Diskuze

VIDEO: Přezouvání gum má svá pravidla, utahovat kola je třeba ručně

Pneuservisy nestíhají nápor motoristů, kteří chtějí přezout z letních na zimní pneumatiky. Termíny mají zaplněné až na další dva týdny.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

celej zivot jsem si myslel, ze spravnej chlap umi obstart praci na baraku, cim vic veci zvladne sam opravit na aute, ci dome, tim vetsi kabrnak, po precteni teto diskuze jsem ale zjistil, ze se seredne pletu.

dekuji vam p. Báčo, od nynejska na vsechno kaslu a radeji si zavolam elektrikare kdyz mi rupne zarovka v obyvaku, prece jen bych se mohl riznout do prstu o obal nove zarovky...

otevrel jste mi oci 8-o8-o8-o

1 0
možnosti

Tak nevím, ty návaly v servisech - to je tolik lidí, co přezouvá pneu z disku? Na tohle je servis nutný (vyvážení, montpákama to doma v garáži nezvládnete, spíš pneu zničíte, když do toho ještě budete mlátit kladivem či palicí ...). Ale pokud mám dvě kompletní sady obutí (tedy na discích), tak to lze přehodit svépomocí, pokud nejsem nějaký netáhlo v rúúúúúúúžovoučké košili nebo kravatě.

Je fakt, že jsem ještě v servisech neviděl, že by třeba náboj kola čistili jako na tom videu, maximálně ho pošprcnou nějakým sprayem, zrovna tak ruční utažení, všude jedou pneumatickými řechtačkami. A třeba v jednom škodováckém návodu jsem četl, že po svépomocné výměně kola je nutné navštívit autorizovaný servis a momenťákem překontrolovat utažení.

Možná že jsem to viděl jen ve špatných servisech, že na ty dobré jsem nenatrefil.

Můj táta je vyučený automechanik a tak ví, co se kde ochc*ává. Takže mnoho úkonů je lepší si na autě udělat sám, samozřejmě na ty, na které člověk stačí a má vybavení. Takže já si kola přehazuji sám, mrknu ještě při tom na destičky. Sám jsem zažil při jiných servisních úkonech, že mi doporučovali výměnu brzdových destiček (výrobce asi předepisuje po 2 mm opotřebení jejich výměnu, ať se kšefty hýbou), s díky jsem odmítl a najezdil na nich ještě možná 5 let. Pro detailisty - ročně najedu 10 - 12 tisíc km, aby se někdo nedomníval. že v rámci těch 5 ti let vyjíždím na velikonoce a na dušičky :-)). Ae zase od táty vím, že v servisu na takováto doporučení mnoho lidí dá, opotřebené náhradní díly zákazníci zpět většinou nechtějí (není přece nad "ekologickou likvidaci" a takovéto plně funkční díly vymontované z jednoho vozidla s úspěchem použijí na jiné vozidlo. A zákazníci platí a platí ...

0 0
možnosti
Foto

no oni to nabijou vrtackou a pak momentakem dotahnou, tedy vrtacka ma mensi moment (proste jde jen o rychlost sroubovani sroubu), pokud to pak nedotahnou rucne, bal bych se vyjet a i kdyz menim sam, pak se jedu projet par km a dotahnu jeste jednou.

0 0
možnosti

Materiálu, z kterého je pneumatika vyrobena, totiž škodí UV záření. Pneumatiky je třeba chránit před vysokými teplotami, výraznými změnami teplot, vlhkostí, ozónem, ultrafialovým zářením, kontaktem s tuky či agresivními chemikáliemi.

- ano, protože při provozu na autě na ně UV záření, změny teplot, vlhkost, kontakt s tuky apod vůbec nepůsobí;-D;-D

0 0
možnosti

Můžete uvést důvod proč musí být utahování kol provedeno ručně?

0 0
možnosti

Protože se mohou povolit. Vždy máte lepší cit v rukách než v pneumatickém rázovém utahováku. Ne nadarmo se stává, že z pneuservisu odjede auto, kterému pak skoro upadne kolo, protože se samo povolí. Když to utáhnete rukou, nedojde k tomu.

0 0
možnosti

Co se zimníma gumama, který mají vzorek 4 mm ? Vyhodit ?

0 0
možnosti

dojedit v časném jaru (duben) nebo na podzim (říjen, ev. září)

0 0
možnosti

uff. tak snad ti chlápci v pneuservise viděli tohle video...

0 0
možnosti

M28i17r12e97k 31G43a12j38e92r

4. 11. 2016 23:22

Kdybych jezdil v zime na hory, tak si zimni pneu take poridim. Ale takto mne staci celorocni pneu a v zime jezdim, jen kdyz poradne mrzne. Nejhorsi je to totiz kolem nuly na brecce.

0 0
možnosti

J17a42n 72K60r17p59e41c

4. 11. 2016 20:04

lidi neblbnete, prezouvejte az skutecne hrozi ze by mohl napadnout snih. zimni guma za vyssich teplot rychle ubyva (hlavne na dalnici), a za vyssich teplot na mokru je vylozene nebezpecna. ono nejde ani tak o teplotu vzduchu, ale vozovky a pneumatik. ty se na suchem asfaltu zahrivaji docela dost, takze ikdyz je teplota okolniho zduchu 5°C tak pneu muze byt zahrata na nasobne vetsi teplotu.

1 0
možnosti

P50e21t14r 48B48á51č80a

4. 11. 2016 20:12

To je sice krasna rada, ale my co jezdime treba po D1 a pres Vysocinu, tak je nam to k nicemu.

1 0
možnosti
Foto

lidi neblázněte, nechte tam letnáky, na pár dní sněhu nebudete utrácet zbytečně tolik peněz.....

1 6
možnosti

Mám takové tušení, že zimní provoz na silnicích neřeší jen trochu sněhu.

Ale třeba na to za budoucích 60 let řidičské praxe sám přijdete.:-)

0 0
možnosti

A89l11e36š 43J38e21t60m85a26r

4. 11. 2016 18:31

Chlapi co přehazujete sami - jak to vyvažujete?

0 0
možnosti

my přehazujeme už vyvážený

4 0
možnosti