- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
celej zivot jsem si myslel, ze spravnej chlap umi obstart praci na baraku, cim vic veci zvladne sam opravit na aute, ci dome, tim vetsi kabrnak, po precteni teto diskuze jsem ale zjistil, ze se seredne pletu.
dekuji vam p. Báčo, od nynejska na vsechno kaslu a radeji si zavolam elektrikare kdyz mi rupne zarovka v obyvaku, prece jen bych se mohl riznout do prstu o obal nove zarovky...
otevrel jste mi oci
Tak nevím, ty návaly v servisech - to je tolik lidí, co přezouvá pneu z disku? Na tohle je servis nutný (vyvážení, montpákama to doma v garáži nezvládnete, spíš pneu zničíte, když do toho ještě budete mlátit kladivem či palicí ...). Ale pokud mám dvě kompletní sady obutí (tedy na discích), tak to lze přehodit svépomocí, pokud nejsem nějaký netáhlo v rúúúúúúúžovoučké košili nebo kravatě.
Je fakt, že jsem ještě v servisech neviděl, že by třeba náboj kola čistili jako na tom videu, maximálně ho pošprcnou nějakým sprayem, zrovna tak ruční utažení, všude jedou pneumatickými řechtačkami. A třeba v jednom škodováckém návodu jsem četl, že po svépomocné výměně kola je nutné navštívit autorizovaný servis a momenťákem překontrolovat utažení.
Možná že jsem to viděl jen ve špatných servisech, že na ty dobré jsem nenatrefil.
Můj táta je vyučený automechanik a tak ví, co se kde ochc*ává. Takže mnoho úkonů je lepší si na autě udělat sám, samozřejmě na ty, na které člověk stačí a má vybavení. Takže já si kola přehazuji sám, mrknu ještě při tom na destičky. Sám jsem zažil při jiných servisních úkonech, že mi doporučovali výměnu brzdových destiček (výrobce asi předepisuje po 2 mm opotřebení jejich výměnu, ať se kšefty hýbou), s díky jsem odmítl a najezdil na nich ještě možná 5 let. Pro detailisty - ročně najedu 10 - 12 tisíc km, aby se někdo nedomníval. že v rámci těch 5 ti let vyjíždím na velikonoce a na dušičky :-)). Ae zase od táty vím, že v servisu na takováto doporučení mnoho lidí dá, opotřebené náhradní díly zákazníci zpět většinou nechtějí (není přece nad "ekologickou likvidaci" a takovéto plně funkční díly vymontované z jednoho vozidla s úspěchem použijí na jiné vozidlo. A zákazníci platí a platí ...
no oni to nabijou vrtackou a pak momentakem dotahnou, tedy vrtacka ma mensi moment (proste jde jen o rychlost sroubovani sroubu), pokud to pak nedotahnou rucne, bal bych se vyjet a i kdyz menim sam, pak se jedu projet par km a dotahnu jeste jednou.
Materiálu, z kterého je pneumatika vyrobena, totiž škodí UV záření. Pneumatiky je třeba chránit před vysokými teplotami, výraznými změnami teplot, vlhkostí, ozónem, ultrafialovým zářením, kontaktem s tuky či agresivními chemikáliemi.
- ano, protože při provozu na autě na ně UV záření, změny teplot, vlhkost, kontakt s tuky apod vůbec nepůsobí
Můžete uvést důvod proč musí být utahování kol provedeno ručně?
Protože se mohou povolit. Vždy máte lepší cit v rukách než v pneumatickém rázovém utahováku. Ne nadarmo se stává, že z pneuservisu odjede auto, kterému pak skoro upadne kolo, protože se samo povolí. Když to utáhnete rukou, nedojde k tomu.
Co se zimníma gumama, který mají vzorek 4 mm ? Vyhodit ?
dojedit v časném jaru (duben) nebo na podzim (říjen, ev. září)
uff. tak snad ti chlápci v pneuservise viděli tohle video...
Kdybych jezdil v zime na hory, tak si zimni pneu take poridim. Ale takto mne staci celorocni pneu a v zime jezdim, jen kdyz poradne mrzne. Nejhorsi je to totiz kolem nuly na brecce.
lidi neblbnete, prezouvejte az skutecne hrozi ze by mohl napadnout snih. zimni guma za vyssich teplot rychle ubyva (hlavne na dalnici), a za vyssich teplot na mokru je vylozene nebezpecna. ono nejde ani tak o teplotu vzduchu, ale vozovky a pneumatik. ty se na suchem asfaltu zahrivaji docela dost, takze ikdyz je teplota okolniho zduchu 5°C tak pneu muze byt zahrata na nasobne vetsi teplotu.
To je sice krasna rada, ale my co jezdime treba po D1 a pres Vysocinu, tak je nam to k nicemu.
lidi neblázněte, nechte tam letnáky, na pár dní sněhu nebudete utrácet zbytečně tolik peněz.....
Mám takové tušení, že zimní provoz na silnicích neřeší jen trochu sněhu.
Ale třeba na to za budoucích 60 let řidičské praxe sám přijdete.
Chlapi co přehazujete sami - jak to vyvažujete?
my přehazujeme už vyvážený