- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Starší dieselová auta takové problémy rozhodně nemají! :-)
Nevím no, jestli jsou všichni motoristé lemplové co všechno dávaji do servisu , dobrá, ale jde to přece i jinak.
Já mám Japonce, 1x ročně olej si měním sám, brzdové destičky, případně kotouče taky. Takže další náklady: ob rok STK, nákup nafty, za 4 roky pneu... To je všechno
No kéž by to bylo jednou za rok. Jinak auto je tak bezpečné jak bezpene jede jeho ridic. Nemyslím ze by e-auto bylo bezpečnější nez klasické. Ostatně ani Tesla nema nic navíc co by jste nemohl mit třeba ve škodovce.
jinak i ten nejbezpečněji jedoucí řidič se může zabít v nebezpečném autě a i ten nejnebezpečněji jezdící řidič může zůstat naživu v bezpečném autě, jinak šanci na přežití máte v novém bezpečném autě mnohem vyšší než ve starém nebezpečnén, jinak mě by zajímalo, jak může někdo, kdo najezdí statisíce kilometrů může ještě věnovat diskusím, asi diskutujete za jízdy, předpokládám, já najedu ročně 20 tisíc a to mě připadá, že jezdím skoro pořád, kdybych najel dvojnásobek, tak už v autě i spím, omlouvám se za zvědavost
Největší položka benzín cca 60tis,pojištění komplet 13tis,olej,filtry,klima 15tis,letní,zimní pneu 22tis(dva roky),tlumiče a destičky 12tis,drobnosti a servis cca 15tis.Dohromady 126tis při nájezdu 50tis ročně.Tolik loňský rok,letos pouze 35tis km.
Ojeté BMW 330i z Lucemburska,originál stav,každý rok cena stoupne o víc jak 10tis
Ještě doplním,poslední nabídka před týdnem ze Slovenska 11tis euro,15 roků staré auto.Simply clever Škoda
Najezdil jsem 200.000 na novém autě autě a jen pokles ceny mne stál 2 Kč/km. K tomu benzin 2.50/km a servis tak 0,3 Kč/km, gumy 0.1 Kč/km a pojistka. Takže kilometr stojí tak minimálně 5 Kč/km. Takže jsem projezdil asi tak milion.
To je tak nějak normální, odpovídá to levnějšímu autu např. nižší střední třída.
Auto by mělo sloužit mě, ne já jemu.
Řada automobilek by dnes měla produkovat koňské povozy, ae ne auta, u kterých se nabízí bezpočet možných poruch. Auta se testují za polárním kruhem a v Údolí smrti, ae nevydrží běžné středoevropské podmínky.
Co se týče servisování, tak v autorizovaných servisech vždy věděli, kam na co sáhnout, takže ve finále pozáruční oprava vyšla levněji než nějaké laborování v neznačkových servisech. Po vykonané opravě jsem zamířil vždy na internet, abych o tom našel nějaké bližší info - a vždy se ukázalo, že "to je bolest š*o*o*e*".
Nechci tady jmenovat nejmenovanou automobilku z MB, určitě na mě přistane mnoho nadávek a urážek, protože kdo tuto značku nechválí, je ..."píp"
Bohužel, co jsem se setkal s majiteli této značky, tak za jejich aktivního vlastnictví nedali na tuto značku dopustit - absolutně bezporuchový, nejlevnější, nejvybavenější, nejpohodlnější atd. auto na planetě. Po prodeji z nich lezly poruchy a následné ne právě levné servisní zásahy jak na běžícím páse. Dokonce jsem zíral, co závad mě ještě nepotkalo. Shodli jsme se na jediném - tenhle shit už nikdy více.
Ne každý motorista chce každý rok cpát do auta 20 30 tisíc (nepočítám nějakou běžnou údržbu typu olej + filtr). Většina lidí s touhle částkou nepočítá a pak tvrdí (a i to dělá), že do auta leje jen benzín a vyměňuje olej a že nějakých 20 30 tisíc rozhodně do oprav neinvestují. Všichni bychom jistě oněch 20 30 tisíc vrazili raději do jiných věcí. Pokud se nejedná o opravdovou, kvalitní značku, tak investice do oprav jsou bohužel nuitné a pokud někdo tyhle peníze neinvestuje, tak se z auta časem stává nepozorovatelně vrak, majitel to bezprostředně nevnímá.
A ta opravdová kvalitní značka je?
Ideální je žádné auto nemít a používat MHD, vlaky a meziměstské autobusy.
Výborný nápad! Jen trasu kterou, kterou jedete autem třeba 3 - 4 hodiny, pojedete 11 hodin, nebo také 2 dny.
No nic proti renomované společnosti Audatex, ale ty chyby co máji v systému jsou ultra na přes držk.....
Jsem chudý, kupuji ojetiny, které si pečlivě vybírám a kupuji zásadně v SRN od soukromých majitelů. Najeto vždy do 100 000 km. Jelikož jsem tímto trochu postižený, vedu se pečlivé záznamy:
Nissan Primera P11C, 2001:
Najeto 145 000 km, koupeno cca 86 000 km, 6 let v provozu, celkové náklady na jeden km po odečtení prodeje: 1,80 Kč. A to včetně nových hliníkových disků a pod.
Nissan Primera P11, 1998:
za 3 roky najeto 30 tisíc, po odečtení při prodeji: 0,01 Kč na km!! (dobře koupil, dobře prodal).
Mercedes-Benz 190, 1993:
při najetí cca 100 000 km: 0,50 Kč na km a je stále ve sbírce
Vše servisováno, měněn olej po 10 000 km. Nepoužívám značkové servisy (u starších aut je to nesmysl a hlavně nic neumí, opakovaná zkušenost), nutno najít šikovného mechanika (asi největší problém), díly, oleje si vždy kupuji sám - značkové - jsou tam až absurdní rozdíly v ceně (rozvody: cena obvyklá 6 000,-, ten samý výrobce v SRN: 80 Eur; pružiny originál 2 400 Kč vs 520 Kč a pod.).
Další dvě auta z let 2002-3 mám krátce, počáteční investice a málo najeto, takže zatím nevím, ale vyvíjí se to podobně.
Jen zapomínáte na malinký detail - uvádíte sice celkové náklady, ale s náklady na palivo nepočítáte.....