Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Český otec automobilu Sviták stvořil Antikrista, který nevalně zaváněl

Gottlieb Daimler, Karl Benz, Henry Ford... V té hvězdné galerii má místo i Leopold Sviták, konstruktér NW Präsidenta, prvního továrně vyrobeného osobního automobilu v Rakousko-Uhersku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R80a84d27i35m 80P12o10l57á20š31e84k 9946293889459

Onen zmíněný kopec byl hodně zrádný, protože cesta je rovná, je vidět daleko a kopec většinou poměrně mírný. Ale je velmi dlouhý a svažuje se pomalu, takže méně pozorný řidič jede pořád v pohodě a najednou za polovinou kopce zjistí, že jede rychle z prudkého svahu. Stará auta nebo auta s horšími brzdami tak mohla mít velký problém.

Ještě někdy v 50 či 60 letech minulého století, co jsem slyšel, tak se tam vybourala vojenská V3Ska, co vezla vojáky a bylo tam dost mrtvých.

Teď už je to upravené, silnice je zaříznuta do svahu a dole nad původní silnicí je nadjezd, takže kopec je podstatně méně prudký. Právě myslím nyní přes zimu se tam mají dělat poslední úpravy, napojení na podcházející silnici Brušperk - Hukvaldy.

0/0
18.11.2016 16:15

J62i73ř79í 60K61o46c20u81r95e86k 6815134985618

Prý se tam potkaly dva osobáky a jelikož oba řidiči vyletěli do protisměru, tak se na mostě minulil vlevo. Nikomu se nic nestalo, jenom je ráno bolela hlava, z alkoholu - zapíjeli spolu druhé narození.

0/0
20.11.2016 21:52

P36e39t27r 76N83e29č93a24s 8302300421406

Až na jednu chybičku. Do Čech se auto nemohlo "vrátit", neb vzniklo na Moravě.

+2/−4
18.11.2016 12:22

M66i33l58a62n 52N85ě93m67e17c 1795440476516

Abyste se z té Moravy taky pořád nepos..li. Jsem z půlky Moravák, ale z téhle malichernosti by mi už jeblo. Nikoho ze svých příbuzných nebo kamarádů na Moravě jsem neslyšel tohle řešit.

+9/0
18.11.2016 13:50

R43a70d13i31m 48P98o97l10á94š82e90k 9676283459699

To je ale pravda, buď se mělo napsat "Vůz zůstal v RakouskuUhersku v Kopřivnici nebo tam měla být ta Morava.

Každopádně tehdy za RakouskoUherska byly Morava, Čechy a Slezsko tři rovnoprávné země, respektive regiony.

To až dnes to je všechno ČR.

+2/0
18.11.2016 16:03
Foto

R50o48m52a58n 28S31v78i85t32á42k 8434942198415

A naše větev rodiny z toho nemá nic... :-)

+2/0
18.11.2016 11:15

M54a56r94t79i34n 50K57u90ř91í81t31k43a 6397716508675

Jen pro doplnění: Na fotkách není originální Präsident, ale jeho replika z roku 1977.

Originál normálně stojí v NTM v Praze, replika potom v Tatra-muzeu v Kopřivnici.

https://cs.wikipedia.org/wiki/NW_Pr%C3%A4sident

0/0
18.11.2016 8:02

Z94b34y50n34ě26k 68J36a85n29d30a 7633832795881

No ale fotky jsou pořízeny v/před NTM v Praze, to tam dovezli i tu repliku?

0/0
18.11.2016 9:24

M15a14r88t68i49n 35K95u87ř92í93t21k59a 6557696378835

Asi ano. Podívejte se na Wikipedii na fotku originálu a repliky, konkrétně na přední zakončení předního blatníku, podle kterého jsem ho identifikoval, Originál má dále skládací střechu zkrácenou, jen nad zadními sedadly.

Poznamenal bych, že zatímco replika byla vyrobena přesně podle původní dokumentace, tj. tak, jak vyjel z továrny, na originálním Präsidentovi proběhlo později několik úprav do dnešní podoby. Také se na něm ledacos zkoušelo, např. zkoušeli řešit zpátečku.

0/0
18.11.2016 18:51

Z90b17y45n63ě47k 18J54a83n24d85a 7303192595131

Ano, vypadá to tak podle fotek, děkuji za upřesnění...

0/0
18.11.2016 20:16

L86u72k20á13š 76B27a53j70g31a24r 3713174408562

Pěkné čtení :)

+3/0
18.11.2016 7:06

M23a66r23t65i57n 44Š39m55í48d26a 3514958597150

Až na tu amputaci.

0/0
18.11.2016 14:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.