Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Další podvod kvůli emisím, tentokrát u šestiválcových Audi

Kalifornská státní organizace CARB objevila další podvodný software. Tentokrát se týká Audi a emisí CO2. Vše souvisí s aférou Dieselgate, ve které se odhalilo, že automobilky upravují auta tak, že rozpoznají testy měření emisí a mění své chování, aby dostály požadovaným limitům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J24a45n 66D52l24o14u53h59ý 7694289420849

Jsou to slabosi, kdy uz se ty automobilky konecne postavi proti tem eko-b1bum. Zakaznik uskrcene auto nechce, automobilku to stoji na vyvoji hromadu penez a jedinej spokojenej clovek je ten, kdo to auto nekoupi: eko-urednicek za stolem. Ted se snazim najit auto napric znackami do 700 tisic u prodejcu v CR s 6 valcovym benzinem nebo 4 valcovym benzinem bez turba min. 2.0l. Je mi nabizen povetsinou diesel 1.6 nebo 1.7 nebo turbo benzin okolo 1.4. Nevim co s tim - nove auto potrebuji, ale neni co koupit. Leda dovoz z usa: Dodge Charger nebo Challenger v zakladu cca 650 000kc + dovoz cca 100000kc ale jeste neco stoji homologace :-/ a ten vopich okolo administrativni taky bida.

0/0
11.11.2016 8:28

J87i75ř54í 41K11o91c81u81r65e71k 6895634265168

Škoda Henlein! ;-D

0/0
9.11.2016 22:19

V91l30a29d39a 46S56i65m29o66n67i93k 3369143873575

Tento režim ale bude fungovat i v běžném provozu, takže jaký podvod?

+2/0
9.11.2016 20:31

E97v41z35e94n 91S93o17u94k90u86p 1127864796348

Nesmysl..... Napsali jen to co chtěla komise EU... Technicky však nemožné, neboť do toho mluví naprostí techničtí diletanti ve vedení EU..........

+3/0
9.11.2016 18:04
Foto

J80i50ř46í 31D83v33o30ř32á71k 5755659190298

Kalifornská státní organizace CARB .

0/0
9.11.2016 20:40

J81a28n 37T23a44r83a50b40a 4766966689199

V bleděmodrém totéž. Cílem je znevýhodnit vznětové motory, takže mají stanoveny naprosto nesmyslné parametry emisí, pro zajímavost daleko tvrdší, než srovnatelné motory benzínové. |A spešl v případě CO2, který přímo souvisí se spotřebou paliva.... Třílitrový TDI 230kW musí honit emise CO2 přes úhel natočení volantu zatímco třílitrový turbobenzín se srovnateným výkonem ale výrazně vyšší spotřebou (=vyšší produkcí CO2) nemusí? Ale ale ale......pročpak?

0/0
9.11.2016 22:43
Foto

J20i11ř42í 27D51v66o32ř84á77k 5305459190128

Pro méně chápavé ještě jednou : EU řídí KALIFORNSKOU státní organizaci CARP ?

0/0
10.11.2016 5:49

J82a64n 85T31a74r25a74b20a 4756786809569

Pro méně chápavé ještě jednou: CARP je v bleděmodrém totéž. Nastavuje nesmyslné limity, účelově zvyhodnujici jednoho pred druhým.

0/0
10.11.2016 8:48

P13a60v56e12l 36G21ö40t35z30e 4503162782655

Kdo jiny nez Nemecko ma silu v Evrope prosadit rozumne normy. Misto toho udelaji uplne obycejny zlodejsky podvod. Tohle nema zadnou omluvu.

+3/−2
9.11.2016 18:00

J49a89n 87T88a82r71a26b53a 4576576619749

Je to složitější. Bohužel v EU (a naštěstí jen do včerejška i v USA) čelo tvoří/li politici, kteří si z konformního lhaní udělali základní filozofii své existence. Darebák není darebák, zloděl není zloděj, flákač není flákač, šmejd není šmejd, ...musíme vše nazývat tak nějak aby se to jako nikoho nedotklo. Ani toho zloděje....

A proto Německo smysluplné normy neprosazovalo a zatím ještě neprosazuje, politický bod byl za utahování šroubů. Co kdyby se to někoho dotklo a pojal obavičku, že ho ta autíčka s piráty za volanty ohrožují na dechu. A všechny automobilky bez výjimky se s tím musely nějak popasovat. A protože normálně to nejde, každá vymyslelabuď nějakou fintu, nebo obětovala životnost, výkon a spotřebu svých aut.

Teď došlo na lámání chleba, prasklo to shodou okolností právě na VW, ten ovšem padnout nemůže, protože by to katastrofálně zasáhlo německou zaměstnanost a tím i politické židle, takže konformní žvaněníčko politiků brzy skončí a začnou (bohužel jen v rámci svých velmi omezených schopností) vymýšlet, jak si to u voličů nerozházet, což by při drastickém propouštění ve VW tedy opravdu nedokázali. A protože v tom jedou minimálně všichni němečtí výrobci, PSA, Renault a Fiat, bude dohoda v rámci "mocností" EU rychlá...jen ji budou muset zaonačit aby to hodilo nějaký politický bodík a nepopudilo novinářské hlodavce.

0/0
9.11.2016 22:55
Foto

J24i11ř86í 92D39v39o54ř39á65k 5945639940738

Včera přišel bůh . V čem jedou všichni výrobci ?

0/0
10.11.2016 5:47

J47a94n 25T67a94r14a97b46a 4416866369909

To nic, to byste stejně nepochopil.

0/0
10.11.2016 8:50

S47t59a34n33i98s50l84a41v 10N49ý28v10l95t 2744215503

Přitom automobily vyfoukají do vzduchu jen pár procent veškerého CO2.

+6/0
9.11.2016 17:32

M82a11r53t26i49n 92K67a14r30á49s59e20k 9308873868208

No tak elektromobily nejsou zrovna "zachrana sveta pred CO2".... ale spise snaha o omezeni vypousteni jedovatych latek do ovzdusi v okoli lidskych sidel (doprava je povetsinou hlavnim zdrojem znecisteni ovzdusi ve velkych mestech a aglomeracich)....

+1/0
9.11.2016 18:01

M48i42r14o16s55l88a79v 62B63u55d54a 9462982497562

Od toho jsou hybridní vozy, ve městě na elektřinu, mimo na spalovací motor.

0/0
9.11.2016 19:39

M53a30r96t92i24n 46K43a33r43á38s84e72k 9878303968548

Ktery hybrid jezdi ve meste na elektrinu? Realne mozna tak chevrolet volt, nebo toyota prius plug in hybrid, coz jsou auto co stoji ranec a pritom zerou jako normalni auto...

+1/0
9.11.2016 20:29

J89a10n 85T94a89r29a31b70a 4306476969719

Takže vypouští totéž jako nehybrid....

0/0
9.11.2016 22:56

T13o93m27á56š 75Ž28i61t26n15ý 6501530861151

Jenže to si zas dělá EU se svou stupidní legislativou sama...

Ono tak dlouho bazírujou na emisích neškodného CO2, až se tomu automobilky přizpůsobí a splní to - za cenu vyšších NOxů. Ono ve fyzice je totiž neco za něco a perpetum mobile se fakt postavit nedá.

No a ted se všichni diví...

+1/0
10.11.2016 8:16

M13a29r42t66i67n 81K18a72r55á68s50e18k 9308343828108

Sakrys to bylo trochu mimo tema :-D kazdopadne cela ta afera u VW se NETYKA CO2 ale emisi jedovatych latek, tam je na tom doprava velmi spatne....

+1/0
9.11.2016 18:01

M58i94r52o43s48l15a85v 62V65y21k70o24u55p10i13l 3940816753575

Když má zelená "zelenou".

+2/−1
9.11.2016 15:12

J62a63k87u22b 73F51e12i61f84a96r 7319929286129

ano, netočení volantem může být zkušebna, stejně tak jízda po americké dálnici;-D

0/−1
9.11.2016 14:32

M31a62r17t15i80n 28K50ř62í31ž 9943522360177

ovšem jedině za předpokladu, že jste na té dálnici předtím parkoval :-)

+5/0
9.11.2016 15:06

O69t59a85k74a60r 66D70e94y87l 2842529495805

Jak je to v článku popsáno, nemusí se jednat o zjevný podvod- auto stojí, motor ale v otáčkách- přepne se na úsporný režim motoru i převodovky. Mám asi tento motor a tento režim se ,myslím, zapíná často, když je vypnut autostop. Např. vždy když vyjíždím z garáže- studený motor- zařadím R a auto se ani nehne, z garáže vyjíždím krokem a plyn minim, na 2/3 maxima a otáčky okolo 1100/min. Po 10-20 vteřinách teprve auto jede ,,normálně,,- prostě funguje ochrana motoru i převodovky.

0/0
9.11.2016 15:21

J62a18n 64T68a47r18a49b61a 4476946329769

Tento motor můžete mít v A6/A7 biTDI 230kW a 235kW, Q7 3,0TDI, Touaregu 2.generace V6TDI a v SQ5. V ničem jiném. Tedy nikoliv v "singleturbo" V6TDI motorech s převodovkou 7 S-Tronic.

Stejná potíž ovšem bude ještě u varianty osmivácových TDI s převodovkou ZF 8HP, tedy u Q7 4,2 TDI a Touaregu V8TDI.

Ale to co popisujete jako chování studeného agregátu na uvedené kombinace nevypadá. Tohle dělaly zastudena 6stupňové převodovky Aisin (resp. ne převodovky ale jejich měniče) a 6 a 7 stupňové S-Tronic, u ZF 8HP se to - pokud je mi známo, neděje.

0/0
9.11.2016 23:08

B41ě22l36a 66H20o61r14á14k91o25v86á 1348392609970

Tak především je podvodné měření, které neodpovídá provozu!!

+7/−3
9.11.2016 12:19

M39i27c77h22a36l 51F71r62ý80d25a 1222559903872

Paradoxně takové měření si vydupaly samotné automobilky, aby mohly porovnávat hodnoty mezi sebou navzájem. Úřady toto volání vyslyšely a zavedly jednotný, pro všechny závazný systém, který, aby eliminoval jakékoliv vlivy vnějších podmínek na jeho výsledky, toto měření umístil do laboratoře. Nikoho v tu chvíli nenapadlo, že se to postupem času začne, celkem logicky, tolik odchylovat od reality a navíc, že se strhne tolik nesmyslná ekoválka proti produkci CO2.

Upřímně - celá naše civilizace už by přece musela být x krát mrtvá jen z pití sycených vod a limonád

+3/0
9.11.2016 13:32

J21a47k82u54b 61F34e10i60f42a82r 7799609336929

jenže takové měření nemá žádnou reálnou hodnotu a o ničem nevypovídá.

0/0
9.11.2016 14:33

J38a78n 13T70a17r89a70b48a 4216536599239

nemá, ale povinně se měří a uvádí, ač je to úplně k ničemu.

0/0
9.11.2016 23:09

V59l95a23d21i28s72l92a66v 18B69u34r98y39š10e64k 1559472277874

tak nechci se nikoho zastávat, ale CO2, tedy oxid uhlíku se neomezuje normami kvůli tomu, že by z něj měl být někdo mrtvej, je to tzv skleníkový plyn, ale to není hlavní důvod, množství CO2 je přímo úměrné spotřebě paliva, čím víc paliva spálíte, tím víc CO2 vytvoříte, omezení tedy jaksi zastropovává spotřebu paliva, tedy jak nafty, tak plynu či benzínu, které musejí výrobky automobilky dodržet, když jedno auto VW produkuje víc CO2, tak jiné ho musí produkovat míň, to je taky důvod, proč automobilky dávají rády do malých vozů vznětové motory a naopak se snaží švindlovat u 4 l šestiválců, je to jakoby byla norma CO2 na maximální možnou produkci CO2 u vás doma v kotli, tak by bylo limitováno, kolik spálíte nafty, plynu, mazutu, uhlí či peletek, musel byste vypustit za rok jen určité množství CO2, takže by vás to donutilo koupit úspornější kotel či šetřit teplem, že by se vám to nelíbilo, to je zase na jinou debatu

+1/0
9.11.2016 17:01
Foto

J42i22ř92í 59D19v17o32ř83á52k 5755679870698

Odpovídá platným zákonům.

0/0
9.11.2016 20:41

T93o65m21á87š 41B69í89l23ý 2525630687

"náskok díky technice" v reálu :-P;-(

+3/−1
9.11.2016 11:22

J39a48n 13J16a60n52e53č59e78k 9400653630506

Audi - Vorsprung durch Schwindel ;-D

+4/−1
9.11.2016 10:56

M87i89l37a75n 96Š35v78a48g75r68o87v51s67k94ý 9652339745348

To už je trochu přitažené. 90% času se jezdí v přímém směru + - těch 15 st.

0/−5
9.11.2016 9:13

V72l82a53d55i12s55l78a40v 91B95u36r31y16š53e76k 1309592657714

já zase skoro pokaždé po nastartováví otáčím volantem o více jak 15 st, vlastně neznám místo, kde stávám, kde bych to nedělal, nicméně pokud jezdíte po nastartování rovně, tak celou tu dobu, pokud pojedete rovně bude převodovka řadit tak, abyste plnil emisní limity, předpokládám že ale jednou někdy zatočíte a přepne se, když ne, tak se prostě nepřepne

+5/0
9.11.2016 10:24

J64i43n13d86ř98i51c96h 44M21i94t28t78e34r 6154575211176

Špatně pochopeno. Musíte vyjet z řady aut, z garáže, otočíte volantem a je to . Pak můžete jet rovně jak dlouho chcete a nízkoemisní limit je vypnut.

+5/0
9.11.2016 10:43

J47a41k20u96b 82F10e97i56f41a32r 7919669906129

pak je ovšem otázka, jak si s to poradí se Start&Stop

0/0
9.11.2016 14:36

P32e11t89r 70H47á72j41e55k 4200892601604

První start a start/stop počítač rozpoznat dokáže.

0/0
9.11.2016 14:50

V60l67a90d77i19s97l15a44v 19B62u82r71y65š86e70k 1649172837164

tak auto ví, jestli bylo nastartováno a vydalo se na cestu a nebo stojí na křižovatce s vypnutým motorem, kdy se auto chová, jakoby motor běžel všechno funguje, jen se vypnou některé spotřebiče, jako různá vyhřívání, což většinou není ani potřeba, protože když jsou tyhle spotřebiče zapnuty tak se start-stop ani neaktivuje, mimochodem neznám nikoho, kdo s tou kravinou dokáže jezdit, tohle automaticky po nastartování vždycky vypínám

+2/0
9.11.2016 17:12

J42a88n 93T38a17r86a41b26a 4646966579809

Já se start-stop žádný problém nemám a nikdy mě nenapadlo ho vypnout. proč bych to dělal? Navíc si ho mohu snadno ovládat intenzitou sešlápnutí brzdového pedálu, pokud vím, že budu stát pár sekund, sešlápnu brzdu lehce a motor se nevypne, v ostatních případech sešlápnu víc a start-stop je aktivní.

0/0
9.11.2016 23:12

V59l45a24d19i30s47l43a27v 56B57u38r29y60š44e13k 1989812647564

hodně lidí nemá problém se start stopem, někomu nevadí, když se motor 20x denně úplně zbytečně po 2 vteřinovém zhasnutí znovu nestartuje, nezřídka se stává, že se vypíná i startuje zároveň, já jsem technik, strojař a mě to prostě vadí a jestli tu kravinu vypnu nohou a nebo prstem na tom nemůže nic změnit

0/0
11.11.2016 15:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.