Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rok s pronajatým autem: golf za pět tisíc měsíčně, vrácení bez problémů

Před pár lety ho u nás nikdo neznal, ale dnes je to oblíbený způsob pořízení automobilu na kratší dobu. Operativní leasing je vlastně dlouhodobý pronájem. Má své výhody, ale i nevýhody. Zde jsou zkušenosti z ročního pronájmu VW Golf za pět tisíc měsíčně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L78u60k80á91š 49M89á35l60e60k 8226694915137

Nemusí být pravda. Žena si svého půjčeného autíčka tak váží a už dopředu brečí, že ho bude muset vrátit.

0/0
18.1.2017 14:14

A71n57t26o47n58í33n 75S92e22b78e43r75a 7763658190299

To je ještě v pohodě.

Větší blbost je iPhone na operák u jednoho mimozešťana :-D

+2/0
18.1.2017 10:52

D55a32n 67M43a69c93h23o61l86d18a 8587752304932

no nevim koukal jsem na Rapida a to co bych vzal stoji cca 360000. A OL na podobneho Rapida je 5800. To znamena ze na cenu 360000 se dostanu za 5 let, navic k OL mam servisy a gumy v ceně. To může udělat kolik 100000 za 5 let. Ovšem zustatkova cena Rapida za 5 let může být kolik? Kolem 150000 cca. Takže za 5 let jsem 50 tis plus a kazdym dalsim rokem o dalsich cca 50 tis. Jediná výhoda je co 2 roky nové auto, nic víc

+1/0
18.1.2017 10:32

V63l17a70d19i13s58l45a29v 82B22u93r47y65š81e46k 1269712347264

když bude někdo nabízet službu, že vás nechá jeho autem jezdit za nějakou měsíční splátku, tak za to určitě něco bude chtít, divil bych se, kdyby to dělal jen tak, vycházet z ceníkových cen se nedá, protože auto se dá koupit daleko levnějí, podle propočtu výjde auto na OL zhruba na 2x tolik peněz, jako když si ho koupíte sám, nepočítám do toho havarijní pojištění, které je u OL povinné, ale u koupi vozu do vlastnictví bych ho nepotřeboval

0/0
18.1.2017 11:16

J40a15n 88V11o57n43d76r43á63č59e50k 4732108719288

Ty ceny v článku jsou nesmyslné. Já jsem ochoten platit cca 12 tis. měsíčně za OL a nic slušného nemůžu najít. Nájezd cca 30 tis. ročně.

0/0
18.1.2017 9:49

M24a36r14t67i62n 59K83a36r49á54s49e31k 9388403258708

Za 12 mate slusne vybaveny passat 2,0 TDI s automatem, cca 2 minuty hledani....

0/0
18.1.2017 10:28

J45a34n 58V89o88n73d15r23á75č35e24k 4802688429478

Jo na něj jsem koukal, bohužel mě poslali k šípku, protože nemám IČO. Hledám něco pro normální lidi a ne nějaký administrativní podvod, jako je případ toho Passata.

0/0
18.1.2017 10:50

V93l75a46d66i20s22l14a71v 66B55u77r48y55š18e21k 1489132487884

ceny v článku se týkají jednoho z nejlevnějších vozů na trhu

0/0
18.1.2017 11:17

J14a49n 50V81o39n50d31r89á90č36e44k 4132668179178

Tomu rozumím. Jen jsem chtěl říct, že ta cena je nesmyslná, protože pokud je možné sehnat za 5500 kč golfa, který prý stojí dle ceníku 450 tis., tak se divím, že nemůžu sehnat Passata s ceníkovou cenou 850 tis. za 12 tis. U Passata sleva 150 tis. není problém, takže reálná cena bude pod 700 tis..

0/0
18.1.2017 11:50

V54l55a90d73i14s58l40a62v 91B44u20r34y58š14e63k 1859212417794

nejspíš by fyzické osoby neměly o passata zájem, lidi bez peněz si půjčují většinou jen to nejlevnější, pro podnikatele by asi něco bylo

0/0
18.1.2017 11:54

J37a97n 53V93o17n26d87r31á22č44e31k 4512218419488

A proč by fyzická osoba měla být automaticky bez peněz? Resp. proč není poskytovateli OL jedno, jestli auto platím poctivě zdaněnými penězi ze zaměstnání nebo příjmem z podnikání? Není peníz jako peníz?

0/0
18.1.2017 13:10

V62l65a57d38i43s40l73a86v 57B46u28r25y71š84e37k 1499332717854

no jo, to je trh, asi to mají nějak už vytipovaný, že zaměstnanci nemají o drahá auta zájem, kupují asi většinou levné ojetiny a pokud se už rozšoupnou a jdou do operáku, tak chtějí to nejlevnější co na trhu je, jednou z příčin může být vysoké zdanění práce zaměstnanců u nás a možná i to, že si o splátku nemohou snížit daňový základ

0/0
18.1.2017 16:08

J79a18n 11V60o83n56d26r36á28č27e70k 4912988929198

Což diskriminace zaměstnanců v ČR je do nebe volající, o tom žádná. Ale to, že i když ty peníze dohromady dám, tak ta firma mi tu službu odmítne prodat, protože nejsem podnikatel, to už si fakt připadám fakt jak afričan v USA před zrušením otroctví..

0/0
19.1.2017 12:17

M51a96r38t81i96n 49Š63t21ě94p56á88n11e25k 3457843943971

Nejak tu nemuzu najit napis, ze je to reklamni sdeleni. Nebo to uz se nepise?

0/0
18.1.2017 0:46

J79a34n 60D39l61o15u73h81ý 7274139540689

To jsou zase haluz cisla. Kdyz spocitam sve naklady na auto, ktere jsem koupil pred 8 lety za malinko pres 300 tacu ( cenikovka pred slevou 420) jako nove, absolvoval za 8 let prohlidky v autorizaku, 2x sada zimnich pneu, oprava motoru, vymena tlumicu, oprava centralu, oprava posilovace, a pojisteni. Dostavam se na cenu 4050kc/mesic k dnesnimu dni. Auto nepovazuji vzhledem k zavadam za nejakej super stroj, ale i u takoveho strepu jsem furt pod cenou operaku. Vybava, barva atd vse dle me predstavy na miru.

+1/−1
17.1.2017 23:14

J86a54k29u31b 62S43t39a20š50e73k 4457269963154

No, OL bude asi pro lidi, co prostě těch 300 litrů nemají.... nebo je mají, ale investují je někde jinde, takže jim to ty poplatky za OL o nějaký ten litřík v konečném součtu sníží.... nebo to mají dokonce skoro zadarmo, když jsou to dobří investoři.

+1/0
17.1.2017 23:21

J14a93n 55D10l90o42u31h72ý 7214739410789

Auto bylo na koupeno na klasicky leasing s 60% akontaci. Rozdi mezi konecnou cenou po zaplaceni vsech splatek a cenou z ktere se vypocitavala splatka cinila pouhych 16 tisic ;-) ten kdo na nove auto nedosahne, tak OL to opravdu neresi... OL se vyplati pouze pokud tu splatku mate kde utopit, coz v pripade fyzicke osoby jaksi nelze...

+1/−2
17.1.2017 23:33

P88e91t64r 10Č79e46r18m51á17k 9118685789620

Poslední věta není pravda, operák se samozřejmě vyplatí i spoustě fyzických osob (koneckonců proto je tak oblíbený), je to vždy o výpočtu konkrétního případu a zohlednění skutečně všech nákladů s provozem.

+1/−1
17.1.2017 23:41

J11a54n 83D56l16o88u44h42ý 7554109780369

Z dlouhodobeho hlediska se to ekonomicky vetsine fyz osob nikdy nevyplati. Beru Horizont 15 az 20 let, kdy by clovek platil operak a mel stale nove auto versus koupe 2 az 3 aut do osob. Vlastnictvi. Chapu, ze nekdo je ochoten zaplatit za to, ze ma "jako" nove auto. Tose ale nerovna tomu, ze to dava ekonomicky smysl. Je to subjektivni potreba, mezni uzitek z daneho statku.

+2/−1
18.1.2017 0:00

P27e22t22r 46P24e43t54r 6893822548473

ano, člověk který najede 5k km ročně si nikdy operák nepořídí ovšem takovému člověku bohatě postačí auto z bazaru, protože jej přežije. Tohle je pro lidi, kteří buď chtějí často nové auto nebo jezdí hodně.

+3/−1
18.1.2017 0:54

J55a50n 92D98l17o54u96h12ý 7354759460889

Koukal jste na REALNE nabidky? BMW i3 na operak pouze 15tkm, VW,Skoda pouze 20tkm atak dale. Pokud autem jezdite denne do prace pak tohle cislo bleskove natocite a neubehne ani rok. Cili stale nevidim ten "bonus" vlastnit jako fyz osoba auto na operak ( krom subjektivniho pocitu, ze mam jako nove auto). V dlouhem horizontu je to drazsi nez auto vlastnit delsi dobu vcetne cen za opravy vozu.

+2/0
18.1.2017 8:07

P87e47t25r 14Č83e95r46m43á91k 9858735629340

Fyzická osoba která to bude mít na dojíždění do práce se jednak snadno do 20tis vejde, a nebo si sjedná jiný limit na km. A pak pořád porovnáváte něco zcela jiného - operák je právě pro lidi co to nechtějí řešit, a chtějí jenom užívat a jezdit v autě které bude pořád na úrovni. Kdo chce řešit servis a obecně přistoupit na tu větší míru rizika nějakých komplikací, ten ať si klidně drží ojetiny, je to volba každého R^

0/0
18.1.2017 11:15

J95a15n 92D67l24o88u78h56ý 7174389160229

Mno pokud jezdite pro rohliky do kuflandu za rohem. Pak ano. Pokud bydlite na vesnici a dojizdite do mesta, ktere neni zarohem. Tim mam na mysli velke mesto aspon o velikosti treba Kladna, Vsetina, nebo vetsi, pak najedete minimalne 20tkm / rok Ne kazdej pracuje a bydli ve stejnem mesteR^ Mno a mit auto na operak a nejezdit s nim, to jsou uz naprosto vyhozene penize z okna;-D

0/0
18.1.2017 15:00

P89e36t86r 57Č96e53r59m79á32k 9338985989380

Však taky nikdo neříká že to je pro každého, evidentně je spousta lidí co s tím jezdí akorát po městě do práce a těch 20tis jim s rezervou stačí. R^

0/0
18.1.2017 15:03

J69o92z46e20f 55H69r76i40c74i21š49i14n 4443200860676

jezdit hodně je pro mne 30000 a více. To se vám pak operák prodraží.

+1/0
18.1.2017 8:15

P41e80t18r 19Č91e93r68m58á85k 9938415239810

Ale vyplatí, protože má právě to nové auto. Je potřeba porovnávat porovnatelné, a né to že mám jednou nové auto každé 2-3 roky a nebo 6-7 let ;-) Pak je ta ekonomika zcela někde jinde.

0/0
18.1.2017 11:10

J11a71n 15D93l38o53u94h42ý 7454619680399

Porovnavate dve naprosto odlisne veci: Subjektivni potrebu mit nove auto a ekonomicke naklady na "prepravu autem" z A do B pri zajisteni relativne stejne mobility v dlouhodobem horizontu (10 az 20 let).;-D Daleko dulezitejsi je porovnat cetnost vyskyt poruch u daneho modelu v horizntu treba 0 az 3 roky a 0 az 7 let. btw mne se stalo pouze jednou za zivot, ze jsem s jakymkoliv autem nedojel do cile... Prasknul klinak pohanejici cerpadlo chladice - To se muze stat klidne i u noveho auta, klinak totiz nebyl starej, pouze vadnej uz pri koupi, popripade doslo k poskozeni pri montazi... Kbybych nebylo 20:00 vecer mohl bych pokracovat v jizde, jelikoz by to vyresil smluvni mobilni servis pojistovny na miste R^ Ale ja vam to neberu, zijte v mylne predstave, ze nove auto se nemuze porouchat... Ja najezdim minimalne 100km/denne auty, ktera jsou v rozmezi stari 8 az 20 let a nikdy me zadne nikde nenechalo (krom toho klinaku). Naklady mesicni jsou dnes u vsech vozu hluboce pod ten vas operak. Staci autu delat normalni servis a neobchazet STKR^

+1/0
18.1.2017 11:45

P80e25t25r 47Č52e62r42m71á21k 9908525909880

Právě naopak - vy porovnáváte zcela odlišné věci, vůbec to není o nákladu na přepravu z bodu A do B, ale o porovnání nákladů na provoz vozidla při formě služby a nebo vlastnictví. Takže se porovnávají identické podmínky - jestli se vyplatí si každé 3 roky koupit nové auto, a nebo využívat služeb někoho jiného. Pokud někdo doma má auto 7 let tak to není klient pro operativní leasing, to je z už podstaty logické. R^

0/0
18.1.2017 11:56

J46a75n 33D87l34o60u37h62ý 7584729490439

Oukej ale pokud kazde tri roky prodam sve auto, furt jsem na tom v konecnem dusledku v mesicni splatce lepe, nez u OL. Tri lete auto se da furt prodat za vic jak polovinu porizovaci ceny, pripade najezdu pod 100 000km dokonce i za vic. Cili mam auto za 300, prodam ho za nejakych 170. To jsem na nejakych 3600kc za mesic R^;-D

0/0
18.1.2017 14:56

P20e15t66r 90Č35e95r28m48á78k 9208785539200

No vy možná ano, jiní lidé nikoliv a je pro ně výhodnější operák.

A Váš výpočet je poněkud komický protože nijak nereflektuje položky jako servis, pojištění a čas věnovaný prodeji auta. A pokud porovnáte to že auto za 450tis má operák 5500 tak to vychází levnější než 3600 za auto za 300tis bez těch nutných položek ;-)R^

0/0
18.1.2017 15:10

J42a40n 98D51l69o20u29h24ý 7144919770719

No tak je videt, ze si nejste chopen zjistit ani zakladni data. Konkretne tri roky starej golf s najezdem POD 100 000km stoji v prumeru zhruba 300 000kc. Cili 450 minus 300 je 150 tisic. To je v bratru 4200 - at nezeru. Opravy na novem aute? Mno ja nevim cim jezdite vy, ale ja prvni tri roky u auta akorat platil povinnou rocni prohlidku + vymenu oleje,filtru atd cca za 4000kc. Stale jste me nepresvedcil, kde teda jako "usetrim" kdyz pojedu s autem na operka jako fyz. osoba;-D

0/0
18.1.2017 16:27

P53e21t10r 41Č75e32r51m75á13k 9428575749800

Jednak píšete nesmysl protože jste uvedl vstupní cenu 300tis, a sumu 3600 bez všech dalších nákladů. O žádných ojetinách se tu nikdo nebaví, operák je v 99% případů nové auto, takže stejně tak se pak musí porovnávat nové vs. nové. Pak nikdo nepsal opravy ale servis ;-) Ten v operáku započten je, takže jej musíte uvést i v nákladech na sokromý provoz. No a především pojistky, to jsou pak desetitíce za ty 3 roky, takže cca další 1000-1200 (velmi střízlivý odhad) navíc. Takže už jsme na nákladech podobných těm u auta o polovinu dražšího (300 vs 450)R^

Takže jestli zrovna vám by to vyšlo levněji nevím, každopádně spoustě lidí ano ;-)

0/0
18.1.2017 18:32

J85i93ř33í 51M20a36t95ě78j 5764914307388

No, proti gustu..., ale pravdou je, že OL je ekonomicky výhodný především pro banku a možná! pro prodejce. Jinak rozumím tomu, že jsou lidé, kteří z nějakého důvodu preferují tento typ služby. Obecně však platí, že pořízení nového auta (a je v celku jedno, jestli jde o platbu v hotovosti, FL,OL, nebo úvěr) je nejhorší možná investice.

0/0
18.1.2017 23:33

P21e87t62r 29Č29e15r22m88á29k 9808835289170

Tak pochopitelně že když někdo nabízí nějaký produkt, tak proto aby na něm vydělal, o tom žádná, takže pro leasingové společnosti to zcel jistě výhodné je. Na druhou stranu i tak to může být pro klienta výhodnější než provozování svého auta. Pochopitelně skutečně platí že koupě nového auta je špatná investice...

0/0
19.1.2017 13:42

J12a86n 37D77l17o98u82h33ý 7694839250959

Proboha naucte se cist. Ten golf za 450 000kc je po 3 letech prodejny za minimalne 300 000kc at pocitam, jak pocitam. Pri jeho prodeji po 3 letech jsou pak mesicni naklady pod cenou operaku za to same auto.

0/0
19.1.2017 7:21

P72e93t65r 80Č91e76r28m79á12k 9648445879550

Proboha naučte s číst, už ani nevíte co jste sám napsal !! "Cili mam auto za 300, prodam ho za nejakych 170. To jsem na nejakych 3600kc za mesic" !!!!!!

A pokud vezmu ten druhý příklad - tedy auto za 450 a 300 bych ho prodal (což je sice utopie, to je kupní cena, nikoliv prodejní, ale pro příklad to tak nechme) tak to je měsíčně jen za amortizaci 4200, takže po připočtění servisu a pojistek jsem už lehce nad tou sumou jako stojí ten operák R^ Takže pokud zohledním i další faktory (tedy že se to prodá za méně, svůj čas, potenciální náklad na servis), mám z toho krásný příklad kdy operák vyjde lépe než vlastnictví. R^

0/0
19.1.2017 13:38

J83a37n 44D84l61o15u20h14ý 7434179480679

ja auto prodavam osobne, nikoliv pres bazar a vzdy za nej dostanu s naprostym klidem penize, ktere odpovidaji prodejnim cenam v bazaru. Jenom uplny hlupak strka auto do bazaru ( leda na komisni prodej to dava jeste smysl). Nevim, co se tu furt ohanite servisem, tri roky bez poruch zvladne i to nejlevnejsi auto na trhu, zvladnul to kdysi i favorit.... cili zase jenom imaginarni naklady. Kdyz si pujdu pujcit a vratit auto, taky me to stoji cas a daleko vetsi riziko u pujceneho auta je to, ze ho nesmim poskodit. Napriklad znicit interier jakymkoliv zpusobem je sakra draha zalezitost. Poskozene auto jinym ridicem na parkovisti je take problem ( pri nedohledani vinika) atd. Ani jedno z mych aut nevydrzelo vic jak rok bez poskozeni treti stranou, jenze auto je moje, cili ja sam si rozhodnu jak, kdy, kde a za kolik poskozeni necham opravit a nebo to neopravim...

0/0
19.1.2017 23:43

P10e69t91r 46Č14e50r14m47á33k 9568215569170

Nejde jen o cenu ale o to kdy se najde někdo kdo jí bude ochoten dát - což při přímém prodeji nejde absolutně nijak zaručit, může to být druhý den a nebo taky za dva měsíce. Takže to stojí čas a energii - v řeči čísel peníze R^

Pak si pořád pletete opravy a servis, mluví se tu o pravidelném - tedy nutném servisu. R^

Čas na porovnání nabídek je srovnatelný, čas na samotné vyřízení operáku je už znatelně rychlejší než na koupi, při prodeji je ten rozdíl ještě markantnější - u operáku auto akorát odvezete a hotovo, u prodeje to zabere času mnohem déle.

Poškození vozidel je stejné - vždy ho kryje pojistka, jak u soukromého tak u pronajatého vozidla, přičemž opět musí být stav pro porování identický - pokud budete prodávat poškozené auto soukromě, bude to mít na cenu vliv také R^

Interiér normální člověk nemá jak poškodit.

Poslední věta vystihuje to že jste nepochopil o čem je operák - musí se porovnávat porovnatelné, ne na jedné straně obouchané auto a na druhé opravené R^

0/0
20.1.2017 21:54

J36a14n 64D48l15o47u52h48ý 7324339710489

Budu se opak ale nauce te cist. A mimochodem zadna havarijni pojistka ( pro uplne tupe - to neni pojisteni odpovednosti rizeni vozidla) jaksi neni bez spoluucasti. V drtive vetsine je spoluucast pri zachovani rozumne rocni ceny pojistneho cca 5000 nebo 10000kc. Najdete si kolik stoji opravit odreny naraznik nebo promacknute dvere, popripade oprava karoserie po kroupach a zjistite ze pojistka vam nepokryje nic, protoze to stoji cca stejne jako spoluucast. Aby to bylo vic, pak je potreba mit poskozenou aspon tretinu vozu. Interier se da znicit nekolika zpusoby: zapomenuty bublinkovy napoj v aute kdyz mrzne, stehovani nejakeho velkeho predmetu, prevazeni psa ci jineho zvirete, ktere se nevejde do boxu, deti.

0/0
23.1.2017 7:11

P48e18t77r 15Č90e39r86m26á23k 9918165369420

Vy se neopakujte a radši si konečně uvědomte o čem tu je řeč. Každý ví jaký je rozdíl mezi havarijkem a povinným, jestli už i vy tak super. O spoluúčast tu nijak nejde - ta bude stejná tak či tak, a jak již bylo řečeno tak leasingovka si je schopna sjednat mnohem výhodnější podmínky než jednotlivec, takže i to 1% se dá a pak není co řešit.

Pokud jsou to navíc opravy nezaviněné, dají se spojit, pokud je někdo jelito a zboří to 3x za rok tak tam nepomůže ani svěcená voda. R^

A zníčení interiéru je přesně jak jsem psal - ryze v režii uživatele, normální člověk s tím tedy nemá problém.

0/0
23.1.2017 20:16

V97l24a40d50i32s37l25a86v 76B35u10r54y65š38e69k 1959282777464

operák se vyplatí a majitelé půjčovny žádný zisk nepotřebují, dokonce jejich zaměstnanci pracují bez nároku na mzdu, funguje to jako taková neziskovka, která si půjčí peníze, úrok zaplatí ze svého, nakoupí auta a bez zisku je pronajímá, prostě dělají všecho proto, aby zákazníkům umožnili co nejlevnější ježdění, nevěřím tomu, že je někdo tak hloupej, aby tomu věřil

0/0
18.1.2017 11:22

P30e97t65r 41Č35e42r41m26á34k 9398935439960

No evidentně jste jedinej kdo tomu věří zase vy, jinak tu nikdo nic takového nepsal ;-) Ale už se nedivím, vám holt ty ekonomické vztahy dělají poměrně zásadní problémy na pochopení. R^

0/0
18.1.2017 11:34

V38l15a16d32i21s97l10a94v 55B60u70r82y76š59e35k 1109272307934

jsem před mnoha lety maturoval vemi dobře z matematiky a tak si dokážu spočítat jednoduchou rovnici, že co se vyplatí majiteli nabízené služby se nevyplatí zákazníkovi tuhle službu využívající, dál už se nemusím tím zabývat, já si raději auto koupím sám a takový, jaký chci a když se mě přestane líbit, tak koupím kdy chci nový, golfa 1,2 TSI za 5000 měsíčně bych fakt nechtěl

0/0
18.1.2017 12:04

P23e69t15r 44Č42e81r14m17á89k 9208905569820

No je znát že už to bylo před mnoha lety, protože evidentně dnes existuje spousta variant provozu kdy se operák vyplatí a lidé se pro něj rozhodují R^

0/0
18.1.2017 12:20

V90l13a25d59i31s46l83a29v 77B50u74r46y93š58e57k 1819162267164

pro půjčku na dovolenou na Kanárských ostrovech se také spousta lidí rozhoduje, neznamená to automaticky, že se jim to vyplatí

0/0
18.1.2017 16:11

P19e10t30r 36Č33e69r72m49á17k 9898195849630

Dovolená se nevyplatí nikdy, tam nejde vyčíslit přínos, náklady u auta téměř exaktně ano R^

0/0
18.1.2017 18:35

J13i87ř91í 73M43a74t77ě79j 5454734457298

OL se z principu nemůže uživateli ekonomicky vyplatit. Půjčení auta je velmi riziková záležitost a půjčující si toto riziko musí nechat pořádně zaplatit. Včetně omezujících podmínek, jako je nájezd kilometrů, drobná poškození apod, předražený servis, apod.

To, že je někdo ochotný zaplatit za svůj pocit "klidu" je věc úplně jiná, každý z nás občas utrácí za věci zbytné, či předražené. Jen málokoho dnes překvapí, že jsou někteří lidé ochotni zaplatit za takovou spotřební věc, jako je mobil, několik desítek tisíc.

0/0
18.1.2017 23:45

P40e97t48r 33Č56e35r82m93á83k 9478815709760

Ale samozřejmě že může. Riziko pro půjčujícího je minimální - to kryje běžná pojistka za běžné peníze (zpravidla lepší než si je jednotlivec schopen sám vyjednat jako soukromá osoba). Podmínky jsou předem známé a nebo smluvní, takže je na každém aby posoudil zdali mu vyhovují nebo si sjednal jiné. R^

0/0
19.1.2017 13:46

V91í89ť58a 96K76r39u67t64i20š 1420164655837

Základem každého obchodu je to, že obě strany jej vyhodnotí jako výhodný. A je jedno, jestli se bavíme o OL nebo koupi rohlíku.

0/0
18.1.2017 14:41

V47l41a47d36i73s35l83a17v 91B71u34r25y59š64e36k 1909782657154

tak když někdo nemá peníze a donese do zástavárny měsíc starou televizi a prodá ji o 8 tisíc levněji než ji před měsícem koupil, tak samozřejmě taky obě strany vyhodnotí obchod jako výhodný, no z mého pohledu na půjčení auta za 300 tisíc na rok za 66 tisíc korun nic extra výhodnýho nevidím, kdyby to bylo výhodný, tak se to rozkřikne a budou to chtít všichni, nemyslím si, že je o to nějaký extra zájem, ten je přímo úměrný výhodnosti takového ježdění

0/0
18.1.2017 16:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.