Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Prvním superbům je 15 let, nabídnou lidový luxus. Dobrý kus se hledá těžce

První generace Škody Superb slaví 15 let od uvedení na trh. Tehdy vyjíždějící vlajková loď české značky sice vychází z koncernového VW Passat, v mnoha směrech jej ale překonává. To si uvědomují i zájemci o ojetý vůz. Jízdně to žádná vášeň není, ale ne všichni chtějí závodit. Důležitá je obstojná životnost a servisovatelnost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M22a42r41t18i62n 49V32o55j42á75č29e37k 9563887151136

mazda 6 2litr benzín rv 2005 mám ho od roku 2008 a u toho auta jsem při mém nájezdu 120tis měnil jen olej a provozní věci ,příští rok ji vyměníme za nějakou max 5let starou a bude ....nebo ještě rok počkáme a vyměníme za CX5

0/0
17.12.2016 15:49

K42a14r94e46l 38M67a61z45a26č 3627803186969

Auto mám více jak půl roku a zatím jsem měnil jen olej, filtry a spojku se setrvačníkem.

To si děláte srandu? Kolik stál ten superb??? To má být dobrá koupě?

Já koupil 13 let starého mercedesa v benzínu, najeto sto tis., mám ho rok a kromě náplní, svíček a pod. jsem neměnil vůbec nic! Najel jsem cca 20 tis. Při koupi stav téměř nového auta, cena 150 000. Před tím jsem měl různé Nissany Primera (benzín 1.6, 1.8 a 2.0), na každém najeto 100-150 tisíc a kromě spotřebáku a pár drobností vůbec žádná závada. A to byly auta 15 let starý s nákupem za 27, 45 a 130 tisíc (ten měl tehdy najeto 85 tis a byl 8 let starý).

Takže si koupit škodovku za 100-150 a hned se vysypat za spojku a setrvák je fakt superb kšeft.

0/0
17.12.2016 10:30

M16i76l52a65n 86L43i34n26h27a81r22t 8814416167506

Já koupil 13 let starého mercedesa, najeto sto tis. ...? ;-D Pane, za 13 let tohle najezdí kdekterý cyklista na kole...Opravdu jsem Vám nechtěl pokaziti vánoce;-)

+1/0
25.12.2016 8:28

A28n56t61o86n89í68n 89D74o81u15b17e83k 3730799729

nechapu jak muzete spolupracovat s aaa, kdo je podporuje podporuje podvody. zkuzste si tam kupovat auto. 90% superbu co inzeruji neexistuje. v lete jsem se nad tim rozciloval a nakonec si ho dovezl z nemecka. jeji inzeraty jsou jen fiktivni

+3/0
16.12.2016 12:34

T46o86m51a47s 44P69i52l83n90y 9113709775262

Nevim, jestli bych chtel dat za 15 let stary auto, ktery ma ve vetsine pripadu najeto kolem 300k, cca 100k :-P

0/0
15.12.2016 20:08
Foto

R85o22m33a56n 36K54o93z96e16l 4297306173464

Nejstarší kusy jsou za 50 obvykle.

0/0
15.12.2016 21:23

P85e77t82r 81Č36e50r51m47á19k 9758945899680

15 let starý superb teda rozhodně najeto 300kkm nemá ;-D

+1/0
16.12.2016 1:55

V16í58t 14Ž76í95l88a 4960221588958

na AAA mi vyskočil první superb TDI z roku 2007... najeto 97.000 km. :-) No nekupte to za 200tisíc! Srandisti.

Stejné auto s nájezdem 250.000km už stojí do 100tisíc! už chápu proč se stáčej tachometry, ale nechápu lidi, kteří si koupí auto podle stavu tachometru??

To vážně někdo věří, že existuje (a objeví se v bazaru) Superb TDI, který celou dobu jezdil do 10.000km ročně??

+11/0
15.12.2016 19:49

M91a82r37t46i34n 78Š48i79m31e26k 4370324658165

Půl roku? To je Teda zkušenosti;-D Já jsem s Fábií do teď za 4,5 roku najel 161.000 km a rozhodně se necítím jako zkušený majitel

0/0
15.12.2016 19:18

M18a28r44e37k 73Š47ť13a57s60t46n85ý 2866485129510

Řekněte manželce, ať Vám ji občas půjčí. :-D

+3/0
15.12.2016 23:11

J34o27s48e73f 28C85h89ý53l22e15k 5237407369240

Mám R.Laguna 2008, 1,6 obsah. 81 kw. 260 tisíc najeto. Kromě rozvodů a olejů jsem do ni nedal ani korunu. Stále jede jak nová.

0/0
15.12.2016 19:10

M67a52r78t35i47n 70V86o69c62e83l 7834580884341

V zimě pravidelně lyžuju, za rok dobrých 10 tis. km. Ale letos jsem ještě nebyl - zatím nepustili vleky.

0/0
16.12.2016 8:59

R75o98m47a90n 98M77e79n90c 3195820919862

Reklama na aaa?

0/0
15.12.2016 18:21

P31e38t89r 24Š68i33m71e30k 2469787436188

Proč by někdo kupoval 15 let starý vrak?

0/−1
15.12.2016 17:54

D22e63j80a47n 57T84a88d43i37c 7102286467157

V cesku plati, ze i s 15 let starym BMW nadelate vic parady nez s novou Octavii, i kdyz rozdil v cene muze byt i 700 000 ve "prospech" Octavie. 15 let stareho Superba si uz dnes skoro nikdo nekoupi.

+2/−1
15.12.2016 18:46

J74i49ř37í 45Z86ý61k68a 9519543821650

protože nemá na lepší? Co si koupit za 70-80t Kč, když potřebujete cestovat na dlouhé vzdálenosti např. kvůli nové práci? Hodit to jako akontaci a vzít Fábii za 300? Když nevíte, jestli v té práci zůstanete, jestli budete mít na splácení?

Odpoví za Vás ... ano vyhraje to u valné většiny lidí 15 let stará ojetina. A je jedno, jestli to bude Škoda, Opel, Ford, nebo BMW, Volvo či Mercedes.

+4/0
15.12.2016 19:39

T41o71m68á25š 34V27a13l38d30e14r 7813850239

Souhlasím co píšete, ale 15 let je moc, pokud bych chtěl vůz nějakou dobu provozovat a udržovat v pohodě, tak bych kupoval 10-11let. U těchto vychází nejlepší poměr ceny a délky užití. Taky jsem se koukal na Superb 2007-9. Délka u zadních sedadlech je kvůli malým dětem výhodné. Ale sehnat ucházející kus bez falše je obtížné. Otázka je jak se krade atd.

+2/0
16.12.2016 23:13
Foto

R98o53m61a96n 12K52o92z37e71l 4777626573324

15 leté auto obvykle vypadá jako vyjeté z fabriky.

+3/0
15.12.2016 21:24

J92a10n 90N80o49v69á18k 1965809253234

Neni to prilis vzhledne auto. Neni to ani prilis svitne auto. Je ale pohodlne, stabilni v zatackach, nema velkou spotrebu a nevadi, kdyz ho nekdo na parkovosti skrabne. Prevazuji klady...

+2/0
15.12.2016 16:33

M29a28r13t82i25n 17H83a70v67l50í31k 1878170173537

nešel by ten podkres zesilit? kolikrat sou i slyšet slova toho pana z AAA a člověk si ani tu písničku nevychutná.....

+7/0
15.12.2016 16:32

O51n39d71ř13e10j 90E61l75i93á19š 1372389328416

Nechci se vyjadřovat k ostatním, píši jen o tom co jsem sám zažil, co jsem vlastnil a řídili. Takže, kdysi dávno se mi poštěstilo ho mít. Superb I, 1,9 TDI 96kw, pětikvalt. Koupil jsem ho v autosalonu Škody po prvním majiteli, s asi 40.000 km. Dalších asi 80 tis km jsem najel, pokud si pamatuji tak jen s prav. prohlídkami a výměnou předních žárovek. Spotřeba 5,5 l, byl opravdu hlučnější, jinak nic. Pak jsem dostal služ. auto a moje paní odmítla "takovou věc" řídit po okresním městě. Fakt je že pro ženskou na popojíždění a parkování po malém městě to vážně není, je to moc dlouhé. Tak šel z domu -((. Kéž by dnes byla taková auta jako byl Superb I (bytelná, bez DPF a podobných věcí). ;-( Jde o to najít dnes kus s prokazatelným nájezdem, je to téměř nemožné.

0/0
15.12.2016 16:00

P26e14t11r 71H45o83r82á34k 1899543559704

Tím svým betelným superbem bez dpf jsi po městě zabil minimálně jednoho člověka.

0/−6
15.12.2016 16:58
Foto

J78a86n 64K52ř78í13ž 3739421251661

To ještě byly auta s pořádnýma motorama. ne jako dnes.

0/0
15.12.2016 15:50

P67e19t22r 22H38o65r36á87k 1159783559474

Jasně, dnes poloviční objem a jede to líp.

+1/−4
15.12.2016 16:59
Foto

J35a33n 26K85ř45í70ž 3699681141811

Objem ani 10 turbama nenahradíte. O životmosli ani nemluvím

0/0
3.1.2017 14:20
Foto

J57a54n 29K82ř87í39ž 3669581341581

Mám vůz s 6 válci, dostatečný výkon, přužnost. spotřeba 7lt.

0/0
3.1.2017 14:24

P98a10v47e43l 62S32o71u54č68e62k 7654502907325

Já tomu pánovi přes tu kytaru vůbec nerozumím. Kamera otřesná, střih otřesný, zvuk otřesný, pán divný. To si ta áčka nemohla připlatit trochu kvalitnější PR?8-o

0/0
15.12.2016 14:22

A49n39t28o61n27í37n 70S55e96b62e37r63a 7673188810489

Vezl jsem se asi ve třech SuperB 5- 10 let starých na zadním sedadle a bylo to vyložené utrpení. Tak příšerný podvozek jsem naposledy zažil v Mondeu před popravou.

0/−3
15.12.2016 14:19

H57o48n29z30a 87K35r33e78n51s81t47e96t24t44e28r 1903139389

480 tis. km mi dělal společníka. Než jsem se naučil měnit nápravu tak proletělo penež, nejhorší že ani servisy si nevěděly rady.

A najít někoho kdo uměl nastavit tu průběžnou geometrii jinak super auto. Párkrát odešly zámky dveří, jeden altík a zbytek už jen spotřební věci. Když člověk měnil olej po 10 tis. km tak nebyl problém ani s vačkama.....

+2/0
15.12.2016 13:37

P48e10t47r 96Č17e30r37m53á50k 9808355689140

Ten článek to je veliká slabota, když už někdo dělá text o konkrétním modelu, proč si o tom proboha něco nezjistí...?

Popořadě:

1)Palubní desku shodnou nemá, pouze její vrchní část, naopak má zcela shodné výlisky předních dveří a kufru.

2)2.8 30V nijak s peněženkou necvičí, spotřeba zcela adekvátní výkonu (a ne zas o tolik vyšší než 1,8T) a z dlouhodobého hlediska naopak nejménně poruchový motor s nejmenšími servisními náklady v rámci nabídky superbu.

3)Problém 2,5TDI opravu není jen čerpadlo, to je jen dílek mozaiky (navíc dnes už celkem přijatelně řešitelný), ty motory trpěly především na vyběhané hlavy (než se zavedly rolny) extrémně trpící tehdy nabíhajícím longlife systémem.

4)Vzhledem k tomu že se jedná o 15let starý model se kterým má spousta lidí najety statisíce km, tak zkušenosti majitele co to má sotva půl roku má relevanci 0.

Každopádně zajimavé auto co má své místo v historii jisté R^

+15/0
15.12.2016 12:33

J45a86n 24K18r11p70e12c 5606133944822

jj, longlife zvladl pohrbit spoustu motoru a celych modelovych rad. majitele odumrelych renaultu by mohli vzpominat. ale na druhou stranu, zjevne dokonaly pocin risk managementu a marketingu. spocitali to na zaruku a cim vice pozarucnich aut se podela, tim lepe pro servisy a prodejce novych aut. maloktere stihlo padnout jste v zaruce.

0/0
15.12.2016 15:37

P74a54v33e57l 82K27o18č71í 9630797310105

Ještě bych doplnil, jak dlouho se budou omílat závady váhy vzduchu? Poruchové a drahé byli u prvních generací TDI, ale každej "odborník" o tom mele ze setrvačnosti už 15 let. Zbytečne.

0/0
15.12.2016 18:18

T56o10m32á23š 66K96u78c37h70a56ř 3787921778571

Propagovat 15 let staré auto, když má vláda naplánovanou novou mastnou roční ekodaň..:-/

+1/−1
15.12.2016 12:29
Foto

R14o82m12a66n 57K86o96z52e24l 4417756143954

Si pamatuju, že na začátku musela škodovka snižovat výrobu tohoto vozu, odbyt nebyl takový, jak si představovala. Pro dlouholetého výrobce levných vozů to bylo velké sousto. Také si pamatuju základní cenu, činila 691 tisíc Kč.

0/0
15.12.2016 11:58

J67a62n 26K95r49p65e64c 5236603114482

problem Superbu je, ze ma ve vybave v podstate jen jeden pouzitelny motor. a to je ta v clanku zminena 2.8 V6. diesely jsou uplne mimo. ty 1.9 PD nepohnou poradne ani s octavii, natoz superbem. pro tyto slabe motory je charakteristicky rozjed "priskokem vpred" je to hodne legracni podivana. 2.0 PD tam hodne zalezi na stesti. jde o dobre zname BKD s 16 ventily a "problemem praskajicich hlav". dobre servisovane vydrzi hodne, ale jsme v cesku, ze? chrochtu s timto motorem jsem par let i vlastnil, odvedla dobrou praci a nebyl s ni problem (sam jsem na ni najel za 2 roky cca 150 tis.). prodal jsem ji kolegovi asi pred peti lety a dnes ma najeto poctivych vice nez 500k Km a hlava nepraskla. stervacnik byl meneny az kolem 400t Km. to pisu specialne pro ty, kteri si koupili auto po duchodci z cech/reichu co s tim jezdi jedou tydne do kauflandu, ale setrvak se u "zanovniho" vozu rozletel uz ve 150k Km... anebo nekdo autu jednoduse 200-300 tis. utocil, coz je pravdepodobnejsi. odtud take prameni ty zvesti o dvouhmotach, so se kazi... pokud me pamet neklame tak 2.5 PD je vyroba ISUZU a proslavil se tento motor leda tak nakladnou udrzbou. 1.8 T je bohuzel onen 20V. ve skodovkach je to celkem pruser, u passatu jezdi v pohode. ony ty motory nejsou uplne stejne, nejde jen hodit misto chrochty (superbu) motor z pasika. nevidel jsem u skodovky jediny, ktery by nemel obtisknute ventily v pistech. u nich je jedna jistota, ze se proste potkaji. drive nebo pozdeji. asi i zalezi na jizdnim stylu. jeste k tem dvouhmotam, pokud si ji nekdo vylozene neodpali priskokama, zbesilym razenim a jizdnim stylem, nebo parkovanim se zarazenou rychlosti v kopci bez rucni brzdy, tak vydrzi tech 400k Km uplne vklidu z moji zkusenosti. kolegovic O1 1,9 TDI se rozletela v 430k Km - sesrotovano, O2 2.0 PD(puvodne moje) padla v cca 400k Km, kdysi davno moje E46 2005 318 prezila 380k Km - dasli udaje nemam, prodano.

+6/−9
15.12.2016 9:50

P87a93v16e25l 54R14y96m54e64š 8149692134885

Měl jsem 3 roky jako služební vozidlo Superb II s 2.0TDI 125 kW a byl jsem s tím maximálně spokojen.

+2/−2
15.12.2016 11:12

J61a23n 72K22r59p56e18c 5816903914822

prvne moc dekuji za minus. skoda, ze nejde kliknout vicekrat, ze? druhak se zdraham uverit ze nekdo, kdo nedokaze porozumet psanemu slovu dostane ridicak, natoz sluzebni auto.

+4/−4
15.12.2016 11:26
Foto

T69o18m40á82š 52D22v91o89ř32á10k 7285696927891

Výborná reakce...

+2/−2
15.12.2016 11:53

J37a68n 36K77r59p40e62c 5916223164872

dekuji, i za minus. kazdopadne to byla ta nejslusnejsi reakce jaka byla mozna. tak uz to u nekterych individui chodi, ze apriori kliknou minus aniz by meli poneti, o cem je rec. nemam pravdu? doslo vam vubec, ze ten komemt byl uplne mimo misu? ze slo o dve naprosto jina auta a naprosto odlisne motory? ty auta nemaji spolecneho snad vubec nic. ale nekomu staci v komentu napsane neco negativniho o ceskem snu, a hned je rudo pred ocima...

+7/−2
15.12.2016 12:09

P51a91v11e10l 53R39y15m12e23š 8419832944665

Pane Krpče, hned v první větě píšete, že Superb má jediný použitelný motor 2.8V6. S tím nesouhlasím, tak jsem napsal svoje zkušenosti s 2.0TDI 125kW. Čemu na tom prosím nerozumíte? Že se dával až do Superbu II? Ale Vaše první věta je o Superbu obecně, pokud jste ji vztahoval k Superbu I, tak jste to měl napsat.

+1/−1
15.12.2016 14:23

J70a21n 90K76r23p65e60c 5946133294692

o cem je clanek?

+2/0
15.12.2016 14:35

J29a48n 54K23r42p51e16c 5256273754632

btw, v superbu 2 byste 2.8 V6 hledal marne, dokonce i v superbu 3 byste nepochodil...

+1/0
15.12.2016 14:37

P69a10v88e32l 56R87y63m89e76š 8949832414205

Pane Krpče, když píšete příspěvky do diskuse, tak musíte počítat i s tím, že s Vámi nebude někdo souhlasit a dá Vám mínus.

+2/0
15.12.2016 14:11

J87a28n 71K25r98p50e37c 5566873804402

jiste, s tim pocitam, mozna vice nez kdo jiny, ale musite pocitat zase vy s tim, ze pokud sem placenete totalni nesmysl a jeste mi na zaklade toho kliknete misnus, tak se proste musim ozvat.

0/−1
15.12.2016 14:16

M34a89r60e88k 80J89a77n79e48č94k56a 1307766333431

Ty mínusy nemá význam řešit. Tady jste v ČR a mnoho lidí ani nezná nic jiného než Škodovku a mají ji pak naivně za nějaký etalon kvality a komfortu a mnohé opravy berou, jako běžné opotřebení a slepě se pak domnívají, že u jiných aut to musí být všechno ještě horší ;-D Proto nemá význam se nad mínusy takových naivů pohoršovat ;-)

0/−2
15.12.2016 14:46

J14a16n 48K38r91p33e64c 5236123534322

ale ja jsem vdecny sberatel minusu, kdyby mi na tom seslo, tak se s takovym komentem ani nevytasim. totalni minusacka sebevrazda. ale kupodivu to nedopadlo az tak zle.

0/0
15.12.2016 15:33

M44a10r28e35k 36Š23t21ě17t90k31a 4961138112953

Sice nevím jak v Superbu, ale pro Octavii je motor 1,9TDi zcela dostačující.

Rozjezd "přískokem vpřed" neznám, asi záleží na tom, jak s tím kdo jezdí.

+3/−1
15.12.2016 11:46

J15a16n 61K70r91p71e51c 5476743164332

jezdi tak naprosto vsechny tyto dychavicne PDcka. on to ten motor ani jinak neumi. ma ohromnou turbodiru a zatah jen ve velmi omezenem spektru otacek. on ten zatah vocpoda je ten jediny zatah co ma, dole vubec nic, nahore skoro nic. pouzitelne v rozsahu 2000 - 3500 ot. to je zatracene spatne. ja vim ze si kazdy chce nejak obhajit proc to ma, ale u konkurencnich vyrobcu jsem nikde takovou hruzu nevidel. navic je tato PD linie, kterou sam VW odpiskal jako slepou vyvojovou ulicku neuveritelne hlucna. passaty jsou na tom podstatne lepe, ale i tak to neni zadna slava. jinak superb se stejnym motorem je o 120 Kg tezsi nez chrochta. mozna se vam to nezda jako veliky rozdil, ale zkuste si nalozit do chrochty 120 Kg nakladu, jak vam to pojede. ve vyssich rychlostech pak motoru rychle odcerpava silu i vetsi celni odpor vzduchu. takze pokud je 1,9 slaba na chrochte, jak asi na tom bude superb - a o tom byla rec.

+4/0
15.12.2016 12:26

P50a49v51e47l 10K35o47č85í 9360667420785

2,5 PD je co?

0/0
18.12.2016 19:22

J30a69n 30K17r64p26e51c 5816183454372

v te zaplave PD preklep misto TD treba?

0/0
19.12.2016 8:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.