nebo příjmem z podnikání? Není peníz jako peníz?

0/0
18.1.2017 13:10

V68l49a27d85i33s88l28a68v 50B73u10r45y55š12e29k 1899432197934

no jo, to je trh, asi to mají nějak už vytipovaný, že zaměstnanci nemají o drahá auta zájem, kupují asi většinou levné ojetiny a pokud se už rozšoupnou a jdou do operáku, tak chtějí to nejlevnější co na trhu je, jednou z příčin může být vysoké zdanění práce zaměstnanců u nás a možná i to, že si o splátku nemohou snížit daňový základ

0/0
18.1.2017 16:08

J65a61n 27V83o19n69d37r69á22č64e16k 4442898269188

Což diskriminace zaměstnanců v ČR je do nebe volající, o tom žádná. Ale to, že i když ty peníze dohromady dám, tak ta firma mi tu službu odmítne prodat, protože nejsem podnikatel, to už si fakt připadám fakt jak afričan v USA před zrušením otroctví..

0/0
19.1.2017 12:17

M76a89r86t77i94n 86Š31t47ě17p39á49n26e57k 3577303983521

Nejak tu nemuzu najit napis, ze je to reklamni sdeleni. Nebo to uz se nepise?

0/0
18.1.2017 0:46

J49a59n 68D70l13o86u98h11ý 7244299900979

To jsou zase haluz cisla. Kdyz spocitam sve naklady na auto, ktere jsem koupil pred 8 lety za malinko pres 300 tacu ( cenikovka pred slevou 420) jako nove, absolvoval za 8 let prohlidky v autorizaku, 2x sada zimnich pneu, oprava motoru, vymena tlumicu, oprava centralu, oprava posilovace, a pojisteni. Dostavam se na cenu 4050kc/mesic k dnesnimu dni. Auto nepovazuji vzhledem k zavadam za nejakej super stroj, ale i u takoveho strepu jsem furt pod cenou operaku. Vybava, barva atd vse dle me predstavy na miru.

+1/−1
17.1.2017 23:14

J38a19k93u11b 64S84t20a22š53e32k 4267699743954

No, OL bude asi pro lidi, co prostě těch 300 litrů nemají.... nebo je mají, ale investují je někde jinde, takže jim to ty poplatky za OL o nějaký ten litřík v konečném součtu sníží.... nebo to mají dokonce skoro zadarmo, když jsou to dobří investoři.

+1/0
17.1.2017 23:21

J45a11n 39D86l53o63u16h85ý 7454479750589

Auto bylo na koupeno na klasicky leasing s 60% akontaci. Rozdi mezi konecnou cenou po zaplaceni vsech splatek a cenou z ktere se vypocitavala splatka cinila pouhych 16 tisic ;-) ten kdo na nove auto nedosahne, tak OL to opravdu neresi... OL se vyplati pouze pokud tu splatku mate kde utopit, coz v pripade fyzicke osoby jaksi nelze...

+1/−2
17.1.2017 23:33

P18e28t83r 90Č95e84r16m28á25k 9408205179630

Poslední věta není pravda, operák se samozřejmě vyplatí i spoustě fyzických osob (koneckonců proto je tak oblíbený), je to vždy o výpočtu konkrétního případu a zohlednění skutečně všech nákladů s provozem.

+1/−1
17.1.2017 23:41

J56a64n 23D41l36o16u46h54ý 7424229130659

Z dlouhodobeho hlediska se to ekonomicky vetsine fyz osob nikdy nevyplati. Beru Horizont 15 az 20 let, kdy by clovek platil operak a mel stale nove auto versus koupe 2 az 3 aut do osob. Vlastnictvi. Chapu, ze nekdo je ochoten zaplatit za to, ze ma "jako" nove auto. Tose ale nerovna tomu, ze to dava ekonomicky smysl. Je to subjektivni potreba, mezni uzitek z daneho statku.

+2/−1
18.1.2017 0:00

P22e88t14r 54P74e12t17r 6653272188613

ano, člověk který najede 5k km ročně si nikdy operák nepořídí ovšem takovému člověku bohatě postačí auto z bazaru, protože jej přežije. Tohle je pro lidi, kteří buď chtějí často nové auto nebo jezdí hodně.

+3/−1
18.1.2017 0:54

J14a35n 48D34l72o88u88h26ý 7844979750469

Koukal jste na REALNE nabidky? BMW i3 na operak pouze 15tkm, VW,Skoda pouze 20tkm atak dale. Pokud autem jezdite denne do prace pak tohle cislo bleskove natocite a neubehne ani rok. Cili stale nevidim ten "bonus" vlastnit jako fyz osoba auto na operak ( krom subjektivniho pocitu, ze mam jako nove auto). V dlouhem horizontu je to drazsi nez auto vlastnit delsi dobu vcetne cen za opravy vozu.

+2/0
18.1.2017 8:07

P10e58t30r 31Č15e49r52m71á72k 9508785929290

Fyzická osoba která to bude mít na dojíždění do práce se jednak snadno do 20tis vejde, a nebo si sjedná jiný limit na km. A pak pořád porovnáváte něco zcela jiného - operák je právě pro lidi co to nechtějí řešit, a chtějí jenom užívat a jezdit v autě které bude pořád na úrovni. Kdo chce řešit servis a obecně přistoupit na tu větší míru rizika nějakých komplikací, ten ať si klidně drží ojetiny, je to volba každého R^

0/0
18.1.2017 11:15

J93a39n 21D85l45o14u55h89ý 7464149780329

Mno pokud jezdite pro rohliky do kuflandu za rohem. Pak ano. Pokud bydlite na vesnici a dojizdite do mesta, ktere neni zarohem. Tim mam na mysli velke mesto aspon o velikosti treba Kladna, Vsetina, nebo vetsi, pak najedete minimalne 20tkm / rok Ne kazdej pracuje a bydli ve stejnem mesteR^ Mno a mit auto na operak a nejezdit s nim, to jsou uz naprosto vyhozene penize z okna;-D

0/0
18.1.2017 15:00

P79e96t29r 69Č32e23r48m37á90k 9378175739520

Však taky nikdo neříká že to je pro každého, evidentně je spousta lidí co s tím jezdí akorát po městě do práce a těch 20tis jim s rezervou stačí. R^

0/0
18.1.2017 15:03

J86o44z21e68f 19H42r61i97c55i79š68i94n 4863720220406

jezdit hodně je pro mne 30000 a více. To se vám pak operák prodraží.

+1/0
18.1.2017 8:15

P42e53t68r 82Č26e36r26m71á73k 9528805559780

Ale vyplatí, protože má právě to nové auto. Je potřeba porovnávat porovnatelné, a né to že mám jednou nové auto každé 2-3 roky a nebo 6-7 let ;-) Pak je ta ekonomika zcela někde jinde.

0/0
18.1.2017 11:10

J80a65n 47D83l77o70u60h67ý 7554349450689

Porovnavate dve naprosto odlisne veci: Subjektivni potrebu mit nove auto a ekonomicke naklady na "prepravu autem" z A do B pri zajisteni relativne stejne mobility v dlouhodobem horizontu (10 az 20 let).;-D Daleko dulezitejsi je porovnat cetnost vyskyt poruch u daneho modelu v horizntu treba 0 az 3 roky a 0 az 7 let. btw mne se stalo pouze jednou za zivot, ze jsem s jakymkoliv autem nedojel do cile... Prasknul klinak pohanejici cerpadlo chladice - To se muze stat klidne i u noveho auta, klinak totiz nebyl starej, pouze vadnej uz pri koupi, popripade doslo k poskozeni pri montazi... Kbybych nebylo 20:00 vecer mohl bych pokracovat v jizde, jelikoz by to vyresil smluvni mobilni servis pojistovny na miste R^ Ale ja vam to neberu, zijte v mylne predstave, ze nove auto se nemuze porouchat... Ja najezdim minimalne 100km/denne auty, ktera jsou v rozmezi stari 8 az 20 let a nikdy me zadne nikde nenechalo (krom toho klinaku). Naklady mesicni jsou dnes u vsech vozu hluboce pod ten vas operak. Staci autu delat normalni servis a neobchazet STKR^

+1/0
18.1.2017 11:45

P88e27t98r 73Č88e63r28m60á63k 9788955749300

Právě naopak - vy porovnáváte zcela odlišné věci, vůbec to není o nákladu na přepravu z bodu A do B, ale o porovnání nákladů na provoz vozidla při formě služby a nebo vlastnictví. Takže se porovnávají identické podmínky - jestli se vyplatí si každé 3 roky koupit nové auto, a nebo využívat služeb někoho jiného. Pokud někdo doma má auto 7 let tak to není klient pro operativní leasing, to je z už podstaty logické. R^

0/0
18.1.2017 11:56

J83a13n 27D84l51o47u68h18ý 7264109100879

Oukej ale pokud kazde tri roky prodam sve auto, furt jsem na tom v konecnem dusledku v mesicni splatce lepe, nez u OL. Tri lete auto se da furt prodat za vic jak polovinu porizovaci ceny, pripade najezdu pod 100 000km dokonce i za vic. Cili mam auto za 300, prodam ho za nejakych 170. To jsem na nejakych 3600kc za mesic R^;-D

0/0
18.1.2017 14:56

P38e48t87r 43Č68e80r84m22á57k 9808665379530

No vy možná ano, jiní lidé nikoliv a je pro ně výhodnější operák.

A Váš výpočet je poněkud komický protože nijak nereflektuje položky jako servis, pojištění a čas věnovaný prodeji auta. A pokud porovnáte to že auto za 450tis má operák 5500 tak to vychází levnější než 3600 za auto za 300tis bez těch nutných položek ;-)R^

0/0
18.1.2017 15:10

J73a78n 90D91l60o29u12h68ý 7874129500769

No tak je videt, ze si nejste chopen zjistit ani zakladni data. Konkretne tri roky starej golf s najezdem POD 100 000km stoji v prumeru zhruba 300 000kc. Cili 450 minus 300 je 150 tisic. To je v bratru 4200 - at nezeru. Opravy na novem aute? Mno ja nevim cim jezdite vy, ale ja prvni tri roky u auta akorat platil povinnou rocni prohlidku + vymenu oleje,filtru atd cca za 4000kc. Stale jste me nepresvedcil, kde teda jako "usetrim" kdyz pojedu s autem na operka jako fyz. osoba;-D

0/0
18.1.2017 16:27

P64e38t49r 92Č31e30r18m81á72k 9888745899210

Jednak píšete nesmysl protože jste uvedl vstupní cenu 300tis, a sumu 3600 bez všech dalších nákladů. O žádných ojetinách se tu nikdo nebaví, operák je v 99% případů nové auto, takže stejně tak se pak musí porovnávat nové vs. nové. Pak nikdo nepsal opravy ale servis ;-) Ten v operáku započten je, takže jej musíte uvést i v nákladech na sokromý provoz. No a především pojistky, to jsou pak desetitíce za ty 3 roky, takže cca další 1000-1200 (velmi střízlivý odhad) navíc. Takže už jsme na nákladech podobných těm u auta o polovinu dražšího (300 vs 450)R^

Takže jestli zrovna vám by to vyšlo levněji nevím, každopádně spoustě lidí ano ;-)

0/0
18.1.2017 18:32

J74i44ř36í 93M44a71t55ě45j 5274244927938

No, proti gustu..., ale pravdou je, že OL je ekonomicky výhodný především pro banku a možná! pro prodejce. Jinak rozumím tomu, že jsou lidé, kteří z nějakého důvodu preferují tento typ služby. Obecně však platí, že pořízení nového auta (a je v celku jedno, jestli jde o platbu v hotovosti, FL,OL, nebo úvěr) je nejhorší možná investice.

0/0
18.1.2017 23:33

P39e35t17r 49Č67e36r79m10á40k 9288145309830

Tak pochopitelně že když někdo nabízí nějaký produkt, tak proto aby na něm vydělal, o tom žádná, takže pro leasingové společnosti to zcel jistě výhodné je. Na druhou stranu i tak to může být pro klienta výhodnější než provozování svého auta. Pochopitelně skutečně platí že koupě nového auta je špatná investice...

0/0
19.1.2017 13:42

J18a87n 45D16l44o90u15h12ý 7264699170369

Proboha naucte se cist. Ten golf za 450 000kc je po 3 letech prodejny za minimalne 300 000kc at pocitam, jak pocitam. Pri jeho prodeji po 3 letech jsou pak mesicni naklady pod cenou operaku za to same auto.

0/0
19.1.2017 7:21

P33e60t18r 16Č14e19r91m31á77k 9378365789560

Proboha naučte s číst, už ani nevíte co jste sám napsal !! "Cili mam auto za 300, prodam ho za nejakych 170. To jsem na nejakych 3600kc za mesic" !!!!!!

A pokud vezmu ten druhý příklad - tedy auto za 450 a 300 bych ho prodal (což je sice utopie, to je kupní cena, nikoliv prodejní, ale pro příklad to tak nechme) tak to je měsíčně jen za amortizaci 4200, takže po připočtění servisu a pojistek jsem už lehce nad tou sumou jako stojí ten operák R^ Takže pokud zohledním i další faktory (tedy že se to prodá za méně, svůj čas, potenciální náklad na servis), mám z toho krásný příklad kdy operák vyjde lépe než vlastnictví. R^

0/0
19.1.2017 13:38

J64a48n 16D62l41o74u14h18ý 7894239860469

ja auto prodavam osobne, nikoliv pres bazar a vzdy za nej dostanu s naprostym klidem penize, ktere odpovidaji prodejnim cenam v bazaru. Jenom uplny hlupak strka auto do bazaru ( leda na komisni prodej to dava jeste smysl). Nevim, co se tu furt ohanite servisem, tri roky bez poruch zvladne i to nejlevnejsi auto na trhu, zvladnul to kdysi i favorit.... cili zase jenom imaginarni naklady. Kdyz si pujdu pujcit a vratit auto, taky me to stoji cas a daleko vetsi riziko u pujceneho auta je to, ze ho nesmim poskodit. Napriklad znicit interier jakymkoliv zpusobem je sakra draha zalezitost. Poskozene auto jinym ridicem na parkovisti je take problem ( pri nedohledani vinika) atd. Ani jedno z mych aut nevydrzelo vic jak rok bez poskozeni treti stranou, jenze auto je moje, cili ja sam si rozhodnu jak, kdy, kde a za kolik poskozeni necham opravit a nebo to neopravim...

0/0
19.1.2017 23:43

P57e80t18r 57Č12e33r33m90á78k 9608985559490

Nejde jen o cenu ale o to kdy se najde někdo kdo jí bude ochoten dát - což při přímém prodeji nejde absolutně nijak zaručit, může to být druhý den a nebo taky za dva měsíce. Takže to stojí čas a energii - v řeči čísel peníze R^

Pak si pořád pletete opravy a servis, mluví se tu o pravidelném - tedy nutném servisu. R^

Čas na porovnání nabídek je srovnatelný, čas na samotné vyřízení operáku je už znatelně rychlejší než na koupi, při prodeji je ten rozdíl ještě markantnější - u operáku auto akorát odvezete a hotovo, u prodeje to zabere času mnohem déle.

Poškození vozidel je stejné - vždy ho kryje pojistka, jak u soukromého tak u pronajatého vozidla, přičemž opět musí být stav pro porování identický - pokud budete prodávat poškozené auto soukromě, bude to mít na cenu vliv také R^

Interiér normální člověk nemá jak poškodit.

Poslední věta vystihuje to že jste nepochopil o čem je operák - musí se porovnávat porovnatelné, ne na jedné straně obouchané auto a na druhé opravené R^

0/0
20.1.2017 21:54

J31a21n 98D21l91o85u19h18ý 7784649440499

Budu se opak ale nauce te cist. A mimochodem zadna havarijni pojistka ( pro uplne tupe - to neni pojisteni odpovednosti rizeni vozidla) jaksi neni bez spoluucasti. V drtive vetsine je spoluucast pri zachovani rozumne rocni ceny pojistneho cca 5000 nebo 10000kc. Najdete si kolik stoji opravit odreny naraznik nebo promacknute dvere, popripade oprava karoserie po kroupach a zjistite ze pojistka vam nepokryje nic, protoze to stoji cca stejne jako spoluucast. Aby to bylo vic, pak je potreba mit poskozenou aspon tretinu vozu. Interier se da znicit nekolika zpusoby: zapomenuty bublinkovy napoj v aute kdyz mrzne, stehovani nejakeho velkeho predmetu, prevazeni psa ci jineho zvirete, ktere se nevejde do boxu, deti.

0/0
23.1.2017 7:11

P62e19t16r 74Č61e29r52m28á92k 9278715439500

Vy se neopakujte a radši si konečně uvědomte o čem tu je řeč. Každý ví jaký je rozdíl mezi havarijkem a povinným, jestli už i vy tak super. O spoluúčast tu nijak nejde - ta bude stejná tak či tak, a jak již bylo řečeno tak leasingovka si je schopna sjednat mnohem výhodnější podmínky než jednotlivec, takže i to 1% se dá a pak není co řešit.

Pokud jsou to navíc opravy nezaviněné, dají se spojit, pokud je někdo jelito a zboří to 3x za rok tak tam nepomůže ani svěcená voda. R^

A zníčení interiéru je přesně jak jsem psal - ryze v režii uživatele, normální člověk s tím tedy nemá problém.

0/0
23.1.2017 20:16

V69l78a33d55i33s73l69a55v 63B85u34r81y95š89e11k 1949602487714

operák se vyplatí a majitelé půjčovny žádný zisk nepotřebují, dokonce jejich zaměstnanci pracují bez nároku na mzdu, funguje to jako taková neziskovka, která si půjčí peníze, úrok zaplatí ze svého, nakoupí auta a bez zisku je pronajímá, prostě dělají všecho proto, aby zákazníkům umožnili co nejlevnější ježdění, nevěřím tomu, že je někdo tak hloupej, aby tomu věřil

0/0
18.1.2017 11:22

P38e91t67r 82Č69e80r71m84á47k 9358965139280

No evidentně jste jedinej kdo tomu věří zase vy, jinak tu nikdo nic takového nepsal ;-) Ale už se nedivím, vám holt ty ekonomické vztahy dělají poměrně zásadní problémy na pochopení. R^

0/0
18.1.2017 11:34

V81l49a57d44i49s39l55a19v 20B75u92r62y52š88e36k 1469552377904

jsem před mnoha lety maturoval vemi dobře z matematiky a tak si dokážu spočítat jednoduchou rovnici, že co se vyplatí majiteli nabízené služby se nevyplatí zákazníkovi tuhle službu využívající, dál už se nemusím tím zabývat, já si raději auto koupím sám a takový, jaký chci a když se mě přestane líbit, tak koupím kdy chci nový, golfa 1,2 TSI za 5000 měsíčně bych fakt nechtěl

0/0
18.1.2017 12:04

P31e20t94r 77Č40e85r64m71á62k 9928965709260

No je znát že už to bylo před mnoha lety, protože evidentně dnes existuje spousta variant provozu kdy se operák vyplatí a lidé se pro něj rozhodují R^

0/0
18.1.2017 12:20

V59l37a77d77i18s61l47a25v 97B42u82r82y57š17e75k 1279282957204

pro půjčku na dovolenou na Kanárských ostrovech se také spousta lidí rozhoduje, neznamená to automaticky, že se jim to vyplatí

0/0
18.1.2017 16:11

P87e50t74r 37Č59e38r62m66á18k 9528895469560

Dovolená se nevyplatí nikdy, tam nejde vyčíslit přínos, náklady u auta téměř exaktně ano R^

0/0
18.1.2017 18:35

J81i95ř91í 36M38a97t68ě77j 5294394837948

OL se z principu nemůže uživateli ekonomicky vyplatit. Půjčení auta je velmi riziková záležitost a půjčující si toto riziko musí nechat pořádně zaplatit. Včetně omezujících podmínek, jako je nájezd kilometrů, drobná poškození apod, předražený servis, apod.

To, že je někdo ochotný zaplatit za svůj pocit "klidu" je věc úplně jiná, každý z nás občas utrácí za věci zbytné, či předražené. Jen málokoho dnes překvapí, že jsou někteří lidé ochotni zaplatit za takovou spotřební věc, jako je mobil, několik desítek tisíc.

0/0
18.1.2017 23:45

P95e44t57r 12Č17e64r86m74á77k 9748155709850

Ale samozřejmě že může. Riziko pro půjčujícího je minimální - to kryje běžná pojistka za běžné peníze (zpravidla lepší než si je jednotlivec schopen sám vyjednat jako soukromá osoba). Podmínky jsou předem známé a nebo smluvní, takže je na každém aby posoudil zdali mu vyhovují nebo si sjednal jiné. R^

0/0
19.1.2017 13:46

V13í49ť57a 32K83r58u89t88i91š 1460104345797

Základem každého obchodu je to, že obě strany jej vyhodnotí jako výhodný. A je jedno, jestli se bavíme o OL nebo koupi rohlíku.

0/0
18.1.2017 14:41

V35l91a66d21i29s72l55a97v 75B43u66r31y60š50e81k 1809692177274

tak když někdo nemá peníze a donese do zástavárny měsíc starou televizi a prodá ji o 8 tisíc levněji než ji před měsícem koupil, tak samozřejmě taky obě strany vyhodnotí obchod jako výhodný, no z mého pohledu na půjčení auta za 300 tisíc na rok za 66 tisíc korun nic extra výhodnýho nevidím, kdyby to bylo výhodný, tak se to rozkřikne a budou to chtít všichni, nemyslím si, že je o to nějaký extra zájem, ten je přímo úměrný výhodnosti takového ježdění

0/0
18.1.2017 16:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.