Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Němci vyšetřují, jak moc lžou automobilky o spotřebě

Je poměrně známé, že udávané hodnoty spotřeby nemají mnoho společného s realitou. Podle měření německých úřadů ale automobilky falšovaly i laboratorní hodnoty. Teď by jim mohlo hrozit, že budou muset platit obrovské odškodnění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J88a90n 15H40l93e71d38í42k 8168199268916

všichni lžou a svět závidí Němcům výtečné vozy,- proto je nutné Němce pomluvit, žalovat, soudit a předepsat pokuty. Ve stejné době se zdařilo přesvědčit africké muslímy k cestě do země zaslíbené-- do Německa, nějak podivné náhody

0/0
28.11.2016 21:48

J95i46r66i 55R78u71s24n24o68k 4905692877543

To je zas boure ve sklenici vody.

Jisteze se laboratorni vysledky lisi od toho, jake mate vy pri vasi jizde. Ale to je snad pochopitelne. Co je pro ridice dulezite, je, aby mohl porovnat spotreby mezi jednotlivymi auty. A je jedno, o kolik se lisi od realne spotreby. Prave ten laboratorni test zarucuje, ze je mereni standardizovane.

0/0
28.11.2016 19:57

M12a40r59t23i50n 87K89a41r46á64s17e41k 9288543698788

No rekl byl ze oni resi to, ze nekdo ohnul ten laboratorni test, ne ze nekdo jezdi s jinou spotrebou nez odpovida testu...

0/0
28.11.2016 20:22

P36e37t41r 81Č59e45r39m63á19k 9478325679940

To by pak byl pat asi jako u soudních znalců...

0/0
28.11.2016 20:59

J35i29ř10í 45E51r48b68e96n 1813914676387

Kdysi dávno jsem míval karburátorového Favorita, s papírovou spotřebou 5,7/7,2/7,9, a ani při hodně ostré jízdě jsem se přes 7,5 litru nedostal - a při lehké noze jsem se dostal i hodně pod 6 litrů... :-)

0/0
28.11.2016 19:36

M12a63r10e11k 48M47a53l68ý 1542898641410

Ano, taky mám podobnou zkušenost starší vs.novější auto. U toho staršího nebyl problém se s kombinovanou spotřebou dostat na hodnotu deklarovanou výrobcem, kdežto u toho novějšího auta už to problém je. Přitom metodika je, řekl bych, stejná, protože porovnávám auta z 2004 a 2011.

Sice nemám ten rozdíl velký, ale je tam...

0/0
28.11.2016 22:36

J56i72ř51í 93S30v59o40b49o67d73a 3509397866

Mám relativně nové auto, Oktávka III, a bez problému se dokážu dostat na hodnoty spotřeby v TP.

0/0
29.11.2016 11:56

M41a81r12e30k 19M38a54l49ý 1232318431750

Měl jsem Mazdu (benzin), teď mám Volvo (nafta), spotřebu u obou cca. 7,5 l/100, podle údajů výrobce by měla Mazda jezdit přesně za 8 a Volvo za 7 kombinovaně :-)

0/0
29.11.2016 12:01

V63l17a98d84i23s36l80a39v 45B13u94r75y27š12e61k 1419372877444

taky jsem kdysi dávno míval favorita, žral tak 8-9 litrů, vážil polovinu toho, kolik váží moje dnešní auto s pohonem na všechna kola, které má spotřebu 7-8 litrů benzínu, je neuvěřitelné k jakému pokroku za tu dobu došlo

0/0
30.11.2016 17:52

J89i59ř71í 60S16c70h65w33a80c35h 8858164598296

spotřeba při ostřejší jízdě je o maximálním výkonu motoru. U benzínového motoru co má nějakých 45 kW se opravdu moc nad cca 8-10 litrů dostat nedá. Ovšem něco jiného když má 80 kW, to není problém se s plynem na podlaze dostat k 12-15 litrům a když má 400 kW tak třeba k 60 litrům na 100km. ;-)

0/0
30.11.2016 23:33

P60e54t94r32a 50K81o59l24o57u57c94h77o16v54á 8904357925177

nejvíce lže hyundai

0/0
28.11.2016 17:34
Foto

M84i43c98h85a14l 45N47a78j51m69a57n 7589193276880

Máte konkrétní zkušenost?

Já ano kombinovaná spotřeba dle TP 6,6 l/100km - reálná spotřeba (jezdí většinou manželka) 6,7 l/100 km.

0/0
28.11.2016 19:30

M25a96r51t17i46n 15K46a61r39á44s24e12k 9208923588778

Me se fakt libi jak tu furt nekdo operuje s "realnou spotrebou", kdyz se clove mrkne treba na spritmonitor, tak zjisti, ze u auta s papirovou spotrebou 6,5 litru maji lidi prumer 6 - 9 litru, a ted babo rad ktera z tech spotreb je "realna", pro borce s temi 6 litry je papirova spotreba "nerealne vysoka" a pro borce s 9 zase "nerealne nizka", ktera je tedy ta spravna realna?

+4/0
28.11.2016 16:30

J88o98s92e98f 73V85o60s68i90c86k13y 4133177536103

Vsechny ty automobilky se z toho obvineni nakonec vyvleknou. Staci aby posadily za volant tovarniho jezdce, ktery to za tu udavanou spotrebu zajede! A na tom samem useku dodrzi jak spotrebu, tak i rychlost. Byste se divili, kolik lidi jezdi stylem brzda - plyn ! Staci na silnici pozorovat brzdova svetla !

+1/0
28.11.2016 14:52

J98a85n 60H27r38u93z83a 8844708799967

Já bych požadoval třeba kontrolu slibovaného dojezdu elektromobilu, který bude v zimě ve tmě a mrazu stát v tříhodinové koloně na D1. A bez zkušebního jezdce, který si může obléct válenky, kožich, beranici a palčáky.;-)

0/0
28.11.2016 15:00

M46a55r68t30i44n 68K58a20r78á68s19e34k 9888513218898

No s tim by nemel byt problem, automobilky uz dneska casto uvadeji jak normovany dojezd, tak dojezd dle ruznych podminek (treba BMW udava asi 4 ruzne dojezdy)....

0/0
28.11.2016 15:10

M48a54r27t43i57n 31K90a24r13á33s41e40k 9498933258178

pri stani a topeni se dojezd zkrati, ale nijak zasadne (pokud nebereme v potas rane hracky pro nadsence, ktere ralne nikdy nebudou masove prodavane)...

0/0
28.11.2016 15:11

M38i92c88h23a22l 31H65r67u44b57o43š 4300397752355

Problem je v legislative, pamatam sa, ako v relacii AUTOSALON davali zbery z autosalonu tusim v DETROITe a poukazovali na popisove tabule, kde boli dve spotreby: jedna podla EU a druha podla US. Najnovsie uz aj v casopise Svet motoru pisu spotrebu u testovanych vozidiel aj tu od vyrobcu, aj tu, ktoru namerali sami... :-)

0/0
28.11.2016 11:40

R38o85s81ť92a 46J25a62n62č88a33r 4777169411446

Lžou neziskovky, lžou polipolitici, lžou i auta ...

0/0
28.11.2016 11:38

J26i78ř39í 74E93r26b59e58n 1323754356327

Lžou děti, lžou učitelé, lžou manželé... :-)

0/0
28.11.2016 19:37

J61a74n 23N73o57v92á72k 7575154128627

Je těžké vyhovět všem předpisům EU. Oni by nejraději měli tank se spotřebou 2l na 100km.

0/0
28.11.2016 11:28

B22e31d70ř22i40c35h 34K88u53d58r36n10a 1418638892640

A není to tak, že pokud je vyšší spotřeba paliva a tím I vyšší CO2 tak automobilka zaplatí vyšší cenu za vyprodukované auto ? A pokud by některá automobilka byla poctivá, pak bude v nevýhodě z hlediska ceny oproti nepoctivé konkurenci ?

+1/0
28.11.2016 11:36

P80e19t77r 37Č59e26r20m91á10k 9878755599300

Nejen to, takové auto pak neprodejné dvojnásob, protože podle co2 se v mnoha zemích eu platí daně...

0/0
28.11.2016 18:52

J22o68s85e20f 76Š76o61l71t55e47s 8274958510463

Wow, on si fakt někdo koupil smarta s dieselem?

+2/0
28.11.2016 11:12

M77i12c48h22a41l 92H13r17u75b95o33š 4340617152605

AIXAM ma tiez dvojvalcovy diesel ;-)

0/0
28.11.2016 11:20

J30a39k46u58b 38H33r46e67b23e30ň86á23r 9123194627409

Ono to za chvíli paradoxně bude fungovat. Auta tyto zcestné tlaky natolik prodraží, že si je bude moct dovolit jen málokdo...

0/0
28.11.2016 11:03

M19a62r74t72i23n 97K49a62r27á36s19e60k 9208243528528

No zatim auta pordar realne zlevnuji a tyto tlaku tu jsou uz pres 20 let...

0/0
28.11.2016 15:12

J10i66ř94í 26E86r59b91e18n 1543654796987

Hooodně přes 20 let. Už od 60. let se automobilky chlubí nízkými spotřebami, i u embéčka se udávala spotřeba max. 8 litrů.

0/0
28.11.2016 19:39

J21i15ř88í 15S65c42h92w24a98c40h 8868164418956

moc jsem to nezkoumal, ale prý jsou spotřeby dle US normy reálnější než podle EU normy, tedy předpokládám, že papírové spotřeby podle US normy by měly být o něco vyšší, že?

Jak je tato problematika složitá a složitě nastavitelná ukazuje příklad Ford Mustangu V8. Ten má v Evropě udávanou spotřebu ve městě cca 20 litrů ale v Americe jen cca 16. ;-)

0/0
28.11.2016 11:01

P95e21t96r 36Č16e13r15m44á70k 9128525679230

Udeřil si hřebíček na hlavičku - každá metodika je vždy jen metodikou kladoucí důraz na něco jiného a sledující jiné parametry, a naopak každý model se pochopitelně připravuje s přihlédnutím k té metodice kterou bude primárně zkoušen. Takže pak se právě klidně stane že us model vykáže v nedcu nižší spotřebu.

+1/0
28.11.2016 12:09

M31a13r81e64k 68M41a68l63ý 1152308301550

Já teď koukal na nové Volvo S90 T5 187 kW.

USA:

město: 12,3 l/100 km

dálnice: 8,3 l/100 km

EU:

kombinovaná: 6,5 l/100 km

0/0
28.11.2016 12:27

M53a80r58t37i11n 35K17a20r55á62s95e95k 9568393728948

No otazka co je realna spotreba? Pro nekoho je realna spotreba tak, kterou ma pri dojizdeni do prace 2km po meste, pro nekoho je realna ta, kdyz stoji hodinu v zacpe, pro nekho zase tak, kdyz jede 150 po dalnici a pro nekoho tak, kdyz jezdi povetsinou po okreskach...

Ja mam 4 roky stare auto a kdyz nejezdim moc dalnice (mimochodem spotreba na dalnici se neuvadi a norma s ni nepocita) tak se v pohode dostanu na papirovou spotrebu (pri bezne jizde, tj cca rychlostni limit az limit + 10 - zadne zavodeni ani brzdeni provozu)...

Mel jsem v praci dva kolegy se stejnym autem, a jejich spotreba se lisila asi o 2 litry na 100 (jeden jezdil za 6 druhy za 8) pritom jezdili podobne trasy, podobne rychle....

+2/0
28.11.2016 15:17

M15a70r28t12i23n 74P78r91o94k58o31p 6466107370425

Ty vozy v testech tu spotřebu dají. Pokud realita a test je rozdíl, špatné jsou testy že nejsou dělané, aby co nejvíc napodobovali realitu.

celé to je nakonec založené jen na přesvědčení, že výrobce musí být tak "čestný"(blbý), že tu spotřebu to bude mít za všech podmínek ( nereálné).

Z mého pohledu to je ukázkový příklad když do technických předpisů kecají hloupý lidé nebo humanitně vzdělaní.

+3/0
28.11.2016 11:01

Z15b75y16n60ě59k 34Č84e42j11k26a 5596128751503

Vedle. Nejedná se jen o realitu vs. laborka, ale i labolatoř vs. labolatoř, za stejných podmínek. Tyto údaje si automobilky měří a udávají samy. Po přeměření byly zjištěny nesrovnalosti.

+1/0
28.11.2016 12:42

J84a67n 21H12r94u67z98a 8594118529397

My řidiči pokud si srovnáváme laboratoř tak jedině se skutečností. Já mám třeba spotřebu na 81 tis. km vyšší o 0,4 l než je laboratoř a tak si troufám tvrdit, že výrobce litrových tříhrnků Toyota (Yaris + kolínská trojčata) nelže. Těžko může zakalkulovat všechny tu fronty v kolonách co absolvuji.

0/0
28.11.2016 15:05

M16a78r45t15i76n 85K73a54r35á63s90e80k 9328223458808

No jasne, a v clanku pisou, ze u nekterych aut se zjistily nesrovnalosti (tj maji pochybnosti o tom, ze auto umi danou spotrebu ve standarndim testu), to ze vy, nebo treba ja se se svymi auto blizime papirove spotrebe a tak nam pripada, ze u tech aut nikdo nekeca, neznamena ze to je tak u vsech aut...

0/0
28.11.2016 16:26

Z84b85y11n96ě24k 76Č25e54j72k62a 5346968411733

Tak znova - srovnává se spotřeba ze základního měření. Je daná metodika a opakované měření za laboratorních podmínek nedává ty samé hodnoty (s tolerancí 10%), jako udávají automobilky, že naměřily.

To, jakou máte vy spotřebu, je v tomto případě jedno. O tom se diskutuje jinde. Když si do Vašeho prskoletu sednu já, tak bude spotřeba o lit výš. Ale ani já, ani vy, nejsme oficiální testovací metodika.

+1/0
28.11.2016 16:50

P15e26t15r 17Č29e27r16m95á94k 9488735389300

Nejde o základní měření ale o přesné dodržení metodiky nedcu. Z článku vůbec není jasné že by to podle nedcu měřili. Navíc by tím popírali předchozí výsledku, jež sami naměřili.

0/0
28.11.2016 19:03

Z24b31y76n40ě78k 82Č31e28j73k24a 5516428911123

Neni to jasne z tohoto clanku, ale pisou o tom i jinde. Resp. psali uz pred par tydny...

0/0
28.11.2016 19:06

P30e59t14r 32Č48e57r92m88á84k 9638275149260

Odkaz by byl? Nedává to moc smysl...

0/0
28.11.2016 20:48

Z62b78y88n15ě57k 49Č47e93j39k51a 5856928281573

Autorevue, nebo autoforum. Zobrazuji se mi clanky na FB.

0/0
28.11.2016 23:12

P51e86t52r 89Č65e86r35m13á75k 9458445509880

Chtělo by to dohledat, protože je těžko představitelné že by ty samé instituce měřili 2x to samé za identnických podmínek a mělo to jiné výsledky. Takže v tomhle novém měření bude někde háček.

0/0
28.11.2016 23:35

Z72b31y41n90ě76k 60Č78e15j64k93a 5346468831513

Nejsou to ty samé instituce (údaje pochází z automobilek, přeměřoval to státní německý úřad), ale stejná metodika dle NEDC.

Odkaz nedám, zas by ho smazali. Je to článek na Autoforu z 13.11.2016.

0/0
29.11.2016 7:48

P63e35t30r 61Č45e55r38m45á47k 9978215379480

Jsou to ty samé instituce, akorát jim to zadávájí jednou automobilka a jednou úřad.

0/0
29.11.2016 20:46

K39a36r75e23l 69V23o97h58n31o18u20t 4948269660787

Jak moc? Moc!

Podívejte se na spotřebu aut na konci 90. let. Od té doby se účinnost spalovacích motorů nijak moc nezměnila.

0/0
28.11.2016 10:59

J46i32ř57í 64S28c12h83w48a50c25h 8818154438446

tak nějaké ztráty se o něco zmenšily, nárůstem litrového výkonu se účinnost taky o něco navýšila. Motory co žraly 7,5 dnes žerou 6,5 ale na papíře mají 5

0/0
28.11.2016 11:10

J85o93s92e65f 32Š39o75l37t28e21s 8764708520153

Mýlíte se. Motory samotné jsou značně výkonnější a úspornější. Auta ovšem několik metráků přibrala.

+4/0
28.11.2016 11:13

M14a21r51t50i38n 70B65a10ž75a62n72t 6295368529362

Furt nechápu ty gramy. Jak se z 5 kil nafty udělá 13,5 kila co2. To by mne zajímalo.

0/0
28.11.2016 10:27

K72a53r40e92l 24V85a32c26h12u60t 9433482699933

Vy myslíte asi: 5,0 l/100 km = 133 g CO2 na km ... ;-) ... tedy na 100km logicky 100x více, že jo! ... 100x133=13300g = 13,3kg! 8-o

Ono bude asi takto ...CO2 = C14 + (O16x2=32) = 46 ... tzn. z 14g uhlíku vznikne 46 gramů CO2 ... no a nafta (benzín) je složitá organická molekula, takže celá hromada uhlíků...

0/0
28.11.2016 10:38

K39a53r51e40l 41V43a46c13h40u63t 9143722299923

Uhlík je z PHM, kyslík k tomu přibude ze vzduchu... tam ho (bohužel pro lidi a pro veškeré zvířectvo) naopak ubude! ... :-( ... a tak to na tom světě chodí ... prostě "koloběh"... s postupným ubýváním fosilních paliv...

0/0
28.11.2016 10:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.