- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Když se jim to v CA nelíbí, mohou chodit pěšky, nebo si kupovat Tesly. Čekám na takové zpevnění norem že auta budou muset ze vzduchu odčerpávat emise a v nádrži se jim bude hromadit palivo.
a proč by v CA měli chodit pěšky? Mají předpisy, které automobilky ještě rády splní, protože je to trh kde je spousta peněz....
Automobilkám půjde jistě tak někdy o blaho životního prostředí. Bohužel na druhé straně šílené normy na straně druhé nejsou také žádná procházka růžovou zahradou. Proč neexistuje rozumný střed, chovat se odpovědněji k životnímu prostředí a zároveň nebrzdit business?
No nic proti, ale ty normy pokud neco, tak dlouhodobe chrani byznys velkym EU/USA/JPN automobilkam pred konkurenci z ciny, indie apod...
Trump je hlavně nadějí pro návrat do reality.
Tak nevím.
Před deseti lety byla realita deset litrů benzinu / 100km a dnes je to polovina.
Zjevně se to nezměnilo jen tak, že by automobilky chtěli konkurovat.
4,3l u benzinu to aby Ford začal vyrábět nějaké Trabanty s půlitrovým jednoválcem. No a v Kalifornii si mohou nastavit třeba deci na stovku. Je to jen jejich problém.
tak proto třeba Mustang dostal 2.3 ecoboost, A Cadillac ve svém sedanu má taky 2.0 s turbem, a Civic pro USA má vrcholnou motorizaci 1.5T a asi by se našli další příklady.... jo dokonce automatický start/stop systém se do amerik dostává
já nevim že nás furt zajímá nějaká amerika a nějakej trump, panebože, co je nám do nich a do jejich země, at tam velí třeba králík, mě to je uplně šumák a ekonomice taky
ale klikneš na článek s americkým vozem, zajimavé
"Pod Detroitem" je více ropy než v Saudské Arábii, šla by "těžit" za cenu 20-25 USD/barel. Tím, že USA neuvolní pro svoji ekonomiku ropu, která se dnes propálí v autech, uzamykají sebe samotné v problému dovozní závislosti od ideologických nepřátel, za více peněz a k výdajům ve stovkách miliard USD v Perském zálivu i jinde.
US automobilkám to sice krátkodobě ulehčí život, ale dlouhodobě to jen zhorší jejich mizernou konkurenceschopnost mimo USA. V USA to pak už bude jen otázka času, kdy konkurence z Německa, Francie, Japonska, Koreji nebo Číny přijde s úspornými vozy. V EU, Japonsku i Číně tlak na snižování spotřeby a elektrifikaci bude trvat dál, stejně jako v New Yorku, Massachusets a Kalifornii.
Proč by měly USA těžit svoji ropu když ji můžou levně nakoupit?
Tak holt jako cisty dovozce ropy si EU nemuze lajznout mit tu ve velkem auta se spotrebou 15 litru....