Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Chytrá svodidla ze žlutých soudků autům zachrání plechy

V Koreji představili speciální svodidla, která v mnoha případech zabrání i banálním odřeninám. Jmenují se ETI Roller System a testují je od letošního května na silnicích v okolí Soulu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D62o18m37i25n12i53k 59A56d11l76e37r 4860874291362

Živit se jako "novinář" musí být náramná legrace. Kouknu na video na youtube, vymyslím si nějakou omáčku a napíšu článek. Co na tom, že jde o směs bludů, výmyslů a faktů. Koho to žere. Kostra není hliníková.

Na internetu je mimochodem certifikace vydaná TZÚS Praha v PDF: https://goo.gl/NCsXJk

0/0
2.12.2016 14:12

P73e54t98r 39P23e96t24r 6353252948893

Plechy možná ale když auto narazí na dálnici do svodidel tak je v podstatě odklizeno, takhle se odrazí a pravděpodobně udělá větší škodu cestou zpět na dálnici...možná i další mrtvé

0/0
29.11.2016 14:09

M65a16r51t52i75n 30N46o84v88ý 3482258788280

Je to spolehlivé, bezpečné a levnější? Tak to se u nás neprosadí... :-/

0/0
28.11.2016 21:35

D91o58m22i39n25i59k 71A26d66l70e96r 4120564181832

Má to certifikaci TZUS Praha.

0/0
2.12.2016 14:13

H84o47n81z22a 29T22a86r 3539142584112

Mnohem lepší, než levné Lanové svodidlo (EGG SLICER- kráječ vajec )

http://novojicinsky.denik.cz/zpravy_region/policie-nic-lepsiho-nez-lanova-svodidla-momentalne.html

0/0
28.11.2016 19:36

M17i49c12h40a87l 58P74i80n46d63j83a84k 5203644337737

Byl jsem pomerne prekvapen, kdyz jsem to videl i ve Svedsku. Mozna kdyby se dodrzovala rychlost i v CR tak i toto ma svou ucinost.

0/0
29.11.2016 13:48

Z98d44e54n49o 28K21o62t10y50z65a 8129585166152

hudební podkres, jak kdyby ten autobus řídil Darth Vader :-)

+4/0
28.11.2016 14:21

J15a17n 80M24o52t31ů23r36e82k 7480362751719

Jen vůbec není jasné, jak ty auta v tom testu jedou rychle

+1/0
28.11.2016 14:15

P29a11v62e71l 57S95e47d87l18á59k 3180816948861

Nezanedbatelný je i psychologický efekt těch svodidel, když před sebou máte "zeď", tak si nebezpečí spíše uvědomíte. Mohu se mýlit, ale připadá mi, že to mají vymyšlené dobře.

+2/0
28.11.2016 13:48

P12a88v31e55l 26S73e41d58l75á14k 3940216118591

Moc pěkné, při aplikaci ve vhodném místě to může snížit následky nehod. Bohužel u nás na často chybí i ta obyčejná svodidla, v místech kde sjetí z cesty rychlostí větší než 20 km/h znamená jistou smrt.

+1/0
28.11.2016 13:46

M72i60r15e23k 51T49u43r98e87č93e54k 4623672270952

A mnohde jsou silnice i bez krajnice, ani 5cm vule na chybu...

+1/0
29.11.2016 14:45

R57o71m41a56n 44C21a47e60s91a20r 9113390700347

Titulek je mimochodem silně zavádějící. Tato svodidla nebyla vymyšlena proto, aby ochránila plechy, ale protože jsou schopna pojmout více energie a udržet vozidlo lépe ve směru pohybu/jízdy v daném místě, než svodidla současná. A to při nižších škodách na zdraví i majetku.

+1/0
28.11.2016 12:43

J58o75s45e93f 87K24a56r53f94í39k 7552535126100

U svodidel je základ dobře zalité betonem.

A né jako na našich dálnicích. Když vidím na D1, jak ze země ten sloupek prostě vytáhnou, oklepnout trošku zbylé hlíny a jdou vytahovat další, tak je jasné, že top asni nic neudrží... Není tam ani troška betonu, prostě jsou zapíchnuté do hlíny...:-P

0/−2
28.11.2016 12:34

R37o10m62a16n 24C61a28e41s63a64r 9653470350107

svodidlo při nárazu musí pohltit jen určitou část energie a pak musí uhnout. Kdyby bylo pevné jako betonová zeď, zabíjelo by.

+1/0
28.11.2016 12:36

J23o12s50e19f 71K73a39r28f19í67k 7792125486130

Si myslím, že je furt lepší, když zabijou toho kdo do nich vlítnul, než když auto projede na druhou stranu, kde sundá čelně xy další....

0/−1
28.11.2016 12:38

R75o12m11a90n 18C46a33e91s57a94r 9243180160267

jenže co si myslíte vy, to není důležité. Důležitější jsou statistiky, složitá měření, výpočty a testy, spojené se zkušenostmi za několik desetiletí. Ne vždy totiž vozidlo musí přejet do protisměru a někoho zabít. A navíc nelze rozhodovat o tom, zda bude někdo obětován, aby mohl být zachráněn jiný, každý život má stejnou cenu.

+7/0
28.11.2016 12:41

J22a80n 37H49r88u56z40a 8914888459807

Pokud svodidlo nepohltí část energie a hlavně odolá a odrazí auto od sebe pak může způsobit víc škod jak užitku. Japonský systém se mě líbí a navíc je barevně výraznější než šeď ocelových svodidel.

+1/0
28.11.2016 15:20

D38o70m18i90n93i35k 22A22d25l65e60r 4620744391872

Ano, jsou, ale délka "zapíchnutí" je stanovena a hustota sloupků taky. Každé svodidlo má svůj test a musí být takto schváleno. Nebojte se :-)

0/0
2.12.2016 14:15

P76e30t54r 55N94ě63m67e22c 4160373400407

Zabrání škodám na vozidlech za cenu, že správce silnic zaplatí o dost víc za kupu válečků. Do toho nikdo nepůjde, kdo neumí jezdit ať platí.

0/0
28.11.2016 11:24

M22i91c71h83a22l 64H19o79ř75e24ň11o62v68s12k94ý 1905609606275

V ČR? Ale půjde :) A nahradí se čerstvě nahrazená svodidla :) Třeba na D06, celkem nová dálnice, letos měnili svodidla :) Tak proč by je nemohli vyměnit znova? :)

0/0
28.11.2016 11:26

L62u20k10á79š 19O46m43á50č27k69a 5571124621636

Svodidla se měnila, protože to platila EU. A muselo to být tento rok. Měnila se i velká část svodidel na D5 Praha-Plzeň.

0/0
28.11.2016 13:57

M94i98c30h52a81l 48H97o64ř58e22ň61o29v91s85k91ý 1675769616545

Díky za tuto informaci, to jsem ani nevěděl, že EU platila. Tak to potencionálně může zaplatit i tyto ;) Stačí, když se to někom bude hodit do krámu a bude mít lidi (a peníze) na správném místě :)))

0/0
28.11.2016 14:27

D20a76v30i22d 22S61v46o78b24o91d19a 2275228474981

toto je největší hloupost v bezpěčnosti dopravy.... Akorít to debila vyhodí zpět na silnici a sejmě další.. nevinné.!!!!!!;-O

0/−5
28.11.2016 11:13

M72a12r74t47i77n 21K29ř96í60ž 9873272890547

každý, kdo skončí ve svodidlech, za to může a je to, co říkáte?

+2/0
28.11.2016 11:23

M56i57c58h92a94l 56H51o85ř74e86ň18o90v44s69k83ý 1725489946495

Takže je lepší, aby auto svodidla prorazilo a čelně se střetl s protijedoucími? Myslím si tedy, že následky srážky ve stejném jízdním směru budou menší a lépe se jim půjde i vyhnout... Nevinné srazí takové auto asi tak i tak...

A nehledě na to, že takový řidič nemusí být ani viníkem nehody, může tam být sražen...

+5/0
28.11.2016 11:28

P80e91t23r 89S91i39m83e43k 6891793689334

pane Svobodo, nenechávejte si Vaši teorii pro sebe. Můžete kontaktovat korejce a jejich omyl jim rozmluvit?

+3/0
28.11.2016 11:36

J93a71n 90M31o65t42ů26r31e64k 7950232961259

? Takže je lepší když vjede do protisměru a sečtou se rychlosti vozidel proti sobě jedoucí ?

A jakého debila? Né každý účastník nehody je jejím viníkem! A i kdyby, co například ti lidé v autobuse? Ty jsou také vinni?

Zkuste občas trochu přemýšlet....

+1/0
28.11.2016 14:15

R66a56d42e51k 45P34a21s91t77o18r 3616435676663

Pokud si někdo myslí že to je novinka tak se zase může uklidnit. Lidstvo není tak hloupé aby to někoho napadlo až teď. Nevýhodou je třeba to, že je potřeba více železa a více železa znamená více energie jak na výrobu tak na stavbu. Rozhodně to nemá jen samé výhody. To, že v některeých situacích to způsobí daleko delší průběh nehody je snad jasné každému.

0/0
28.11.2016 10:43

L62u21d23ě60k 15R16á62j23e28c53k47ý 7278397320724

Ta svodidla nevypadají jako železo, upřímně, spíš jako plast.

0/0
28.11.2016 15:31
Foto

L84u84b78o25š 73H35a82n50u90s 4547557561412

Mám dojem, že unás by to lidi okamžitě rozkradli. Takovej soudek se hodí....:-)

+5/−1
28.11.2016 10:33
Foto

P25a63v39e87l 96T75r62n20ě50n44ý 4178908618526

;-D;-D;-DR^

0/0
28.11.2016 14:26

K37a88m14i27l 94V88a29š92í32č82e27k 4925410795705

Svodilo je od slova svádět - když tato svodidla porovnám s tím " plotkem" který je například na nově opravemém useku D35/ R35 mohlenice / olomouc tak se jenom modlím aby tam rychle vyroslo křoví které bude více svádět vodidla zpět do sevého pruhu = než to co postavilo ŘSD

+1/0
28.11.2016 10:31

M32a16r59t58i31n 96K64ř23í58ž 9293622680627

Stejně si pořád myslím, že nejlepší je nebourat.

+7/−1
28.11.2016 10:05

P43e50t70r 34S22p81a54t60z85i36e60r66e21r 7324402555704

jak už tu někdo napsal...auto do toho narazí, ale místo toho, aby svodidla snížily kinetickou energii a auto zpomalily, tak tady auto pošlou zpět do silnice do provozu...tak se takové auto otočí několikrát v hodinách a odnesou to další auta a lidi. Tohle prostě nemá smysl.

+2/−2
28.11.2016 8:56

M14a44r81t49i28n 37K57r41á39t55k71ý 3746554975414

A když ti narazí do klasických svodidel a vrátí se ti auto na silnici kde se hned zastaví nikoho neohrožuje?

+3/0
28.11.2016 9:14

P30e66t59r 81S21p92a80t58z35i19e46r78e98r 7904202745344

ale ty klasická svodidla absorbují dost výraznou část právě té kinetické energie vozu...tyto ne..ty jí vozu ponechají...takže následky proti klasickým svodidlům můžou být daleko horší.

+1/−1
28.11.2016 9:16
Foto

R67a87d25e27k 85V22o25j22á23č91e81k 5353819843404

To jo, ale plechy jsou zachráněny;-D

0/0
28.11.2016 10:54

D38a28v46i54d 72B58a44r76t32o84š 9564399812586

Na druhou stranu to auto bude pokračovat alespoň rychleji vpřed a ostatní řidiči budou mít více času na reakci a síla možného nárazu bude menší než kdyby se auto od normálních svodidel odrazilo a na místě zastavilo. Rozdíl je situace od situace, někdy by byly lepší tyhle, jindy zase klasické svodidla.

0/0
28.11.2016 11:30

M57i49c29h80a47l 17H66o81ř23e44ň53o43v68s96k11ý 1985329526335

Problém je, pokud auta ty svodidla svojí energijí překonají, což se žel stává dost často a prorazí je což je pak fatální. Tyhle vypadají docela odolně,

+1/0
28.11.2016 11:30

L15u50d79ě54k 65R11á75j32e20c91k41ý 7388827420634

"ale ty klasická svodidla absorbují dost výraznou část právě té kinetické energie vozu...tyto ne..ty jí vozu ponechají..."

To je právě hloupost (a proto to Korejci testovali). Svodidla absorbují energie stejně (proč by jí měly absorbovat méně, probůh?), jen kus energie jde místo deformace do otáčení => svodidla se méně deformují a déle zůstanou celá.

+2/0
28.11.2016 15:33
Foto

P64r51e61m54y44s77l 72K55y14s12e10l38a88k 5465753334629

A otázka, je jiná, jestli, když se to havarující auto vrátí do vozovky, jestli je to dobře. Ale to už asi závisí na okolnostech. Současná svodidla totiž auto zastaví, Tato je pošlou dál.

+5/0
28.11.2016 8:52

L14u15k75a18s 76V94o63l78f 4719842558895

Zachráněné plechy si představuji trochu jinak... A oprava levněji? Když se stejně ta nabouraná část prohne jako normální svodidlo :-/

+1/0
28.11.2016 8:23
Foto

P81e15t70r 11P15r41o58c46h77á18z55k42a 3932756522644

Nebylo by jednodušší a možná nakonec levnější podobné rollery umístit na auta. Pěkně by se odvalovala jak od svodidel tak od sebe navzájem a i od některých chodců......;-D

+23/−2
28.11.2016 5:50
Foto

P71r85e84m44y67s78l 34K76y66s54e86l55a97k 5745723924269

To vystihuje hláška z jednoho nejmenovaného filmu.

- Myslíte, že bych to měl nechat vyměnit?

- Leda, že by vám dali gumovej... :-)

+3/0
28.11.2016 8:50

R65o32m96a39n 37T83y15č26k86a 3847958591437

Vy jste se zase kochal...

0/0
28.11.2016 13:41
Foto

P23e11t52r 97P16r84o98c21h31á12z79k92a 3432596532124

;-D;-D;-DR^

0/0
28.11.2016 16:23

P48e12t44r 62S25i38m53e55k 6351443129794

nápad máte dobrej, rozhodně byste měl korejcům napsat !

0/0
28.11.2016 11:39
Foto

P27e80t93r 38P26r33o41c85h13á98z67k87a 3922156432294

Oni na to časem přijdou sami......:-)

0/0
28.11.2016 16:22

B26o45h92u33s60l23a48v 81K60r96á28l84í56k 2961720719816

Vozidlo odvalující se po svodidlech je v podstatě už vynalezeno. Hledejte "guided bus" a "rubber-tyred metro".

0/0
28.11.2016 17:10
Foto

P28e92t50r 17P50r75o20c28h66á98z48k43a 3562686192934

Bože já si to nechtěl patentovat. To byla momentální inspirace a nápad u ranního kafe.....:-)

0/0
28.11.2016 17:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.