Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tříkolová ikona, které na opravu karoserie stačila jehla a nit

Nasbíral spoustu přezdívek: hadraplán, prchající stan, splašené trubky... Poslední velorex byl vyroben před 45 lety, avšak unikátní tříkolka má dodnes své fanoušky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V67a61c27l25a37v 21S72n78a77j67d98r 4910946701656

Do Velorexu se vesly dva kluci a dve holky. Muj otec byl invalida a ja jsem smel s nim obcas jezdit. V roce 1969 jsme s kamaradem pri tanci sbalili dve mlade rekreantky v Mar.Laznich s tim, ze je odvezeme na jejich ubytovnu autem. Ja sel pro auto, on jim drzel oci, aby auto hned nevidely a neutekly. Pak jsem s Veloxem predjel, tu prvni nacpal nad motorovy prostor a ta druha si mu sedla na klin .... vecer na ubytovne se nam vsem ctyrem velice libil ...

0/0
19.1.2017 8:37
Foto

M56i72r27o80s21l63a49v 51S22t90e94i48n58e77r 6328544663765

Tehdejší německá konkurence, zejména BMW Isetta, měla pohodlnější vstup, celý předek se odklápěl. Goggomobil zase měl celokovovou karoserii a 4 kola jako všechny pozdější BMW.

Trubkovou konstrukci měl zase Citroen Dó-ševó, 2CV, potažen ale konzervovým plechem 0,3 mm, boule jsem jednoduše vytlačil pěstí.

Velorex je třeba vidět v dobové souvislosti- nakonec 1986 jsem v Indii nahlédl do zadku tuk-tuka a tam byl klasický dvouválec 350ccm od Jawy. Pohon také řetězem.

Pro mládež je Velorex opravdu veselé vozítko, ale starší lidé s bolavými klouby se do toho nízkého a krátkého prostoru soukali opravdu s námahou.

0/0
1.1.2017 8:30

A41l85e86š 54J56e38t21m58a57r 1429795223904

U večerní silnice se ptá mladý šnek starého - jak to děláš, že přelezeš silnici a nic tě nepřejede? No lezu lezu a když se blíží auto nalezu si mezi světla, auto projede a lezu dál, zkus to! Mladej začne, blíží se světla auta, naleze si mezi ně a křup... Starej - hm Velorex, to sem už dlouho neviděl!

0/0
22.12.2016 20:25

V84o77k14o19u86n 71V85l74a68d14i22m74i13r 8462258349308

Svagr koupil kolem roku 1960 ojeteho Velorexa za 4 000 Kcs a parkrat jsem s nim jel. Dodnes nepochopim ja se do nej a z nej telesne postitzeny clovek dostal. O jak s nim mohl jezdit uz vubec nevim. A kdyz se s nim vjelo do louze, a ze jich tenkrat bylo, byla to vzdy sprcha. nekdy zespodu, jindy zleva ci zprava. Kupodivu do nej ale neprselo.

+1/0
22.12.2016 19:55

S10e45i53d34l 28P39e79t68r 1271701525104

Však se taky říkalo, že invalida měl poprvé velkou životní smůlu když se jím stal, a podruhé daleko větší když dostal poukaz na velorex ...

0/−1
23.12.2016 17:21

I14v90a19n 42M77a14r62e79k 6724238672

Velorex R^R^R^ [>-]

0/0
22.12.2016 18:35

K94a89r66e27l 82H41r80m35a 8734421332224

To je hadrák, pane. Ten neublíží, ten leští!

+4/0
22.12.2016 18:31
Foto

B78r76o46n60i59s74l39a28v 53G25a32b67r98y31š 2652699681

"Dává to do čistírny!" ;-D

0/0
22.12.2016 20:42

J21o70s49e36f 31H85u39m37m71e61l 9845856892260

měl jsem ho rok, asi v r.1970, když se nám narodil syn, nevešli jsme se a přešli na TRABANTA.

Ale Velorex byl skvělý, jezdil jsem s ním i do práce....motocyklový motor z Jawy 250, který byl doplněn ventilátorem nuceného chlazení..z tohoto chlazení jsem vyvedl trubku do kabiny, ne že bych byl v zimě zpocený, ale foukal tam teplý vzduch.

+2/0
22.12.2016 18:20

M36a70r66t96i62n 11N67e12b30e97s83k48ý 7506740447592

Tedy něco podobného, jako když si řidiči Žuků otvírali v kabině dekl na motoru, aby jim dovnitř šlo víc tepla....

+2/0
22.12.2016 18:26

M82a20r24t64i15n 31N62e71b52e54s60k30ý 7316120767422

Ta tříkolka byl krásný unikát, i když soukat invalidu do toho bylo trochu obtížné. Čtyřkolový nástupce s koly a brzdami ze skůtru Čezeta se nepovedl, vypadalo to, jako by si průměrný kutil chtěl postavit Fiat 127 a v půlce mu došly peníze.

0/0
22.12.2016 18:03
Foto

J67i34ř15í 40D38v64o68ř17á66k 5525679280378

Řídil jsem ho párkrát , ale i pro tehdy mladého kluka ( 170cm ) nabylo nastupování a hlavně vystupování pohodlné . Kloubouk dolů před invalidy . Jinak byly vyrobena i " nákladní " verze . Tuším dva kusy pro potřebu výrobního závodu . Mám pocit , že na spátečku/y je to jedno z nejrychlejších aut . ( Při zařezení zpátečky došlo k posunutí předstihu a přepólování dynamospouštěče ).

+1/0
22.12.2016 11:59
Foto

J47i46ř87í 62D37v12o11ř74á74k 5615319480138

P.S. Viděl jsem i " tuning " s motorem Jawa 500 OHC . Asi bez zpátečky . Tímto se omlouvám za chybu v předchozím komentáři .

0/0
22.12.2016 12:06

J34a20n56a 16N80o98v95á17k16o81v49á 6387289543554

U nás to měl soused a bratranec tomu říkal ruksak pro mrzáky.

+1/0
22.12.2016 6:18
Foto

M55i57c47h78a94l 52N24a16j23m42a67n 7739733406910

Určitě to bylo v československu legendární a zajímavé vozítko. Ukazovalo to na českou zručnost a bylo na něm vidět, že se nechalo v doopravdy skromných podmínkách postavit a sériově vyrábět něco relativně funkčního (opak hesla: Z h**** bič neupleteš).

+4/0
22.12.2016 0:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.