Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autofotka týdne: Crashtest donutil Nissan ukončit výrobu legendy

Největší rozdíl mezi starými a novými auty je v bezpečnosti. Moderní mají výkonnější brzdy a nesrovnatelně lepší pneumatiky. Jsou hlavně mnohem pevnější. Dokázal to zajímavý crashtest: poslali proti sobě nejlacinější modely japonské automobilky Nissan.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P31e49t21r 27M70i71c28h20a22l 2600104671982

Co taky čekat od o tři generace staršího auta?

0/0
7.11.2016 10:03

P80a35v52e75l 65R95e24z94n48i84c71e87k 3165114144722

me to prijde jako lehce tendencni clanek, hlavne v nasich zemepisnych podminkach.

V ramci evropy nesmi automobilka vyrabet a prodavat auto bez airbagu a spousty dalsich pasivnich bezpecnostnich vychytavek.

To ze proti sobe poslou dve defacto stejna auta ale s generacnim rozdile cca 20 a vice let je zcela jasne jak to dopadne...

0/0
7.11.2016 8:44
Foto

H96o92n48z48a 36T46r23u82s72i29n58a 9320710800656

Pří čelním nárazu se nesčítá ani rychlost, ani hybnost.

0/0
7.11.2016 8:42

S20t34e21p33a55n 17T33o24t56h 8318759825638

Vždycky, když čtu články o crashtestech, přemýšlím, jak sme tu dobu stovek, stopětek nebo dokonce stodvacítek mohli přežít. ;-)

0/0
7.11.2016 6:57

J49a38n 64P69a23ř47í25z66e60k 9296720447216

S dvojnásobným počtem mrtvých při polovičním množství aut na silnicích

+5/0
7.11.2016 7:37

L68u12d45v46í90k 32G66a29j61d63o94š77í57k 2645733784912

Což zase není nic šíleného v porovnání třeba s cholerou nebo morem. :-)

0/0
7.11.2016 13:45

J27i59ř62í 59E43r43b64e87n 1183344656977

My to přežili, tisíce dalších lidí nikoliv...

0/0
7.11.2016 10:42

L58u15d48v87í43k 48G30a77j19d39o52š25í43k 2875743694912

I v Mexiku je lidí jak sra..ek, takže nějaká bezpečnost není problém. Podstatná je přece cena. To by si měly tyhle organizace IIHS, NCAP, ÚAMK... uvědomit.

Před 30 lety v takovýhle autech jezdil celý svět, a světe div se - lidstvo nevymřelo.

0/−2
6.11.2016 23:55

J65o81s50e87f 68V11o22m80á61č35k68a 5803574813964

Možná to máte jinak, ale když jedu autem, tak mě nezajímá bezpečnost lidí v Mexiku, ale bezpečnost moje a mojí rodiny.

0/0
7.11.2016 10:48

L11u30d12v58í55k 88G23a26j53d10o81š87í17k 2475253544682

Možná jste jen nepochopil nadsázku. :-)

0/0
7.11.2016 13:42
Foto

K94a95r52e51l 24H20r88u13š35k16a 2811221618957

"V hodnocení crahtestu se ovšem nesčítají rychlosti, ale hybnosti (energie)."

Kromě překlepu ("crahtest") máte ve větě chybu, díky které si protiřečí - buď řešíte hybnost, nebo kinetickou energii. Každé z nich je totiž definováno jinak (m*v vs. 1/2*m*v^2; viz fyzika základní školy).

0/0
6.11.2016 22:35

P60e57t54r 24H23o84r25á23k 1139513659964

Důležitější je odpověď na otázku, zda se sčítají.

0/0
6.11.2016 23:07

J86a86r23o15s43l45a79v 98D85r61o38z55d 6853199230547

Přesně kvůli tomuhle mě ve své době fascinovalo, kolik telat bylo schopno vypláznout za Octavii Tour (technika a bezpečnost z roku 1996) stejný peníz, za který se tehdy dal koupit třeba zbrusu nový Renault Megane.

+2/−2
6.11.2016 21:40
Foto

K30a81r40e13l 91H14r30u40š61k33a 2121681528817

Nejsem žádný fanda oktávek, ale věřím tomu, že O1 toho vydrží MNOHEM více, nežli jakýkoliv Renault (nepočítám-li kamiony).

+3/−1
6.11.2016 22:36
Foto

H91o10n84z27a 32T11r89u29s72i46n41a 9610190980286

Nemáte vůbec pravdu, Renault Megane byl jeden z prvních vozů, u kterého bylo zavedeno mnoho moderních bezpečnostních prvků. Je to daleko bezpečnější auto než O1. Francouzská auta nemám rád a nikdy bych si žádné nepořídil, ale pan Drozd má v tomhle pravdu.R^

+1/0
7.11.2016 8:44

M98i38l13o71š 70K91o30l20m62a15n 6826663827532

Francouzský auta si nekupují ani sami Francouzi, myslím tím ty kteří nepatří mezi ty nejchudší.

0/0
7.11.2016 8:20

J19i43ř20í 55E14r69b38e69n 1673864216647

Přetrvává to dodnes, ojeté megany jsou za poloviční až třetinovou cenu oproti stejně starým octaviím.

0/0
7.11.2016 10:43

T10o18m93á70š 39S93o31u21k61u93p 4973965810880

Rychlosti se čelní srážce nesčítají.

0/−1
6.11.2016 21:28

J70a89n 32K22r49p44e16c 5756623134302

nejvice me vzdy pobavi ty sci-fi vypocty coby kdyby. zasadne se pocitaji pouzeztraty, nikdy zisky, na to uz jsme si zvykli. ale predpokladat ze by se neja zasadne snizila umrtnost jen diky o trochu lepsim autum je prinejmensim diskutabilni. je znamym faktem, ze cim ma clovek vetsi pocit bezpeci, tim nebezpecneji se chova.

0/−2
6.11.2016 19:08

V15á15c39l88a39v 69H26o59s16c90h 8226268902741

Tsuru, nebo Turu??!!

0/0
6.11.2016 17:50
Foto

M87i45r70o90s24l44a23v 73S25t97e47i46n55e46r 6758574333555

Docela jsem se pobavil, několik roků jsem měl i Citroen 2CV (dó ševó) který je postaven na rámu z manesmanových trubek asi 2 cm silných, potažených konzervovým plechem. Nějakou bouli z parkoviště jste mohli vytlačit zpět rukou. O airbagu nebo ABS se tenkrát nikomu ani nesnilo.

Ta nejmenší srážka se skutečným autem skončila jako srážka Velorexu- zbylo z toho jenom hejno trubek.

0/0
6.11.2016 17:45

T90o49m34á88š 91V31a32l34d81e46r 7743960589

Věděl jsem, že se ADACu věřit nemá. Nebudu si přeci na starý vůz kupovat prémiovky, když jsou u tohoto vozu z bezpečností na štíru ;-D;-D;-D;-D

0/0
6.11.2016 16:17

P72e40t46r60a 98H45a84n47á67k17o41v89á 6400510914247

Tak je to Tsuru, anebo Turu?

0/0
6.11.2016 12:38

L78a83d58a 67N66o35v50a50k 4982523487

prostě nějakej nissan...

+2/0
6.11.2016 20:45

J67i89ř62í 75K97o27c48u74r16e18k 6855764215488

Moderní auta ... mají nesrovnatelně lepší pneumatiky.

Áno. Penumatiky z Favorita jsou hrozný šunt. A to i když tam dáte pneumatiky z nové fábie, tak se rázem stanou šuntem. Protože rozměry jsou možná stejné, ale tatáž pneu na 20 let starém autě se bude chovat nesrovnatelně hůř.

+4/0
6.11.2016 12:00

H17o32n42z92a 97T60a79r 3409192124622

Do jaké rychlosti střetu tohle funguje ?

Náraz do stromu v 50.70.90

https://www.youtube.com/watch?v=w0cTAuFSPI4

0/0
6.11.2016 10:32

M26a39r91t47i88n 95K60o55p95e27c56k14ý 3408427719914

To je staré. S airbagem a moderním autem se dá přežít náraz do stromu i v 70, při devadesátce ale není šance.

+2/0
6.11.2016 10:59

J76a85n 16D92l17o46u28h58ý 7124189570109

Nad 64km/h vas jiz muze zabit pretizeni ;-)R^ cili je uplne jedno v cem sedite, pokud trefite pevnou prekazku.

0/0
7.11.2016 7:00
Foto

H91o67n37z80a 60T22r81u87s56i36n26a 9210340300246

Rozhodně není. Záleží na délce deformační zóny. Je rozdíl, jestli trefíte čelně strom ve smartu nebo S-class. V tom prvním Vám přetížení potrhá vnitřnosti, z druhého vystoupíte s poškozenýma brýlema od airbagu.

0/0
7.11.2016 8:47

M31a59r27e11k 59T36a67l13p54a 1126198559797

Harmonika , ale jeste to vyklepou a daji na nej tunu kitu, v Ačkach se prodá xD

+4/−3
6.11.2016 10:22

Z20d42e45n80ě47k 60W62o38l89f 9751530277595

Nazval bych to neojeté staré auto.

0/0
6.11.2016 9:55

R83u45d49o68l93f 67K85o31m96á98r83e17k 7968739332639

hezky detaily. muz v cervenem aute by neprezil

0/0
6.11.2016 8:39

F81i77l50i66p 11S76i23r90o44t72e73k 9662859412821

Na stare auto nejde dat novou, lepsi pneumatiku?

+20/0
6.11.2016 7:57

Z72b82y98n51ě32k 63J84a17n50d68a 7573222435601

Právě to jdu zkusit, tak prosím držte palce.

Jen teda nemám Nissan, možná je to jen jeho vlastnost...

+8/0
6.11.2016 9:05

P73e50t85r 39H73o17v96o13r60k58a 5169316587

Tipuju spatny preklad.

0/0
6.11.2016 11:17

M33a31r93t29i44n 65K25a21r33á96s31e11k 9108963708108

Problem bude asi i spise s koly (male uzke), vetsi zas nezvladne podvozek, nez ze slo primo o model pneumatiky

+1/0
6.11.2016 11:24

T96o52m64á79š 40V70a32l86d37e22r 7333850699

Tady budu mírně oponovat. Zdá se, u Fabie I jsou lepší jízdní vlastnosti než u II.(vynechávám schválně ESP). Některé starší vozy mají lepší jízdní vlastnosti a chassis než následovníci. Novější jsou větší a těžší. Viz např. Mondeo Mk.II a III oproti Mk.IV a V Kola jsou si podobná. 205/55R16 (215/55R16) vůči novějším 215/ ̈60R16 (215/55R17;225/55R17) Mondeo 1996-2000 2,5l mohl mít až 215/50R17. Takže také lepidla na silnici.Mondeo MK.II měl ideální rozvor vůči rozchodům kol. Ještě, že neměl ESP. To by se plno řidičů asi zabilo přeceněním fyzikálních zákonů. A škoda že Mk.III nemělo pohon 4x4. To by bylo v 2,5l brutální vozítko.

+1/0
6.11.2016 18:14

M31a50r45t10i14n 60K85a55r49á23s56e27k 9498493528638

Tak ono jde o to vsechny auta co zminujete jsou uz rv 2000+ ne? tj modernejsi konstrukce.

Treba prave zminovana fabia 1 mela hodne moderni konktrukci a podvozek, fabia 2 pak mela podvozek stejny jen s jinou kastli...

0/0
6.11.2016 20:32

P37a72v19e36l 12R62e15z50n51i28c62e97k 3175904324412

praveze ne. Mk II je model 96-00

0/0
7.11.2016 8:49

J39i50ř11í 56K84o10c95u45r83e53k 6565394185628

Dokonce tam nesmíte dát ani brzdové obložení ze soudobého materiálu, natož kvalitnější brzdovou kapalinu.

A největší sranda je porovnat levné auto z roku 90 s kvalitním autem z roku 00 a dělat z toho závěry pro kvalitní auto z roku 2012 a kvalitní auto z roku 2016 ... na téže podvozkové platformě.

+1/0
6.11.2016 12:15

T90o30m78á32š 98V49a23l58d67e68r 7453930589

U brzd bych pochopil smysl. Lepší tlaky kapaliny pomocí brzdových asistentů, lepší konstrukce ABS (SW atd), ESP . I u starých vozů mohu dát větší kotouče s lepší brzdnou charakteristikou. Ale to nemění na skutečnosti lepšího brždění moderních vozů. (někdy až nepříjemně jedovatě)

0/0
6.11.2016 16:24

V97l86a48d58i90m24í86r 97H47o95u77z37a76r 6730526584160

vyžeňte ze silnic blbce a nemusí být crachtesty

+4/−8
6.11.2016 7:16

M74i42c88h36a41l 29R83e90j82z27e79k 5826427205901

Tak nejezdi.

+5/−2
6.11.2016 12:09

J51a19r47o95s15l97a48v 92D74r91o81z82d 6533719720497

A to budete jezdit vlakem?

+1/0
6.11.2016 21:38

J16i19ř61í 69E61r68b58e65n 1673634666177

90 % lidí se považuje za nadprůměrné řidiče :-)

0/0
7.11.2016 10:46
Foto

V95l17a25d15a 84V86a84n66e35k 9553526174368

Kolik % havárií se odehraje podle tohoto "scénáře".. Zkouší se také odolnost při pádu stromů na střechu, a to každý strom váží jinak.. ;-D

0/0
6.11.2016 7:16

A49r24n44o58š46t 39S29t19á77r72e73k 4792500395814

Hodně? Řekl bych, že potkat se levou půlkou s protijedoucím autem je dost typický scénář.

+2/0
6.11.2016 21:23
Foto

H59o80n38z50a 40T40r96u67s75i76n96a 9660850150246

Většina čelních srážek se odehraje podle tohoto scénáře.

+1/0
7.11.2016 8:49

M65a54r43e21k 54S24a17j31d34a 2475970286438

Auuuuuuu :-/ Jsem rad, ze v podobnem nemusim jezdit!

0/0
6.11.2016 6:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.