Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

Automobilky se chystají na nové testy emisí, ale předpisy se stále mění

Škoda staví v Mladé Boleslavi nové emisní centrum za půl miliardy korun. Tlak na snižování emisí v rámci Evropy totiž nutí automobilky do stále větších investic. „Problémem je, že se neustále mění předpisy,“ uvedl na konferenci Autosympo Martin Hrdlička, šéf vývoje podvozků a motorů Škody Auto.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
AV

A69l17e34š 95V49í33t68e82k

12. 1. 2017 12:42

Zrušte už tu EU s jejími úředníky. Kdejaký pitomec napíše na papír, že v automobilkách mají prakticky vyrobit perpetum mobille a běžný spotřebitel pak musí zaplatit všechny možné i nemožné finty, jak toho automobilky dosáhnou.

0 0
možnosti
MK

Opravdu se predpisy "neustale meni"? Emisni normy EURO se pravidelne yprisnuji cca co 5 let, pricemz pristi norma je znama roky dopredu.

Testovaci cyklus se meni z NEDC na WLTC po 20 letech od posledni zmeny.

Norma na emise CO2 je naplanovana jednou na velmi dlouho dopredu.

Kde jsou tedy ty "neustale zmeny"

0 1
možnosti

P79e90t68r 98Č45e52r48m87á59k

16. 11. 2016 20:51

Ano mění, problém je nyní především v té metodice měření, nedc po mediální pseudokauze má momentálně pošramocený kredit a wltc dává zcela jiné výsledky - přičemž ty hodnoty emisních norem zůstávají stejné. Vývoj každého modelu trvá roky, techniky ještě déle, takže byť se zdá horizont 5ti let luxusní, ve skutečnosti je strašně krátký, a to je o čem Hrdlička mluví - jak obtížné je dneska začít vyvíjet např. další generaci superbu, tzn. model který bude muset být schopen plnit podmínky v roce 2029, když teď není jasné jak se co za 7 let bude měřit...

0 0
možnosti
ES

Tlak byrokratů z EU... A ne z Evropy....

0 0
možnosti
VO

V44í46t 82O26ž75a18n91a

14. 11. 2016 13:57

Prodávejte elektromobily a máte po problémech. Když je měření emisí tak náročné, můžete cenu BEV chvíli i dotovat. :-)

2 5
možnosti

Předpisy se sice mění každou chvíli, ale dovolil bych si skromně přpomenout, že fyzikální zákony zůstávají celou dobu pořád stejné. :-P

2 0
možnosti
MK

No nepovidejte, vazne se fyzikalni zakony nezmenily, to urcite nikdo necekal.... a jak to souvisi s temi emisemi?

0 0
možnosti
BH

Test je test a když je test špatný, tak dostanu špatné výsledky odtržené od reality!! Proč se nepřizná (nepoukáže) na prvotního viníka ruku v ruce s nereálnýma požadavkama?!

0 0
možnosti
Foto

J19i95ř91í 24E67r50b57e40n

14. 11. 2016 11:46

Jenže když ten test je jednotný, tak vždycky dostanete hodnověrná srovnávací data různých vzorků za shodných podmínek. A o to jde.

1 0
možnosti
MB

Ta honba za "ekologií" neštve snad už jen hrstku militantních ekofašistů! Zbytečně se omezujeme, vynakládáme ohromné prostředky na obcházení fyziky, výrobou a distribucí "ekokurvítek" vyprodukujeme ještě více emisí a stejně je to vše z dlouhodobého hlediska naprosto zbytečné...protože sopky, supervulkány, cyklická, naprosto běžná změna klimatu atd.

4 0
možnosti
JS

v Pekingu žádnej vulkán není, ale smogovou situaci tam mají po naprostou většinu roku. Ale jó hlavně že jsou všichni "spokojení", že jim to auta neprodraží....;-D

4 1
možnosti
PS

Jiste prikladat CO2 z aut takovy vyznam neni spravne, ale je potreba si uvedomit, ze emitovane mnozstvi CO2 je primo umerne spotrebovanemu palivu a to uz je panove jina. Spotrebu sleduje 99% ridicu, 86% z nich (v nekterych zemich) az tak moc, ze si koupi dieselovy motor, ktery sice emituje malo CO2, ale o to vic PM a NOx.

2 0
možnosti
PV

Hlídat CO2 je pitomost. Měl by být tlak jen na dodržování NOxů, CO, uhlovodíků a dalších sajrajtů, co lezou z výfuku.

1 0
možnosti
MK

Tak tlak na vami zminene je velky, a zmena norem je primarne kvuli temto hodnotam...

Hlidani CO2 neni pitomost, EU jakozto celek zavisly na importu ropy (na rozdil od USA) ma proste zajem na tom, aby se ji spotrebovavalo mene i z geopolitickeho hlediska...

0 0
možnosti
MT

Víte, tyhlety normy - to si obyvatelé na sebe pletou bič sami. Já řeknu příklad. Stavěl jsem si na perierii obce rodinný dům. A na stavebním úředu mi řekli, že aby mi dům zkolaudovali, tak musím na cestě kolem mého domu zaplatit přechod pro chodce pro nevidomé lidi. Že již existují nové normy, které nařizují aby v nové výstavbě takové přechody existovaly. A ona taková stojí skoro 100 tisíc. Tady jsem byl investor i stavebník zároveň já. Ale někdo kdo si kupuje již postavený dům nebo připravenou parcelu, tak to platí v ceně a diví se proč za to ti "zloději" chtějí takový balík peněz. A když se v obci hlasovalo jestli slepcům zrušit přechody pro slepce, tak všichní hlasovali že rušit přechody pro slepce je amorální. Což já jako chápu, ale pak se lidi nesmí divit proč je vše tak drahé.

To samé i automobily, úředníci i volení politici chtějí téměř nulové splodiny, maximální bezpečnost, různé elektronické systémy EPS,ABS, ESC, ASR, nejnáročnější crash testy - všechno to výrobce musí zaplatit a vyvinout. Každý tomu tleská. Ale když dnes nekoupí průměrné auto pod půl milionu tak se každý náramně diví. :-/Rv

2 0
možnosti
MT

A ještě dnes jsem ve zprávách v rádiu slyšel, že 40% lidí v ČR dělí od extrémní chudoby jen pár stovek ročně.

Mě to připadá, že ty normy se dělají proto aby vše bylo přesně tak drahé, aby každému zbylo jen těch pár stovek ročně.

1 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Fiat 500X je tajný tip z bazaru. Když měníte olej, vydrží věčně

29. dubna 2024

Premium Kompaktní crossover je na trhu od roku 2014 a v roce 2018 prodělal facelift spolu s přechodem na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

Autosalon v Pekingu ukazuje, jak moc Čína ujela zbytku světa

30. dubna 2024

„Auto není mrtvé a autosalony také ne. Když vidíte, kolik stovek influencerů a moderátorů, převážně...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Hračka do terénu CFMOTO v akci. Novinku roku jsme zkusili jako první z Česka

30. dubna 2024

Exkluzivně Největší novinka letošního roku je tady. Enduro CFMOTO 450MT jsme vyzkoušeli mezi prvními na světě....

Nadšenci nastartovali své poklady a pádí z Prahy. Cílem je dojet do Atén

4. května 2024  13:35

V druhém ročníku akce Oldtimer Express vyrazilo v sobotu ráno z Prahy 43 posádek veteránů,...

Po Okruhu Českobrodském uháněli autodědečci i veteránský dorost

4. května 2024

Okruh Českobrodský, slavný závod s devadesátiletou tradicí, odstartoval svůj jubilejní ročník ve...

Před sto lety potkal Rolls Royce, aby postavili nejlepší auta světa

4. května 2024

Na den přesně před 120 lety se v Manchesteru poprvé setkali Henry Royce a baronet Charles Stewart...

Tesla kvůli kopírování ochranné známky žaluje indického výrobce baterií

3. května 2024

Americká automobilka Tesla zažalovala indického výrobce baterií za porušení ochranné známky. Firma...