Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První jízda: Nový Citroën C3 miluje pozornost a kamery

Citroën vždy uměl postavit vzhledem výjimečné auto. Možná ne krásné, ale rozhodně nezaměnitelné s čímkoliv jiným. Novou, už třetí generaci C3 poznáte na první pohled. Už kvůli těm airbagům proti nákupním košíkům a šesti světlům na přídi. Do Česka se chystá až po novém roce, ale už jsme v něm jeli.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M50a89r50t29i28n 97Š47t44ě41p79á28n42e23k 3617813233421

Davno si rikam, proc ty kamery od vyrobce nejsou bezne. Jeste se zbavit zrcatek a nahradit ty kamerou a je to.

0/0
19.11.2016 23:34

Z63d75e30n72ě11k 27A28. 28U29r61b21a24n 7237760260572

Holt Francie no, někoho to možná osloví, mně to přijde, jak vozidlo začínajícího drogového dealera...

0/−1
9.11.2016 11:01

J16o93s36e91f 30B37a86b46k48a 3820869452237

Ona se na francouzkých autech podepisuje zejména skutečnost, že většina návrhářů jsou ženy. Potom auta vypadají jako bakelitová hračka, nebo ozdobný a krajkový gauč;-)

+1/0
8.11.2016 20:44

V43i90l83é42m 54P66ř33í13h67o31d70a 2874179133837

Nepočítaje kůl věc u posledních frantíků, jakou jsou rozdílné rozměry pneumatik vepředu a vzadu.

0/0
9.11.2016 0:54

M70a27r83e72k 33K16l30u41f53a 3358954254916

Poté, co se Citroën rozloučil s tím, co ho dělalo Citroënem, tedy se skvělým odpružením, nenacházím jediný důvod, proč kupovat auto této značky.

Leda že by se ten jejich "odvážný design" někomu fakt líbil. To ale není můj případ.

0/0
8.11.2016 16:08

M43a36r87t83i36n 43K85a16r54á90s19e19k 9938863288868

Mne se treba nove citroeny libi, ale v tehle tride bych sel spise do Mazdy....

(sam mam C4 aktualne)

0/0
8.11.2016 16:37

L32u17d59v19í13k 72G24a76j65d14o68š17í94k 2685493204392

„Odvážný design“, to je takový eufemizmus pro „hnusný“.

0/−2
8.11.2016 14:26

J29a40n 87L84u80d62y 6229740609

Alespoň jeden výrobce mysli na ochranu při parkování R^

+3/0
8.11.2016 13:49

L82u22k80á44š 31K32m10e25n77t 5319287754400

Tak nějak to na mne působí jako čínskej mixér z tržnice ... spíš hračka než auto.

+2/−2
8.11.2016 13:41
Foto

L16u11k46á34š 20F42a97t85r 2160288778923

Trochu vidím problém v té extravaganzi... Fabia je núďo, ale úplně stejný núďo to bude za 5 let = nenadchne, nepohorší, prostě fabia. Tohle má teď wau efekt, je to novinka, ale jak to bude brát okolí za 5 let?

Možná proto byla první C3 tak úspěšná, protože to nemělo žádné velké výstřelky, byla prostě kulaťoučká do města a sluší jí to i dneska.

Nevím no, třeba se pletu, ale z Cactusu jsem byl nadšený, když vyšel, teď už mě moc neláká (tím spíš, když jsem se s ním byl projet)

+3/0
8.11.2016 12:32

M52a32r34e84k 71M67a34l42ý 1182268531100

Můj soukromý názor je, že jak nová C3, tak i ten Cactus jsou hnusná auta.

+5/−5
8.11.2016 13:12

J22i47ř84í 47S66c84h82m26i94d17t 5220723794825

50-60kW a spotřeba 6-7 litrů8-o!mám 11 let starý renault 1,6 benzín 83kW a jezdím dlouhodobě za 7,2 a to tam mám každodenní krátké jízdy do práce v městském provozu 12km tam a 12 km zpět a auto je o víc jak 300kg těžší;-)

+1/0
8.11.2016 11:36

R58a25d14i32m 31S34v98o92b90o68d17a 9213629166382

kuš ty, nevite že ten citroen ma usporny tříválcový motor?

+1/0
8.11.2016 11:41

J93i67ř11í 61S59c27h31w11a72c19h 8548964158826

a ty si myslíš, že ti novináři to "prohánějí stejně "rychle" jako to toho svého "starocha" do práce. Ten novinář kdyby sedl do tvého auta a "otestuje" ho tak mu tam rázem naskočí 9-10 litrů....;-)

+3/0
8.11.2016 12:24

M46a87r37t38i54n 25K19a19r45á78s63e39k 9108513808858

No ja ma zas u prakticky libovolneho auta spotrebu tak o 2 litry mensi, nez "motoristicti novinari"...

+1/0
8.11.2016 13:36

J64a72n 76H10r55u58z15a 8404398429267

Kdyby použili "fintu" Muska a dodávali karosérii z hliníku hned by se spotřeba o litřík snížila. Sice by to auto stálo maličko více, ale jak vidět u elektromobilu to nevadí.;-D

0/0
8.11.2016 15:24

T76o43m32á64š 67C44h14r26a79s14t22n57ý 2531344401373

Co 83Kw 11let starý benzín; ale i 224 kW 2,5l pětiválec z Focusu RS klidně dá při normální jízdě úměrné vozu 7-9l.

0/0
8.11.2016 15:43

J11i19ř77í 40S65c38h94w19a97c47h 8988524168556

normální jízda (při normální hmotnosti) = normální potřeba výkonu = z toho vyplývá sice ne stejná ale srovnatelná spotřeba. Uveď těch 224 kW do "pohybu" a spotřeba nebude 9, nemusí být ani 15 ani 20 ale klidně třeba 30 litrů.... ;-)

0/0
8.11.2016 22:39

T20o61m21á91š 53R50ů11ž74i46č58k95a 8385325424406

By mně zajímalo, jak ta kamera pozná, kdy je 30 sekund před nárazem.

+1/0
8.11.2016 8:54

M42a48r97t45i80n 73K73a11r46á16s78e95k 9338213618878

Nataci nonstop na smycku a v pripade havarie ulozi poslednich 30 sekund dlouhodobe?

+2/0
8.11.2016 8:56

T92o64m68á21š 67R16ů51ž58i92č78k15a 8805555974356

Taky bych to tak nějak viděl. Narážel jsem na to, že by v článku měla být ucelená informace a ne pouze poloviční.

+1/0
8.11.2016 9:03

J94a56n 20S61l66a34v77í14k 2191139810256

Benzín jen tříválec ??? 6-7l spotřeba. To zas budou u Citroenu fronty.

+5/0
8.11.2016 5:59

V68i41l88é22m 81P81ř89í84h70o26d89a 2804489683927

Nojo, moderní dynamické oturbené tříválce. Captur s tříválcem 8l spotřeba žádná míra.

+3/0
8.11.2016 7:58

J64i35ř75í 48S15c88h95w26a38c97h 8438564788886

Tak to dopadá, když někdo neumí jezdit s turbem...

+1/−4
8.11.2016 8:37

V82á53c51l35a27v 38M75a21l88ý 3294198384179

Výrobce by měl dělat auto, aby s ním mohl jezdit kdokoliv a mělo nízkou spotřebu, jako třeba klasika P205 diesel, nebo 1.1 benzin. Dělat si speciální kurs je hloupost toho, kdo takové auto vyrobí.

+1/−1
8.11.2016 9:06

J54i55ř86í 26S95c41h58w39a97c29h 8178644858706

to není problém výrobce, to je problém toho mezi sedačkou a volantem, co nepochopí, že turbobenzín má jinou charakteristiku než atmosféra a že se on musí přizpusobit motoru a změnit své atmosférické náviky, naopak to nejde..... a pokud žádné návyky nemá, tak se prostě musí naučit jezdit.

S 1.1 benzínem lze taky jezdit za 5 či 6 ńebo za 8....

+4/0
8.11.2016 9:15

V97á41c43l92a98v 46M42a44l97ý 3614148374799

Ano pamatuji si, že na EKOrally se jezdilo se Š120 za 2,4 lt , ale v běžném provozu za 8lt. Nezlobte se ale za tu dobu technika pokročila a spotřeba zůstala. Výrobce by se měl snažit vyrobit auto pro normální lidi a ne proto, aby se pokaždé učil jezdit s novým autem.

0/0
8.11.2016 9:38

J72a54k95u67b 92T58u12r78e30k 9965495136585

No oni se výrobci asi i snaží, ale EU jim to moc neule

hčuje.

+3/0
8.11.2016 9:51

J58i80ř27í 66S79c36h84w93a82c22h 8528864748406

nikdo se nic učit nemusí, jen je vhodné se trochu přizpůsobit. Pokud ne holt se nemůže divit, že auto neprovozuje v optimálním režimu a tedy že to žere více než by mohlo.....

0/0
8.11.2016 10:15

M55a49r28e17k 52M50a45l89ý 1452488271370

V podstatě souhlas, jen bych řekl, že u starších motorů byl ten "optimální režim" trochu blíž tomu jak většina řidičů i v praxi jezdí. Zkušenosti mi říkají, že čím novější auto (a modernější motor v něm), tím hůř se řidiči povede přiblížit spotřebou k hodnotě stanovené výrobcem.

0/0
8.11.2016 10:20

J44i88ř31í 93S82c84h21m80i78d62t 5170233664315

Hodnoty stanovené výrobcem se v běžném provozu nepřiblíží ani profík, ty jsou většinou dosahovány za ideálních podmínek s tvrdými a přehuštěnými pneumatikami;-)

0/0
8.11.2016 11:30

M25a37r85e79k 64M22a53l40ý 1932358781610

Ano, dnes je problém přiblížit se spotřebou údajům výrobce. Dřív to ale takový problém nebyl. A metodikou to asi nebude, ta zůstala stejná nebo ne? Spíš bych to viděl na to, že ty motory dnes nejsou tak "user friendly" :-)

0/0
8.11.2016 11:41

J58i66ř19í 40S53c81h77w58a42c12h 8198704408726

je to hlavně metodikou, ta je na dnešní ježdění nesmíně pasivní....využívá jen zlomek výkonu motoru, řidiči ve skutečnosti využívají mnohem větší část výkonu a čím více tím více se rozejdou s "papírem". Navíc u turbo benzínu se ten výkon oproti atmosféře "dostaví" při nižších otáčkách.... a v tom je ta "pověra", že turbo žere víc jak atmo

0/0
8.11.2016 11:58

M34a66r26e88k 27M12a78l66ý 1702798771910

No nevím...

Měl jsem Mazdu 6 2.0 benzín (2004) a na kombinovanou spotřebu 8 l/100 jsem se v pohodě dostal, resp. za 60 tisíc km, co jsem najezdil, byla spotřeba 7,6. A to jsem se nijak pasivně neloudal.

Řekl bych, že dnešní auta jsou "optimalizována" právě na ten velmi pasivní styl jízdy a když s tím člověk jezdí tak nějak normálně, jak byl zvyklý u staršího auta, tak spotřeba se dramaticky rozchází s tou "papírovou".

Kdežto starší auta byla s tou spotřebou jakž tak v pohodě, takový rozdíl v jízdě normovaným cyklem (psivně) a normálním stylem zdaleka nebyl. To je to, co mi celkem vadí.

PS:

Netvrdím, že turbo žere víc než srovnatelná atmosféra, tvrdím, že výrobcem stanovená spotřeba se dá dosáhnout u atmosferického staršího motoru mnohem snáze než u moderního turbobenzinu.

0/0
8.11.2016 13:10

J17i32ř11í 65S37c71h36w72a54c67h 8988114138746

ty staré atmosféry používaly jinou metodiku. Dnešní atmosféry se do spotřeby dle dnešní metodiky taky většinou nedostanou. Třeba Civic/1.8 papírově 5.8, naměřená na compu 6.8, takže ve skutečnosti možná 7. A to jezdím opravdu hodně předvídavě! A hlavně o víkendu. Takže žádné zbytečné brzdy, žádné kolony....

Je to všechno o té metodice NEDC. Ta třeba předepisuje zrychlení cca 1 m/s2 to odpovídá 0-40 za 10 sec! Kdo takto dnes akceleruje? Já tedy ne.;-)

+1/0
8.11.2016 17:18

M20a56r60t84i63n 61K23a48r32á35s38e24k 9688173808808

Ja nemam problem jezdit za vyrobcem udavanou spotrebu..... a takovych lidi je spousta. A to rozhodne nejsem brzda provozu.

0/−1
8.11.2016 13:40

M74a11r17e51k 26M50a85l15ý 1382648121410

Jen pro zajímavost... jaké auto, jaký motor?

0/0
8.11.2016 16:09

M71a30r90t15i41n 66K26a25r14á56s41e54k 9658783188428

Citroen C4 1,6 HDI, rv 2011....

0/0
8.11.2016 16:12

M57a55r90e61k 71M46a25l81ý 1602268691810

Tak výrobce udává spotřebu 4,2 resp. 4,3 l/100 km podle výkonu, nevím kterou verzi máte. Koukal jsem na spritmonitor.de a průměr pro tu slabší verzi (kolem 92 PS) je 5,05 l/100 km a pro tu silnější verzi (112 PS?) je to 5,36 l/100 km. To je 20, resp. 25 procent víc než udává výrobce.

0/0
8.11.2016 16:29

M91a57r53t91i41n 31K42a90r68á22s98e63k 9598493358198

No a cim to je? Tim ze vetsina lidi proste neresi moc nejaky styl jizdy, pak spotreba leze nahoru... nemuzete chtit aby auto, se kterym jezdite hodne dalnice, nebo naopak stojite v kolonach jelo za tabulkovou spotrebu (sam taky casto mam spotrebu kolem 5, prave kvuli dalnicim - spotreba na dalnici se mimochodem nikde neuvadi)... kdyz clovek jede rozumne, tak nemam sebemensi problem dostat na tabulkovych 4,3.

Zkousel jsem i ruzne ekojizdy, to jsem se dostal i pod 3 litry, ale to samozrejme neni standardni jizda ve standardnim provozu....

0/0
8.11.2016 16:36

M32a98r19e67k 94M94a52l66ý 1272868581210

Jen jsem chtěl poukázat na to, že jste spíš výjimka a ne že "takových lidí je spousta".

To je přesně to, co říkám... že totiž dnes u modernějších aut je podstatně těžší dostat se na tabulkovou spotřebu než u starších aut. Mohu srovnávat, jezdil jsem Mazdou 6 (r.v. 2004) a v pohodě jsem se dostal na tabulkovou kombinovanou spotřebu 8, dokonce jsem měl dlouhodobě 7,6. To samé platí o Nissanu Almera, co jsem měl předtím ( r.v. 2002)

Teď mám Volvo S80 (r.v. 2011) a na spotřebu v papírech 7 l/100 se dlouhodobě nedostanu, jsem na 7,5 a to jezdím úplně stejně jako s tou Mazdou. Když se hodně snažím, tak je to těch 7, ale oproti té Mazdě je to podstatně větší "boj" :-)

0/0
8.11.2016 16:45

M13a31r33t48i18n 72K33a72r35á97s63e95k 9658183778968

No a jezdite s tim volvem opravdu stejne jako s tou mazdou, nebo ted vyuzivate vice dalnich, vice vyuzivate zrychleni auta, casteji stojite v kolonach kvuli hustejsimu provou apod...

Jinak ja rika, ze je spousta lidi co nema problem jezdit za tabulkovku, ne ze spousta lidi za ni pak relane jezdi (taky jezdim realne cca za 5, protoze vetsinu cest mam po dalnici a pri 140 proste zadne aut libovolneho stari za tabulkovku jezdit nebude)...

0/0
8.11.2016 16:57

M15a65r51e48k 46M15a24l64ý 1312268251740

Ano, jezdím zhruba stejně, na 100 procent to samozřejmě nebude. Ale i s volvem jezdím dálnici 130 (nemám důvod pospíchat), občas to projedu víc, ale to jsem dělal i s Mazdou, občas mimo město a město, ten režim jízdy je opravdu cca. stejný. A rozdíl... Mazda -5% a Volvo +7% oproti tabulkové hodnotě. No... když se nad tím zamyslím, tak je to rozdíl, který ani nestojí za řeč :-) Asi řeším blbosti... teda ne že bych řešil spotřebu, jen jsem se tak zamyslel... :-)

0/0
8.11.2016 17:04

V70á94c79l37a10v 18M51a60l49ý 3744908344509

Aha, tak to někdy vysvětlete, třeba mojí ženě, když jezdí do školky pro děti. Za posledních 50let zůstala spotřeba stejná.

0/0
8.11.2016 10:22

J70i23ř65í 89S41c69h88w38a11c27h 8798804438556

ano "spotřeba" zůstala cca stejná, jenže dynamika auta při stejné spotřebě narostla velmi znatelně, což jasně signalizuje naprosto jinou účinnost motoru a všech mechanismů okolo.

Kdybyste chtěl jezdit škodou 1000MB za tímto C3 stejně rychle, tak:

1. spotřeba tisícovky bude mnohem vyšší

2. po pár stovkách km bude nejspíše ta Š 1000MB na odpis

+2/0
8.11.2016 10:47

V81á14c17l73a47v 76M52a45l34ý 3894228454269

najel jsem se Škodou 100 440000 km. Bez problémů při průměrné spotřebě 7,5 lt. rychlost 120km byla dostatečná, dneska o moc rychleji nejezdím. Jsem zvědav kolik najede C3 ;-D

0/−1
8.11.2016 10:57

J42i86ř72í 63S94c38h82w56a73c53h 8748914258976

rychlost 120 pro š100 byla v podstatě maximálka. Kolik km jste najel touto rychlostí a při jaké spotřebě? 7,5 by to rozhodně nebylo, pro dnešní auta velikosti C3 rychlost 120 není absolutně žádný problém, protože maximum je někde v okolí 150-160 km.... a i ta spotřeba při 120 bude o dost nižší....

a dnes jezdíte rychleji, už při každém rozjezdu, protože dynamika š100 a dnešních "C3" je úplně někde jinde i když ty dnešní auta mají o 200 kilo víc.

+1/0
8.11.2016 12:07

L93u88d60v33í54k 95G10a76j22d71o31š54í10k 2605583774482

Pane Swachu, průměrná rychlost jízdy je dnes mezi 40–60 km/h úplně stejná jako kdysi. Maximálka není podstatný údaj.

Se Škodou 100 jste před 30 lety bez problémů jezdil za 7,2 l bez zvláštního přizpusobování jízdy charakteristice motoru.

Účinnost spalovacích motorů se zvýšila za posledních 50 let o jednotky procent. Hmotnost vozů vzrostla na dvojnásobek.

Stejná spotřeba dnešních aut jako před lety není proto nic pozoruhodného. Nové auto vám akorát nabízí vyšší komfort a bezpečnost. Rozhodně ne nižší spotřebu.

0/−1
8.11.2016 14:53

J57i54ř96í 35S43c71h43w33a17c89h 8798884888196

statisticky "průměrná rychlost" před 50 lety a dnes je možná stejná nebo podobná, ale je to obdobná statistika jako ta s těmi kuřaty: já celé, vy nic, v průměru jsme měli každý půlku.

Pokud by tato dnešní C3 jela v tehdejším provozu tehdejším průměrem s dynamikou Škody 100 (!) tak se svou spotřebou velmi přiblíží té papírové (NEDC). A naopak když by Škoda 100 jela dnes za těmi novináři v C3 a absolvovala stejné "kejkle" tak se rozhodně do 6-7 litrů nevejde, protože by musela mít neustále plyn na podlaze, a ještě by jim občas vůbec nestačila. ;-)

+1/0
8.11.2016 16:44

J78a57n 26H29r89u38z88a 8444328549207

Š 100 vážila 820 kg, dnešní auta jdou přes tunu protože bezpečnost. A spotřeba energie se odvíjé především od hmotnosti.;-D

0/0
8.11.2016 15:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.