Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čtyřicet procent zákazníků zjistí do roka po koupi ojetiny problém

Nákup ojetého vozidla je riziková akce nejen pro zákazníky v Česku. Potvrdila to rozsáhlá studie evropského trhu s ojetými vozidly, kterou nechala vypracovat Evropská komise na velkém vzorku spotřebitelů i prodejců ojetin v celé Evropě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J42a92n 88M69a57l68ý 3372672882835

Krásný PR článek. U ojetin jaksi předpokládám investici

Dvouhmotaky mají dnes skoro všechny přeplňované motory a zejména ty současné, kde vás systém nutí u benzínu drtit motor na 1200 otáček, budou mít dvouhmotaky v háji dříve

Já mám na svém R5 2,4 jtd na 370tis km setrval stále původní, stejně tak spojku, turbo,vstriky. Záleží i na využití a typu jízdy.

0/0
6.11.2016 8:47

A29n17t61o96n31í25n 60S74e22b53e20r66a 7573738980249

Já jsem koupil auto s hstroií a potvrzenými kilometry, nechal jsem si ho ještě prověřit u známého mechanika. Když jsem platil, veděl jsem, že s tím nic není a v nejbližší době nebude. První porucha byla po dvou letech, uhnitý vůfuk. Další po čtyřech, tekla vodní pumpa. Po koupi jsem dělal rozvody, jednom měnil přední brzdy, ale jinak jen běžný roční servis.

Bylo staré 4 roky a najeto 150 tisíc.

Samozřejmě jsem si o tom autu před koupí něco naštudoval, abych si byl jistý že tam nejsou vyloženě poruchové díly. Jako mají některé vozy. Třeba ten dvouhmoťák..

Takže když si to auto řádně prověříte, vyberete kvalitní typ s osvečeným motorem, tak nějaké reklamace řešit nebudete muset.....

+1/0
5.11.2016 22:23

P64e83t55r 88K40o45n49í78č20e58k 8354252635715

Vynalezli jsme umělou rohovku a jiné zázraky, ale že by někdo vynalezl tachometr, který prostě fyzicky stočit nepůjde, to ne :)

+2/−1
5.11.2016 8:14

R45i36c91h24a30r41d 77T71o39m24e47č32e94k 7176755756441

Neměl by to být technický problém, ale zřejmě chybí zájem automobilek o realizaci.

0/0
5.11.2016 16:24

T24o70m42á13š 52V22a98l53d83e66r 7823850719

Předně je si dohodnout dobrou smlouvu a cenu. Pravda, někdy to trvá dvě, tři hodinky. A buď uspějete, nebo jdete o dům dál. Zatím mi bazary umožnily vložit do smlouvy mou klauzuli a následně na skrytou závadu provedli záruční opravu. Ostatní jsem měnil jen v rámci opotřebení provozem, což se u ojetiny počítá. Za celou dobu jsem u každé ojetiny neměl závady (poruchy) v souhrnu dražší než 8500Kč za celou dobu životnosti vozu u mne. A pak že jsou Fordi poruchový. :-)Nejvíce jsem zaplatil u VW právě těch 8500Kč. Vozy mi slouží cca 5-6 let.

0/0
4.11.2016 23:55

J88a45n 21D50l18o83u73h43ý 7534679460929

No vidite a ja kupuju fordy nove a po peti letech se rozpadaj: posilovac, hreben rizeni, tlumice, central, ventily na motoru, el zamykani kufru. Vzdy to najede cca 130000km za tu dobu.

+1/0
5.11.2016 9:30

R53o41m51a17n 49M41a13r44t23í20n54e31k 3673910240928

To je zajimave, mam forda, koupeny jako funglovka v léťe 2010, nalitano 135000km, krom pravidelné výměny napplní,brzd destiček a novych pneu žádna dalši investice.

0/0
5.11.2016 14:33

T69o45m73á94š 85V66a34l12d21e54r 7983910129

Zajímavé. Myslím benzín. Kupujete naftu? Protože zkušenosti mám opravdu opačné. A pravda nemám nikdy max. výbavu, jelikož tam je dost problémů do budoucnosti a elektrika se moc ošetřit údržbou nedá. Čím víc se do ní vrtá, tím je to horší. Právě v jízdních vlastnostech si je nemohu vynachválit a nic se neporouchává. Jednou za cyklus měním brzdy. tlumiče, občas čepy (když je vůz čr) a mám pokoj. Ono u benzínu se musí nyní kontrolovat i vůle ventilů jako zastara. Pokud se údržba nedělá, tak jde auto samo do háje.

0/0
5.11.2016 21:16

A70l12e95š 20B97e79n56e45š 3446355782507

Já jsem koupil nový a taky tam po pár letech občas něco odejde. Nebo už je to taky ojetina?

Jesnad normální, že s přibývajícímy najetýmy km je třeba občas něco vyměnit.

+2/0
4.11.2016 22:57

J58a77r90o88m81í25r 69K80r72á17l 4930509174869

Nová auta jsou o dost složitější, takže lze předpokládat, že po 10 letech budou poruchovější, než 10 let staré auto dnes. Tedy - pokud těch 10 let vydrží. ;-)

0/0
5.11.2016 10:40

M16a48r94e94k 42J21a42n21e49č51k34a 1577926433451

Ono to není pouze o větší složitosti, ale také o úsporách při výrobě autodílů. Dneska nemá význam dělat pro automobilky předimenzované díly při rychlosti s jakou chrlí nové modely aut. Díly se vyrábějí tak, aby to vydrželo nějaký počet km, čili hlavně záruku. Kdyby dělali předimenzované N.D., projedou na tom balík. Stejně tak se dnes dělá většina dílů z druhovýroby, kde je i velmi citelný rozdíl ve kvalitě a tomu odpovídá i cena takového autodílu. Ani dnes není problém koupit pěknou a udržovanou ojetinu, ale problém je mnohdy to, jaké díly tam předchozí majitel při opravách nastrkal. Známej si třeba koupil vzhledově pěknou poměrně mladou ojetinu a měl i seznam, co majitel všechno na autě měnil. Jaké bylo ale jeho nemilé překvapení, když se mu na autě neustále začalo něco kazit a to často díly, které již byli měněny. Když jsem se podíval blíže, všechno to byla kvalita dílu typu Starline, prostě cena poddimenzovaného dílu tady vždycky zvítězila. Auto bylo sice udržované, ale v podstatě to byla díky použitým dílům na opravy kasička na peníze.

+2/−1
5.11.2016 15:01

S33t11a47n25i44s18l56a21v 31N71ý82v32l30t 2384635183

Novyho mercedesa za 1 300 000 kupuje malokdo. Rozhodne ne tata od tri deti s domkem v rozpadu.

+1/0
4.11.2016 22:35

P54a12v21e73l 17P50a49ž92o67u18t 3463381483647

No to je ale překvapení, koupí si ojeté auto a do roka tam něco odejde. Proboha koupili přeci ojeté auto ne nové.

+5/−1
4.11.2016 14:08

P33e32t35r 44B48á15č55a 8355716775595

Ono ani u toho noveho to v dnesni dobe neni zadny prekvapeni :-)

+3/0
4.11.2016 14:12

P37a73v32e58l 87P21a82ž84o43u79t 3543801693377

to je pravda

+1/0
4.11.2016 14:41

P82e61t54r 56B35á71č27a 8715666475605

Ale houby, staci si ke koupi vzit profiky za par tisicovek a mate naprostou jistotu co kupujete do posledniho sroubku.

0/−6
4.11.2016 13:13

P95e85t88r 58H61o28r40á42k 1239783759264

Dneska ti profík řekne, že je to dobré a zítra ti na tom něco odejde. Pleteš si profíky s věštci.

0/0
5.11.2016 17:48

M79a96r62e52k 14J83a77n50e65č17k64a 1537116783461

Ono taky záleží co kdo považuje za závadu. Někdo řeší na autě i sebemenší drobnost, protože je zvyklej mít auto v cajku, jiný jezdí tak dlouho, dokud to nezůstane stát na cestě. A teď udělejte s takovýma statistiku poruchovosti a schválně, kdo z nich si bude více stěžovat na množství závad ;-)

+3/0
4.11.2016 12:18

J16i41ř65í 16Z84ý97k91a 9359933361800

je to tak. Já třeba za závadu nepočítám to, s čím to auto již kupuji a na co jsem ukecal slevu. Vadný klimakompresor? Mrtvé ABS? 20t Kč dolů, za 5t Kč opraveno. Supr kauf. Vlastně jsem rád, že to auto takové vady mělo.

I u dalšího auta jsem rád, že to mělo "mrtvý" motor. Jde o již ceněného veterána, který v top stavu vyjde na půlmíč, jen to hvízdne. Díky různým odstranitelným vadám vyšlo na méně jak pětinu. Když do toho další pětinu investuji, stále jsem v zisku. Mám být tedy naštván, že jsem koupil vrak?

+1/0
4.11.2016 13:28

S60t24a47n55i57s16l45a20v 76N37ý18v74l66t 2814685193

vy jste vyjimka. My mame v taxisluzbe 3x audi a6 vsecky kolem 400tkm a vime stejne jako vy, ze se nam to vyplati opravovat.

Koupili jsme to jako 3lete ojetiny v roce 2000.

Vsichni taxikari se nam smali, ze na to sou drahy dily a ze budeme plakat. Neplaceme.

Vsichni taxikari si tehda nakoupili Octavie 1 a dneska kdo ma Octavii 1 jako taxi? Nedozilo se to. Kdo koupil superba, place nad strmym klesanim ceny.

Zalezi proste na dilne a na tom co chcete.

My uz jsme v jedny menili motor, co poziral olej. Takze po tomto uz jsme schopni vymenit vsecko a na 600tisic km to dotahnem.

0/0
4.11.2016 22:14

P40e77t33r 14J60a49n92d36a 9803237694411

Tak zrovna Oktávky 1 mi přijdou jako držáky, zvláště motory. Jednu mám, 16 letý stařeček, najeto 415 tisíc kilometrů a šlape.

0/0
5.11.2016 20:07

S45t86a71n67i25s32l33a62v 12N19ý58v57l17t 2894115183

vetsi problem u taxika bylo, ze Octavia 1 je mala vevnitr.

Treba ta a6ka ma vzadu velkej gauc pro tri obr zadnice.

Synator ma oct1 s 320tkm, ale benzinovou a uz je znat ze je na konci sezony ten motor.

+1/0
5.11.2016 20:31

P96e66t97r 33H25a87n60a 1564700319

Pánové a dámy články jen za poslední týden: Studie o přetočených tachometrech v Německu, Mizerná důvěryhodnost autobazarů, Autobazary upadají a krachují, Varování před koupí ojetého auta, Nejčastější závažné závady ojetin atd..

Některá (možná stižená aférou) nebo více z automobilek spustila PR akci. Nic víc, nic zásadního se nezměnilo ani nestalo.

A vsadím se, že na jaře bude stejně útočná a bohatá PR akce proti malým autobazarům a jednotlivým prodejcům od nejmenovaných velkých autobazarů. Ostatně jako každý rok.

Nejvíc smutný na tom je postoj novinářů, kteří přijetím této strategie skryté reklamy jasně říkají co si myslí o inteligenci svých čtenářů.

+10/0
4.11.2016 12:02

V30a20š31e21k 73Ř43í46h13a 2733883658502

;-D;-D;-D Když takto podporují jednostranně Babiše tak je podle diskutujících vše v pořádku. Možná by to chtělo udělat v novinařině pořádek

+1/−2
4.11.2016 12:12
Foto

J58i43ř58í 15K16r30á28k74o96r70a 9489843

Babiš se možná chystá koupit nějakou automobilku. To ještě v portfoliu nemá.

+1/−2
4.11.2016 12:28
Foto

P38ř24e24m45y25s57l 36Č25e96j92p 8128227418906

Statistika na dvě věci. Kolik je v autech součástek, které musíte pravidelně vyměňovat. Případně v momentě, když součástka odejde. Řeknu to slengově, tedy miliardy součástek ... U jednoho auta tak, u druhého onak ...

+1/0
4.11.2016 11:35

V44í24t 21K14o25u21b52a 6566180634748

Asi jsem magor, ale kdy prodávám auto, když se na něm něco systematicky sype a už to nechci řešit. Určitě neudělám před prodejem ojetiny celkovou generálku, aby náhodou nějaký chudák nemusel investovat do opravy.

Pokud kupuji auto z druhé ruky (jako že já ne) tak musím počítat s tím, že tam je něco na pokraji zhroucení a budu muset investovat do oprav. Uchylné představy spotřebitelských organizací, dotlačili legislativu tak daleko, že já osobně kupuji auta nová a jezdím je do smrti, tj. nějakých 12 až 13 let dle situace. Pak většinou okolo 400 tisíc km odejde něco natolik drahého, že to jde na vrakáč

+3/0
4.11.2016 11:26

P19a80v39e37l 94P34a59ž71o45u82t 3593281103877

přesně tak

0/0
4.11.2016 14:44

R26a62d49e52k 64B41a46r72t25o85š 7134639914546

To jsou zase výzkumy... Je jasné, že když se něčeho zbavujete, není to samo sebou. Na druhou stranu 40% není zase tolik - kolik procent lidí asi zjistí problém po koupi nového vozu?

+4/0
4.11.2016 11:25

R36a41d80e15k 60H70o16l75í95k 1868124680526

do roka???? To snad musí vědět hned v autobazaru (olej, rozvody, brzdy...), pochybuji, že někdo dá auto do bazaru po velkém servise....[>-][>-]

+3/0
4.11.2016 10:50

V49a94c17l84a94v 20M26e97d58e12k 5131522325375

tak nedá - zejména proto, že kupující berou ohledy hlavně na číslo na tachometru, kde si za nižší (rozuměj stočené) číslo rádi připlatí, ale za vynikající stav auta nedají ani korunu navíc.

+2/0
4.11.2016 11:15

J45i65ř53í 33Z41ý41k14a 9459143111530

už se mi stalo, že jsem kupoval ojetinu a na bývalého majitele jsem zkusil ... "auto super, ale trošku mě děsí ty rozvody po termínu výměny, abych s tím vůbec dojel domů" a chlapík přislíbil, že je nechá na svůj účet vyměnit. Nečekal jsem ovšem, že to bude opět v autorizovaném servisu. Rovnou tam i vyměnili brzdy a další blbiny. Faktura na 54t Kč. Nechtěl ani korunu navíc. Auto za 175t Kč. Najezdil jsem s tím 100t km naprosto bez závady.

+2/0
4.11.2016 11:43

R67a39d80e50k 66H62o50l95í88k 1958764180106

..tak to gratuluji....já jsem kupoval A4 po lesinku s AAA a taky tam byly přejeté rozvody, nastal s mé strany velký problém (měl jsem zapl zálohu) a světe div se, slevili mi 40tis, ...z bazaru jsem dal auto do servisu a pak vesele 4 roky jezdil bez potíží...

0/0
4.11.2016 12:31

O17n52d75ř55e76j 38O76p62r38š42a69l 5201511623693

A když máte na dvorku kunu, tak zjistíte problém do roka od koupě i u nového auta :-(

+2/0
4.11.2016 10:41

L36u47k13á90š 16O40m37á80č44k57a 5911494621566

To je vtip? To si opravdu někdo myslí, že pokud koupí staré ojeté auto, že na něj rok ani nesáhne? 8-o Buď si koupím auto nové a mám to (většinou) bez starostí, nebo ušetřím 2/3 ceny, ale musím počítat s opravami. Bože můj...

+13/−1
4.11.2016 10:20

V43a41c67l57a52v 25M88e64d57e68k 5741332905395

tak pokud by šlo o roční auto ... ;-D

0/0
4.11.2016 11:16

A95n21d40r24e98j 79K69r50á92l 7855116695795

Tak ja mam auto, co jsem nekoupil v bazaru, mam ho 8 let a kousek a urcite uz par let zjistim kazdy rok nejaky problem..

To je zas statistika na nic..

+13/0
4.11.2016 10:06

M70a41r97e84k 88V24o15k93á11l 1116624975469

hlásím, že jsem třikrát patřil mezi těch zbývajích šedesát procent... a to jedno je Octavia 1.6 benzin (koupeno na 140 000, dnes 290 000) druhe Octavia 1.9 TDI diesel (210 000 oficial, později zjištěno že 50 000 stočeno, nyní 320 000 resp 370 000). Třetí byla Felicie, asi 130 000, pod dvou letech provozu sestřelena autem z vedlejší, šla do šrotu). Na Ocaviích vyměňovány rozvody, to ano. Ale normálně to jezdí, léto zima všechno fuk. A to TDi je z AAA (Ústí nad Labem) :-)

+1/0
4.11.2016 10:01

P80e70t89r 44P26r81o48k96e84š 1321265761494

Auto z áček? to je odvaha.

Já mám už rok ojetou Octavii (1.6 benzin), údajně 181 000 (dnes už 195 000). Pár oprav potřebovala, ale na to mě uporozňovali už v autobazaru. Běžnou údržbu jako výměnu oleje a pod nepočítám.

No a po roce můžu říct jedno... jezdí výborně.

0/0
4.11.2016 15:13

M81a85r92e48k 81V55o82k45á27l 1336584825859

fakt z Aček. Jel jsem do Ústi na jedno vytipované auto jinam a při příjezdu jsem AAA minul s tím, že odtud tedy auto určitě ne. U toho vytipovaného (jiný autobazar) cvakala převodovka při couvání, nebratelné. Tak jsem to cestou zpět z Usti jen tak z legrace zkusil ... a kupodivu to dopadlo.

0/0
4.11.2016 15:46

A18n84t44o94n20í77n 26R61a98š98k59a 8576694289315

á pán je zjevně masochista

0/0
4.11.2016 20:31

S81t85a19n81i17s48l41a29v 11N62ý28v16l25t 2114625463

tak my mame v taxisluzbe Octavii1 1,8 bez turba na LPG a po par opotrebenych dilech ma krasnych 380tis. Bohuzel uz je to asi posledni jeji sezona. Benzinek ma kratsi zivot. A uz nevypada nejlip.

Ale kdyz mela 200tkm po koupi, tak to jelo jak strela. Lehky a silnej motor.

0/0
4.11.2016 22:18

P40a60v40e72l 62Š62ť89a22s47t60n86ý 6824868424898

Jak se vůbec pozná, že odchází dvouhmoťák?

0/0
4.11.2016 9:54

M22a36r61c62e41l 23S76t75a46r76ý 9658424413909

na volnoběh to jakoby "chroupe".

+3/0
4.11.2016 9:57

J70i11ř60í 45S61c28h95w39a55c67h 8298954958436

http://auto.idnes.cz/dvouhmotovy-setrvacnik-spojka-d31-/auto_ojetiny.aspx?c=A160331_121058_auto_ojetiny_fdv

0/0
4.11.2016 10:33

J56o60s58e41f 68V71o16n79d63r47á31k 2332636843928

Co chtěl autor tímto článkem čtenářům vlastně sdělit? Informační hodnota je nulová. Pokud si koupím 15 let staré auto za zlomek původní ceny logicky počítám s tím, že do toho budu muset něco investovat. No a co jako ?

+9/0
4.11.2016 9:53

M95a95r29e57k 30V76o59k36á47l 1356234925829

nic, to je PR na nákup nového ...

+2/0
4.11.2016 10:04

P80e92t42r 45M27a42r29š84á27l34e73k 9685842904479

Proto by měl mít člověk při nákupu ojetiny ještě aspoň nějakých 30 - 40t bokem na případné opravy.

+8/0
4.11.2016 9:48

A22l23e38x 64K21o45u58b70a 6100472754661

2-hmotový setrvačník je časouvanou bombou pouze pokud má auto falšované "papíry"...

Má předepsaný interval výměny, tudíž pokud v servisce není záznam o tom že byl měněn (když měl být), není se čemu divit když se o něco později vysype :-P

0/−1
4.11.2016 9:47

P95e34t20r 15Č54e77r32m98á69k 9148855159300

Předepsanou výmněnu dvouhmoty jsem teda ještě neviděl, to je v podstatě nemožné protože opotřebení je zásadně závislé na způsobu uźívání.

+4/0
4.11.2016 10:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.