Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tři čtvrtiny auta nevyrábí automobilky, nakoupí je od dodavatelů

„Pětaosmdesát procent dílů na C3 je ze střední Evropy,“ říká pro iDNES.cz Josselin Menezo z vývojového týmu francouzské novinky. S Citroënem C3 strávil tři roky v Trnavě při přípravách jeho výroby. Je specialistou automobilky na komponenty, které nakupuje od dodavatelů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D88a86v37i98d 34V47a89c55h25t79a42r82č28í50k 8579472435288

Kolumbus objevil Ameriku, to je článek jako bolavá noha

0/0
12.11.2016 5:49

R63a27d43i68m 76S23v84o63b78o71d17a 9253739216532

to je ale prekvapko.

vedeli jste o tom, ze apple zadny telefon nevyrabi? nebo ze theba nb od asus a hp se vyrabi na te stejne lince?

0/0
10.11.2016 22:14

P97a46v26e63l 94R62i93e97d54l 4724967401469

A teď do toho ty elektromobily. Baterky a elektronika budou taky od 'sub', pravděpodobně i motor. Takže zbývá jen jinak krčit plechy, marketing a cenotvorba.

0/0
10.11.2016 21:59

M31a10r87t45i23n 95J80u17r53e30č19k23a 2233694681281

Žádné překvapení. Dokonce i šrouby a matice se vozí z Číny.

0/−1
10.11.2016 21:30

A48l10e16š 31J39a29n13á40č82e47k 3643694286873

Děláme levné otroky v montovnách. U nás si levně nechává dělat komponenty i MB, Aston Martin apod.

+1/−1
10.11.2016 17:40

J94a79n 82S48o41u77k82u70p 1124764396465

Nebudu mluvit za všechny sub-obory, ale můžeme být celkem rádi, protože ty naše - jak se neustále opakuje - montovny na sebe vážou poměrně velkou přidanou hodnotu. Typicky u nás výroba elektroniky a světel do automotive.

A tahle pohádka o montovnách... Ok, takže třeba Hyundai je montovna?

0/0
10.11.2016 18:38

M54a26r17t49i81n 91S34e79d16o72n90a 2185166116959

Jiste ze Hyundai je montovna. Nebyt CR clenem EU s nizkymi mzdovymi naklady tak tu Hyundai neni. Ono se to moc nevi, ale i premiove vozy koncernu se montuji na Slovensku (napr. Porsche Panamera) a v Nemecku se tomu doda jenom jeden dil (tusim ze palubka) aby se to mohlo prodavat jako v Nemecku smontovane auto a tomu odpovidajici cenou.

0/0
10.11.2016 21:33

R57o61m74a40n 21S87m64a35t39a40n73a 6385892447768

To existuje dočasne u modelu Porsche Cayenne. Od roku 2017 sa však dokončovanie Cayenne v Lipsku ruší (pridával sa tam podvozok a motor z Maďarska) a výroba bude kompletne prebiehať v Devínskej Novej Vsi. Práve tam dokončujú výrobnú halu s novou lakovňou. Zákazníkovi v USA alebo SAE je lauter jedno, kde prebieha výroba auta. Za imidž a kvalitu nesie záruku značka.

0/0
5.12.2016 15:14

M96i38c90h91a74l 86F32r42ý65d72a 1442479813312

„Kvalita výroby je stejná pro Citroën, Peugeot i DS..." tak proč si za stejný produkt v jednotné kvalitě účtujete 3 rozdílné ceny?

+1/0
10.11.2016 9:29

M87a73r41t40i80n 35K19a36r46á28s57e88k 9898773198178

Proc octavia v zakladu stoji jine penize nez octavia v plne palbe? Vzdyt je to vyrobene ve stejne kvalite....

0/0
10.11.2016 12:59

M63a43r45e38k 74M62a27l24ý 1362198341290

Řekl bych, že se jedná spíš o Citroën a DS, kde DS má být jakože "luxusní" značka a přitom je to Citroën se stejnou kvalitou výroby. Ale prodává se za vyšší cenu ve srovnatelné motorizaci i výbavě.

0/0
10.11.2016 15:41

M19a67r75t50i82n 13K50a66r42á96s18e18k 9678703908728

No ta vybava prave stejna neni ze, podvozek a motor je sice stejny, ale na karoserii mate designove prvky navic (ty nejsou zadarmo), interier je z jinych materialu a s lepci vybavou - rozhodne to nejsou dve stejne auta s ruznou cenou - u jinych znacek si taky muzete priplatit za ruzne designove prvky, akorat citroen to vzal trochu sireji a prekopal ty auta natolik, ze je prodava pod jinou znackou. Zkuste si nekde postavit treba C4 a DS4 vedle sebe, pak si do nich sednou apod - ten rozdil je opravdu velky , mimochodem DS4 ma i nektere dily karoserie zasadne jine... (i kdyz kvalita zpracovani kastle je stejna)....

0/0
10.11.2016 15:53

M44a85r95t54i33n 58S18e10d12o52n56a 2355566276139

A proc by nemelo? Slovensky VW na jedne lince vyrabi Skoda CitiGo, VW Up a Seat Mii. V tech autech je rozdil pouze ve tvaru plechu, ale ceny maji zcela jine (VW jako premiovka vzdy nejvyssi). Stejne tak VW Golf Variant. Vyrabi se pouze v Mexiku, ale cena odpovida montazi v Nemecku.

0/0
10.11.2016 21:38

H71o10n88z26a 78K51r17e16n86s36t52e74t65t34e36r 1703139709

To je překvapení, a navíc i ten kompletní vývoj pro tu fabriku dělá kompletně dodavatel, jen dostane parametry a zástavbový prostor.....

0/0
10.11.2016 8:07

P53e78t50r 22S79p94a60t58z74i48e39r55e25r 7194242935464

a proto již dlouho říkám...dneska slogany dávných dob jako Fordem tam autobusem zpátky nebo Japonec až na konec nebo se vychvalovala německá kvalita a preciznost....to už je dávno vše minulostí. Díly na auta se vyrábí jinde a automobilka si ho maximálně složí. A je obvyklé, že továrna co vyrábí díly pro tak precizní a kvalitní VW je také vyrábí např. pro Renaulta. Dneska jsou všechny značky plus mínus stejně kvalitní...jde jen o to jaký to má znak ve předu a co se komu víc líbí.

+2/−2
10.11.2016 6:34

M18i77c53h22a30l 37L78u19s28k 1805834511756

To že jedna továrna vyrábí díly pro Němce i pro Francouze přeci neznamená, že je vyrábí i ve stejné kvalitě. Vyrobí je v parametrech, které zadá odběratel a tomu bude odpovídat nejen kvalita, ale i cena.

+6/−1
10.11.2016 8:44

J74a81r52o63s12l48a62v 59H30o92l65e29č75e67k 7752409216421

kdysi jsem byl v reichu na brigade v lisovne plechu. tam jsme jeli treba 2 hodiny plechy pro volkswagen, pak se prohodily formy a jel se mercedes atd. kontroly kvality i material stejny. ale to jsou plechy. naopak treba u tlacitek na palubni desky to fungovalo stejne, ale mercedes si vyzadal narozdil od jinych znacek 100% kontrolu kvality a vyrazovaly se i o milimetr posunute popisky tlacitek z tampoprintu.

+3/0
10.11.2016 9:28

M59a71r87e27k 91J59a58n32e51č70k13a 1607246763161

Mám známého, který dělá v soukromé firmě, která vyrábí některé autodíly i pro značky zvučných jmen a dělá výstupní kontrolu kvality. Jednoznačně mi potvrdil, že to, co by jiné automobilky ještě tolerovali, jiné zvučnějších jmen již ne a právě dle těchto požadavků odběratele mají nastavenou i konečnou cenu, která se odvíjí od kvality a množství kusů. Takže ty rozdíly tady určitě existují.

+2/0
10.11.2016 9:38

Radek 8985727573133

já v jedné takové větší firmě pracuju a musím potvrdit, že každý zákazník má úplně jiné požadavky ... např. Ford je v některých požadavcích daleko náročnější než VW

+1/0
10.11.2016 22:21

A60n17t75o40n86í87n 83S86v91o54b68o13d77a 3164473339792

Suroviny a technologické postupy jsou různé, proto jedna továrna vyrábí podobné komponenty v různé kvalitě, třeba větší použití vysokopevnostní oceli, dražší plasty atd

+1/0
10.11.2016 9:16

J86a56n 88S92o15u78k95u91p 1554684786885

To je samozřejmě nesmysl, doporučuji někdy do toho průmyslu nakouknout.

0/0
10.11.2016 18:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.