Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Česku zavírají malé autobazary, aut na trhu je méně, než se myslelo

„Každý rok ukončí činnost skoro 60 autobazarů a ojetin se prodává výrazně méně, než se myslelo,“ uvádí Petr Přikryl, předseda asociace autobazarů. Nejlevnější vozy stojí v jihomoravských autobazarech, především v oblasti Znojemska, kde je také jeden z nejvyšších výskytů těch nejmenších autobazarů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K81a59m72i34l93a 34N55o67v47á85k73o36v56á 5154844988

Mně nepřišlo, že by mě v bazaru esa nějak podvedli nebo že bychom koupili špatně. Byl to normální obchod, žádný humbuk kolem, auto je v pořádku.

0/0
11.11.2016 14:54

J26a24n 29U61l80m 7840329246292

Když tu leta probíhá mediální masáž, že každý kdo není AAA nebo ESA je podvodník a stáčí tachometry...

0/0
9.11.2016 12:44

K58a29r56e79l 69U36r97b77a90n 2804584941419

Snad nezavře i Monte Karlo

+1/0
9.11.2016 10:57

J97i10ř69í 44S24t41o78č77e54k 7665714409416

Je to o tom, že někdo, kdonechce ztrácet čas koukáním po inzerátech od soukromých majitelů, kde stejněnení jistota dobrýho kupu (jako nikde, když se jedná o použitý zboží), pak sidomlouvají schůzky, na tu kolikrát pak jeden nebo druhej nedorazí, řešenípapírů atd atd.. Je celkem dost starostí kolem jak pro prodávající tak kupujícía záruka nikde. Je jednoduší zajet do nejbližšího většího bazaru, kde siv klidu vyberete, většinu zařídí za vás i třeba odvoz auta, je tam možnostreklamace na kterou můžete u soukromýho prodeje zapomenout.. Mluvímz vlastní zkušenosti, kdy jsem zkoušel soukromý prodej a pak se obrátil navětší bazar Esa a byl klid.

+9/−6
2.11.2016 14:57

J13i48n15d33ř40i26c53h 34Š97k56o88p55e15k 4245411240165

ano, v autobazaru je teoretická možnost reklamace. Na druhou stranu prakticky nulová šance, že ji bazar v případě větších problémů uzná.

Viz např. podrobné popisy závad auta (příloha smlouvy), které při projevení zájmu na začátku bylo pomalu bez investic

+4/0
2.11.2016 17:24

D83a39n83i12e82l 49D83u35š28e59k 8832863548793

Já jsem tu možnost reklamaceměl v jednom velkém bazaru a vše proběhlo tak nějak v normě. Sice tobylo na dlouhý lokte, ale udělali, co slibovali. Auto mi vrátili v lepším technickémstavu.

+4/0
3.11.2016 19:27

J51i56n38d20ř54i53c92h 33Š69k48o36p83e68k 4555381390125

jak může být reklamace na dlouhý lokte ? Asi neskákali nadšením od začátku

0/0
4.11.2016 7:26

P93e75t71r 26Č87e14r23m53á63k 9278785599740

To je celkem pomýlená představa, ano určitě to je pohodlná cesta, ale mluvit o zárukách ve spojení s esama a pod je skutečně k smíchu...;-D Právě tyto velké bazary mají velmi propracovanou jak tu psychologii jednání se zákazníkem (tedy dostat ho tam kam potřebují), tak právní stránku věci, kdy v podstatě zákazník dobrovolně podepisuje že si kupuje naprostý šrot a v podstatě žádná reklamace tím pádem pak není akceptovaná. Času se moc neušetří, průzkum trhu na internetu je stejný, a samotný nákup se pak naopak protahuje na dlouhé hodiny, protože se pořád chodí něco ověřovat, prověřovat, konzultovat s managerem atd.

Takže doporučit esa je fakt vtip roku ;-) Rv

+10/0
2.11.2016 18:08

M96a94r87t12i45n 62P81r54i92m87a32s 4257827551711

Pán je zřejmě zaměstnanec. Jejich praktiky bych přirovnal k "šmejdům".

+3/0
5.11.2016 23:02

M80a55r18t62i12n 71P79r73i11m26a33s 4777787441561

Tak Esa určitě. S horším jednáním jsem se nikde nesetkal.

+3/0
5.11.2016 23:00
Foto

T57o14m30á34š 84D53v38o74ř66á16k 7245286487131

Já jo, v Béčkách.

0/0
6.11.2016 14:53

M90a69r79e50k 20M80a83l53ý 1762428501280

Děkujeme tiskovému mluvčímu Auto Esa za užitečný příspěvek :-)

0/0
8.11.2016 9:38
Foto

K26a52r54e86l 58M60a30l18ý 6436924490251

To je dobre, je lepsi se vypravit do Nemecka.

+1/−1
2.11.2016 12:12

M49a57r61t17i14n 71Š41m91í38d63a 3294428797100

A koupit auto od Turka? :)

+6/−1
2.11.2016 12:20
Foto

K45a93r37e41l 61M75a46l36ý 6926184660331

Urcite ne, stejne tak ne od nejakeho zlatymi retezy oveseneho Adidasa.

+2/0
2.11.2016 12:28

J23i73n12d98ř55i39c62h 74Š78k78o88p55e88k 4575101700285

a přivezt si auto s německými papíry, které je ve skutečnosti třeba z Itálie, Bulharska atd.

Super nápad

+2/−1
2.11.2016 12:37
Foto

I79v58a26n 55K96o84p82t80a 5497832821917

No jo odhad je že jedna třetina aut má také stočený tacho.

http://www.auto-motor-und-sport.de/news/tacho-zurueckdrehen-manipulation-erkennen-9421780.html

Pak to dovezou k nám stočí ještě jednou a .... nejetá voňavka po důchodci je na světě.

+4/0
2.11.2016 13:02

L35a83d58i18s57l42a77v 26K58a83l40o86u89s 7525456321190

To je divné. autobazary plné auťáků, že by šly moc na odbyt, to těžko. Většinou se prodávají auta, která, až na vyjímky, nemají budoucnost, nebo ve stavu, kdy opravy by stály tolik, že je vlastně nemá smysl ani opravovat, ani prodávat.

0/0
2.11.2016 11:49

P60ř12e58m90y39s18l 35H84r82o38m89a20d72a 2714796548261

Stanovení spravedlivé ceny za ojetý vůz. Po deseti letech a 150 - 200 tisících kilometrech by měla cena auta poklesnout zhruba na desetinu oproti ceně původní. Dále by na cenu mělo mít vliv i morální zastarání použitých technologií, to však dnes opomíjíme, protože ..........

No v každém případě, pokud nová Octavie stála 350 tisíc, tak deset let stará s nájezdem 200 tisíc km, by měla stát maximálně 35 tisíc korun.

+5/0
2.11.2016 11:08

J46a10n 71H95r15u26z23a 8804758449367

Slovo spravedlivé je hloupost. nahradil bych ho slovem ekonomické. Pokud si chci koupit olítaný diesel tak musím počítat s investicí do dvouhmotové spojky, brzd, vstřiků, rozvodů, ložisek kol atd. Jestli se mě to vyplatí musím zvážit.

+4/0
2.11.2016 11:20

P17ř93e93m36y90s51l 41H57r96o18m96a92d48a 2454856618321

tak spravedlivá cena je samozřejmě archaismus z dob dávno minulých ;-)

Pokud však budete uvažovat ekonomicky, tak se musíte dobrat k podobnému výsledku. Je to o zvažování, zda se vyplatí koupit nové auto, či ojetinu. Řekl bych, že vzhledem k cenám ojetých aut, je to dnes jednoznačné. Jenže co lidé, kteří potřebují jezdit do práce a na nové auto nemají? Těm nezbývá než koupě nebezpečného vraku na dva roky a doufat, že až skončí intervence ČNB, tak se ceny ojetin vrátí do normálu.

Opravdu Octavia rok výroby 1998 s nájezdem 350 tisíc a cenou 50 tisíc korun, to je dnes častá realita :-/ Však už je to skoro veterán ;-)

+3/0
2.11.2016 11:29

J98i22ř83í 68H89r84a35d31e50c 9438267750504

Haha

0/0
2.11.2016 11:21

J95i44n81d43ř43i50c79h 92Š11k74o78p41e19k 4405831770715

jaké morální zastarávání technologií ?

10 let starý atmosférický motor je sice starý, ale pořád lepší než nový oturbený pidimotor

+5/−1
2.11.2016 11:50

P83ř31e57m32y95s49l 22H84r72o77m27a84d94a 2164596248631

protože .............

+1/0
2.11.2016 14:05

J67i26n98d46ř69i17c30h 22Š68k37o15p95e16k 4635771980545

protože atmosféra během provozu nepracuje poblíž hranice svých možností, proto bude za 10 let v lepší kondici než pidmotor za pár let

+3/0
2.11.2016 17:59

P93ř13e90m76y28s27l 95H48r37o90m65a39d43a 2584786938491

ach jo

0/0
2.11.2016 18:01

J32i62ř64í 13S55c25h60w25a42c70h 8228394788736

co to je ta "hranice"? Kde ji má 1.2T a kde 1.5A kterou nahradil? Proč by měl být blíže této "hranici" turbomotor, který při 2000 otáčkách dává výkon X a proč ne atmosféra, která pro stejný výkon potřebuje cca 2500 otáček?

0/0
2.11.2016 20:58

J36i17n75d88ř62i75c36h 75Š60k69o13p20e38k 4365721450745

Proč ? Protože z logiky věci výkon dává buď objem nebo pracovní tlak.

A když musí být malý objem, musí se navýšit pracovní tlak. A vyšší pracovní tlak = vyšší namáhání dílů, vyšší opotřebení, větší náchylnost na chování ze strany uživatele

+3/0
4.11.2016 7:28

J50i92ř60í 47S26c83h22w32a89c60h 8978534898886

a co ty vyšší otáčky atmosféry? Delší naběhaná dráha pístu? Ta má snad kladný vliv na životnost atmosféry?

Větší tlak lze úpravou konstrukce například rozložit na větší plochu....kvalita materiálů a jejich povrchů se taky nějak vyvíjí....;-)

+1/−1
4.11.2016 16:52

M71a47r37t89i13n 66K97a18r90á38s93e36k 9918673808738

Takze stara atomsfera s 60 kW nepracuje na hranici svych moznosti, zatimco mensi turbo s 90 kW v obdobnem aute bude pracovat na hranici moznosti?

+2/0
3.11.2016 15:00

J67i64n93d54ř38i27c56h 82Š75k19o31p98e73k 4135871470705

srovnávej srovnatelné

Atmosféra 80 kW (třeba 1,6) bude určitě z hlediska životnosti lepší než oturbená 1,2 (1,1), která taky dá 80 kW

+4/0
4.11.2016 7:29

M66a45r22t29i44n 43K50a47r58á34s79e73k 9578283278778

No jenze ty dnesni oturbene motory jsou mnohem vykonnejsi nez byly starsi atmosfery.... takze rozhodne srovnavam srovnatelne

0/0
4.11.2016 8:54

M60a42r50t69i24n 79K49a48r63á85s24e29k 9378513548268

No on je problem v tom, ze zalezi o jake jde auto. Kolegyne mela prave cca 10 letou alfu romeo, po 12 letech a 200 000 najetych byla uplne na odpis (prodala se za nejakych 5000 nakemu odvazlivci.

Pak mate auta, ktere jsou v tehle dobe naprosto v pohode a budou slouzit i dalich 10 let s obcasnou opravou (starsi octavie byvaji v pohode i po vice kilometrech)

0/0
2.11.2016 17:26

M74a90r57e26k 42H25r42u83b30y 6957192101788

Po deseti letech desetinu - takze uz druhy rok polovinu? Beru okamzite ;-)

0/0
3.11.2016 0:18

M32i42l67a61n 83L92i62n48h82a83r51t 8264846777886

Do které chodíte třídy ? Po deseti letech za desetinu, to znamená, že každý rok tedy právě tu desetinu ceny ztrácí...Tedy za polovinu až po pěti letech...:-P

0/0
8.11.2016 20:41

P26e74t55r 10Č18e46r57m25á44k 9958815519420

Ono to je vcelku logické, v době kdy přímo dealeři nabízí téměř stejně širokou nabídku aut jako bazary, ovšem s neskonale větším prodejním servisem a především zárukou stavu vozu, je prostě nasnadě jít raději tam R^

+2/0
2.11.2016 11:06

J71i47ř80í 21H87r63a70d32e75c 9458527980384

A kde je berou? Z protiuctu?

0/0
2.11.2016 11:22

P41e96t11r 40Č50e86r24m34á47k 9718805749130

Jednak z protiúčtů když si jejich stávající zákazník jde koupit nové auto, a nebo také z řad referentských aut případně z konce operáků.

+4/0
2.11.2016 11:27

P95ř79e10m94y23s13l 81H73r83o22m60a75d80a 2414776608841

To by mne tedy zajímalo, kteří dealeři. Jejich snahou přeci musí být prodat především nová auta. Pokud něco pěkného seženou na protiúčet, tak se toho rychle zbavují přes překupníka, který to vyveze ven. Při kurzu naší koruny se to prostě vyplatí. Při tomhle kurzu se vyplatí vyvážet všechno - od léků po auta :-/

0/0
2.11.2016 11:36

P77e53t68r 66Č59e42r89m96á34k 9118755389740

Dneska skoro všichni, minimálně ty větší - koneckonců stačí si přečíst ten článek. Nabízí to jako službu právě pro ty co si jdou koupit nové auto a chtějí se co nejsnáze zbavit toho stávajícího, a také snaha přilákat nové zákazníky, protože jak známo tak zisky dealerů jsou dnes závislé z velké části na servisu. O nějakých vývozech nemůže být v tomto případě řeč.

+4/0
2.11.2016 11:46

P66ř79e25m74y60s87l 57H90r32o91m33a57d10a 2284506558711

a co tedy s těmi vykoupenými auty dělají? V nabídkách je určitě nemají. Přece si nebudou v autosalonu konkurovat nějakou kvalitní a levnou ojetinou. Oni to prostě posílají rychle dál do světa. Vyvezou to, protože se to vyplatí!

0/0
2.11.2016 14:07

M42a55r66e86k 39M89a77l78ý 1942148711300

Ale mají je v nabídkách, jen nestojí tolik jako srovnatelné auto někde v bazaru na Libeňáku :-)

+1/0
2.11.2016 14:12

P55e33t65r 98Č33e33r12m83á57k 9498545139840

Jednak ty auta zpravidla nevykupují ale pouze zprostředkovávají jejich prodej, a především v nabídkách je samozřejmě mají ;-) Třeba AutoJarov má celé patro věnované těmto vozům + další venkovní prodej těch levnějších. A tu otázku konkurence jsem již vysvětloval - zákazník co si jde koupit ojetinu není zákazník co si chce koupit nové auto, takže to je naopak nový segment zákazníků který tím osloví, a který se tam pak bude třeba vracet na servis. Takže se skutečně nic nikam nevyváží, na to tam vůbec není prostor.

+4/0
2.11.2016 15:44

P59e13t23r 93S26u86c32h19ý 1948209964596

"v pražských autobazarech, když cena oscilovala mezi částkou 299 000 a 229 000 Kč." ...... To teda opravdu není moc velký rozptyl......

0/0
2.11.2016 10:20

M78a62r18t94i29n 36Š32i58m66e97k 4880484988595

Kolik z vozů, co stojí v těchto krachujících bazarech jsou dovozená?

0/0
2.11.2016 10:10

P73ř46e69m22y39s41l 71H70r51o66m68a83d84a 2164216508911

No dnes je praxe taková, že velkobazar - s působností i ve státech na východ od nás, koupí v Německu slušné auto a k němu často dostane zadarmo šrot na náhradní díly. Němci platí za auta poměrně velkou daň a tak se skutečně starých aut zbavují téměř zadarmo.

No a to pěkné auto pak přes nás jen proteče a putuje ještě "vylepšené" dál na východ. No a ten šrot se za deset tisíc "uschopní" do provozu a nabídne českému oslíkovi za padesát tisíc - supr koupě.

+2/0
2.11.2016 11:06

T24o70m79á95š 11L53u26d59v59í15k 1140347844652

Oni zavírají kvůli internetu. Aby bazar mohl něco prodat musí něco koupit a to je ten problém. Dřív každý dal auto do nejbližšího bazaru. Dnes každý dá inzerát na internet a ozvou se mu áčka, esa a překupníci. A takové ty rady že je nejlepší kupovat auta od soukromého prodejce to je pěkná blbost, protože to jsou často překupníci kteří se tváří jako soukromý prodejce. Všichni soukromý prodejci už byli kontaktováni nějakým bazarem takže to jsou lidi kteří se s bazarem nedomluvili protože chtěli vyšší cenu, případně to auta bazar nechce kvůli špatnému mechanickému stavu.

0/−2
2.11.2016 10:10

T52o81m85á54š 60K47u52t52á38l74e93k 5564956538368

;-D Rozdíl mezi soukromým prodávajícím a bazarem se jmenuje "marže" a tu je potřeba maximalizovat, jak na straně výkupu, tak i prodeje. Zkoušel jste někdy prodat auto do AAA? ;-D Ne nadarmo bývá u prodejních inzerátů "AAA a ESA nevolat!!!" TTy vaše další úvahy jsou už úplně mimo mísu.. procujete pro koho z nich? :-P

+5/−1
2.11.2016 10:20

M22a61r78e69k 95M44a31l48ý 1982678421440

Nesmysl :-)

Prodával jsem před pár lety auto, zkoušel jsem AAA a jejich výkupní cena prý max. 140 tisíc (jenom vizuálně, auto ani neprojížděli). Řekl jsem si, že to je nějak málo, zkusil Tipcars a za dva týdny bylo auto pryč za 200 tisíc. Autu nic nebylo, nic jsem netajil, AAA chtělo evidentně vydělat. Jasně, pak zkoušeli znova volat a že dají cenu lepší, ale na to jim kašlu, abych tam chodil jako do houslí.

Teď před rokem jsem prodával další auto, ale to už mělo 11 let a potřeboval jsem jej prodat rychle, takže zase AAA. Jasně, cena nižší než bych myslel, ale reálně bych dostal možná o nějakých 20 tisíc víc a to už se mi nechtělo s tím otravovat.

+1/−1
2.11.2016 14:11

T36o73m88á89š 83L96u16d31v41í41k 1770457564452

Máte tam několik logických chyb. Nikdo nekupuje ojetá auta za 200 tisíc od soukromé osoby. Od soukromých osob se kupují převážně levná auta. Marže na autě není 70 tisíc. Každý bazar okamžitě koupí auto pokud na něm vydělá víc jak 30 tisíc. Pokud jste nechtěl diskutovat o ceně proč jste se vůbec obtěžoval do bazaru jezdit to jste rovnou mohl zůstat doma. Těch 20 tisíc je blíž realitě. Marži 70 tisíc si může dovolit maximálně někdo kdo prodává opravené bouračky nebo stáčí auta z Německa.

+1/−2
2.11.2016 15:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.