Diskuze
Nafta leda do kamen? Oranžový mercedes před 40 roky rozpoutal revoluci
Děkujeme za pochopení.
J20i68ř74í 30D52v43o72ř23á58k
Jako auto té doby dobrý . Ale jezdit nyní polovina aut se stejným motorem , tak lidstvo už neexistuje .
P62e40t79r 29N15ě94m94e84č28e63k
W115 240d 3.0, jak je přesné označení jede moc pěkně. Jeden kousek mám ve sbírce
T25o53m13á51š 13T31a67t95í74č87e68k
Já ho měl. To byl úžasně pohodlný obývák na kolečkách!
J16i88n31d49ř27i81c44h 24K11u28c64h20a59ř
Já myslím že diesel má před sebou minimálně 10 let, kdy se jeho prodeje budou pohybovat kolem 50%. Lidé stále kupijí větší auta (SUV) a tam je rozdíl ve spotřebě značný. Pokud navíc bude pokračovat tlak na snížení CO2, tak toho se těžko dosáhne při reálně spotřebě 10litrů benzínu na 100km. A nevěřím v to, že elektromobily během 10let budou na takové úrovni, aby spalovací motory výrazněji nahradily
J90i88ř29í 77S49c49h29w53a87c37h
víceméně v plném proudu je nahrazovaní nafty benzinovými hybridy, které podle současné metodiky a na běžných (tedy kratších) cetách dokáží normy na CO2 splňovat lépe než diesely
M33i18c67h64a52l 62H55r68u84b53o52š
Nevysiel z toho ten Mercedes CW311, co si zahral vo filme Unos aut?
K72a18r40e12l 32N59o79v83o98t98n15ý
Ano, ten film a to auto nejde zapomenout.
Auto se i vyrábělo: https://en.wikipedia.org/wiki/Isdera_Imperator_108i
B92l22a62h83o53m27í55r 54S43k79o77u65p23ý
"Ne že by ve Stuttgartu v té době už naftové motory do osobních aut nemontovali"
Příkladně zhnojená vazba podmětu s přísudkem..
Že by na tom byli novináři ještě hůř, než středoškoláci??
B61l38a81h67o42m43í20r 66S86k81o58u27p54ý
pardon, nějak jsem v té větě viděl i slovíčko "se"... omlouvám se...
P88e68t45r 54A88g32u39l94á15r
Majitelé neudržovaných nafťáků jsou důvodem, proč musím každý den zapínat vnitřní vetilační okruh. Stát nebo jet za vylágrovaným nafťákem je za trest. Měli by jim na potkání brát osvědčení o způsobilosti.
V80l98a44d10i23s51l73a73v 16B93u58r49y93š77e22k
to je pravda, ale silniční vagabund dokáže zamořit vzduch jakýmkoli motorem, jde spíš o to, že si z nějakého důvodu silniční vagabundi oblíbili práně motory vznětové
V51l65a87d47i16s39l14a66v 98B37u85r19y87š89e55k
dnešní diesely dosáhly zřejmě svého technického vrcholu, stejně tak, jako kdysi parní lokomotiva, měl jsem motor 2,0 TDCi 110 kW od PSA, můžu říct, že fungoval naprosto perfektně, možná už tak dobrej motor mít nikdy nebudu, najel jsem s ním 100 tisíc kilometrů, spotřeba 6 litrů, prodal jsem ho, nerad jezdím do servisu a tak když mu končila záruka, šel, koupil jsem 1,4 turbo, přímovstřik, taky 112 kW, ale co se týká jízdních vlastností, tak nesahá naftě ani po kotníky, do kopce to netáhne i přesto, že jde o 250 kg lehčí auto, spotřeba na stejných trasách lehce pod 8 litrů, z hlediska uživatele je rozhodně lepší nafta, benzín je pro mě ale podstatně levnější záležitost, takže je to těžká volba, ne že bych si naftu nemohl dovolit, ale z principu nerad utrácím peníze, takže asi tak
J36i27ř75í 80S39c46h67w28a91c45h
tvrzení, že ten benzíňák do kopce netáhne, není obecně zcela pravdivé. Má poněkud jinou charakteristiku než diesel, takže netáhne stejně při stejných otáčkách, tedy je potřeba se přizpůsobit způsobem řazení. Tam kde nafta dává potřebný výkon již například při 2000 otáčkách je potřeba turbobenzín vytočit (podřazením) na 2600 a atmo-benzín třeba i na 3000 a pak dodají stejný výkon tedy potáhnou stejně.
M92i79r86o10s76l60a20v 56S93t88e10i83n32e64r
W123 jsem měl dva, 200D a 240D. 200D byl opravdu slabý (55 HP) a rezavěl už na prospektu. Po 3 letech jsem převzal 240D, to byl už pětiválec a ten už držel tempo s tehdejšími vozy na benzin. Ten už nerezavěl.
Následující W124 250D a 250DT už byly prvním typem E-třídy, velmi prostorný byl ten kombík a hlavně, za 10 roků mu zrezavěl jenom zadní hrnec výfuku, jinak odolával i soli.
Můj první turbo byl W210 E270CDIT, ten s 170 koňmi většině benziňáků snadno ukázal svoji záď. To bylo první opravdu komfortní auto na dlouhé cesty.
Bohužel však, ekologové prosadili nový lak bez rozpouštědel, výsledek byl, že ten model nadprůměrně korodoval. Po 13 letech se mi utrhla horní opěra předního péra, v Sušici na přejezdu to levé péro vyskočilo, museli jsme se nechat poprvé za 20 roků s Mercedesem nechat odtáhnout. Všechny diesly od Mercedesa táhly s 380 tisíci km na tachometru jako první den, na motorech nebo převodovkách nikdy nic nebylo.
2013 jsem přešel na Škodovku, zatím vše OK, nerezaví ale spotřebu má stejnou, jako ten velký E270CDI kombík. Mezi 5 a 6 litry.
Pohodlí, jako ve W210 dnes najdete už jenom v S-klasse, nová E-klasse je uvnitř zřetelně menší.
P10e24t10r 17N23ě13m62e82č28e79k
W123 240d rozhodně pětiválec nebyl. Pětiválec byl pouze 300d nebo potom ve W124 250D
T76o81m68á63š 41D53v32o72ř51á54k
Tak do kamen možná, ale určitě také do traktorů.
J36a51k14u88b 48M26e39l25í98š89e71k
Naftová znouzecnost stále patří do kamen a i tam je to hnus.
J13i61n75d65ř39i38c54h 25Š39k62o73p98e20k
když nafta do kamen, tak benzin do zapalovače a budeme chodit pěšky nebo jezdit na kole
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar
Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...
Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari
Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...
Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny
S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...
Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz
Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...
Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...
FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika
Monika Pavlíčková (35 let) je maminkou dvou dcer, sedmileté Terezy a čtyřleté Laury, a zároveň také manažerkou obchodního týmu společnosti ABF,...