- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Co taky čekat od o tři generace staršího auta?
me to prijde jako lehce tendencni clanek, hlavne v nasich zemepisnych podminkach.
V ramci evropy nesmi automobilka vyrabet a prodavat auto bez airbagu a spousty dalsich pasivnich bezpecnostnich vychytavek.
To ze proti sobe poslou dve defacto stejna auta ale s generacnim rozdile cca 20 a vice let je zcela jasne jak to dopadne...
Pří čelním nárazu se nesčítá ani rychlost, ani hybnost.
Vždycky, když čtu články o crashtestech, přemýšlím, jak sme tu dobu stovek, stopětek nebo dokonce stodvacítek mohli přežít.
S dvojnásobným počtem mrtvých při polovičním množství aut na silnicích
I v Mexiku je lidí jak sra..ek, takže nějaká bezpečnost není problém. Podstatná je přece cena. To by si měly tyhle organizace IIHS, NCAP, ÚAMK... uvědomit.
Před 30 lety v takovýhle autech jezdil celý svět, a světe div se - lidstvo nevymřelo.
Možná to máte jinak, ale když jedu autem, tak mě nezajímá bezpečnost lidí v Mexiku, ale bezpečnost moje a mojí rodiny.
"V hodnocení crahtestu se ovšem nesčítají rychlosti, ale hybnosti (energie)."
Kromě překlepu ("crahtest") máte ve větě chybu, díky které si protiřečí - buď řešíte hybnost, nebo kinetickou energii. Každé z nich je totiž definováno jinak (m*v vs. 1/2*m*v^2; viz fyzika základní školy).
Důležitější je odpověď na otázku, zda se sčítají.
Přesně kvůli tomuhle mě ve své době fascinovalo, kolik telat bylo schopno vypláznout za Octavii Tour (technika a bezpečnost z roku 1996) stejný peníz, za který se tehdy dal koupit třeba zbrusu nový Renault Megane.
Nejsem žádný fanda oktávek, ale věřím tomu, že O1 toho vydrží MNOHEM více, nežli jakýkoliv Renault (nepočítám-li kamiony).
Rychlosti se čelní srážce nesčítají.
nejvice me vzdy pobavi ty sci-fi vypocty coby kdyby. zasadne se pocitaji pouzeztraty, nikdy zisky, na to uz jsme si zvykli. ale predpokladat ze by se neja zasadne snizila umrtnost jen diky o trochu lepsim autum je prinejmensim diskutabilni. je znamym faktem, ze cim ma clovek vetsi pocit bezpeci, tim nebezpecneji se chova.