Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

EU varuje: úpravy TDI kvůli Dieselgate mohou vést k vyššímu opotřebení

Prošel váš vůz úpravou software řídicí jednotky v souvislosti s Dieselgate? Podle expertů bude mít kratší životnost. Jeden ze spolupracovníků komise Evropské unie se svěřil německému Spiegel, že se dá předpokládat, že změny v nastavení řízení motoru mohou vést k vyšší zátěži jednotlivých komponentů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M33a97r42t64i97n 69R86a93y41m72a89n 4822758423158

kdo by to byl čekal, že komponenty, když se budou více zatěžovat, tak budou mít kratší životnost, že ... Ačkoli ke koncernu nechovám sympatie, tohle mi přijde jako trochu systematická práce jak se snažit zničit VW ...

+2/0
4.11.2016 12:55

P24e83t86r 93P72e45t18r 7962180930702

Největší sracka je biosložka.

+3/0
3.11.2016 22:10

V81l75a81d69a 17S51i43m55o33n98i67k 3189783623445

EU úředník je určitě lepší technik než inženýři z VW ... tak to ano.

+2/0
3.11.2016 17:52

T13o71m70á27š 65H80y58n86e15k 2676688268708

Ale to se týká jen vozů VW.Proč by měla mít Škodovka nějaký problém.Ted mám po technické a můj dvoulitrový turbodísl má emise jako litrový benzín.

+1/0
3.11.2016 17:16

J96i25ř14í 70K82o32c86u26r85e88k 6385444595758

Protože mají tytéž motory napříč celým koncernem?

+3/0
4.11.2016 0:16

M74a95r45t31i51n 89R11a74y89m41a37n 4442838763178

To myslíte vážně s tim tvrzením o emisích? Předpokládám, že máte jenom velké oči a sklon k přehánění. ;-) A nebo o tom vůbec nic nevíte.

0/0
4.11.2016 12:53

M23a53r46t54i28n 50K61a26r44á30s62e75k 9558743378208

Na technicke vam zmerili nejak presne emise?

0/0
4.11.2016 13:58

J50i89n83d23ř65i62c76h 67Š50k79o65p87e69k 4865161240735

normální člověk proto na úpravu nepůjde. Když roky nevadilo a nevadí, že v TP jsou scifi údaje ohledně spotřeby, proč by najednou mělo vadit, že logicky jsou scifi i údaje o emisích

+1/0
3.11.2016 16:51

P71e49t43r 20M92i96c59h40a74l 2810544951252

Taky mám cinklé TDI. Aktualizaci softwaru jsem odmítl. Na kouzla totiž nevěřím.

+1/0
3.11.2016 16:49

P72a63v49e50l 52R31e27z23n40i55c13e66k 3885394804742

a radsi budu mit auto ktere v provozu normu neplni ale vydrzi 15 let provozu. nez abych mel auto ktere normu plni, ale proste nejede tak jak ma, ma zivotnost 5 let a pak musim koupit nove = 3x vyssi zatez protoze na stejny cas potrebuji 3 auta misto jednoho.

pamatujte vsichni na to ze nejekologictejsi auto je to ktere se nemuselo vyrobit

+4/0
3.11.2016 16:36

J20a29r56o89m35í21r 64K43r22á89l 4590189404219

R^

+2/0
4.11.2016 6:44

J66a60n 93K85r39u25p44k47a 4696918835282

Toz pokud VW neni schopen bez podvodu sestrojit dieselovy motor, at prodava benzinovy, ktery ty normy plni. To by ale pro VW, prodavajici tak 98% naftovych motoru, byl holt pruser ...

0/−6
3.11.2016 12:37

M68a82r54t79i22n 32K49a20r28á90s28e84k 9608393518588

Tak dnesni motory ty normy plni...

+2/0
3.11.2016 13:27

D89a44n89i16e56l 78K60r26a36u73s 4931423152274

Vy jste zřejmá oběť novinářských zkratek. A nadto se pokoušíte vyjádřit k problému, o kterém evidentně nic nevíte.

+5/0
3.11.2016 13:39

J44a38n 31K52r66u83p30k88a 4506498895482

No jiste, zato nakej Kraus vi vsechno ;-D

0/−1
3.11.2016 13:43

D91a81n10i64e44l 80K34r10a56u62s 4451153662524

To zdaleka ne, ale když o něčem vím kulový, tak to aspoň tak okatě nedávám najevo, resp. poslouchám zkušenější, sbírám informace a mlčím, protože nechci být za trubku.

+1/0
3.11.2016 20:16

J55i79n84d79ř27i32c74h 88Š69k75o27p76e18k 4615171490545

problém mají všichni výrobci aut

0/0
3.11.2016 16:34

P51a24v74e77l 95R80e55z48n93i84c51e80k 3395714784952

to nebyl podvod...

zakon rikal ze motor musi plnit takove a makove hodnoty v takovych a makovych podminkach. a oni tomu motor uzpusobili

to ze motor v realnem provozu normu neplnil podstatne neni, protoze zakon / vyhlaska / norma o beznem provozu nic nerikala...

+1/0
3.11.2016 16:35

J85i98n50d71ř28i73c10h 77Š26k63o33p55e82k 4725841540155

navíc normálně uvažující člověk si domyslí, že pokud je v reálu úplně jiná spotřeba vůči údajům o spotřebě v TP, logicky bude někde jinde i hodnota emisí.

0/0
3.11.2016 16:52

P48a70v36e70l 70R10e40z89n94i75c50e45k 3275904784402

presne jak pisete. vsichni vime ze namerene hodnoty (at uz emise ci spotreba) jsou laboratorni za urcitych podminek. ze se k tomu v realu sice da priblizit ale jizdou takovou ktera neodpovida plynulemu provzu.

kazdopadne dulezite je to ze volkswagen NEPODVADEL. jen se prizpusobil pozadavku

+1/0
4.11.2016 9:41

K77a67r89e88l 74V53a72c97h20u54t 9493972819633

Tvrzení: " A v Evropě lidé jezdí na naftu z ekonomických důvodů"... postrádá ohledy na život, na zdraví lidí... ;-(

Ekonomika provozu je tímto tvrzením nadřazena ochraně našeho zdraví - a to je, troufám si tvrdit, móc ŠPATNĚ. :-/ Hájit až do krve dieselové motory může jen člověk, kteý se asi nikdy nepotkal s nikým, kdo má alergii nebo astma. Kdo nepoznal, jaké to je, když se špatně dýchá, když to člověka neustále nutí ke kašli... Rv

+2/−2
3.11.2016 11:57

K49a78r12e20l 12V11a17c95h55u18t 9543942769383

Já bych do osobních aut pro evropský trh úplně přestal dávat dieselové motory. Ať je používají kamiony a větší nákladní auta, u nich vzhledem k vyšší celkové ceně je možné používat jemné filtry a zařízení pro odstraňování NOxů. U osobních vozů bych se tomu úplně vyhnul... ;-)

+2/−2
3.11.2016 12:12

M82a86r46t32i55n 86K91a82r19á10s42e50k 9598813308718

No ony ty moderni bezinaky nejsou oproti modenrim dieselum nejak zasadne lepsi...

0/0
3.11.2016 13:28

P27a76v50e25l 72R40e42z26n82i82c84e68k 3225934224462

ty s velkym objemem a bez obrovskeho turba jsou... jen jich moc neni, protoze dle EU preci produkuji moc zleho CO2

0/0
3.11.2016 16:42

J70i85ř60í 87S98c61h15w98a54c48h 8468614598306

CO2 je jen ekvivalent spotřeby. Tlak na snižování spotřeby je i v USA jen není vyjadřován produkcí CO2 ale prostě mílemi na galon....;-)

0/0
3.11.2016 23:07

P79a44v77e78l 66R39e31z45n94i66c13e63k 3465854744972

ano a protoze velka atmosfera umi zabrat vsi silou, tak v tu chvili leti spotreba i emise vzhuru k nebesum. ale pokud s tim jezdite "normalne" (tedy do 100kmh na okreskach a do 145kmh na dalnici) pak mate spotrebu stejnou jako oturbene sekacky na travu ktere nam EU nuti a navic mate vykonovou rezervu pro reseni situace PLYNEM nikoli BRZDAMI

0/0
4.11.2016 9:45

J69i71n39d55ř89i70c81h 67Š66k27o31p12e77k 4215791220455

dle této logiky by bylo v pořádku zakázat mezinárodní kamionovou dopravu, protože u ní se rychlost nadřazuje nad vliv na zdraví a životní prostředí

0/0
3.11.2016 16:34

J48a14n 16D12l81o71u75h51ý 8136820963510

Nemá na životnost spíš vliv snižování objemu motorů ?8-o

+1/0
3.11.2016 11:14

K23a86r17e38l 82V18a90c71h88u48t 9223772599563

Já bych zase tipoval spíš kvalita LOŽISEK ... ;-)

0/0
3.11.2016 11:50

J20a65n 81D31l64o58u39h82ý 8916350933300

řekl bych, že těch nadměrně namáhaných dílů bude víc.

0/0
3.11.2016 13:24

J20i68ř81í 28S48c21h39w94a80c44h 8618804278786

co to je nadměrně namáhaný díl?

Šroub M20 se utrhne a šroub M15 stejné zatížení vydrží, čím to asi bude? ;-)

0/0
3.11.2016 23:02

T68o79m41á28š 70K18u69c74h69a74ř 3187961938141

Když přiznáte, nebo se zjistí, že jste podváděli při záskání řidičského průkazu, tak vám bude odebrán. A je úplně zbyečné tvrdit, že podvádět jste "museli", protože testy byly pro vás moc těžké.

A tady je to obdobné, VW přiznal, že ř.j. detekuje režim testování a chová se jinak na testech, než v provozu. Toto přiznání by samo o sobě mělo stačit k odebrání podvodem získané homologace a stažení vozů ze silnic. Jak by se vám líbilo, kdyby airbagy byly funkční pouze při testech, ale v reálném provozu byly odpojeny? Kdyby brzdy správně brzdily pouze na testech, ale v reálu by SW "šetřil destičky" a brzdná dráha byla násobně delší, kdyby na testech auto akcelerovalo z nula na sto za 10 sekund a ve skutečnosti by se na stovku hrabalo 20 sekund?

Je tu celkem populární to zlehčovat, že s jedná "jen o emise", ale ono se jedná o princip. Výrobce je povinen přistavit k testům vozidlo v tom stavu, jak se bude vyrábět a jak bude provozováno.

Výrobce by také v průběhu výroby neměl měnit nic, co má vliv na testované parametry. Jistě chápete, že si nemůže jen tak změnit konstrukci přední nápravy a brzd, či namontovat nový motor a tvrdit, že i na takto upravené auto platí stále původní homologace. Obdobně by vám tedy dokonce ani při servisní kontrole něměli nahrávat nový SW. Tedy mohou, ale pouze pokud výrobce kvalifikovaně prohlásí, že v něm provedl pouze změny, které nemají vliv na parametry podléhající homologaci. Takže přísně vzato není v pořádku ani to, že VW nymí do aut cpe SW, který s parametry motoru a emisemi prokazatelně manipuluje a vše stojí pouze na dost pochybném prohlášení výrobce, že nový SW snižuje emise a vše ostatní zůstává nezměněno.

+3/−4
3.11.2016 10:35

P79e45t71r 72H83a61n54a 1544530189

Tohle porovnání nesedí nebo jen částečně. Např. úprava softwaru, jeho aktualizace se může provádět aniž by to mělo vliv na homologaci. S tím jak je dnes všeobecně známy skutečné emise všech konkurentů a to, že se v reálném provozu minimálně od 90.let nikterak výrazněji nesnížili ( na internetu najdete i patnáct let staré studie toto popisující, ale tehdy to nikoho nezajímalo ani ekologisté v tom žádný kšeft necítili:), upravil bych váš příměr k podvodu při testech na řidičák k takto: podváděl jsem, protože jejich splnění nebylo jen těžké, ale de facto nereálné a všichni zadavatel komise i já jsme o tom věděli a ve společném zájmu mlčeli. How

+1/0
3.11.2016 10:57

K38a84r77e53l 85V23a68c70h32u92t 9903502829503

Moc mudrujete, ale to vaše mudrování je takové falešné... :-(

0/0
3.11.2016 11:52

T77o54m91á45š 59K83u33c43h40a93ř 3337181608101

V SW dnes můžete znefukčnit třeba i brzdy, řízení, bezpečnostní prvky.

Myslíte, že takový SW může výrobce po homologaci nahrát? Nemůže. Jediná možnost je, že o SW změně kvalifikovaně prohlásí, že na kontrolované parametry nemá vliv.

A emise snížit není nereálné, je to "pouze" příliš nákladné. Tedy jako byste se na test z autoškoly musel připravovat tři měsíce a vyhodnotil to tak, že lepší bude podvádět. A i v tom vašem případě, když se to provalí, řidičák vám seberou.

0/−1
3.11.2016 12:49

P36e72t35r 59Č51e56r50m27á31k 9568165989510

Výrobce může nahrát jakýkoliv sw pokud jsou stále splněny podmínky homologace. Jelikož v tomto případě jsou plněny jak se starou tak novou verzí, je to bezpředmětná debata. R^

0/0
3.11.2016 14:57

P24e16t52r 31Č39e66r26m80á48k 9118705319190

Jste na velkém omylu, VW pouze konstatovalo že sw se zmíněnou funkcí existuje a že je instalován do takového počtu aut. Pokud se budeme bavit o EU, žádný podvod se nestal, protože žádná z homologačních autorit neshledala tuto funkci v rozporu s metodikou měření.

Auta se chovají identicky ve zkušebně i na silnici, to že je homologační cyklus nastavený tak že se do něj na silnici nikdy nedostanete je věc jiná.

0/0
3.11.2016 14:55

A77n43t61o68n92í85n 85Š94v44i71h51n44o10s 8658297311482

Pane Kuchař, máte pravdu, ale teď trochu odbočím. Píšete o podvádění při získání řid. průkazu a následně jejich odebírání, ale při podvádění při získání titulu na určité právnické VŠ tituly myslím odebírány nebyly, s tím si právníci nevěděli rady.

0/0
4.11.2016 0:27

J91i92n45d76ř79i22c11h 36K17u36c22h97a65ř 4516263818

To je překvapení. Přece kdyby VW uměl splnit emise jen softwarem, tak by ho tam mohl dát hned a nemusel čekat až se to provalí. Vždy je to něco za něco

+7/0
3.11.2016 9:26

P17e94t80r 34S44t69e20j63s79k71a70l 3529658194456

K tady tomu se vyjadrili, ze za 15let maji vic zkusenosti a vedomosti jak na emise a vykon.

+1/0
3.11.2016 9:50

J76i87n55d65ř92i50c95h 75K17u53c42h79a86ř 4306533288

To jistě, ale nevěřím že je to jenom o software. Je třeba použít lepší slitiny, jiné vstříky a podobně

0/0
3.11.2016 9:52

J88i43ř49í 28P40r83o60v37a37z22n72í16k 9361565909893

Mám cinknutý motor na autech v práci i doma .Když jsem byl vservisu a řekl že je to od Škodovky podraz bylo mi řečeno, že o nic nejde, žeto tak není a vlastně se nic nestalo. Tak jsem se zeptal takto: Vy jste miprodaly auta a tato byla jiná než jsem chtěl koupit, co by se stalo kdybych vámposílal na splátkách třeba o 100kč méně také je to banalita......civěly na mějako z jara a koukaly jinam.

Někde jako rovné jednání (USA)a u nás zase jen plivanec do obličeje. A darebákz vlády na ministerstvu je ještě chytrý jako rabín!!! a drzý jako opice!!!

+1/−2
3.11.2016 8:57

F39i47l66i42p 71H10r29b15e10k 2504480536560

Proč ze všeho obviňujete jenom ženy?

+8/0
3.11.2016 9:05
Foto

D48a66n45i89e38l 31V33a34l35e83n48t59a 4428915868

Třeba v tom autosalonu nepracuje žádný muž :-)

+1/0
3.11.2016 9:19

L23u48b84o26m24í93r 23N54ě58m52e98c 7835430989791

To jedno i mu snad odpustíš...

0/0
3.11.2016 10:07

J86i36n22d70ř91i31c44h 83M13i32t65t15e89r 6874335501846

Jedno ano, ale on tam má dvě.

0/0
3.11.2016 11:05

F20i26l29i20p 33H16r88b14e72k 2654280636590

Co dvě, tři: "prodaly", "civěly" a "koukaly"... to neokecá, samý ženský. Teda, mohly to být také děti.

0/0
3.11.2016 15:13

J72i35n56d34ř31i55c55h 24M49i61t59t84e66r 6434225301226

Fakt jo, a ta absence mezer, to je taky dobrý.

+1/0
3.11.2016 15:15

P91e81t75r 63T10y72č12k48a 6505972269582

Jak se to projevuje ten cinknuty motor? Ty vybiras motor podle emisi? Proc pak kupujes naftak kdyz ti tolik zalezi na emisich?

+12/0
3.11.2016 9:11

T27o52m44á59š 27K89u72c49h31a20ř 3957181508591

Vaše otázka je irelevantní. Je jeho věc, podle čeho vybírá. A jestliže výrobce tvrdil, že motor splňuje konkrétní emisní limity a on je nesplňuje, pak se jako zákazník právem cítí podveden.

+2/−2
3.11.2016 9:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.