Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Cesta Hondy: od falešného razítka a ukradené spojky Jawy k titulu F1

Život zakladatele firmy Honda je typickou ukázkou toho, jak se dá od nuly vypracovat až na vrchol. Začínal tak, že pozoroval skromnou živnost svého otce, a zažil, jak se jeho firma stala největším výrobcem motocyklů a ovládla šampionát formule 1.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M98a20r31e69k 68W50o82l94f 3609767214102

Od te doby co jsem si pred par lety poridil prvni Type R je Honda moje srdecni zalezitost. Vlastne vsechna 4 auta co mame doma jsou Japonci, nedam na ne dopustit. Netvrdim ze vse ostatni je srot, mel jsem v zivote kde co a skoro na kazdym aute bych nasel veci ktery se mi libili, ale u Japoncu me bere kvalita ktera je videt i pod povrchem, tam kde spousta ostatnich uz na to kasle. Bohuzel i Honda uz ale treba v porovnani s autama co delala v 90. letech pokulhava a je videt ze i Japonci uz setri.

0/0
18.11.2016 13:01

J71a18r57o59s50l32a70v 24H56e38j40n47a 4677631729

"si malý Honda neuvědomil, že je potřeba razítko vyřezat zrcadlově proti otisku",

a spolužáci to kupovali.

Ale pane písálku Hovorko, četl jste, co jste napísálkoval?

0/0
18.11.2016 9:13

O35n57d58ř16e78j 32B83u11r22e49š 5110404203399

NSX, S2000, Integra, CRX, Prelude, Civic Vti. Kupátka Civic, Accord a byl i Legend!

Do r.2000 asi nejlepší motory díky VTECu...

+1/0
17.11.2016 21:02

J68i45ř61í 28H52l40i67s69n39i10k34o89v46s80k69ý 9793831122151

Nejspolehlivější jsou dosud. Řekl bych i nejlepší. A takový motor z Civicu Type R je opravdu skvost, ať s turbem nebo bez.

+1/0
17.11.2016 23:49

O77n57d46ř11e69j 41B77u87r17e44š 5200494903609

To jo, ale už tam neni ta výkonostní špička... samozřejmě Type R je extrémní pila, ale já spíš myslel třeba Civic 1,8... oproti postaršímu 1,6 Vti

0/0
18.11.2016 7:19

J84i86ř92í 77S28c24h33w14a64c28h 8588804888856

zase to není potřeba tak vytáčet ;-)

0/0
18.11.2016 15:22

R13o40b42e64r97t 35S42e80d32l43á90r 4867742

Od Hondy som mal len 2 moto, prvú cca pred 20 - imi rokmi. A ako inak, bez najmenších problémovR^ Teraz mám tiež japonca - ale od Fuji Heavy Industries ;-) Vždy som tvrdil, že nech si kúpite čokoľvek japonské, nikdy nespravíte chybu !

+1/0
17.11.2016 14:52

J51o60s35e29f 59Š43v39e60c 6925766114643

Tady spousta lidí opěvuje značku Honda, proti které nic nemám

Ale kolik z Vás Hondu vlastní?

Osobně mám raději jiné borce, třeba F.Porsche(ho)

+1/0
17.11.2016 14:05

J87i80ř72í 91S28c52h88w51a91c84h 8758114548516

Třeba já....

0/0
17.11.2016 14:18

J64i28ř13í 64E58r86b41e49n 1803534396977

A kolik Čechů vlastní nějaké Porsche nebo alespoň Brouka? Honďáků budě řádově víc... :-)

+1/0
17.11.2016 16:12

J98i46ř58í 34H19l63i41s98n19i53k68o88v13s90k12ý 9443821662831

Ještě jedna věc - Honda Motor Co nikdy nebyla ve ztrátě. Také má jeden z nejrozvinutějších sociálních systémů na světě.

Jsou známé příběhy, např. z USA, kde zaměstnanec Hondy ve volném čase chodil po parkovištích a opravoval stírače (to byla 70. léta, tenkrát byly jiné). Podobných případů oddanosti mimo Japonsko v Hondě známa celá řada.

Také Honda opravdu dbá, aby materiály v autě uvolňovaly co nejméně škodlivých látek. I v tom je Honda na špici, ne-li nejlepší.

Accord byl prvním autem, které bezpečností dohnalo Volvo. A tak se dá pokračovat...

+5/0
17.11.2016 13:42

J33i73ř17í 78H21l56i38s27n24i32k47o10v28s61k29ý 9533511912661

Příběh Hondy je fascinující a v článku zdaleka není vše. Honda si šla vždy vlastní cestou a na rozdíl od jiných nebyla spojena s určitými mafiánskými strukturami v Japonsku.

Samotný Honda byl technický génius. I když prodali řadu patentů, zejména k motorům, jejich konkurence nikdy nedokázala s těmito patenty dosáhnout stejných parametrů.

Honda nevybíral zaměstnance podle diplomů (na rozdíl od Toyoty, apod.). Dal vyřešit problém. Podle toho, jak uchazeč o práci zvládl řešení, podle toho dostal nabídku na post.

Honda dodnes ve spolehlivosti motorů nemá konkurenci (i podle nákladů na opravy poruch evidované pojišťovnami). A to dodnes jezdí atmosféry točící i 8 000 otáček a mající mnohoset tisíc km. A třeba v Norsku jezdí Accord s více jak 1,6 mil km.

O tom, jak Honda měnila automobilový svět, se dá napsat mnoho. V Evropě nikdy nebyla moc známa. Za vše snad první japonský supersport Honda/Acura NSX, který je i v Pulp fiction. Tento supersport donutil Ferrari, Porsche a další změnit přístup k supersportům. Na internetu se dá najít mnoho zajímavých článků.

Dnes je to největší výrobce spalovacích motorů na světě. Honda vyvinula nejdokonalejší humanoidní robot - Asimo. Honda je leaderem ve vodíkových technologiích. Také už dávno před Teslou měla elektrovůz, ale po zkušenostech s ním s Toyotou došla ke stejnému závěru - budoucnost mají palivové články.

+11/0
17.11.2016 13:33

H75o22n69z54a 41T20a58r 3249602674842

U Honda motors se snaží dělat motory tak, aby byly spolehlivé kvalitní a měly nízkou spotřebu . Pokud někdo vyrábí miliony kusů a podaří se mu snížit spotřebu jen o 100ml Tak při milionech provozovaných kusů To už jsou velké úspory.

V alternativních pohonech se Honda motors moc nedaří Honda_FCX_Clarity je na trhu poměrně dlouho a prodeje jsou nízké. https://en.wikipedia.org/wiki/Honda_FCX_Clarity

Také pohonné ústrojí mild hybrid IMA v Honda Insight, se ve světě příliš neprosadilo. Zákazníci chtějí i čistou jízdu na elektropohon, ale toto technické řešení to neumožňuje.

http://www.hybrid.cz/testy/honda-insight-2010

Zapomenutý japonský Elektromobil Nissan Tama z roku 1947

http://www.hybrid.cz/video-dreveny-elektromobil-nissan-tama-z-roku-1947

0/0
17.11.2016 22:56
Foto

J96i66ř24í 69D16v34o90ř67á47k 5765799450278

A kde je Honda ? Jawa je v ...... .Dokáže maximálně vyrábět pár desítek let konstrukčně staré motorky na vývoz do Střední Ameriky a ruska .

+1/−1
17.11.2016 13:24

J75i71ř53í 50E36r83b46e59n 1513254906717

To víš, Honda má taky stokrát víc potenciálních zákazníků, "trochu" víc peněz na vývoj, "trochu" víc vývojářů...

0/0
17.11.2016 16:15

H62o28n75z67a 61T42a77r 3589382354802

V Honda motors nezažili centrální plánování, které tak dlouho plánovalo přechod na 4t motory, až přišel rok 1989 a byly jiné priority.

Ještě je jeden výrobní závod, kde vyrábí kusovky a vyváží do celého světa.

http://www.jawa.cz/index.php?lang=en

0/0
17.11.2016 23:18

O85n58d55r94e61j 83M54a88t94e75j52k77a 9699658184869

Pardon. Honda dela auta? ;)))))

0/−8
17.11.2016 12:24
Foto

T75o31m35á54š 50D33v96o52ř15á25k 3985853446126

Honda jo, spletl jste si to s Renaultem.

+7/0
17.11.2016 12:35

O86n87d50ř89e67j 90B79u88r83e74š 5960364943959

Áno Metelka... ale nic kvůli čemu by jsi měl svou Š105 měnit.

+5/0
17.11.2016 13:00

J19i50ř15í 11K52ř54í11ž 2377134796406

Ať Googluju jak Googluju, nemužu najit něco oficiálního o tom právním sporu. Nemá někdo něco?

0/−1
17.11.2016 12:10

R62o60m12a89n 46Z84v68ě54ř92i88n64a 9371785977265

tenkrát ještě nebyl internet :-)

+3/0
17.11.2016 13:04

J17i86ř46í 59K57ř24í37ž 2117424646196

Internet s tím přece nemá nic společnyho.

Honda se tím pochopitelně na jejich stránkách nechlubí, ale Jawa by mohla mět nějaké archivní dokumenty. A co historici, fandové,...

0/0
17.11.2016 19:10
Foto

V96o42j88t10e58c83h 69P59á15n40i76k 98S47r89. 5371801124177

Pamätám si oslavný článok z vtedajších Technických novín, že Jawa vyhrala spor s japonskou firmou Honda o automatickú spojku a Japonci jej musia zaplatiť x tisíc USD.

Akurát tam nebolo napísané, že po rozobratí Jawy s touto spojkou Japonci nie len že začali spojku vyrábať, ale i postavili tým konštruktérov, ktorý hľadal (a našiel) riešenie, ako obísť náš patent.

Takže zaplatenie tej finančnej pokuty sa im oplatilo: Na našej spojke sa naučili ju vyrábať a po prehratom súde už mali iné riešenie spojkového automatu a zvládnutú výrobu.

No a kde sú japonské Hondy dnes a kde je Jawa, netreba ani spomínať.

PS.: Obdobne to Japonci urobili aj v prípade stavby lodí - akurát kopírovali britské plány.

+4/0
17.11.2016 14:02

H54o22n35z13a 36T47a24r 3909522314252

Kdo chce Ten něco málo informací najde.

http://www.jawa.eu/firma/80-let-vyroby-motocyklu-jawa/jawa-po-druhe-svetove-valce.htm

Francouzky dokument kde o tom mluví Bývalý ředitel Odvolaný po roce 1968.

https://www.youtube.com/watch?v=NMhOMuCgdyo

https://www.youtube.com/watch?v=4KUnKpteVq0

0/0
17.11.2016 23:27

J34i58ř69í 34K36ř86í35ž 2657914396796

Dík.

0/0
18.11.2016 19:35

J67o29z92e85f 39Č87e98r69n29ý 3421359933871

a čo taký Acord, to je delo.

0/0
17.11.2016 11:00

P51e83t93r 15M50a85r66š41á47l43e79k 9805172734209

Je to běžné auto střední třídy.

+1/0
17.11.2016 11:59

I12g12n25á19c 76M74r54k16v19i50č18k35a 2918822119815

velikostně spíš méně než nizší střední

0/0
17.11.2016 12:30

T98o64m80á82š 52H92r30u24b15ý 6722485295847

Něco rozumnějšího tam nemáte?

0/0
17.11.2016 12:44

T22o14m31á24š 88H67r27u27b25ý 6272225965767

Je vidět, že vůbec netušíte, jakou se Accord vždy honosil technikou, výkony, životností a spolehlivostí.. Passat by mohl závidět.

+1/0
17.11.2016 12:42

P64e41t59r 74S58t45r60a80k26a 9367907665183

On je velky rozdil mezi EU a Jap ci US Accordem. Ten v EU byval vzdy oklestena a zmensena verze.

0/0
17.11.2016 13:24

J80i10ř13í 14H35l34i30s95n45i86k21o12v24s82k64ý 9833461672841

Accord není běžné auto střední třídy. Už jen spolehlivostí, technickými finesami je daleko před konkurencí.

+3/0
17.11.2016 13:35

J75a18k64u82b 55S96t89a82n33ě41k 8870946334321

Zloděj, podvodník a plagiátor... No, ale když to vyjde a vyděláte dost, tak je z vás úspěšný podnikatel... Hodnoty naší společnosti jsou zvrácené.

+3/−9
17.11.2016 10:50

T58o45m26á21š 23H85r71u56b86ý 6292545485717

Všechny japonské firmy jsou hlavně založené na tvrdé a houževnaté práci. Proto slaví celosvětové úspěchy a ať se podíváte do jakéhokoli oboru, tak jsou v něm na špici. Běžte si raději ještě lehnout.

+6/−1
17.11.2016 11:13

P43e62t95r 96L78u67k15e89š 8984260279575

To je názor zakomplexovaného čecháčka, který prd dokázal. Jen se dál utápěj ve svých problémech ...

Honda určitě nevybudoval firmu ubohým kopírováním (třebaže případ s Jawou je ustuda), ale muselo za tím být hodně tvrdé práce. Klobouk dolu!

+7/0
17.11.2016 11:49

J51i95ř64í 57H91l86i79s64n46i48k71o33v80s22k28ý 9313451372161

Myslím si, že západní automobilky toho ukradly podstatně více, že ano, viz odvětví průmyslové špionáže. Ta spojka je zajímavá tím, že byla od nás. A také proto se dostala do článku.

0/0
17.11.2016 13:37

J34i55ř30í 37K44o19c36u27r41e58k 6295974625168

Kdyby se nekopírovalo, tak jsou na světě 2 výrobci pístových motorů, firmy Diesel a Otto, a jediný výrobce gumárenského zboží.

Nakonec i ta Jawa začínala se zahraničním motorem, až později vyvinula motor vlastní. Ostatně kdožeto vymyslel trakař? Neměl by mít dodnes monopol?

0/0
17.11.2016 14:53

J81u89r31a67j 30B48e64r69i48l15a 7276496192278

Nejlepsi znacka aut nas svete!

+5/−5
17.11.2016 1:48

P90a68v97e73l 75L54o42h76b15e80r19g63e50r 5336681800485

Ještě bych tam přidal toyotu.

+3/−3
17.11.2016 9:10

T19o20m34á60š 98H90r12u32b95ý 6902525715967

Tipuji, že mínusující Ján Jánkovič vlastní něco od VAG :-)

+1/−2
17.11.2016 9:53

P17e24t37r 54M11a12r79š16á23l96e48k 9225252864209

Proč by nutně musel vlastnit něco od VAG? Prostě jen omínusoval zcela nekritické hýkání nad Hondou.

+2/0
17.11.2016 11:57
Foto

P83a24v45e78l 34T78r40n97ě91n79ý 4918768958506

nevím, jestli nejlepší, ale rozhodně špička to je. Měl jsem koncem 90 let Preludu - fantastická kára. Tichá, pohodlná, vzhledově nádherná a ke všemu spolehlivá. Fascinovala mne zadní natáčecí náprava, což bylo zprva ohromný nezvyk, ale seděla jak dětská prdýlka na nočníku.

+4/−1
17.11.2016 10:12

I78g63n89á14c 17M73r94k36v94i31č65k11a 2418942239845

ale co dnes...? Prach a bída...

0/−2
17.11.2016 12:31
Foto

P47a82v13e90l 48T81r54n72ě47n28ý 4758258448746

není to ještě tak hrozné, ale brzy bude. Dřív se dělali auta na kvalitu - dnes je to spotřebák. Pokud chcete jakž takž kvalitu, musíte šáhnout víc do kešeně a vybírat napříč značkami. Měl jsem Subaru Imprezu a Forestra, taky ještě dobrá volba a nyní hobluju Mercedes GLK - je to zatím držák, ale uvidíme.

0/0
17.11.2016 12:59

J19i35ř82í 64H43l42i58s17n17i23k25o57v28s23k22ý 9333461442841

Dodnes jsou Hondy silný nadprůměr. Civic 8G silně poklesl, ale přesto udržel nadprůměr. Civic 9G už se vrátil zpět s kvalitou. A zřejmě Civic 10G tam zůstane, navíc podle prvních jízd konkurenci válcuje jízdními vlastnostmi.

+3/0
17.11.2016 13:38

J17u41r18a72j 14B12e96r19i26l66a 7886966782908

Doufam, ze ti co me dali minus jezdi naftovym traktorem od skodovky nebo VW.

0/0
20.11.2016 22:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.