Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tesla ukončí bezplatné používání svých dobíjecích stanic

Majitelé elektrických vozů Tesla už nebudou mít zdarma k dispozici celosvětovou síť dobíjecích stanic provozovaných touto firmou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M35a64r41t58i60n 50H92e14j88t24m62á45n60e84k 7436805468436

Kdyby to někoho zajímalo, tak 16 km za půl hodiny dobíjení je samozřejmě u Tesly nesmysl. To se týká jen americké verze u jednofázového dobíjení 30A zásuvkou 240V.

Evropské verze Tesly mají třífázové dobíjení minimálně 3x16A, kdy rychlost dobíjení je 50, resp. při dualcharger 3x32A tj. 100km/hod. Od roku 2016 mají Tesly příplatkovou palubní dobíječku o něco slabší, aktuálně max. 3x24A, kdy se vůz dobíjí rychlostí 75 km/hod. Všechny tyto časy se týkají dobíjení v domácích podmínkách přes červenou třífázovou zásuvku 400V střídavým proudem anebo na veřejných pomalých dobíjecích stanicích, které umí totéž co domácí třífázová červená zásuvka.

Samostatnou kapitolou je pak rychlodobíjení stejnosměrným proudem. Zde se Tesla dobijí do 80% kapacity baterie přes rychlodobíječku CHAdeMO rychlostí 220 km/hod. a u Tesláckého Superchargeru je pak rychlost dobíjení přes 500 km/hod. Proto zde Tesla dobije 80% kapacity baterie za 40 minut. Až u posledních 20% kapacity baterie se dobíjení výrazně zpomalí a proto tato fáze trvá dalších 40 minut.

+1/0
13.11.2016 15:29

J87á20n 35K97o93t86ú54č 2946574888586

Krutá pravda, nič nie je zadarmo. Ani bicykel nešlape zadarmo, aj tam sa len spotrebuje energia, ktorú človek musí najprv zjesť...

+1/0
10.11.2016 12:58

J24i45n40d87ř42i25c74h 66M56i97t37t38e84r 6154725561246

Samozřejmě, že pokud by se elektromobily masově rozšířily, přišla by spotřební daň na elektřinu. A nabíjení za poplatek je logické, zdarma to nemůže fungovat, Tesla je stále ve zrátě.

+4/0
9.11.2016 10:38

M24a96r19t31i32n 27K39a95r98á48s20e46k 9108713908788

Jako ze by byela specialne dan na elektrinu pro auta? To asi tezko...

0/0
9.11.2016 11:58

J57i35n29d30ř85i28c86h 82M19i15t13t15e62r 6514785711566

Proč ne, když chtějí zdanit vodu z vlastní studně, platíme daň na flash disky a dvd, nedá se už věřit ničemu.

+2/0
9.11.2016 14:58

M85a36r65t41i84n 49K40a49r31á77s73e93k 9658293688798

No proc, protoze specialne danit neco, co "nedanene" tece z milionu zasuvek po cele republice je temer nemozne....

0/0
9.11.2016 15:02

J58i84n51d70ř95i37c24h 98M25i29t21t75e54r 6294755631606

Zdaní elektřinu všem a je to. Sociálně slabším, co nemají auto dají nějakou kompenzační dávku a je to.

+3/0
9.11.2016 15:49

J72á15n 58K93o28t27ú85č 2966514218336

Je asi tak 1000 možností, ako sa to zdaniť dá. Pán Mitter načrtol jednu z nich.

+1/0
10.11.2016 12:56

J30i62ř49í 35J53e29z21d80i82n44s41k85ý 8218462293189

Byla to strategie jak dostat elektromobily mezi lidi a byla dobrá. U auta za 3 mega si můžete dovolit dát nabíjení "zdarma". Tesla jako jediná má velkou síť nabíječek. Že to příjde je jasné. Ovšem ti co si přečetli jen titulek by neměli komentovat, protože všichni kdo si koupí auto do 1.1.2017 budou mít stále dobíjení zdarma, respektive ono auto.

S příchodem modelu 3 za cca 800 000kč to už není možné s tímto systémem provozovat a už vůbec ne, když ji mají předobjendáno půl milionu. Jasně, že by si každej zalej natankovat zdarma než nabíjet doma a tím by zabíral místo lidem, kteří potřebují superchargery na dobíjení na cestě.

+2/−2
9.11.2016 9:45

M93a21r73t67i26n 11P87l17z35á50k 2627729878984

U modelu 3 snad nikdo nečekal, že by měl dobíjení zdarma. Ale koupit si příští rok model S nebo X za 3 mega, tak by mě to omezení štvalo.

Spíš to ukazuje, že jakmile by se elektromobily masově rozšířily, tak nastane prů*er v podobě brutálně nedostačující infrastruktury..

0/0
9.11.2016 16:48
Foto

J58i71ř17í 60D59v88o74ř91á64k 5735459400318

A dostal elekromobily mezi lidi ? Velká síť ? Kolik jich je v ČR ? Za devatenáct let oslaví elektromobil dvousté narozeniny . Kolik promile trhu zabral ?

+1/0
9.11.2016 16:50

H74o60n67z38a 84T33a15r 3219392344202

Finta jak zvýšit prodeje Tesla. Honem si jí kupte a dostanete ještě nabíjení bez poplatku. U ojetin rok prodeje do 1.1.2017 Jestli bude nabíjení vázáno na automobil. Zvýší se jejich hodnota. Budou mnohem žádanější. Kdo by nechtěl palivo po dobu životnosti automobilu zdarma.:-)

0/0
9.11.2016 21:42

M44i22r37e97k 72G80a40j21e31r 5211366799360

Jde o to, ze naklady na nabijeni baterii auta byly rozpusteny do kupni ceny vozu. Od pristiho roku bude Tesla davat prednost snizeni kupni ceny a normalni nakup energie k pohonu. Vsimnete si, ze zminuje to, ze cena nabiti bude nizsi nez cena odpovidajiciho mnozstvi benzinu. To znamena, ze maji v planu v budoucnu strategii zmenit a uctovat vice. Nejdrive ale tech Tesel potrebuji hodne prodat.

0/0
9.11.2016 2:52
Foto

J31i71ř37í 53D29v74o42ř45á51k 5495309770498

Ovčáček ?

0/−1
9.11.2016 5:59

A27l56e60x58a73n48d37r 93C33h60y26t93i60l 2534512345131

Hahaha, kde je ten Teslista z poslední diskuze, který mi tu cpal, že se to vyplatí, protože je tankování zdarma? Ani to netrvalo moc dlouho co? ;-D;-D;-D

+2/−1
8.11.2016 21:50

P95e10t41r 13N39e78h92a82s70i24l 4432875804254

A copak není? Proč si vymýšlíte? To že nabíjení někdy v budoucnu bude zpoplatněno, bylo jasné i malým dětem, takže kolik vám je? 5 let? Protože na tolik váš příspěvek vypadá.

0/−2
11.11.2016 11:06

A29l81e46x82a83n42d56r 74C15h76y76t98i76l 2504382935131

Vypadlo mi slovíčko doživotně, tak se nepoto...

0/0
11.11.2016 12:29

J19i33n76d18ř23i27c80h 64K90u76c22h59a45ř 4796113738

Je jen otázka času, než každý majitel elektroauta bude muset odvést povinně na dani 10 centů z každého ujetého kilometru. Představa že stát se vzdá daní z pohonných hmot je naivní

+3/0
8.11.2016 21:44

A77n16t68o49n70í93n 72S34v28o33b41o35d87a 3504983789602

U CNG ji zavedl nedávno, takže je zatím jen elektřina bez spotřební daně pro provoz motorového vozidla ( LPG a zemní plyn na topení je bez spotřeb í daně, do aut je se spotřební daní)

+2/0
8.11.2016 21:53

M90a65r79t67i97n 48P26l54z15á70k 2817219948134

CNG je bez spotřební daně snad někdy do 2020, ne?

0/0
9.11.2016 16:51

M97a91r18t10i66n 98K40a84r14á53s75e86k 9388403658218

Jako v USA? Tam maji palivo bez dane i tak...

Mimochodem kdyby bylo v CR 50% aut na elektrinu tak stat prijde celkem o ani ne 20 miliard, co neni nijak svetoborne. Na druhou stranu by ziskal napr vetsi dividendy od CEZu, zlepsil latebni bilanci (nemuselo by se dovazet tolik ropy) apod...

0/−1
8.11.2016 22:30

M26i31r92e65k 22G12a35j60e61r 5621786879820

V USA je samozrejme dan na benzin i naftu. Jenom je podstatne nizsi nez v Evrope a cena na pumpe je uvadena uz s dani, zatimco v obchodech se uvadi bez dane. Je to proto, ze dan z benzinu je preci jen podstatne vyssi nez dan na ostatni zbozi a cerpadla dnes neumeji k cene pripocivavat nejakou dan a ukazovat ji na dalsim displeji.

+1/0
9.11.2016 2:57

J77á30n 25K35o48t27ú86č 2826984488746

Samozrejme, že v USA *majú* daň na pohonné hmoty: https://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_taxes_in_the_United_States

0/0
10.11.2016 12:59

L85u22d13v79í68k 17G60a42j88d49o88š55í82k 2105773464402

A přesně stejně rychle jak začnou uživatelé Tesly elektřinu do svých aut platit bude nakonec zavedena i spotřební daň. Tedy až bude těch aut dostatek v oběhu, aby to stálo za to.

+5/0
8.11.2016 21:28

P54a31v77e25l 61S64o88b27o36t69k50a 5560654

Klídek.

Elon Musk je přesvědčen, že žijeme v simulaci - v Matrixu.

Takže vůbec o nic nejde, jen o nějaké simulované penízky za similovanou elektřinu pro simulované auto.

P.S. aktuálně řeší problémy s UFO, ale, až to zmákne, určitě se na to tankování mrkne.

0/0
8.11.2016 20:48

A72n51t45o79n61í41n 43S27v10o28b73o39d98a 3374943299462

Proč něco řeší, když je to vše simulace, ono se to vyřeší v rámci simulace :-)

0/0
8.11.2016 20:56
Foto

M88i17c71h65a14l 83S86i19n96g94r 6757203281606

Důkaz místo slibů: https://youtu.be/TszRyT8hjJE?t=38s

Za mě - velkého fanouška Tesly - Rv

+3/0
8.11.2016 20:06

M93i69r46e14k 18G92a50j66e60r 5451226809910

Konecne jsme se dozvedeli, co u Muska znamena "free charging forever." Je to jen pro ty, kdo si objednali auto do konce tohoto roku a to jeste kdovi jestli.

0/0
9.11.2016 3:00

H78o87n66z45a 51T37a29r 3969842524812

Podle zjištění TESLA MOTORS Nabijení na rychlonabíjecích stojanech SC probíhá s 10% celkového nabíjení. Zbylých 90% probíhá pomalým nabíjením doma v garáži . TESLA MOTORS Hledá zdroj příjmů kde se jen dá .

Připravuje do výroby klíčový produkt model 3

Pokračuje ve výstavbě obří továrny Gigafaktory 1 na akumulátory .

http://www.hybrid.cz/gigatovarna-tesla-se-dal-rozrusta-brzy-zacne-vyrabet-nove-clanky-2170

0/0
8.11.2016 19:43

J85a41k47u84b 84F30e25i65f15a57r 7369359906439

Njn, Tesla je po celou dobu své existence ve ztrátě, žije jen díky dotacím a úpisům akcií. A to nepůjde donekonečna.

Kdyby měly ty auta prodávat za cenu, aby byli alespoň na nule, byla by naprosto neprodejná.

Ne že by se mi ModelS P90D nelíbil, ale bojím se, že celý projekt skončí krachem:-/

+8/−1
8.11.2016 18:12

L53u61k85á53š 93J90a72k35e94š 7296732541677

Copak P90D red uz je P100D z 0 na 100 za 2.2 a dojezd 600km

+1/0
8.11.2016 18:16

V56í23ť42a 18K22r83u15t65i33š 1180304515937

Reálná spotřeba Tesly S je udávána okolo 27kWh/100km, takže dojezd, pokud jedu normálně a ne eko jízdu, je s nějakou rezervou něco přes 300 km. Maximální dojezd platí pro plynulou jízdu tuším rychlostí 65mph a předpokládám, že také za ideálních klimatických podmínek (žádné topení nebo AC).

+1/0
8.11.2016 22:04

J39a64k53u66b 87F53e22i82f64a83r 7349159226269

Přesně tak, reálný dojezd je okolo 300km. 600km je teorie, stejně jako že můj služebák má mít kombinovanou spotřebu 4,2l nafty a reálná je 6,1.

+1/0
9.11.2016 8:49

L85u65k67á92š 26J37a17k81e57š 7926722311687

Ze neumite jet za 4,2 je vas problem. Ja to take neumim a zena tak jezdi normalne. Myslim ze bez vetsi namahy se da tech 500km ujet. jen holt nebude litat jak cunik ;-)

+1/0
9.11.2016 11:33

J66i35n33d20ř91i23c39h 47M15i47t51t16e89r 6884825321176

Já mám trabanta dojezd několik tisíc km, a spotřeba 0. Jediná podmínka je, že trať musí být pořád z kopce.

0/−1
9.11.2016 10:36

M30a90r36e27k 46M71a16l79ý 1222688451460

A to ještě ve spoustě států jsou ty auta dotovaná, resp. zvýhodněna na daních oproti spalovacímu autu, třeba Dánsko, Norsko, samotná Kalifornie, atd...

+1/0
8.11.2016 21:06

L90u31k96á30š 28J88a72k72e70š 7936672161787

A jak to budou ty superchargery zjistovat? tam probiha nejaka komunikace mezi autem a stojanem?

0/0
8.11.2016 18:07

P44e58t77r 13M43a15r98š61o66u66n 5545838956606

nedivil bych se, když je auto online

+1/0
8.11.2016 20:01

A55n20t50o55n75í47n 25S18v26o32b27o26d26a 3224383499232

Dnes komunikují nabíječky se zařízením a optimalizují nabíjení, takže to nebude problém

0/0
8.11.2016 20:57

M22a90r67e68k 68M71a73l23ý 1162788791450

Samozřejmě.

0/0
8.11.2016 21:07

J46a10n 69J72a78n31e27č93e55k 9510973610216

Něco jako "servisní poplatek" od Skylinku, ale jinak je to doživotně zadarmo ;-D

+15/−2
8.11.2016 18:05

M41a60r86t31i76n 59K48a54r74á85s25e37k 9878803958448

No ti co si koupili tesly s dozivotnim dobijenim zdarma jej maji dozivotne zdarma, ti co si je objednaji po 1.1.2017 uz nebudou mit s nabijenim zdarma, ale s rocnim bezplatnym pridelem, jde o naprosto odlisne veci (skylink zpoplatnil produkt lidem, kteri si ho koupili s tim, ze pak budou mit provoz zdarma, coz se tady nedeje)

+1/−1
8.11.2016 20:00
Foto

J76i95ř12í 78D17v56o59ř47á94k 5975279810978

K rychlonabíjení je potřeba asi 60 A zásuvka , k tomu odpovídající jistič ( za který se platí 24 hodin denně , 365,225 dnů v roce ) plus odpovídající přenosová síť . S tou sítí může být třeba u čerpacích stanic na dálnici trochu problém . Takže náklady , i když nikdo nedobíjí . P.S. Za devatenáct let oslaví elektromobil krásné , kulaté , dvousté narozeniny .

+6/0
8.11.2016 17:57

P25e59t79r 36Z17a81j50i96c 5639670334149

Po pulhodine nabijeni muze ujet 16km?8-o no nekup to, za ty prachy:-P svet se zblaznil...to je fakt uzivatelsky prijemny produkt

+11/−3
8.11.2016 17:39

M81a90r81t86i49n 97K53a72r90á15s60e93k 9658873148938

No to neco jako napsat "coze bezinove auto si nemuzete docerpat doma ze bezne zasuvky a musite furt na benzinku? fakt uzivatelsky prijemny produkt"

+1/−4
8.11.2016 20:14

M60a32r93e94k 59M17a54l46ý 1822428751520

No... myslím, že nemožnost tankování spalovacího auta doma je podstatně menší (řekl bych žádný) problém, na rozdíl od nemožnosti nabít elektromobil kdekoliv a za stejných podmínek jako ten spalovák :-)

+3/0
8.11.2016 21:09

L90u52d57v43í73k 67G65a17j58d29o37š34í34k 2545283414512

Proč ne? Stačí mít doma dva kanistry sa benzínem a doma si dotankuje i ten největší blb za 5 minuty. Dojede pak 2x dál než kdyby Teslu nabíjel celý předešlý den. :-)

+3/0
8.11.2016 21:38

M93a46r12t12i44n 39H19e97j23t27m44á18n49e21k 7966165118246

16 km za půl hodiny dobíjení je samozřejmě u Tesly nesmysl. To se týká jen americké verze u jednofázového dobíjení 30A zásuvkou 240V. Evropské verze Tesly mají třífázové dobíjení minimálně 3x16A, kdy rychlost dobíjení je 50, resp. při dualcharger 3x32A tj. 100km/hod. Od roku 2016 mají Tesly příplatkovou palubní dobíječku o něco slabší, aktuálně max. 3x24A, kdy se vůz dobíjí rychlostí 75 km/hod. Všechny tyto časy se týkají dobíjení v domácích podmínkách přes červenou třífázovou zásuvku 400V střídavým proudem anebo na veřejných pomalých dobíjecích stanicích, které umí totéž co domácí třífázová červená zásuvka.

Samostatnou kapitolou je pak rychlodobíjení stejnosměrným proudem. Zde se Tesla dobijí do 80% kapacity baterie přes rychlodobíječku CHAdeMO rychlostí 220 km/hod. a u Tesláckého Superchargeru je pak rychlost dobíjení přes 500 km/hod. Proto zde Tesla dobije 80% kapacity baterie za 40 minut. Až u posledních 20% kapacity baterie se dobíjení výrazně zpomalí.

+1/0
13.11.2016 15:26

P56e40t92r 38P58o39l83á66k 1367975496768

Holt pokrok... R^;-D

+3/0
8.11.2016 17:27

P28a65v60e98l 79R39e40z23n81i53c44e25k 3385594254942

Ad 1: to nikdo necekal, ze?

Ad 2: neni to diskriminace?

0/0
8.11.2016 17:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.