Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vylepšený golf šetří benzin vypínáním motoru za jízdy

Volkswagen Golf sedmé generace se představuje v novém vylepšeném provedení. Na svět se dívá novými světly, pod kapotou má nový motor a přístrojovce vládnou displeje. Od představení prvního golfa v roce 1974 jich Volkswagen dodnes prodal 33 milionů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K63a74r33e57l 87B50a12r95t66a92k 9966851975136

Zlatý Fiat 600 a 600D. Typ tehdejších aut pro lidi, co uměli řídit a technicky jednoduchá a bez ku..ítek. Jenže by se na nich dnes tolik nevidělalo, že? A také by kdejaký ňo.ma nezvládl;-D

0/0
17.11.2016 6:36

D28a95d62a58k 39P49e40t96r 7331110594858

Ano, zlatý. Pro dva menšího vzrůstu s minimálními potřebami pro zavazadla.. Prostor pod přední kapotou vyplnilo náhradní kolo, baterie a benzínová nádrž.

Technicky dokonalé městské auto,

0/0
22.11.2016 6:59

B92l73a55h94o24m79í11r 21S40k97o13u53p85ý 8527780598841

Františku, ve zkratce LED znamená to "D" slovo dioda. Když je tedy v textu uvedeno LED dioda, vyznívá to přinejmenším úsměvně. Když už se živíte psaním o autech, aspoň si to po sobě nechte zkontrolovat nějakým odborníkem.

+2/0
14.11.2016 11:22

F89r33a36n50t83a 48N84u25d55l91i85s 5245403738737

Aha, už nevědí, jak snížit spotřebu a emise, tak budou za jízdy vypínat motor ;-D;-D;-D A to turbu, brzdám a baterce bude dělat zajisté velmi dobře, takže se majitelé mohou těšit na ještě častější návštěvy servisů ;-D;-D

0/0
14.11.2016 10:47

D70a93d75a56k 11P52e22t95r 7741660144248

Za jízdy vypinání motoru, jistě, ale za určitých podmínek, Čemu se tak chlámete.

0/0
22.11.2016 7:00

S51t75a16n60i88s55l17a98v 73N19ý12v53l88t 2394495323

Auta z 90tych let budou jednou cenné jako dnes v americe auta z 60tych.

+1/0
14.11.2016 10:34

T92o86n79d66a 34K42u58č20e95r77a 9178714928581

Mně se moc nelíběj ty novinky v autech. Různý asistenti, autopiloti, apod. Akorát to bude výst k tomu, že nový řidiči budou moc spolýhat na techniku, pak sednou do něčeho jinýho a neštěstí může bejt na světě. Já jako první auto měl stopětadvácu a nedám na ni dopustit. Žádnej posilovač, když něco vodešlo, tak jsem to v garáži rozebral a vopravil. To byla kára. Na ní jsem se vyjezdil a po 14ti letech aktivního , téměř každodenního, ježdění jen jedna nehoda, kdy mi důchodce nedal přednost a nedobrzdil jsem to. (i když teda předpokladů byly spousty, ale vždycky jsem to nějak vybral, dobrzdil, atd... Možná i tohle je díky začátkům na, teď už nebožce, Š125 )

+2/0
13.11.2016 23:00

D68a46d68a96k 18P18e94t12r 7401160414108

Na štěstí pokrok nelze zastavit. Před časem jsem kousek popojel s Felicií a měl jsem pocit, že volant doslova zamrzl. Zlatý posilovač řízení.

0/0
22.11.2016 7:04

A63n68t50o86n26í60n 30S28e19b93e10r78a 7813918650199

Takze kdyz pojedu z kopce, motor chcipne a misto abych prirozene brzdil motorem a snizoval si spotrebu, tak nove si jeste budu nicit brzdy a platit casteji za opravu a vymeny. No to je bomba. Takze v dusleku spotreba stejna a nove jeste znicene brzdy. Vsem inovatorum gratutluji k jejich imbecilite...

+2/−1
13.11.2016 15:57

J81i81ř82í 23Z49ý14k71a 9429563791310

když budete mít manuální převodovku, tak nevidím důvod, proč by nemělo jít brzdit motorem ...

+2/0
13.11.2016 16:54

M54i29r62e79k 48G65a69j72e18r 5321796269860

A kdyz bude mit automatickou? Dnes to jde snad s kazdou, jen je potreba radici paku posunout. U Golfa to jiste pujde take, ale mozna ne tak snadno a rychle.

0/0
13.11.2016 17:53

P52e83t63r 68O66t86r15u52b98a 6226308572925

Jak už jsem psal, záleží na logice celého systému. Můžou reagovat na podřazení a pak nevypínat motor, stejně tak mohou reagovat na stisk brzdového pedálu a nevypínat motor například (teď plácnu) 15 sekund od posledního brzdění. Možná se ještě najdou nějaké možnosti jak to řešit. Hlavní věcí ale bude, zda to bude i s manuální převodovkou přidáním druhé spojky nebo jestli to skutečně dají jen k automatům.

0/0
13.11.2016 19:00

M90a94r91e35k 93H16r94u16b10y 6657392551438

Klid, tohle stejně bude fungovat jenom v laboratoři;-)

0/0
13.11.2016 19:40

T18o18m82á42š 39B65í94l39ý 2395840457

Tak si zase rejpnu:

Jedna obří nákladní loď zatíží životní prostředí více než 50 milionů osobních automobilů.

Zdroj: http://auto.idnes.cz/patnact-nejvetsich-lodi-znecisti-zivotni-prostredi-vice-nez-vsechna-auta-sveta-gdn-/automoto.aspx?c=A090426_191128_automoto_vok

Nejsilnější zelený argument byl, že smrdí na moři :-P;-D;-D

+3/−1
13.11.2016 12:46

S14t55a50n37i31s41l98a15v 85N56ý70v77l47t 2244265843

Kdyby nemely vejfuk pod hladinu more, ale rovnou ven, tak by to bylo za 100milionu aut.

+1/0
14.11.2016 10:15

W19a85l86t53e18r 34D58i77v31i19š 6687552342272

Ale on to argument kupodivu je správný. Tyto velké lodi jezdí na nejhorší zbytky z rafinace ropy. Je to velmi hustý mazut a při spalování vzniká velké množství sazí. Paradoxně ale to, že se to spaluje na moři je ta nejlepší možná likvidace těchto ropných zbytků. Saze jsou velmi rychle vázány na vodu a v ovzduší toho zůstává naprosté minimum. Část klesá ke dnu, část se poměrně rychle rozpadá díky slunečnímu záření na jednodušší uhlovodíky.

Ne, není to žádná zahrádka s fialkami, to bych si rozhodně netroufl tvrdit, ale když už tyhle jinak nevyužitelné ropné zbytky jsou (a budou vždy, dokud se bude těžit ropa), tak je lepší je spálit na volném moři, než je skladovat (je toho šílené množství) nebo pálit na pevnině (kde vítr zanese exhalace do vnitrozemí, kde to bude opravdu problém).

Ideální by bylo, kdybychom se zbavili závislosti na ropě coby produktu určenému ke spalování. Dokud ale tohle není možné (protože na ropě je závislá doprava a z části i energetika), tak prostě bude nutné "nějak" řešit i tyhle zbytky. A když se nespálí v lodích, stane se z nich najednou jednorožčí trus? Co se s tím asi tak bude dít?

+1/0
14.11.2016 13:30

K63a15r58e86l 79M52a77z72a74č 3107593536979

Vůbec nevím, proč bych si takové auto kupoval. Je to kupa kurvítek bez koulí. A neustále vypínat motor s turbem, je ta největší blbost, co kdy kdo vymyslel.

+4/0
13.11.2016 11:05

J72a40r70o67s26l54a56v 18L51e84b76e21d55a 3776299287620

Jinak nad tou diskusí o spotřebě při sundání nohy z plynu jsem se celkem pobavil. Samozřejmě je nulová. Do té doby než klesnou otáčky pod cca volnoběžnou mez, pak začne řídící jednotka přicmrndávat palivo, aby motor netrpěl při zařazeném kvaltu a nechcípl na neutrál.

+6/−1
12.11.2016 22:16

J85a73n 87T32a50r21a89b67a 4716476219449

Ano a ne, Nulová je podle palubního počítače. U benzínových motorů ale palivo do válců v omezené míře přiváděno je, kvůli emisím.

0/0
13.11.2016 1:12

P85e36t10r 19M60i27c17h63a92l 2230974261742

Jako aby auto mělo emise, když nemusí?

+2/0
13.11.2016 6:03

V77l38a47d41i11m32i59r 19C87h35y71l31i57k 1600499137946

Nie ... je to kvoli vychladnutiu valcov. Studeny valec potom spaluje neefektivne co znamena viac emisii. Tiez mi to pride ako blost ale asi im to tka nejak vyslo pri testovani a vypoctoch.

0/0
13.11.2016 9:36

B77o42h22d32a24n 84M66a59r37e70k 5655356487864

A jak se to řeší u start stop systému? :-D

A co turbo vs. atmosféra? Podle mě ten motor vychladnout nestihne.

0/0
13.11.2016 10:12

P57e22t53r 22M73i58c65h49a87l 2110554591642

To by musel jet z Himálaje, aby se ochladil.

+2/0
13.11.2016 13:44

P78e61t10r 77O13t67r24u79b85a 6936608912705

To jako ze motor vyrabi emise kdyz do nej nejde palivo? ;-D;-D;-D

0/0
13.11.2016 9:37

V87l13a40d66i33m70i10r 77C59h76y44l86i90k 1460559887406

Stretol som sa u benzinakov ze ani palubak neukazoval nulu ale 0,2 pri zotrvacnej jazde bez plynu.

0/0
13.11.2016 9:38

J65a72r59o16s15l59a59v 66L97e20b67e11d63a 3616609507840

Možná záleží na konkrétním motoru. Já mám benzín atmo a jsem přesvědčen, že při zařazeném kvaltu nad cca 1200 otáček do něj nejde ani kapka. Pokud otáčky dál klesají, motoru by to mohlo škodit a tak začne mírně paliva přidávat, aby se stabilizovaly na těch 1200.

Na neutrál ukazuje 0.7 l/hod, při zapnuté klimatizaci otáčky mírně vyšší a spotřeba je 1.0 l/hod.

0/0
13.11.2016 10:22

J55a34r81o64s40l54a80v 14L11e26b22e85d65a 3216359497290

To jsou zase vychytávky... Když pustím plyn (spotřeba 0), tak většinou chci zpomalit, s tímhle tedy musím víc brzdit. Těch pár delších 's'kopcû, kdy nechci brzdit motorem holt vyřadím (spotřeba 0.7 l/hod). Takže kvůli deci benzínu na 100 km mám mít složitější = poruchovější systém, který mi bude vypínat i klimatizaci apod? Díky za pokrok...

0/0
12.11.2016 22:07

P30e10t85r 65H37o52c73h68m23a12n 2980246975251

Co máte furt s tím vyřazováním z kopce? Takovou blbost jsem v životě neslyšel.

+3/−3
12.11.2016 22:10

J92a11r45o22s73l34a10v 20L90e54b15e87d47a 3736109857840

Když jedu z delšího kopce a nechci brzdit motorem, tak buďto občas brnknu na plyn nebo vyřadím. Nevidím na tom nic špatného. Moc takových ale není.

+3/−1
12.11.2016 22:21

L28a80d42i60s74l84a56v 12H60a23š51k38a 4553656161840

Pokud sjíždíte delší táhlý kopec, je lepší vyřadit a odpor vzduchu zvládne auto udržet na aktuální rchlodti

+4/0
12.11.2016 23:44

P33e20t50r 53H47o11c48h18m38a55n 2800766895781

A co je na tom lepšího?

+2/0
13.11.2016 0:19

R72a81d37i82m 27N81e46b50e18l 5536425609609

Na neutrál mám vyšší spotřebu, než na pětku bez plynu.

+2/0
13.11.2016 0:46

M82a70r64t35i47n 29K64a36r32á55s48e83k 9788713138158

No ale taky pak dojede mene, opravdu vychazi lepe jet na neutral nez brzdit motorem (za prepokladu, ze auto na ten neutral nezrychli tolik, ze byste musel brzit brzdami)..

+3/0
13.11.2016 9:59

P93e17t66r 33H86o40c23h54m37a83n 2680446245651

Ušetříte padesát haléřů. Pecka.

A pod kopcem vyhodíte manželku a děti a nahoře na ně počkáte. Vychází to lépe.

+2/−3
13.11.2016 10:50

M18a92r85t28i77n 53K13a17r60á22s63e56k 9268423538138

Radim psal, ze na petku ma mensi spotreby nez na neutral, ja jsem se snazil rict, ze to tak neni, uprimne nechapu k cemu se tu cilite s vyhazovanim manzelky a deti pod kopcem...

To je jako byste nekomu vyslvetloval, ze male mestske auto zere mene nez obri SUV a ja vam to napsal ze je to pecka, at jezdite na kole, ze usetrite...

+3/0
13.11.2016 10:59

J55i78ř41í 55S10c86h19w72a29c68h 8258374508776

700 km/hod? To asi ne...

0/0
13.11.2016 2:15

J62a61r65o11s28l98a97v 42L94e13b76e69d96a 3686509817150

? kde vidíte něco takového

+1/0
13.11.2016 9:58

S37e88i24d77l 97P29e66t58r 1611251625384

Při jízdě zatáčkovitou silnicí se sundavá noha z plynu každou chvíli. To jako bude pořád motor chcípat a znovu startovat??8-o Obávám se, že autor si špatně přeložil firemní materiály nebo je opsal aniž je vůbec pochopil ..

Vypínaní přívodu paliva při "nuceném běhu naprázdno" se praktikuje u naprosté většiny aut dobrých 25 let, stejně jako odpojení několika válců v určitých režimech.

Tady půjde patrně o přerušení mechanické vazby motor - kola a současně vypnutí motoru ( a je jedno jestli el. vystavením spojky, vyřazením přev. stupně apod.), něco na způsob systému start-stop ale za jízdy ...

Dá se to pravda elegantně řešit 80 let starou volnoběžkou (první je seriově měly snad DKW již před válkou) ale to by se ty mraky vývojářů musely jíst pást poté co by se oficiálně konečně připustilo, že vývoj os. automobilu v současné podobě byl v podstatě ukončen .. ;-D

+1/0
12.11.2016 20:26

M76i72c91h41a63e79l 87K12o36n78e42č22n14ý 6832423139319

Nechtěl bych mít v autě takovou pitomostRv

+4/0
12.11.2016 19:55

M98i74r55e44k 49G94a34j91e25r 5431946169490

Kvuli splneni prehnanych limitu na prumernou spotrebu prodavane flotily aut musi vyrobci zavadet takoveto hlouposti prodrazujici vyrobu, provoz a zkracujici zivotnost auta. Ve vysledku trpi priroda vice a skutecna prumerna spotreba se jen zvysi, protoze to ridici vypinaji uz pred jizdou a jen zbytecne vozi dalsi zatez, pocinaje pridanym druhym akumulatorem, robustnejsim starterem a dalsimi komponentami systemu.

+10/0
12.11.2016 18:31

D12o45r69a 65V32e20s44e16l26á 2800483549353

... v srpnu manžel přivezl fungl novou Oktávku. Nastudovala jsem manuál kvůli novinkám a hned druhý den jsem se na 70 minut zasekla na Žižkově v zácpě 8-o Neuměla jsem systém stop-start vypnout, venku bylo cca +32 st., popojíždělo se po metrech a já myslela, že zešílím - průměrná spotřeba 11,8 l/100km/nafta, motor se startoval i když vozidlo stálo - když zjistil, že musí krmit klimošku, světla a zbytek spotřebičů - po chvilce se vypnul a znova se nastartoval ...

Jakmile jsem pustila brzdový pedál, že dojedu ty dva metry samospádem, zas se nastartoval! Zkoušela jsem vymyslet, jestli bude vhodnější držet nohu trvale na spojce (a tím významně likvidovat spojkové ložisko), nebo reději nechat trpět startér, baterii a spotřebu zároveň ... ale křeč v levém lýtku mne donutila rezignovat.

Od té doby nastartuji motor a tuto vymoženost automatický vypínám - nesnáším, když nemám absolutní kontrolu nad vozidlem a kdyby mi měl kolabovat otáčkoměr i za jízdy z kopce, zkolabovala bych možná také :-/

0/0
13.11.2016 21:50

P94e75t19r 92O65t26r44u58b86a 6696278872815

A kde byl problem kdyz "Nastudovala jsem manuál kvůli novinkám"?

0/0
13.11.2016 22:45

D47o98r26a 29V84e81s62e33l42á 2720553819733

Pane Otrubo, kdy naposled jste četl manuál k fungl novému autu, prosím?

0/0
13.11.2016 23:05

P97e95t14r 28O35t10r19u54b28a 6256988582275

Manuál jsem komplet nečetl nikdy. Maximálně nějaké body, například si vzpomínám na posun stěračů doprostřed okna, aby šla otevřít kapota.

Ale sama jste psala "nastudovala". Což asi není přesné, spíše jste si ho přečetla. Navíc Vám manžel nebo prodejce o systému start-stop asi vůbec neřekli, protože jinak by jste si našla kapitolu a tam je určitě napsané, kterým tlačítkem se vypne.

+1/0
14.11.2016 0:35

D59o56r61a 41V28e80s83e84l20á 2270863419983

A? ... a dočetl jste můj úvodní příspěvek až do úplného konce, nebo Vás slovíčkaření přemohlo hned v úvodu?

0/0
14.11.2016 8:33

J84i30ř91í 31H29o36r29á67k 6294404393606

Tak či onak, obecně nejsem příznivcem nadměrně komplikovaných řešení. Čím složitější, tím víc se vám toho může pokazit. A vy se divíte, že si dnes neopravíte sami vůbec nic, leda tak ještě na starém Favoritu nebo trochu na Felicii.

K věci: kdysi měl Wartburg volnoběh. Jiná věc je že byl dvoutakt, ale už samotným volnoběhem by se ušetřilo ... no spousta. Ale takovému řešení se všichni vyhýbají: je příliš levné. Pro vás jako řidiče výhodně, ale ne pro výrobce a prodejce.

A vymýšlejí se nová a dražší řešení: dražší akumulátory, dražší startéry a alternátory (protože ta "moderní" řešení jsou náročnější na elektřinu kterou auto musí vyrobit ... myslíte si že pohonem lidskými svaly? Ten akumulátor se taky musí vyrobit, no jedna výhoda tu je a to omezení spotřeby olova. A tím ty výhody ve skutečnosti končí. Ale energeticky tu žádné výhody nevidím. Na ta nová řešení se vynakládá něco energie z paliva při jízdě a spousta energie (a taky škodlivin jiných než olovo) už při výrobě.

A vy platíte za nová auta víc a více a divíte se tomu. A Krnda se svými dopravními radními se starají, aby se doprava v Praze úplně zastavila.

+3/0
12.11.2016 18:10
Foto

R69o18m42a62n 31K10o67z12e35l 4347106913244

No já si pamatuju na dobu, kdy byla felicia představena a zdůrazńovali, že u tohoto auta už kapitola udělej si sám, končí...:-)

0/0
12.11.2016 20:26
Foto

M90a71r96t62i79n 19R72o29c49e78k 3263338975878

konečně už dělaj ty lcd palubky, ty už měly být dávno všude, tak jako ledky jak v interiéru tak v exteriéru, nechápu jak někdo v dnešní době může nacpat do aut žárovičky...vypínání motoru za jízdy je blbost...

+1/0
12.11.2016 13:56
Foto

D79a90n 96R29u26b11í71n 4193483309

Prostě to furt chcípá. It's a feature!

+6/−2
12.11.2016 11:48
Foto

J62i20ř59í 83D16v73o84ř38á77k 5395579390658

Nevím , proč si lidé myslí , že pokud sundají nohu s plynu , tak se palivo nespotřebovává . Ten motor stále běží . Toto platí u některých nákladních aut , ale ve spolupráci s motorovou brzdou .

+1/−13
12.11.2016 11:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.