Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autofotka týdne: Bestie dorazila do Česka. Nissan GT-R Nismo stojí pět milionů

Nissan GT-R je fenomén. Stroj nabitý technologiemi, který přepere leckterý supersport, dorazil do Česka v tovární úpravě Nismo. Fotograf iDNES.cz Godzillu, jak se této japonské bestii přezdívá, prozkoumal do posledního šroubku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P49e70t85r 52Č89e17r83n21i94c35k70ý 6375247290

Teď už mi jen ke spokojenosti stačí informace, kde vzít "pět mega" a nekrást...;-D

Jinak měl jsem možnost s touto bestií jet a schopnosti auta dalece přesahují limity pudu sebezáchovy běžných lidí...to auto je neskutečné...

+3/0
21.11.2016 9:40

J78i27n39d53ř34i52c24h 14M23i90t22t27e40r 6754745941156

Co na vás udělalo největší dojem ? Akcelerace, brzdy, průjezd zatáčkami ?

0/0
21.11.2016 10:37
Foto

P63e80t98r 58Č42e79r46n14i45c33k32ý 6605377500

Největší dojem na mě udělalo auto, jako celek. Nejsportovnější auto, které jsem měl, byl Renault Clio III RS...ale tohle, to je úplně jiný vesmír.

Akcelerace se zapnutým Launch Control je něco neskutečného - ten pocit, když auto doslova vystřelí, jako raketa je nepopsatelný.

Přilnavost a schopnost zatáčet je kapitola sama pro sebe (to je to, co dělá GT-R tou pravou bestií)...protože já přijel k zatáčce a vnitřně si říkám...vezmu ji v devadesáti (pro jistotu) a v devadesáti ji bez problému projedu. Při čtvrtém pokusu už jsem jel sto třicet a pak mi instruktor říká, ať jedu sto padesát - že to auto zvládne...bohužel, já jsem to nezvládl, respektive mi to nedovolil strach...částečně asi i z pocitu, že auto není moje, ale hlavně zavelel pud sebezáchovy.

Brzdy jsou srovnatelné s ostatními auty této kategorie. No a spotřeba - to je něco, co majitel takového auta neřeší...ale není problém jezdit na šedesát litrů na sto kilometrů...

Palubní telemetrický systém (grafika je dílem Polyphony Digital, tvůrce hry Gran Turismo na Play Station) je pěkná hračka se spoustou informací...

...auto je to krásné...na okruhu a se zdatným řidičem dokáže "vypráskat" daleko dražší a papírově rychlejší auta. Na obyčejné silnici je auto překvapivě pohodlné, tiché - jen není úsporné.

Mě na něm fascinuje i to, jak je vyrobené - spoustu zajímavých informací se dozvíte např. v Top Gearu, kde ho Jeremy Clarkson vzal na závod napříč Japonskem proti Šinkanzenu a pak s ním řádil na okruhu Fuji... série 11, epizoda 4 a 5.

+3/0
21.11.2016 11:19

J65i84n83d82ř48i21c35h 75M23i14t24t27e71r 6474755251716

Díky za obsáhlý popis. Já mám BMW 650i, r.2009, má to 270 kW , zadokolka z 0-100 za 5,1 sec. Jede to hezky, ale je to spíše kategorie GT. Na mokru to dost hrabe, na sněhu se s tím jezdí těžko. Jsem spokojen, ale jezdím často na lyže tak se ohlížím po nějaké čtyřkolce. GTR to zcela jistě nebude, potřebuji něco na každodenní použití, ale to svezení musí být skvělé.

0/0
21.11.2016 11:29
Foto

P92e64t58r 95Č41e19r64n96i27c80k21ý 6535157190

Já si právě myslím, že GT-R je jedním z mála super sportů, se kterými se dá jezdit každý den...u nás problém vidím v kvalitě silnic. Mě by bylo osobně líto auto "ničit" na našich "silnicích"...jízda po D1 musí být utrpením...alespoň v mém Cliu to byla katastrofa...to jsem měl kolikrát chuť zastavit a jít stopovat...

0/0
21.11.2016 11:41

J67i89n67d61ř89i88c20h 89M21i31t25t69e73r 6814285741326

Já měl na mysli ty servisní náklady . Ve článku je letmo zmínili. I kdybych si pořídil nějaký jetý GTR tak kolem 1 mil Kč se už dá sehnat, asi bych to neuživil.

0/0
21.11.2016 11:49
Foto

P85e73t84r 55Č44e65r56n11i35c87k51ý 6395557380

Servisní náklady je také samostatní kapitola...ale jak já říkám:

"Když máš na opici, musíš mít i na banány."

V této kategorii aut nebude GT-R ničím unikátním a servis dozajista bude pekelně drahý...a každý majitel si je toho vědom.

Ale pokud byste si ho přeci jen pořídil, budu Vám tiše závidět...R^

0/0
21.11.2016 12:01

S57t42a92n69i22s61l79a85v 57K19r13e74j48c15a29r 6867496373534

Nu Nissan v této cenové kateorii, ale nebude pro žádnou socku. A nevím, kolik majitelů Mercedesů 600 a BMW 7, si tyto opravuje pokoutně někde ve stodole. Osobně přeji aby majitelů těchto v ČR přibývalo, a s nimi i schopných a profesních autoopravářů, jež budou něco více než automechanik Moskviče nebo Polského Fiata 125p .

0/0
21.11.2016 12:30

V97i91l77i82a33m 93N15o21v27a34k 7424187630339

Pane Cernicky - je u GT-R rozmer prednich a zadnich kol odlisny?

0/0
21.11.2016 14:03
Foto

P79e85t23r 44Č33e85r81n61i73c22k15ý 6695867550

Pane Nováku, kola na autě jsou stejná - jedná se o 20" disky Rays. Patrně máte na mysli rozměr pneumatik a ten již odlišný je...zadní gumy jsou širší, než přední, konkrétně 285/35 vzadu a 255/40 vpředu - pokud si správně pamatuji.

0/0
21.11.2016 14:48

V53i35l86i81a31m 51N16o10v14a43k 7114907380379

Dekuji za velice presnou informaci

0/0
21.11.2016 23:33

V84i80l45i91a77m 41N39o51v94a16k 7634247180739

Pane Cernicky - velice Vam zavidim, ze jste mel prilezitost zajezdit si na takovem aute jako je nove GT-R. Ja jsem jel v roce 2002 na tehdejsim modelu (s rizenim vpravo) a ten byl o hodne slabsi jak novy - presto to byl ohromny zazitek.

0/0
22.11.2016 0:07
Foto

P16e95t30r 59Č81e98r51n39i77c88k81ý 6755517580

Pane Nováku, tak to já Vám snad závidím ještě víc.

Protože Nissan Skyline...zvláště pak poslední verze R34 je auto mých snů. Ne kvůli výkonu, ani kvůli jízdním vlastnostem, ale proto, jak to auto vypadá...

Já ho hodnotit nemohu...vlastně jsem neměl ani příležitost vidět ho naživo. Takže, pokud jste měl možnost si s autem zajezdit, tak...R^

0/0
22.11.2016 5:39

V43i17l44i29a51m 79N70o44v83a29k 7884507620749

Pane Cernicky - vidim, ze vuz velice dobre znate. Mne pripadal tak min sportovne vypadajici a palubni deska byla jako takova lepsi Primera s nekolika displays, ktere byli dost necitelne. Rizeni vpravo..mi az tak nevadilo. Jel jsem na Skyline v Budapesti pri prezentaci cele kolekce Nissanu, kdyz se tam stehovala centrala. Ja jsem byl veliky fanousek Datsunu (mel jsem dva neznicitelne Datsun Violet 2,0 - urcite dobre znate) a doslova jsem slintal udelat si test drive s novym GT-R. Jenze dnes to jiz u mistniho dealera neni mozne a tak Vam zavidim protoze ta technika tam je neskutecna

0/0
22.11.2016 10:35
Foto

P92e57t39r 35Č45e51r85n95i68c93k93ý 6185777130

Pane Nováku, to je přesně to, co se mi na Skylinu líbí...hranaté, ostré tvary karoserie, které sportovní auto moc nepřipomínají.

Musím se přiznat, že Datsun Violet jsem si musel "vygooglit" - toto auto vůbec neznám.

Ještě zpět k GT-R...není to auto pro normální lidi, protože ti ho nedokáží ocenit. Sportovní auto totiž oceníte právě na jeho limitech a to je u GT-R velký problém. Jeho limity leží daleko za tím, co jste schopen si jen představit...

Ještě jsem zjišťoval po známých nějaké údaje - servisní prohlídka "běžného" GT-R vyjde na cca 20.000,- a třeba brzdy (kotouče a destičky) vyjdou na "sympatických" 80.000,-;-D

0/0
22.11.2016 13:35

V80i93l61i10a52m 56N74o53v57a29k 7164727540639

Pane Cernicky - myslim, ze ani "civilni" GT-R neni moc pro lidi, co jezdi v beznem provozu. O Nismu uz ani nerikam. Jak spravne pisete - auto je prilis radikalni a da se skutecne vyuzit na dobrem okruhu a jenom nekym, kdo to doopravdy umi - a tech je malo. Lidi vsak kupuji auta hlavne pro jejich optiku a tu GT-R ma skutecne impozantni. Chvili to vydrzi a auto prodaji. Co se tyce udrzby - tak to je doopravdy bezedna jama. Servisni hodina vyjde na 2500.- (v Rakousku i vice.

S tema Datsuny jsem to asi prehnal - jsem rocnik 62 - takze starsi a dovezl jsem je tehdy z Nemecka. Strasne jsem to auto chtel (porad to vyhravalo Safari Rally) a mozna kdyby mi nezrezivelo tak bych to mel do dnesnich dnu.

0/0
22.11.2016 14:47
Foto

P25e59t24r 97Č78e62r88n25i23c87k28ý 6215327970

Pane Nováku, já asi od začátku píšu trochu špatně. S Nissmo GT-R jsem samozřejmě nikdy nejel - jezdil jsem s "běžnou verzí".

Koukal jsem, že GT-R se dá půjčit...ceny jsou sice hrozné, ale pravděpodobně korespondují s tím, jaké jsou servisní náklady a hodnota auta...asi nejlevněji to vychází:

http://www.profirentcars.cz/nissan-gt-r-r35--40

A abych se přiznal, tak i přemýšlím, že bych do toho znovu šel...na dostatečné vyděšení je limit 150 km dostačující - a samozřejmě i spotřeba hraje svou roli, protože to auto je schopné "sežrat" za 150 km devadesát litrů benzínu...jedinou nevýhodou je záloha 250.000,-

0/0
22.11.2016 15:15

V64i58l32i81a85m 75N35o15v26a17k 7564107740499

Pane Cernicky - ja jsem se dival na jejich nabidku... no a mate uplnou pravdu. Ty ceny jsou zavratne - nicmene ani business to neni zrovna jednoduchy. Mit v garazi to, co maji oni, s tim, ze auto neni zrovna investice, ktera stoupa na cene. 150 km je akurat, ale nevim, kde bych to v Praze rozjel. Bydlim v Dejvicich a tak by mi takovych 30km vzali kostky a spatny asfalt. Ta zaloha je neprijemna, ale je tomu tak i kdyz se delaji "test drive" motocyklu a taky podobne drahych aut u supersportu nerikaje. Ja se mozna pokusim u dealera ve Vidni u Auto Stahl - jsou docela ustretovi i kdyz bez zalohy to nejde. Problem tam ale taky zustava kde to doopravdy rozjet kde jsou zatacky a dobry povrch

0/0
22.11.2016 17:15

P10e63t81r 86B32á78č32a 8245396775585

R^ japan power R^

+1/0
21.11.2016 5:41

J63a14n 12P41o72l84a39n67s56k41ý 4352317513241

Nádhera

+1/0
20.11.2016 19:30

O31n81d39ř82e88j 92B61u54r42e24š 5470484273579

GT-R V6 3,8 600PS / 652Nm

NSX V6 3,5 582PS / 645Nm

0/0
20.11.2016 12:34
Foto

P50e20t42r 78Č98e67r55n96i76c51k22ý 6145247370

Jenže GT-R má jeden motor, nové NSX hned čtyři, jelikož se jedná o hybridní auto...takže Vaše informace by měla vypadat asi takhle:

NSX:

zadní náprava: V6 3.5 507HP / 550Nm + elektromotor o výkonu 48HP / 148Nm

přední náprava: 2x elektromotor, každý o výkonu 37HP / 73Nm

0/0
21.11.2016 9:47

J89i20ř42í 17S49c61h10w37a18c91h 8578484748746

A není jednodušší (pro porovnání) to prostě jednoduše sečíst jak to udělal Ondřej?

Obdobně i u GT-R je krouťák a výkon nějak rozložen na obě nápravy. ;-)

0/0
21.11.2016 11:46
Foto

P21e49t85r 40Č69e90r29n38i83c83k20ý 6185447310

Já to samozřejmě nemyslel nijak špatně - to jen, že když se to hezky rozepíše, lépe to vypadá.;-)

0/0
21.11.2016 12:04

J24o83s85e21f 50Z49d49r27á85h57a37l 2840490101578

Má ho známý mého otce, takže jsem měl to štěstí být alespoň pasažérem...je to peklo na zemi!

+1/−1
20.11.2016 9:52

Y42v51e90t74t96a 58L11a76n10d64o 5377959291281

Pěkné -)

0/0
20.11.2016 7:56

O23n78d65ř77e88j 29B73u69r43e64š 5880624693109

Mě se víc líbi NSX. I když tohle bude ještě o fous ostřejší...

0/0
20.11.2016 0:43

J45o22s82e43f 90Z53d43r82á62h75a91l 2400480851378

O pořádný plnovous

+1/−1
20.11.2016 9:52

O19n73d48ř84e88j 89B37u18r71e70š 5440794523329

No tak to zas jako vůbec. Parametry jsou to shodná auta.

+2/0
20.11.2016 11:51
Foto

P26e15t63r 93Č22e23r39n64i90c83k45ý 6845317350

Nesmíte koukat jen na parametry...já jsem přesvědčen, že NSX nemá proti GT-R šanci...když šanci nemají dražší a výkonnější auta...ale je to jen můj názor.

+1/0
21.11.2016 12:54

J31o93s36e52f 80Č38i93h77á61k 7521949600606

Krasavec.

+1/0
20.11.2016 0:29

P33a92v15e81l 80N72o48v81á32k 2695237432312

Hlavně že do posledního šroubečku. To si tak trapné titulky nemůžete odpustit? Kde je nějaké technické info o vozidle, úpravě atd., kde se dá vozidlo vidět? Nic, hlavně že to prozkoumal do posledního šroubečku. DĚS!

+18/0
20.11.2016 0:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.