Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

NÁZOR: Elektromobilita nefunguje, tak ji zadotujeme a prosadíme

Německá Spolková rada zahrála na ekologickou notu a prý by po Evropské unii chtěla, aby do roku 2030 zakázala automobily se spalovacím motorem. Mají snad naši sousedé v záloze nějaký elektrický supervůz, který by byl reálně použitelný a dostupný? Realita je přeci jen poněkud prozaičtější.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J10a63k72u94b 93H91o66l37m19a19n 2833667909283

Ozónová díra se začala zmenšovat hned potom, co lidstvo začalo cpát freony do všech svých přístrojů. Nechápu, proč tolik lidí hájí spalovací motory, které jen vypouštějí svinstvo do ovzduší. Nemluvě o tom, že tyto spalovací motory náš činí závislými na arabské a ruské ropě. Ale možná o to tady jde...

0/0
22.11.2016 18:14

K96a63r83e67l 64N63o45v59o87t94n87y 2371515799370

Vyborne napsano, podepisuji v plnem rozsahu R^

+3/0
20.11.2016 11:28

R20e63g72i96n95e 34M47a50r95t77i79n 6972778910658

Článek a myšlení prognostiků připomíná prognózu z 19. století, kolik v Praze bude potřeba poklízečů koblížků vzhledem ke vzrůstající koňské dopravě a vycházelo obrovské číslo.EU;-D ... a pak přijely automobily.?

+1/−1
20.11.2016 7:44

P75a44v15e31l 96C19h33a77l63u18p46a 2491746765161

Velmi dobrý článek, taková oslava selského rozumu. R^. Možná se opravdu s nástupem Trumpa začne i ten dobrý selský rozum prosazovat. A snad ještě - já bych zrušil neekologickou výrobu ekologických biopaliv - a na pole brambory, pšenici...

+4/0
18.11.2016 21:57

M66i49c86h10a98l 54G21r68e93g93o59r 8236874890842

Jedinou alternativou vůči autům je veřejná doprava. Jenže nová železnice se u nás v EU buduje desítky roků. A elektrifikace taky vázne.

Většina dopravců je státních a taky to podle toho vypadá. Měli by si vzít příklad u nás, železnice státní, dopravci soukromí.

+1/0
18.11.2016 8:35

M65i67c66h32a29l 52G31r30e81g27o86r 8846194880592

Dotace jsou svinstvo, neměly by se dávat každému. Není přece problém vypsat soutěž. Kdo vyrobí pořádné baterky, dostane dotaci x miliard. Baterky se dají změřit, takže by to bylo snadné na vyhodnocení.

(Na výrobu elektroauta nejsou třeba žádné dotace. To ať si vyřeší automobilky samy. Lidi ve vývoji mají dost.)

+1/0
18.11.2016 8:32

M83i71c72h88a20l 40G20r76e92g21o63r 8756214370472

Elektromobily je jen další způsob jak oškubat chudé a peníze rozdat bohatým v dotacích na nesmyslné elektromobily.

Stejným způsobem to proběhlo u BIO paliv, solárních nesmyslů a dokonce i u mýta.

+3/0
18.11.2016 8:28

T95o45m87a77s 52H77a81b52a57l63a 8457295154823

V 16. storočí ľudia vedeli, že Zem je guľatá. Veď už v 15. storočí sa Kolumbus snažil doszať do Indie tak, že bude plávať na opačnú stranu, ako sa plávalo dovtedy a španielsky kráľ to zadotoval.

To že Zem je guľatá vedeli už ľudia v antike. Už vtedy si totiž všimli, že rovnaký predmet vrhá iný tieň v Ríme a iný v Alexandrii. Z ich rozdielu dokonca celkom presne vypočítali aj polomer a Kolumbus ho poznal.!!

0/0
17.11.2016 20:34

P21a68v12e79l 44C19h87a50l97u78p54a 2541906735201

Kolumbus, myslím si, pracoval s mnohem menším poloměrem, než se ukázalo jako realita. On věřil, že opravdu je v Indii, když přeplul Atlantik... Vlastně do smrti se nedozvěděl, že v Indii nebyl.

0/0
18.11.2016 21:53

J64i76r19i 91N44o31s51e96k 5407452808110

Dokud nepřijdou s lepším řešením než jsou baterie nemají elektromobily budoucnost. Až budou kondenzátory s kapacitou MW tak to půjde. Baterie mají malou kapacitu, pomalu se nabijí, stárnou takže se musí měnit, jsou těžké a špatně recyklovatelné, samé nevýhody. Bohužel jinou technologii lidstvo nezná tak ji cpe všude.

0/0
17.11.2016 11:39

R28a24d35e74k 20S15v93o80b51o61d94a 8769270590541

Názor je jako řítní otvor. Každý máme svůj

0/0
17.11.2016 10:29

Z46b18y33š97e86k 18Š41v92e86c 8354363694615

Největšími škůdci životního prostředí jsou Zelení, Ekologická hnutí, Greenpeace, neziskovky, mainstream a další podobní.

Tito se řídí se heslem: "Ušetřím, ať to stojí co to stojí. I kdyby ušetřená koruna stála sto kaček. Občané přispívající do eráru to zaplatí."

+10/0
16.11.2016 23:41

I71v70o 44B62o18u68š35e 5722147438

A bilderberg a ilumináti;-D

0/0
19.11.2016 21:10

J48i95ř92í 68H12o81v42o73r84k75a 2146877170471

Pan autor zjevně nepochopil, že zrovna elektromobily jsou právě jedním z řešení problému, který správně nastínil: ano, neumíme postavit jednu obří baterku, která by skladovala elektřinu co vyrábí OZE. Jenže právě milión baterek z elektromobilech je ten sklad energie! Který se nenabíjí najednou a nemusí to být ani úplně kontinuální EUR^

+1/−12
16.11.2016 13:17

J92a92n 86N31o47v49á82k 7445414208797

on je ale stejný problém vyrobit jednu velkou jako milion malých. A navíc, skladovat energii v rámci jednoho dne ještě jde, ale jak skladovat jarní přebytky energie a použít je na podzim?

+3/0
16.11.2016 14:22

M89a60r23t19i89n 28K73o14v88á58ř 2891240729896

Jednou z možností, jak akumulovat přebytky elektřiny, je výroba vodíku. Pak jde z výfuku jen pára...

+1/0
17.11.2016 10:19

R15e92g61i84n84e 64M82a63r95t69i24n 6802148340638

Nejdražší skladování elektřiny je v akumulátorech. Nejlevnější je ve vodní energii (přečerpávací vodní elektrárny) a potom pneumatické.

http://technet.idnes.cz/foto.aspx?foto1=MLA4d61b4_ESOI_3.jpg

A množství to nezachrání. Možná elektro-autíčko je hezké, ale stačí si v Česku v zimě v autě zatopit a stojím.

0/0
20.11.2016 7:37

K59a13r63e81l 88M22o30r28a64v93e56c 3401836278881

Neodpustím si rýpnutí na ten hukot v síti mezi 17 a 20 hodinou až se lidé začnou vracet z práce.

0/0
22.11.2016 8:11

T12o77m24á41š 42S55t31r59m56i54s95k35a 8637532939192

U aut pro mě nejde emise CO2, ale o emise toxických látek a mikročástic ve městech. Na tom mají spalovací motory aut ve městech ve vyspělých státech zásadní podíl.

+1/0
16.11.2016 8:11

J24i49ř49í 38T54o36m41e82š 5762830733962

Ve vyspělých státech začali s omezováním škodlivin, ale tady by si naběhli. Češi raději emise na ulicích a ne nějaké Bruselské Euro 6.

+1/0
19.11.2016 22:11

V90a38c34l97a46v 16V67a46v66r71a 3907184385537

Elektromobily NEJSOU budoucnost !!! I v Evropě se na to přijde, v Česku určitě naposledy.

+3/−5
15.11.2016 2:55

A17n37t91o85n65i74n 70D84e41c89h44l87e43r 9755467400633

Ano Češi jsou známí svým pozitivním přístupem ke všemu co mění staré a zavedené pořádky, jste doslova ukázkový příklad. Ale nebojte se až si z 15 let půjdete kupovat, - jako jeden z posledních - svůj elektromobil nikdo se se Vám už smát nebude. Nejspíš Vás zachrání to, že v té době vlastnit automobil bu již zcela nerentabilní, a bude sdílet - jako většin ostatních.

+1/−3
15.11.2016 14:27

T58a80d33e67a27s 30P96i88s57t85a 6579512521577

Všechno dobrý.....Ale přirovnání s ozonovou dírou a kyselými dešti to absolutně nefunguje! To byly obrovské problémy a dnes se o nich neví protože, se nepoužívá freon a ozonová díra se z části zacelila a protože se zavřeli špinavé hnědouhelné provozy za hranicemi. Autor si plete základní příčiny a následky. A to je smutné. Naopak právě tyhle dvě věci, plus čistota dnešních řek právě naopak velmi dobře ilustrují obrovský přínos eko myšlení. Nejsem ekolog aktivista, ale pamatuju si z osmdesátek teplárny na mazut, jablka u silnic plná olova, řeky kde nežily ani krysy a pohraniční krušnohorské lesy jako nekonečně suché pláně hnijících stromů. Děti mající problémy s astmatem a obrovský rozvoj rakoviny kůže z ozonové díry... do dneška jsme to úplně nevyřešili. Ale udělali jsme jako společnost velký poprok. Tak at to laskavě tento diletant nebagatelizuje!

+4/−1
14.11.2016 16:28

J41a10r10o28s14l90a90v 27H98e35j16n95a 4437631579

Udělali jsme velký pokrok.

Oni si ti potomci stejně nic jiného nezaslouží!

0/0
17.11.2016 10:34

P72e90t10r 36N17o42v36a14k 3850887169937

Ono to s tou ozonovou dirou je trochu jinak.

0/0
17.11.2016 17:14

J95a18r88o23s42l88a42v 13D87a42m57b41o48r71s40k81ý 3972602314859

Doporučím se podívat na přednášku Tonyho Seba uznávaného odborníka, který uvádí jak se bude průmysl s elektromobily vyvíjet.

https://www.youtube.com/watch?v=Kxryv2XrnqM

+1/0
14.11.2016 14:14

P43a41v83e93l 57S24e44d25l15á94k 3240386968951

Co se týče kritiky biopaliv a otázky kde vezmeme baterie a jak je budeme v našich klimatických podmínkách nabíjet, souhlasím. Co se týče ozonové díry, tak ta se kvůli zákazu freonů pomalu zaceluje, to není šťastně zvolený příklad. V blízké budoucnosti jsou technicky reálné spíše hybridy (sníží emise ve městech) a náhrada benzínu zemním plynem.

+1/−1
14.11.2016 13:14

J94a18r20o22s72l17a11v 60K69ř39i43v67á86n45e11k 4535163342678

Jo a tu díru zacelilo především to globální votepolování. Poločas rozkladu FREON12 Dichlodifluormethan v atmosféře je 90let! Takže za tu domu co se zakázal a reálně přestal používat jeho koncetrace v atmosféře ještě ani pořádně nepoklesla.

Chladivo R12 FREON12 Dichlodifluormethan byl zakázán z důvodu předběžné opatrnosti, bez jakýchkoliv vědeckých důkazů, bez jakéhokoliv způsobu vysvětlení jak by ten zlý chlór v tak malém množství měl rozládat tak velké množství ozónu. Jeden zlák chlóreček na tisíce molekul ozónu. Nic. Navíc vzduch obsahuje chlóru ve formě prachových částic NaCl - zdojem je moře. A je zajímavé že tenhle chlór nevadí. Zkuzte si o tom něco počíst než budete po hlupácích opakovat matry!

http://www.osel.cz/7332-kdo-muze-za-ozonovu-diru.html

0/0
21.11.2016 3:56

P30e60t64r 33Č93e65r28v54e27n96ý 3926279287439

Spočítejte si, kolik vás stojí běžný servis vašeho benzínového miláčka za 10let. A teď si představte, že elektromobil je prakticky bezůdržbový. Beterie deset let spolehlivě vydrží. Po deseti letech se dá třeba zrepasovat nebo ekologicky zrecyklovat a koupit za polovinu původní ceny novou. Jenom to má tu nevýhodu, že ve vašem stávajícím autoservisu na Vás budou dost naštvaní jelikož od nynějška tam budete již jen jezdit měnit gumy a nemrznoucí směs do ostřikovačů...;-D Na něco jsem zapomněl? Ano. Váš rodinný vůz disponuje zrychlením do pěti vteřin, což je příjemný bonus, nemyslíte?

+7/−4
13.11.2016 2:33
Foto

J52a76n 32Č70e84r87m24á84k 4829708545597

toto je velmi naivní názor způsobený zelenou optikou (nebo spíš zákalem?)...

To, co všechno budou elektro potřebovat a co vše na ně vymyslí ouřadové se ukáže teprve tehdy, až budou masově jezdit, objeví se řada poruch a oprav bouraček, až se nebude počítat pouze jízda po slunné Kalifornii, kde nemusí topit a svítit a spousta jiných "drobností"... A ekologičnost či láse se doopravdy projeví, až se bude muset přebudovat a posílit energetická přenosová soustava a nastavět spoustu nových elektráren, trafaček, veřejných dobíjecích stranic apod... A samozřejmě se toto všechno promítne do ceny za energii...

Mimochodem, teď se v naší zemi jedná o těžbě lithia a představte si, že lidé jichž se to týká se na toto ekologické dobrodiní příliš nadšeně netváří!... A že jeho potřeba tedy bude obrovská!...

+10/−6
13.11.2016 8:41

P88ř36e98m23e60k 87P89a69v76k45a 8398832258561

A zazvonil zvonec, pohádky je konec. Tak jasný, mechanických závad bude bezpochyby méně, ale i u elektroauta budou trpět nájezdem jednotlivé díly. Zase tak růžově, pardon, zeleně, bych to neviděl.

+3/−1
13.11.2016 16:52

M54a62r82c62e75l 21Š25e33v44č67í78k 9815313451530

Ja nemením nemrznúcu zmes v ostrekovači.

Aproó, elektromobily nemajú tlmiče, brzdy, svetlá a pod.?

+5/0
13.11.2016 17:56

F45i76l92i78p 44M75a90t54e13á46s14k37o 8576666179463

na to jsem se přesně chtěl pana Červeného zeptat. Když si projedu opravy našeho 15 let starého Scenica, tak se to vůbec netýká motoru kromě pravidelných výměn (rozvodového řemene, svíček, oleje). Měnil jsem jeden tlumič, pravidelně brzdy, trubku posilovače řízení, regulační odpor ventilátoru, dva silentbloky motoru, spojku. Co z toho na elektromobilu není? Možná ta spojka, ale to nevím. Tak v čem je teda ten zásadní rozdíl co se týče servisu?

0/0
16.11.2016 9:36

P47a55v38e42l 60S11e30d94l43á44k 3640916408441

Nejdražší částí elektromobilu jsou baterie, tak ty nemají neomezenou životnost ani náhodou. Co se týče toho zbytku, když naprojektujete životnost auta na 30 roků, tak to bude drahé a nikdo to nekoupí.

+2/0
14.11.2016 13:18

B77o66h53u26m40i67l 46S15t80e79j63s17k78a25l 5703834661663

V novem vysavaci mi odesel motor po pul roce, proc se podobna vec nemuze stat u elektroauta?

0/0
17.11.2016 8:56

J36a30r40o36s91l13a91v 44H56e97j45n98a 4217971249

Zrychlení do pěti vteřin?

.

Pche. Moje Fabie zrychluje okamžitě.

+1/0
17.11.2016 10:37
Foto

M68i68r47o82s40l35a48v 10S42t73e57i78n53e31r 6148334583765

Dlouhý článek, krátký závěr. Chvíle elektromobilů přijde sama od sebe, až se podaří vyšešit problém kapacity a dojezdu, samozřejmě i nákladů. Já vidím jediné řešení, baterky na zálohu a u čerpadla měnit prázdnou za plnou, to je tak na 5 minut. Takže pak by i dojezd 300 km mohl při husté síti výměnných stańic stačit.

Ale životnost litiových akumulátorů není srovnatelná s životností dieslu, takže i ceny za výměnu prázdné za nabitou baterku budou respektovat amortizaci. Tím se skutečné náklady opravdu markantně zvednou.

+8/0
12.11.2016 16:58

K96a64r19e13l 50N73o50v34o95t20n48y 2681805689640

Tohle reseni (vymenovat baterie na pumpe, ktere by se tam tak mohly dobijet prubezne) me uz taky napadlo. Narazi to ovsem na problem, ze ty baterie jsou do vsech automobilu zastavene tak, ze je rozhodne nepujde snadno a rychle vymenit. Navic jsou zatracene tezke, ta vymena by tudiz musela probihat strojove a plne automaticky. Coz by se taky asi dalo vyresit, jen by ty baterie musely byt plne standardizovane a snadno pristupne, treba na spodku vozu.

Predstavit si to nicmene dovedu - treba auto zastavi na stojanu, pod nim se otevre poklop, mechanicka ramena automaticky vyndaji vybitou baterii a vymeni za nabitou.

Ale jednoduche by to rozhodne nebylo...

0/0
20.11.2016 11:55

D92a20v56i33d 10Š35a40f86r30á97n62e44k 5347484227523

Češi jsou obecně experti na to, jak co nebude fungovat, aby si to za pět, deset let byli nuceni kupovat ze zahraničí.

Spalovací motory dosáhly svého vrcholu, kdy už je nelze dál vylepšovat. Elektromobilita je výhledově jediný možný směr, jakkoliv je dnes spojen se problémy.

+6/−4
12.11.2016 9:31

Z74b85y31š23e43k 14Š65v27e72c 8424163394385

Češi mají zkušenosti s tím co nefunguje. Proto mají na novoty pesimistický pohled, zvlášť když jim jsou novoty vnucovány někým, kdo je v první řadě finančně zaháčkován na novotách. Novoty elektromobility zavánějící systémem "letadlo".

+1/0
16.11.2016 23:51

J61a72n 91S88l23a60d21k57ý 3981582513

Nejekologičtější je dřevoplyn. Jenže s tolika auty by jsme byli bez lesů;-D

+1/0
11.11.2016 15:24
Foto

M66i76r88o14s87l39a25v 85S82t67e73i82n58e54r 6318874543385

Na dřevoplyn jezdil 1944 náš soused, pekař. Víc, než 40 km/h z toho Opla nevyloudil, každých pár kilometrů musel zastavit a obsluhovat kotel.

+3/0
12.11.2016 17:07

V59i67k28t11o58r 68J34o69h54á20n86e11k 4934744378790

Hezký článek, pane Javore.

Jen jste trochu ujel s tou ozonovou dírou. To byl reálný problém, poměrně dost závažný, prokazatelně způsobený lidskou činností. Podařilo se ho vyřešit díky pochopení mechanismu jak vzniká a následném postupném zákazu látek, které to způsobují. To je právě příklad situace, kde to zafungovalo dobře.

U CO2 a s tím spojené taškařice s údajným globálním oteplováním (kterou už dementovali i samotní autoři této teorie, ale natolik se to zasilo lidem do mozků, že už to žije vlastním životem stokrát opakované lži) máte ale pravdu, tak je vidět absurdnost toho, kdy se establishment snaží řešit problémy tam, kde nejsou (nebo téměř nejsou) prostředky, které nemá.

+6/−1
11.11.2016 12:39

V56i65k25t60o39r 43J26o30h55á69n87e89k 4424434908710

oprava: "... tam je vidět..."

0/0
11.11.2016 12:39

M66a28r49t89i32n 65K28a29r78á28s84e15k 9978803728978

Nic proti, ale elektromobily nejsou primarne o snizovani emisi CO2, ale o tom, ze eliminuji velkou cast emisi jedovatych latek a tu cast co neeliminujou presunou na do vhodnejsi lokality..

+1/0
11.11.2016 14:34

D54a78v97i65d 72Š92a98f26r51á97n54e87k 5807444367203

Na tomhle je vidět, jak tu problematiku nikdo nechápe. Elektromobily jsou především o:

- velmi jednoduché konstrukci vozidla

- nezávislosti ekonomik na ropných magnátech

- zachování udržitelného rozvoje

V momentě, kdy se podaří vyřešit problém skladování energie, odpadá celý Carnotův cyklus, což se týká i získávání elektrické energie.

+2/−4
12.11.2016 9:38
Foto

J28a25n 44Č75e35r47m57á89k 4469948805217

té ropy a závislosti na ní se to téměř netýká... Všichni vidí jen ten benzin, ale skutečnost, že auto (a nejen auto) je v podstatě z ropy vyrobeno či je na něm jinak ropa přítomna už si nevšimnou...

+2/−1
13.11.2016 8:48

J58a21r32o74s95l88a44v 63K45ř35i98v72á28n32e48k 4345203392488

"Prokazatelně způsobený lidskou činností?" Ano? Myslíte, že když tisíce neschopných jako-vědců melou nějakou matru a po nich stejně neschopné mrdky mediální to opakují tak se to tím prokáže? Chladivo R12 FREON12 Dichlodifluormethan byl zakázán z důvodu předběžné opatrnosti, bez jakýchkoliv vědeckých důkazů, bez jakéhokoliv způsobu vysvětlení jak by ten zlý chlór v tak malém množství měl rozládat tak velké množství ozónu. Jeden zlák chlóreček na tisíce molekul ozónu. Nic. Navíc vzduch obsahuje chlóru ve formě prachových částic NaCl - zdojem je moře. A je zajímavé že tenhle chlór nevadí. Zkuzte si o tom něco počíst než budete po hlupácích opakovat matry! http://www.osel.cz/7332-kdo-muze-za-ozonovu-diru.html Jo a tu díru zacelilo především to globální votepolování! Poločas rozkladu R12 FREON12 Dichlodifluormethan v atmosféře je 90let! Takže za tu domu co se zakázal a reálně přestal používat jeho koncetrace v atmosféře ještě ani pořádně nepoklesla.

0/0
21.11.2016 3:49

P44e90t73r 85Z82a46s95k72o17č30i17l 2285762228879

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win. Jsme už ve třetí fázi. R^

+3/0
11.11.2016 10:44

Z67b40y74š79e90k 91Š98v71e74c 8924253714575

Vážený pane běžte s těmi rozházenými písmenky do nesrozumitelných řetězců vycpat. Tady jse v Čechách a zde mluvíme a píšeme ČESKY!

Ten Váš cizí jazyk, jsou jen klíny do hlavy, stejně jako elektromobilita, ...

+1/−1
16.11.2016 23:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.