Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nákupem auta placení teprve začíná. Spočítejte si, na co máte

Kolik vlastně ten komfort mít auto před domem nebo v garáži stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně spočítat. Bylo by hloupé ušetřit peníze na honosné auto snů a v zimě nejezdit, protože nezbude na zimáky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J30i57ř44í 20S17k22o42p92e36c 7324838484704

Starší dieselová auta takové problémy rozhodně nemají! :-)

0/0
15.11.2016 18:38

J39a10n 22U65l40m 7180799596192

Nevím no, jestli jsou všichni motoristé lemplové co všechno dávaji do servisu , dobrá, ale jde to přece i jinak.

Já mám Japonce, 1x ročně olej si měním sám, brzdové destičky, případně kotouče taky. Takže další náklady: ob rok STK, nákup nafty, za 4 roky pneu... To je všechno

+3/0
9.11.2016 12:03

J81a60n 90U28l31m 7450499156582

Jo, ještě povinný u AXA 1800

0/0
9.11.2016 12:05

M84a21r64t44i98n 14V15o89j49á11č15e96k 9133457211866

pravda mám mazdu 6 dvoulitr benzín a vlastně si jen nechávám vyvažovat a přehazovat kola...to auto v podstatě nemělo poruchu

0/0
10.11.2016 19:53

T69o45m15á78š 69V14a63l61d20e74r 7823290889

Co to je za šrot 1x ročně měnit destičky? Případně kotouče? Nekupujete náhodou silverstar? U Forda taky měním jen filtry, olej a dolívám benzín. Občas brzdovou kapalinu dle stavu a chladící 1x za 5 let taky dle stavu. Ale brzdy fakt až po ujetí 80000km

0/0
13.11.2016 12:58
Foto

I90v95a52n 31K73o98p36t15a 5947112171597

No kéž by to bylo jednou za rok. Jinak auto je tak bezpečné jak bezpene jede jeho ridic. Nemyslím ze by e-auto bylo bezpečnější nez klasické. Ostatně ani Tesla nema nic navíc co by jste nemohl mit třeba ve škodovce.

0/0
9.11.2016 10:20

V49l68a78d54i22s78l25a78v 40B60u10r43y36š87e79k 1579122337334

jinak i ten nejbezpečněji jedoucí řidič se může zabít v nebezpečném autě a i ten nejnebezpečněji jezdící řidič může zůstat naživu v bezpečném autě, jinak šanci na přežití máte v novém bezpečném autě mnohem vyšší než ve starém nebezpečnén, jinak mě by zajímalo, jak může někdo, kdo najezdí statisíce kilometrů může ještě věnovat diskusím, asi diskutujete za jízdy, předpokládám, já najedu ročně 20 tisíc a to mě připadá, že jezdím skoro pořád, kdybych najel dvojnásobek, tak už v autě i spím, omlouvám se za zvědavost

+1/0
9.11.2016 11:13
Foto

I31v85a10n 57K14o61p75t38a 5467842801747

20.000 km/rok a skoro pořád? Zhruba 70 minut denně, jen pokud jedu domov - kancelář - domov tj. ca. 50 km, mi dělá ročně nějakých 15.000 km. Najezdím ročně 50-75.000 a to nejezdím delší trasy každý den a neřekl byhc že v autě jsem furt. Porstě denní nájezd je v intervalu 50 - 1100 km. Třeba dnes pracovně u zákazníka v Liberci a Jablonci tj. něco přes 300km. Třeba Praha a zpět tj kolem 200km je prakticky jen takový max čtyřhodinový přískok na dopoledne či odpoledne. Pravda auto beru jako takovou druhou kancelář a jsou týdny kd yto fakticky je stálá kancelář.To víte osobní styk se zákazníkem nic nenahradí, email, skype atd je fajn ulehčí práci ale .... .

No jak je vidět ani to neznamená že nenajdu chvilku na nepracovní věci.

0/0
9.11.2016 16:23

J43a97r28o29s45l83a17v 97K95a67d49l58e39c 5941199932851

R^R^R^

0/0
9.11.2016 8:49

L28i77b13o70r 77B84a73š48t20ý73ř 9929451497785

Největší položka benzín cca 60tis,pojištění komplet 13tis,olej,filtry,klima 15tis,letní,zimní pneu 22tis(dva roky),tlumiče a destičky 12tis,drobnosti a servis cca 15tis.Dohromady 126tis při nájezdu 50tis ročně.Tolik loňský rok,letos pouze 35tis km.

Ojeté BMW 330i z Lucemburska,originál stav,každý rok cena stoupne o víc jak 10tis;-D

0/0
8.11.2016 22:52

L93i59b85o65r 45B18a68š44t72ý93ř 9359361637455

Ještě doplním,poslední nabídka před týdnem ze Slovenska 11tis euro,15 roků staré auto.Simply clever Škoda;-D

0/0
8.11.2016 23:08

V51í28ť18a 52K81r52u27t16i76š 1130654225537

60tKc benzin, nájezd 50tkm, 330i. To nějak nesedí...

+1/0
8.11.2016 23:23

M79a34r20t24i61n 55V87š54e97t53u39l72a 2841279835155

Kdo lže, ten i krade. (benzín)

0/0
9.11.2016 14:52

P18e45t50r 31H37o96r91á64k 1499633969614

Najezdil jsem 200.000 na novém autě autě a jen pokles ceny mne stál 2 Kč/km. K tomu benzin 2.50/km a servis tak 0,3 Kč/km, gumy 0.1 Kč/km a pojistka. Takže kilometr stojí tak minimálně 5 Kč/km. Takže jsem projezdil asi tak milion. 8-o

+2/0
8.11.2016 21:06

M87a81r81e10k 32M64a87l20ý 1622798731800

To je tak nějak normální, odpovídá to levnějšímu autu např. nižší střední třída.

0/0
9.11.2016 9:26

I74v90a52n 74P78o78k95o35r42n10ý 7689675248

Auto by mělo sloužit mě, ne já jemu.

Řada automobilek by dnes měla produkovat koňské povozy, ae ne auta, u kterých se nabízí bezpočet možných poruch. Auta se testují za polárním kruhem a v Údolí smrti, ae nevydrží běžné středoevropské podmínky.

Co se týče servisování, tak v autorizovaných servisech vždy věděli, kam na co sáhnout, takže ve finále pozáruční oprava vyšla levněji než nějaké laborování v neznačkových servisech. Po vykonané opravě jsem zamířil vždy na internet, abych o tom našel nějaké bližší info - a vždy se ukázalo, že "to je bolest š*o*o*e*".

Nechci tady jmenovat nejmenovanou automobilku z MB, určitě na mě přistane mnoho nadávek a urážek, protože kdo tuto značku nechválí, je ..."píp"

Bohužel, co jsem se setkal s majiteli této značky, tak za jejich aktivního vlastnictví nedali na tuto značku dopustit - absolutně bezporuchový, nejlevnější, nejvybavenější, nejpohodlnější atd. auto na planetě. Po prodeji z nich lezly poruchy a následné ne právě levné servisní zásahy jak na běžícím páse. Dokonce jsem zíral, co závad mě ještě nepotkalo. Shodli jsme se na jediném - tenhle shit už nikdy více.

Ne každý motorista chce každý rok cpát do auta 20 30 tisíc (nepočítám nějakou běžnou údržbu typu olej + filtr). Většina lidí s touhle částkou nepočítá a pak tvrdí (a i to dělá), že do auta leje jen benzín a vyměňuje olej a že nějakých 20 30 tisíc rozhodně do oprav neinvestují. Všichni bychom jistě oněch 20 30 tisíc vrazili raději do jiných věcí. Pokud se nejedná o opravdovou, kvalitní značku, tak investice do oprav jsou bohužel nuitné a pokud někdo tyhle peníze neinvestuje, tak se z auta časem stává nepozorovatelně vrak, majitel to bezprostředně nevnímá.

+3/0
8.11.2016 20:49
Foto

M89i25c82h41a54l 73N96a57j36m65a26n 7709383496300

A ta opravdová kvalitní značka je?

0/0
8.11.2016 20:57

A38n73t51o37n70í69n 56S46v53o27b84o70d66a 3714283869222

Klid, každý nekupuje v áčkách, my tam maximálně prodáváme :-)

+2/0
8.11.2016 21:04

J24a84n 42U48l15m 7770179156752

To je přece pořád, ne? Když se nemůžeš zbavit verku - šup s ním do AAA

0/0
9.11.2016 12:06

A32n47t34o36n14í50n 38S75v95o68b58o40d95a 3544433779382

Poslední možnost před vrakovištěm :-)

0/0
9.11.2016 12:13

J24a69n 13U39l85m 7180789136552

Jj, poslední zpeněžitelná ;-D

0/0
9.11.2016 12:34

L53i17b80o33r 94B44a31š93t47ý19ř 9229271237445

Každé auto se dá udržet v dobrém stavu,fakt je že dnešní vozy jsou zbytečně přecpané elektronikou,co před 10ti lety zvládala jedna řídící jednotka na to je jich dnes 20.Posedlost snižování hmotnosti vozu na úkor kvality materiálů se promítá na vyšší poruchovosti i na samotných cenách oprav,lépe řečeno nemožnosti opravy kdy se zbytečně mění součástky.

Pokud vynechám nové vozy v záruce tak z 95% jde o prevenci,kontrolu a lenost majitelů,včas nevyměněné součástky za pár set korun udělají škodu za pár tisíc.

A kvalitní značka?Každá kde se v autorizovaném servisu nesetkáte s neznalostí,nezájmem,nedostatkem základních dílů a kde vám při problému řeknou-,,radši to nechte ať to funguje alespoň jak do teď,mohlo by to být horší ́ ́to jsem slyšel v autorizáku nejmenované francouzské značky.Tak že asi tak...

+2/0
8.11.2016 22:04

M41i90c75h58a38l 81Š27v40é97d70a 4759632462120

Ideální je žádné auto nemít a používat MHD, vlaky a meziměstské autobusy.

+2/−1
8.11.2016 20:30
Foto

M46i45c38h55a32l 57N95a31j94m71a73n 7239183126160

Výborný nápad! Jen trasu kterou, kterou jedete autem třeba 3 - 4 hodiny, pojedete 11 hodin, nebo také 2 dny.

+2/0
8.11.2016 20:32
Foto

B34r65o21n11i34s71l48a19v 58G49a31b37r23y18š 2202579401

Pořád lepší se mačkat pár minut v metru než čekat v koloně na to, až se někdo uráčí zprovoznit Strahovský tunel. Kolega jel dnes autem do práce 1,5 hodiny. Řekl jsem mu, že si tím autem moc nepomohl.

+2/−4
8.11.2016 22:16
Foto

M96i29c57h11a79l 66N94a64j47m20a94n 7139843256730

Metro nejezdí všude (a vlaky, autobusy, tramvaje...... také ne).

+3/−1
8.11.2016 22:25
Foto

B25r33o73n14i63s62l22a40v 96G35a79b15r10y29š 2822229841

To ne, ale mám nohy. Ale chápu, že pro beznohého invalidu je auto nutností. Divím se, že třeba na toaletu chodíte pěšky.

+1/−2
8.11.2016 23:01

K24a42r25e87l 53M15a54z98a26č 3457863616529

Teď jste pobavil moji manželku a naše tři malé děti. Bydlíme 10 km od města a představa, že je přesouvám s těmi všemi krámy na kroužky, k babičkám a podobně autobusem, to je opravdu šílená. Nemluvě o nákupech a pod. Proto máme MPV.

+4/−1
9.11.2016 3:19
Foto

B16r73o33n57i22s88l44a15v 92G77a84b88r60y74š 2102609931

Tak je asi problém v tom, že bydlíte 10 km od města a už to Vás nutí někam dojíždět.

+2/−1
9.11.2016 8:10

J44i63ř96í 20S88c51h98w84a71c27h 8298154478266

vyrostl jsem v rodině 2+3 a první auto si otec pořídil až když nám dětem bylo cca okolo 10 let. A představte si to! Přežili jsme to.... ;-)

0/0
9.11.2016 13:21

T35o78m53á29š 15V80a52l17d93e76r 7783300639

Ono bydlet ve městě a na vesnici je sakra rozdíl. My ve městě jsme vůz nemuseli mít vůbec. I na malém městě. Ale příbuzní na vesnici se bez vozu neobešli už za socialismu. Protože když se někam chcete dostat a nebydlíte na dopravním tahu, nebo u železnice bylo a je těžké se někam i s rodinou vypravit. Pobaví mne vždy kecy, že tito lidé vůz vlastně nepotřebují.

0/0
13.11.2016 16:55

O40t98a 92R39á53k47o31s11n32í63k 6420276324346

Existují i jiní lidé než pražáci ;-)

+5/−2
8.11.2016 22:30
Foto

B72r49o70n24i98s54l61a59v 20G16a55b93r78y51š 2362699291

To samozřejmě vím, třeba Šumperáci, Plzeňáci, Mostečáci, Olomoučáci, Prostějováci, Jeseničáci... :-)

+1/−1
8.11.2016 23:02

M40a67r86e68k 84S78l87a74b67i26h24o12u24d21e12k 7828561792673

A těm je také potřeba vysvětlit, že je ideální stav nemít auto!

0/−1
9.11.2016 7:34
Foto

B32r62o79n75i12s79l88a85v 82G59a68b79r73y61š 2432119591

Ne. Ideální stav je mít všechny druhy dopravy v rovnováze. Ale pokud se Vám líbí ty každodenní kongesce a myslíte si, že aut je v ulicích pořád málo, tak si ten masochismus užijte. :-) Já bohužel na něco takového nemám čas.

+1/0
9.11.2016 8:11

P44e64t86r 70N82e49c41h38a46n56i94c93k53ý 7213316718680

Tuhle rovnováhu hledám a upřímně řečeno moc to vyřešit nejde. I když jde o docela velký Jablonec, tak spojení do Olomouce a vůbec na Moravu se za poslední roky stále zhoršuje. Můj ideál by byl dojet třeba do Boleslavi nebo Nymburka, přesednout na (auto/skútr) a dojet zbytek. Stejně tak je problém jet z Olomouce někam do šumavské vesnice, kam jedou mimo sezony tři autobusy za den. Jo dojedu komfortně do Ž.Rudy (když trefím správný čas), ale co dál? Pak jsou relace v Praze (takové Dejvice - Královice, kde by se vyplatilo dojet na konec metrem a zbytek autem/motorkou). A pak tu máme chuť třeba pobýt se známými do desíti večer a pak dojet domů. Tohle jsou problémy, které hledám v rovnováze. Řídit 300km je hrozná pruda, zvlášt když např. 250km z toho jde jet komfortně vlakem, tak co s tím?

+1/0
9.11.2016 9:41
Foto

B47r66o60n90i84s87l95a91v 14G25a98b46r50y50š 2802209511

Jsem schopen udělat dopravní systém pro celou republiku. Ale to by se někomu muselo chtít ten projekt zadat. Nástroje na to mám. Jenže jako jednotlivec nedisponuju takovou hybnou silou, která uvedla věci do pohybu. Navíc když lecjaký politik-neumětel má větší váhu slova než studovaný člověk.

Ale když někomu dělá problém udělat kvalitní IDS jen na krajské úrovni, nebo postavit tramvajovou trať do expononovaných míst, pak se nemůžeme pustit do republikového dopravního systému.

Čili naprosto Vás chápu. Vím, proč používáte auto. Mí rodiče na vsi se bez něj taky neobejdou. Já říkám, že řešení existuje. Vše bohužel závisí na politice.

+1/0
9.11.2016 10:07

P47e91t91r 95N48e23c48h46a64n33i92c90k39ý 7473466188150

Já ho nepoužívám, používám jen skútr. Využívám auta jiných v těch destinacích, což také není úplně udržitelné a proto pokukuju po autě, které se dá použít na ty náhodné výjezdy co doprava neobslouží. A tady narážím na fakt, že ani to auto není výhra, protože téměř u každé relace nad 200km se dá přes 70% cesty jet komfortně veřejnou dopravou.

0/0
9.11.2016 10:40

J24a75n 49U67l58m 7750899776772

Ty voe, kde to žiješ?! Za hodinu a půl se nechá dojet z Plzně do Jihlavy

+1/0
9.11.2016 12:09
Foto

B33r41o91n95i16s24l83a11v 72G39a78b72r97y53š 2222539301

To sice ano, ale tak dlouhé cesty jsou za území Prahy v poslední době běžné.

0/−1
9.11.2016 13:24

T64o12m10á74š 76V62a38l45d35e14r 7693830889

Když jsem bydlel v Praze, taky jsem nepotřeboval vůz. Všichni nemohou bydlet v Praze. A kdyby ano, tak ani metrem se za 1,5h nedostanete do práce :-)

0/0
13.11.2016 17:04
Foto

B25r12o27n70i88s16l54a67v 27G78a17b37r73y16š 2382419251

To ne, ale ať si pak nestěžují, že stárnou v kolonách, když se sami dobrovolně odstěhovali do lokality s horší dopravní obslužností.

0/0
13.11.2016 17:49

T32o37m23á38š 21V87a76l13d55e78r 7623600799

Vy asi nepřipustíte jinou možnost, než že všichni žijí ve městech. Ano možná se tam rodí. Ale to jen proto, že na venkovně porodnice nejsou. Jste rodilý pražský balík,

0/0
13.11.2016 20:36
Foto

B19r23o27n83i24s76l54a37v 63G15a98b61r47y33š 2922469121

Asi Vás zklamu, ale nejsem Pražák... ;-D Taky pocházím ze vsi. ;-) Jenže to byste musel trochu přemýšlet a neplácnout to první, co Vás napadne.

0/0
14.11.2016 8:15
Foto

R55o98m13a20n 81K42o70z60e14l 4247496673424

Naši to všechno používají a přesto auto od roku 1980 mají....protože tahat tašky s nákupem 2 km není optimální, také je potřeba občas něco převézt na chatu ..a já to mám podobně.

0/−1
8.11.2016 20:43

H36o90n17z46a 68K92r20e89n91s61t86e87t67t31e24r 1753729639

No nic proti renomované společnosti Audatex, ale ty chyby co máji v systému jsou ultra na přes držk.....

0/0
8.11.2016 20:19

K83a65r53e33l 63M57a69z36a80č 3557333196629

Jsem chudý, kupuji ojetiny, které si pečlivě vybírám a kupuji zásadně v SRN od soukromých majitelů. Najeto vždy do 100 000 km. Jelikož jsem tímto trochu postižený, vedu se pečlivé záznamy:

Nissan Primera P11C, 2001:

Najeto 145 000 km, koupeno cca 86 000 km, 6 let v provozu, celkové náklady na jeden km po odečtení prodeje: 1,80 Kč. A to včetně nových hliníkových disků a pod.

Nissan Primera P11, 1998:

za 3 roky najeto 30 tisíc, po odečtení při prodeji: 0,01 Kč na km!! (dobře koupil, dobře prodal).

Mercedes-Benz 190, 1993:

při najetí cca 100 000 km: 0,50 Kč na km a je stále ve sbírce

Vše servisováno, měněn olej po 10 000 km. Nepoužívám značkové servisy (u starších aut je to nesmysl a hlavně nic neumí, opakovaná zkušenost), nutno najít šikovného mechanika (asi největší problém), díly, oleje si vždy kupuji sám - značkové - jsou tam až absurdní rozdíly v ceně (rozvody: cena obvyklá 6 000,-, ten samý výrobce v SRN: 80 Eur; pružiny originál 2 400 Kč vs 520 Kč a pod.).

Další dvě auta z let 2002-3 mám krátce, počáteční investice a málo najeto, takže zatím nevím, ale vyvíjí se to podobně.

0/0
8.11.2016 18:56
Foto

M14i69c31h78a17l 53N10a63j10m36a22n 7639463256320

Jen zapomínáte na malinký detail - uvádíte sice celkové náklady, ale s náklady na palivo nepočítáte.....

0/0
8.11.2016 19:15

K24a20r56e83l 40M59a65z12a88č 3137373596769

No tak si připočtěte cca 2,30 Kč.

0/0
8.11.2016 20:28
Foto

M42i22c63h66a81l 98N81a27j45m52a16n 7329713106830

Pak už to ale tak "krásně" nevypadá. Kolem 4 kč/km (celkové náklady) jezdím i s novým autem......

0/0
8.11.2016 20:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.