Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jaguar vyhlíží elektromobilitu s krásným konceptem plným originalit

Příchod elektrických aut je nevyhnutelný a my je uděláme tak, že po nich budete toužit, slibuje automobilka Jaguar. Nový koncept jménem i-Pace vypadá fantasticky a zároveň představuje zcela novou architekturu pro elektromobily britské značky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S43t19a87n22i30s69l77a88v 12Š62e19v95e83č10e64k 9633334771897

Houstone, máme trvalý problém - v 60 kilogramech benzinu je kapacita tisíc kWh, v bateriíich o 200 kilech je kapacita 100 kWh - a ty baterky vezete stále s sebou.

0/0
19.11.2016 13:49

J97o31s71e51f 48N78o22v49a61k 5618752896278

Vskutku lidová vozítka.

A opět to dopadne tak, že lidé, kteří si to nemůžou dovolit, to budou dotovat těm, kteří by tu dotaci vůbec nepotřebovali. Komunismus naruby.

+2/0
18.11.2016 15:30

P90e38t67r 15K97e34i33s36l28e31r 6871152292904

Krásné auto... a pokud se podaří prodloužit dojezd o cca 150 - 200 km, zrychlit dobu dobíjení na řekněme třetinu uváděné doby a klesne cena takových vozů, tak i já, který nemá novoty příliš v oblibě, budu patřit k lidem, kteří by si podobný vůz koupili...

0/−1
18.11.2016 11:52

S85t31a51n61i89s21l77a93v 40Š30e69v35e59č54e79k 9603974731937

V reálu NA 150 - 200 km.

0/0
19.11.2016 13:45

M14a97r58e76k 37K44l11u88f84a 3778394844296

Bohužel, zatím stále je časová prodleva 100 minut u čerpací (dobíjecí) stanice něco, o co opravdu nestojím. A pochybuji, že se v tomto ohledu někdy změním. :-/

0/0
18.11.2016 11:52

R96o26s31t37i83s67l44a68v 56D64e77m23b35o46w36s59k41i 8241332390381

Toto je citace z článku o nabíjení EV

Jedna z možností jak dobíjet elektromobil je výše zmiňovaný AC slow charging tedy pomalé střídavé dobíjení. Tento princip je primárně určen k domácímu nabíjení. U tohoto principu nabíjení je vždy využívána nabíjecí jednotka zabudovaná ve vozidle, jejíž výkon je ve většině případů limitován proudem 16 A s ohledem na jištění zásuvek v běžných domácnostech či garážích. V tomto případě je nabíjecí čas daný rozmezím 5 - 8 hodin (s ohledem na aktuální stupeň vybití akumulátoru a jeho jmenovitou kapacitu).

+2/0
18.11.2016 11:36

S90e55i83d41l 66P83e60t35r 1571961245974

Rád si počkám na tu legraci až večer z činžáku o dvaceti partajích byť jen polovina zapojí tu 50kW nabíječku do zásuvky ...:-)

0/0
18.11.2016 10:00

K41a51r91e19l 20B13l42á94h80a 1775606321269

Na to jsem taky zvědavej.

0/0
18.11.2016 10:45

V95í30t 77O58ž55a85n82a 1108868405414

Doma/v garáži nabíjíte 11kW (400V/16A).

0/0
18.11.2016 13:43

M70a12r35t70i30n 70K25a23r85á13s25e43k 9938633598458

To je podobna uvaha, jakoze by najendou potrbovaly vsechny auta v CR natankovat.....

Mimochodem na domaci dobijeni se nepoziva 50kW, "panelakove dobijeni" se zatim nedela, pokud se EV prosadi tak neni problem zbudovat dobijeci zasuvky na parkovistich (to navic krasne prispeje ke stabilizaci site)...

+2/0
18.11.2016 16:06

S71e17i22d94l 34P16e82t20r 1961761345694

Ano, nic "není problém" ...

Vždy jde jen a pouze o peníze, neboli "problém" je kdo zaplatí zasíťování a pak následný provoz oněch nabíjecích parkovišť, kde se pro ně v aglomeracích najde místo a asi tak dalších 100 v současnosti víceméně neřešitelných (anebo za astronomických nákladů) avšak podle Vás jistě podružných "problémků" ..;-D

Nabízí se vcelku logická analogie ku dnešním čerpačkám ( a ostatně celého procesu získávání fosilních paliv): platit to celé bude zákazník v ceně dané komodity spolu s daňovým poplatníkem ..

No a až vlády uvalí na elektromobilitu stejné spotřební daně jako na tu spalovací ( a s rozvojem EV budou muset jinak zbankrotují) , pak rozhodně nebude ježdění na el. nikterak výhodné jako se zdá dnes, resp. se dá s naprostou jistotou očekávat, že bude řádově dražší ...

0/0
18.11.2016 20:14

K65a81r37e39l 25B31l88á48h87a 1285196771629

to je možná pravda ale snad by to mohlo pomoci k čistějšímu vzduchu

0/0
19.11.2016 0:49

D27r37a61h45o84m15í51r 42S90t58r93o14u29h43a93l 4765658142484

Tak si říkám, kdy bude možnost auto upravovat pomocí modulů. Jen si to přestavte. Na běžné ježdění do dvou set kilometrů budete mít doma elektromobil. Ale pro případ dlouhé cesty budete moci kdykoli přijet do servisu a oni vám přehodí baterie pod kapotou během pár minut za motor, čímž z auta udělají hybrid, takže budete moct jet na velké vzdálenosti. Po návratu si to zase přehodíte. To nezní špatně, ne?

0/0
18.11.2016 8:50

K43a84r97e63l 24B75l54á74h54a 1815816541789

Tak jako jsme se všichni smířili s tím, že po kolejích přestaly jezdit lokomotivy na páru a nahradily je elektrické lokomotivy, tak se asi budeme muset smířit s tím, že po silnicích přestanou postupně jezdit auta na benzín / naftu.

+2/0
18.11.2016 0:02

A59n58t49o11n40í77n 16S28e40b64e46r47a 7423618590279

Jako jo tak za 450 tisic bych to bral....

+1/0
17.11.2016 22:34

R49o15s12t30i54s62l86a72v 62D16e62m13b60o72w82s41k18i 8921732510371

Tři válce - nesmysl nad nesmysl, v tom s pánem Báčou a jinými souhlasím. Silné auto a velký objem patří k sobě. 6 nebo 8 válců to je píseň pro milovníky aut. Nesouhlasím s ostrou rétorikou některých příspěvků. Každý má to své vytoužené auto a právo na něj, ať je to ŠKODA, Kia, Toyota, VW, Audi, Hyundai atd. Všechny mají své kupce.

+3/0
17.11.2016 19:45

M75a46r10e66k 11M10a33l47ý 1462748691510

Já s vámi (a panem Báčou) souhlasím taky, jen se obávám, že to je už historie... :-(

0/0
17.11.2016 20:59

K54a10r29e93l 81B26l52á94h45a 1505676931749

Trochu nechápu, proč ta honba po silném autu. U nás je maximum 130km/hod a kopce tu žádné extrémní nejsou. A tohle všechno ty tři válce s přehledem zvládnou. Pokud odečtu ty, kteří potřebují naložit do auta hromadu věcí a pak s ním jet někam do kopců, pak už mi zbývají ti, kteří potřebují na silnici "závodit". No a argumenty, že koncepce se třemi válci dlouho nevydrží? Mám pocit, že tříválec docela klidně vydrží těch 250-300000 km a pak se většinou stejně auto vymění za nové.

Ale (bez ironie) dovedu pochopit, že někdo může mít rád hluk silného motoru, vůni benzínu a oleje, atd.

0/−1
17.11.2016 21:29

M19a47r90e94k 20M66a25l58ý 1592488151780

Takže tvrdíte, že každému uživateli u nás v podstatě stačí málovýkonný motor o 3 válcích? Protože stejně nemůže jet rychleji než 130 km/h? Proč se pak vyrábí a kupují auta s mnohem vyšším výkonem?

Řídil jste někdo auto s výkonem kolem 200 koní? Já jedno takové mám (225 PS) a pořád mám všechny body :-) Je to o tom, že v rychlosti 130 auto nejede na svém limitu, ale klidně si točí kolem 2500 otáček a spotřeba je příznivá. Když potřebuji rychle předjet, tak auto bez problémů a bezpečně akceleruje. Díky tomu, že v drtivé většině případů nevyužívám výkonový potenciál, je v autě ticho a klid. A toto vše vytváří pohodovou atmosféru v kabině, která je důležitá pro bezpečné cestování.

Ne, opravdu bych svoje auto nevyměnil za nějaký chcíplý 3-válec :-) I když zvládne vše, co píšete. Ale podstatné je JAK to zvládne v porovnaní s autem, které má silnější motor.

+4/0
17.11.2016 21:40

R81o17s87t27i30s17l16a43v 18D78e55m39b45o71w51s16k56i 8611652970191

A to je to, o co jde, pohoda, prostor, klid v autě, to v 3 válcích nebude. Při akceleraci jen zabublá a jede, žádná pila. Nevidím důvod závodit, s toho už jsem vyrostl.

0/0
17.11.2016 22:41

J70i90ř42í 17S88c85h36w63a72c71h 8918404768606

tříválec automaticky nemusí znamenat nějakou línou mrchu. Třeba i8 má "jenom chcíplý tříválec" a s většinou "200 koníkových šestiválců" si vytře zádel ;-)

0/−1
18.11.2016 0:32

M18a46r61e37k 71M21a64l38ý 1462948831480

Jasně, to vím. Ale měl jsem na mysli standardní třívalec v dostupném autě velikosti např. Octávky a s objemem kolem litru. Protože v i8 se tak trochu vymyká, není to objem 1,5?

+1/0
18.11.2016 7:54

J57i11ř26í 49S87c56h71w70a92c30h 8618624568446

ano je to 1.5, ano trochu se vymyká ;-)

ale pokud se budeme bavit o "standardním" tříválci v octavii tak takový motor zvolí maximálně někdo komu tam dříve stačila 1.4/cca 60kW a pro takového je 1.0/TSI "žihadlo". ;-)

a porovnávat takový tříválec s šestiválci s více jak dvojnásobným výkonem není příliš košér.

0/0
18.11.2016 12:25

P24e12t41r 27B47á91č83a 8445796945905

"Trochu nechápu, proč ta honba po silném autu. U nás je maximum 130km/hod a kopce tu žádné extrémní nejsou."

Tyhle nazory me vzdycky bavi ;-D

Evidentne clovek co v zivote neridil nic poradneho, vezte, ze jde treba take o akceleraci.

+1/0
17.11.2016 23:06

K32a29r13e34l 32B42l41á90h48a 1965786901119

Jak málo stačí k radosti ...

A jo .. když akcelerace a bublání ... tak přes to opravdu nejede vlak :-)

0/0
17.11.2016 23:25

J78a70n 78B23u13b72i32k 9582941532737

ono je to i o bezpečnosti. Je rozdîl, jestli se z krizové situace dostanu akcelerací nebo zda musím více méně pasivně čekat, jestli ji koupím či ne, protože než slabým motorem s nízkÿm kroutícím momentem zaakceleruji, je ted druhý ve mně.....

0/0
17.11.2016 23:52

K71a54r11e24l 88B56l35á81h23a 1245656241409

Principem je nedostat se do krizové situace! Každý si zvykne na akceleraci svého auta a tomu podřídí způsob jízdy a předjíždění. Každé auto, i to nejrychlejší, má své limity. A když tyhle limity porušíte, tak máte smůlu. Dokladem toho jsou nehody jak rychlých aut, tak i těch pomalých.

0/0
17.11.2016 23:54

K79a53r33e81l 70B55l65á52h33a 1285236731699

Mimo jiné, právě ta auta na baterky mají docela slušnou akceleraci ....

0/0
17.11.2016 23:56

R35o49s35t30i28s77l27a87v 45D74e17m59b76o34w41s63k60i 8301342470951

A Karlovy principy. Asi to máte podle sebe. O EV a Hybrid jsem nic negativního neřekl. Mám rád novinky a taky bych jezdil v EV. Ale mám své limity. Ano pane Bláha je to radost a pěkný pocit. Ale to zná jen ten, kdo to zkusil. Foukaný 3 válec už jsem zkusil a kde nic tu nic.

0/0
18.11.2016 0:18

K51a57r17e78l 35B76l40á10h12a 1295616871689

Ale ne :-). Já jsem se také svezl autem, ve kterém byl motor cosworth, který se používal ve formuli 2. Sice jsem to neřídil, ale zážitek to byl neskutečný ... zjistil jsem, jaké hrozné zatáčky jsou na německé dálnici:-). Takže ten pocit vzrušení znám. Ale pro svoji potřebu, kdy mám auto k tomu abych se dostal do práce, ten pocit nepotřebuji. Např. kolega to řeší tak, že si občas půjčí porsche nebo něco podobného rychlého ...

Jinak znovu opakuji, že tím, že budu mít silnější auto, tak nezvýším svoji bezpečnost, protože bezděky posunu limity rychlosti a tím posunu i svůj pocit, že ještě mohu předjet, protože na to mám ...

0/0
18.11.2016 10:39

R37o56s63t34i78s90l17a79v 12D29e90m28b19o34w40s14k36i 8751642660891

Dobře dejme tomu, ale je tu mnoho situací, které zažívá každý z nás, a to je pomalu jedoucí kamion, autobus, traktor a ne vždy se dá předjet v průběžné jízdě, takže přibrzdíte a pak je ten obrovský rozdíl. Bezpečně rychle předjedu a nebo mi to bude trvat a tím zvyšuji své nebezpečí. A povídat, že nebudu předjíždět, na to asi nepřistoupím. Moje nejbližší vize je RAV4 hybrid.

+1/0
18.11.2016 11:07

K72a94r30e26l 57B64l98á76h46a 1595946521559

Ale já taky občas někoho předjedu ;-).

Toyota dělá pěkná autíčka a ten RAV je moooc pěkné. Akorát se mi nelíbí cena.:-(

0/0
18.11.2016 11:20

R50o56s80t28i15s55l77a41v 33D75e73m98b10o75w42s21k29i 8881922470211

To máte pravdu, ale svezení skvělé. Jel jsem i s Aurisem hybrid a tam už je větší hluk, třeba při sešlápnutí plynu jdou otáčky rychle nahoru, ale auto se rozjíždí pomaleji, to samé je Yaris hybrid. DS5 hybrid je už v naftě a tu bych chtěl opustit.

0/0
18.11.2016 11:28

P98ř97e34m12y53s56l 83Č59u72l50í70k 8380163342580

Klimatizace používá tepelné čerpadlo, které bere energii z venkovního vzduchu, aby nemuselo odčerpávat energii z akumulátorů. Jaguar udává, že takto v mrazivé zimě ušetří až 50 kilometrů z dojezdu.

Klimatizace v mrazivé zimě?

0/0
17.11.2016 16:24

J57a44n 41V89e25s10e72l28ý 5864153372751

Klimatizační jednotkou lze bez problémů chladit i topit. Jen se musí přepnout mezi tím, jestli se mimo vůz "vyhazuje" zima nebo teplo.

+2/0
17.11.2016 19:57

B16o38h35u60m95i27l 52M95á10c95a 5671412156173

"...tepelné čerpadlo, které bere energii z venkovního vzduchu, aby nemuselo odčerpávat energii z akumulátorů." Tak fungují větrné mlýny od nepaměti.

A u tohodle jaguára to může fungovat, když pojede dost rychle nebo když bude silný vítr.

0/0
17.11.2016 20:32

S12t26a50n25i50s65l43a52v 94K29r26e74j59c15a70r 6327286723284

Ano, pod klimatizaci je míněno topení i chlazení. Tomu se u vzdělaných lidí říká klimatizace!!

+3/0
17.11.2016 20:36

R95a86d41e30k 53S70v42o47b91o53d50a 8419240480101

Přesně. V angličtině je to "Climate Control", což vyznívá jasněji, že se tím myslí topení či chlazení dle potřeby. V češtině pojmem klimatizace lidi chápou jen jako chlazení, což není pravda

0/0
18.11.2016 17:23

K59a17r83e44l 20B18l59á41h78a 1295886731989

Umím si představit všeobecné rozšíření aut s pohonem na baterie. Přepokládá to:

1) vybudovat dostatečného množství dobíjecích stanic

2) vyřešit lepší dobíjení (třeba bezkontaktní - přímo v silnici)

3) zvýšit maximální dojezd těchto aut alespoň na cca 600 km

4) snížit cenu těchto aut

Zároveň je ale potřeba:

4) zvýšit požadavky na čistotu spalin v elektrárnách

5) nepřestat hledat další alternativy pohonu

Vzhledem k tomu, že prakticky všechny důležité automobilky se snaží elektromobil vyvíjet, se mi zdá, že k té výměně aut se stávajícím pohonem (benzín/nafta) dojde v historicky krátké době.

+1/−1
17.11.2016 14:44

J79a77n 13V18e36s21e60l45ý 5694783572711

1) Asi polovina populace má již vlastní nabíjecí stanici, jmenuje se zásuvka v garáži.

2) Dobíjení funguje dobře, jen je třeba postupně přidávat dobíjecí místa. To jde překvapivě rychle. Bezkontaktní dobíjení na parkovacích místech by bylo super.

3) Zkušenosti s Teslami S ukazují, že 400 km dojezd není žádné zvláštní omezení. Podle slov majitele, mu 1800km do jižní Francie trvalo s Teslou jen o 2 hodiny déle než rok předtím s BMW. Díky povinným pauzám se taky fyzicky nezničil.

4) Během roku budou na trhu dva vozy, co vypadají jako Mondeo, stojí jako Mondeo a budou mít (důvěryhodný EPA) dojezd přes 300km. Ostatní výrobci budou muset tohle dorovnat nebo budou mimo hru.

4b) Uhelné elektrárny a teplárny už tvrdě makají, aby splnily nové, přísnější limity k roku 2020.

5) Spíše alternativy přepravy. Hitovky budoucnosti jsou dnes mobilita-jako-služba (https://en.wikipedia.org/wiki/Mobility_as_a_service_(transport)) a podstatně vylepšená multimodální doprava osob.

+5/0
17.11.2016 20:13

K98a33r28e13l 94B68l19á89h25a 1945616711869

Souhlasím s vámi.

U mne jsou zatím zápory v podobě 1) ceny, 2) nízkého počtu dobíjecích stanic 3) dojezdu ... v tomto samém pořadí důležitosti.

Ten váš bod 5) by se asi dal rozšířit tak, že je potřeba zapracovat na vylepšení hromadné dopravy obecně.

Ale asi všechno spěje k těm elektromobilům, protože vzduch ve velkých městech se opravdu někdy nedá dýchat :-(.

0/0
17.11.2016 20:58

J93a97n 17V23e42s49e75l66ý 5334213792911

Souhlasím. Jsem zvědavý, jestli se splní prognózy tohohle pána (https://www.youtube.com/watch?v=xg03UUYKG1s). Mě se ta představa dost líbí.

0/0
17.11.2016 21:15

V14í70t 45O89ž37a59n82a 1658408245484

já mu věřím

0/0
18.11.2016 13:46

M50a51r62e34k 36M12a22l85ý 1792958941920

3) Tomu se skoro ani nedá věřit. Podle toho, co jsem se snažil nasimulovat svou pracovní cestu namísto spalovákem teskou, je ta ztráta času větší. Ale, samozřejmě, záleží od řidiče. Pokud někdo i se spalovákem jezdí tak, že potřebuje každých 200 km pauzu půl hodiny, tak potom tomu rozumím.

5) Přiznám se, že podobných nápadů se spíš děsím. A vůbec nepřekvapuje, že přichází ze švédska.

Věřím ale, že pro většinu uživatelů bude EV za pár let uspokojivou náhradou spalováku.

0/0
17.11.2016 20:58

J71a84n 77V46e67s77e78l93ý 5614823232671

A představa ze Silicon Valley? https://www.youtube.com/watch?v=xg03UUYKG1s

0/0
17.11.2016 21:17

K19a35r34e83l 79B23l30á45h40a 1725796211309

Velice zajímavá přednáška ... co na to říká pan Báča?

0/0
17.11.2016 21:49

M63a94r70e37k 27M18a17l35ý 1342778221570

Zajímavá přednáška, vize.

Přechod od spalováku k elektrice je v pohodě, tomu v horizontu X let věřím. Jaké to X bude, záleží na pokroku v oblastech, které tady už byly spomínané.

Samořiditelná auta... tam už vidím větší problém, I když, pravda, k propustnosti dálnic přizpívám už nyní i já, když zapnu adaptivní tempomat, jak to v té přednášce vysvětloval :-)

Co ale nemůžu přijmout, je jeho vize od vlastnictví auta k jeho sdílení (auto jako služba). Trochu mi to nahání strach a nechtěl bych se toho dožít. Auto není jenom dopravní prostředek. V prostředí car sharingu už jaksi nejsem na 100% pánem svého času a pánem toho kdy a kam se chci dopravit. A to nemohu akceptovat.

+1/0
17.11.2016 21:58

K64a30r81e27l 56B39l24á27h78a 1545236801769

On má ale s tím sdílením v podstatě pravdu. Jenom bude potřeba oprostit se od toho, že v mém vlastnictví, tedy osobním vlastnictví, není ten plechový miláček ... :-) No a ti, kteří se s těmi svými miláčky nebudou ochotni smířit, je budou jezdit vystavovat na různé přehlídky veteránů (když si vyřídí výjimku aby mohli vjet na komunikace).

Vlastnictví auta je strašně neekonomické!

Představte si, že třeba zítra budete chtít jet do Košic na tři dny, tak si objednáte na 8 hodin ráno auto, to s vámi zajede do Košic, tam vás to auto opustí a pojede s nějakým jiným zákazníkem. No a za ty tři dny pro vás přijede jiné auto a odveze vás do Aše.

A pro ty nadšence, kteří touží kroutit volantem, řadit, předjíždět, atd. budou k dispozici okruhy, na kterých se budou moci vyřádit do sytosti.

0/0
17.11.2016 23:52

K54a17r26e83l 72B17l88á17h18a 1505686711679

oprava: ne "smířit" ale "rozloučit"

0/0
17.11.2016 23:58

M37a15r10e19k 53M15a51l66ý 1322828151270

Ale já se nepotřebuji v autě vyřádit, za každou cenu předjíždět jiná auta, atd. Já se potřebuji někam dopravit, ostatně mám auto s automatem, mám tamadaptivní tempomat, různé asistenty, takže na dálnici v podstatě už jenom točím volantem, takové poloautonomní řízení :-) Tady problém není.

Problém je s tím, že chci mít svoje auto, svůj způsob dopravy. To, co tady píšete, je v podstatě lepší veřejná doprava, na které bych byl závislý. Ne, to není moje vize a opravdu doufám, že se jí nedožiju. Na druhou stranu, s auty na elektřinu a se spoustou asistentů problém nemám, pokud se vyřeší všechny nedostatky...

+1/0
18.11.2016 7:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.