Diskuze

Tříkolová ikona, které na opravu karoserie stačila jehla a nit

Nasbíral spoustu přezdívek: hadraplán, prchající stan, splašené trubky... Poslední velorex byl vyroben před 45 lety, avšak unikátní tříkolka má dodnes své fanoušky.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Do Velorexu se vesly dva kluci a dve holky. Muj otec byl invalida a ja jsem smel s nim obcas jezdit. V roce 1969 jsme s kamaradem pri tanci sbalili dve mlade rekreantky v Mar.Laznich s tim, ze je odvezeme na jejich ubytovnu autem. Ja sel pro auto, on jim drzel oci, aby auto hned nevidely a neutekly. Pak jsem s Veloxem predjel, tu prvni nacpal nad motorovy prostor a ta druha si mu sedla na klin .... vecer na ubytovne se nam vsem ctyrem velice libil ...

0 0
možnosti
Foto

Tehdejší německá konkurence, zejména BMW Isetta, měla pohodlnější vstup, celý předek se odklápěl. Goggomobil zase měl celokovovou karoserii a 4 kola jako všechny pozdější BMW.

Trubkovou konstrukci měl zase Citroen Dó-ševó, 2CV, potažen ale konzervovým plechem 0,3 mm, boule jsem jednoduše vytlačil pěstí.

Velorex je třeba vidět v dobové souvislosti- nakonec 1986 jsem v Indii nahlédl do zadku tuk-tuka a tam byl klasický dvouválec 350ccm od Jawy. Pohon také řetězem.

Pro mládež je Velorex opravdu veselé vozítko, ale starší lidé s bolavými klouby se do toho nízkého a krátkého prostoru soukali opravdu s námahou.

0 0
možnosti

A30l18e82š 50J10e23t10m58a71r

22. 12. 2016 20:25

U večerní silnice se ptá mladý šnek starého - jak to děláš, že přelezeš silnici a nic tě nepřejede? No lezu lezu a když se blíží auto nalezu si mezi světla, auto projede a lezu dál, zkus to! Mladej začne, blíží se světla auta, naleze si mezi ně a křup... Starej - hm Velorex, to sem už dlouho neviděl!

0 0
možnosti

Svagr koupil kolem roku 1960 ojeteho Velorexa za 4 000 Kcs a parkrat jsem s nim jel. Dodnes nepochopim ja se do nej a z nej telesne postitzeny clovek dostal. O jak s nim mohl jezdit uz vubec nevim. A kdyz se s nim vjelo do louze, a ze jich tenkrat bylo, byla to vzdy sprcha. nekdy zespodu, jindy zleva ci zprava. Kupodivu do nej ale neprselo.

1 0
možnosti

S39e92i77d88l 59P19e59t73r

23. 12. 2016 17:21

Však se taky říkalo, že invalida měl poprvé velkou životní smůlu když se jím stal, a podruhé daleko větší když dostal poukaz na velorex ...

0 1
možnosti

K45a76r72e42l 30H26r75m35a

22. 12. 2016 18:31

To je hadrák, pane. Ten neublíží, ten leští!

4 0
možnosti

"Dává to do čistírny!" ;-D

0 0
možnosti

měl jsem ho rok, asi v r.1970, když se nám narodil syn, nevešli jsme se a přešli na TRABANTA.

Ale Velorex byl skvělý, jezdil jsem s ním i do práce....motocyklový motor z Jawy 250, který byl doplněn ventilátorem nuceného chlazení..z tohoto chlazení jsem vyvedl trubku do kabiny, ne že bych byl v zimě zpocený, ale foukal tam teplý vzduch.

2 0
možnosti

Tedy něco podobného, jako když si řidiči Žuků otvírali v kabině dekl na motoru, aby jim dovnitř šlo víc tepla....

2 0
možnosti

Ta tříkolka byl krásný unikát, i když soukat invalidu do toho bylo trochu obtížné. Čtyřkolový nástupce s koly a brzdami ze skůtru Čezeta se nepovedl, vypadalo to, jako by si průměrný kutil chtěl postavit Fiat 127 a v půlce mu došly peníze.

0 0
možnosti
Foto

Řídil jsem ho párkrát , ale i pro tehdy mladého kluka ( 170cm ) nabylo nastupování a hlavně vystupování pohodlné . Kloubouk dolů před invalidy . Jinak byly vyrobena i " nákladní " verze . Tuším dva kusy pro potřebu výrobního závodu . Mám pocit , že na spátečku/y je to jedno z nejrychlejších aut . ( Při zařezení zpátečky došlo k posunutí předstihu a přepólování dynamospouštěče ).

1 0
možnosti
Foto

P.S. Viděl jsem i " tuning " s motorem Jawa 500 OHC . Asi bez zpátečky . Tímto se omlouvám za chybu v předchozím komentáři .

0 0
možnosti

U nás to měl soused a bratranec tomu říkal ruksak pro mrzáky.

1 0
možnosti