Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tatry na Dakaru silné jako nikdy. České hvězdy jedou na klobásy a pivo

Tatra Buggyra Racing nasadí na lednové Rallye Dakar zřejmě nejsilnější tým v novodobé české historii. Do kamionů v jeho barvách totiž usednou Martin Kolomý a Aleš Loprais, dva nejúspěšnější čeští jezdci posledních let. Podívejte se na video, jak probíhalo balení před odjezdem na start.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P53a26v98e60l 83N32a92j60t 1958360962

Borci,držím palce!!

0/0
2.12.2016 17:47

M74i54l97a47n 98D62o92s43t95á68l 4757144752701

Předloni jsem Dakar v Argentině navštívil. Jde to i bez cestovky a za docela rozumný peníze. Fanoušci jsou tam správně blázniví, přál bych to každýmu, takovej zážitek. Něco jsem o tom i napsal

http://www.thebeastandbeauty.com/argentina/90-rallye-dakar-v-argentine

+1/−1
24.11.2016 12:50
Foto

M92i26c63h81a44l 32N19a79j26m64a48n 7299833566840

Buggyra má letos silný tým. Kolomý i Loprais patří do jezdecké špičky. Ale konkurence je velice silná - Kamaz 4 kaminony, DeRooy 5 kamionu, Veka 4 kamiony, Mammoet 2 kamiony - tyto týmy jsou schopné jet na vítězství. Takže jakékoli umístění v nejlepší desítce bude úspěch.

Jen ještě jedno upřesnění k A. Lopraisovi:

On se totiž v dubnu sice nedohodl na spolupráci s týmem deRooy (kamiony Iveco), ale jaksi už se nikde nepíše, že se dohodl v létě s týmem Veka (kamiony Man) a tento tým mu připravil dle jeho požadavků kamion, dokonce to i Aleš i tak sám prezentoval a na internet vypustil v září video, jak se v tomto kamionu (v barvách jeho sponzorů) prohání, aby následně beze slova z tohoto projektu vycouval a následně se dohodl na spolupráci s Buggyrou......

0/0
22.11.2016 21:21

P69e68t95r 91Č48e93r33m62á23k 9758465229510

Tak on A. Loprais je komplikovaná osobnost, asi mu nikdo neubírá jistý talent (na druhou stranu nijak zázračný a špičce českých jezdců posledních x let jen průměrný), ale po lidské stránce je s ním zkrátka problém a není náhodou že po tom co dovedl zlikvidovat vlastní tým jede co rok za někoho jiného s jiným autem... Jde ke cti Buggyře že i přes toto a i přímé konflikty v nedávné době jsou schopni se s ním domluvit. R^

0/0
22.11.2016 22:08

L69u17k19á29š 40B84r78a55n31d67e79j72s 2243405311881

No, z českých jezdců je v posledních letech (dlouhodobě) nejrychlejší. To je holý fakt, podívejte se na počet vyhraných etap či bednová umístění v nich, na dálkových soutěžích. Nikdo není lepší. Celkově už to tak slavné není je tam dost nedojetí, ale třeba vítězství v Silk way, bedna na Dakaru - opět nikdo jiný, než on.

Jiná věc je jeho současné jednání vůči VEKA MAN. To se mi zrovna moc nelíbí. Na druhou stranu spoustě "takyfanoušků", kteří na něj plivali, že jede s "cizí" značkou (a bylo jich dost, to si vybavuju), možná udělalo radost, že se vrátil k Tatře, nevím. Já myslím, že profík jede tam, kde ho chtějí a kde se dohodne, takže jsem s tím, že jede s MANem či DAFem problém nikdy neměl. Ale když už se dohodne, měl by dohody držet. A jak ho mám opravdu rád, tak tady mi to přijde přinejmenším zvláštní.

+3/0
24.11.2016 9:58

P66e82t96r 53Č23e22r21m89á43k 9168745119770

To právě není, dlouhodobě nejlepší výsledky má Kolomý. Dálkové soutěže jsou právě o tom celku - dílčí etapu dokáže vyhrát nebo být na bedně dneska hodně jezdců (během jednoho dakaru desítky jezdců), ale držet si ten průměr po celý závod až do konce dokáže jen ta špička. Silkway nikdy nevyhrál, akorát se posunul na první místo po tom co byla úředně diskvalifikována posádka co to vyhrála. Na bedně stál na dakaru jednou jedinkrát a to před 10ti lety! Takže jiným slovy - nebýt jeho slavného příjmení, v rámci českých jezdců by dávno zapadl do průměru.

Jeho současné jedná vůči veka zcela zapadá do jeho normálního chování. Fanoušci mu nespílali ani tak za to že opustil tatru, ale za to jakým způsobem - měl nejprofesionálnější český tým s nejdelší historií, ale svým chováním dokázal odehnat naprosto všechny - další jezdce, sponzory a ve výsledky samotnou tatru která mu sebrala výhradní postavení a jako tovární tým je od té doby právě buggyra. Takže z celého "impéria" (kdo někdy viděl kompletní konvoj loprais týmu na dakat tak ví o čem mluvím) zbyl akorát jeden jezdec co si rok od roku shání angažmá u jiných týmů. To prostě smutné je...

+2/0
24.11.2016 11:33

K68a58r80e19l 42H43o13r22á78k 2218739373543

Tatrovácká koncepce se hodí opravdu jen na Dakar.

0/−13
22.11.2016 20:01

O84n88d49ř69e79j 24Č60a47p81k53a 6571551683714

Tatrovácká koncepce se nehodí na auto, které se v životě nepodívá mimo silnici. Na stavbu, pro zemědělce, lesáky nebo třeba hasiče má tenhle podvozek docela dost výhod.

+16/0
22.11.2016 21:46

J63a94n 16M28a93c45h49á56č 3657126133652

Jezdil jste někdy s něčím větším než je oktávka? Dost o tom pochybuji...

+3/0
30.11.2016 7:41

R58o22b55e32r78t 83H74o11m47o83l45k58a 4273358410962

ty jsi dost pohlupavy

0/0
1.12.2016 8:21

V54l97a43d37a 87S85i57m53o16n57i77k 3309363893535

Co je na tom autě skutečně tarováckého? Mimo té kulaté nálepky..

+1/0
22.11.2016 19:36

P98e23t24r 21Č56e81r32m41á11k 9328895869870

Základ podvozku. A ta kabina tak napůl - sice je od DAFu ale standardně jí Tatra dneska používá, tatrovácká kabina je zkrátka přes 30let stará a už to není ono, všechna čest Macíkovi že jezdí v tý Liazácký...

+5/0
22.11.2016 20:44

J92a68n 43M58a85c32h30á34č 3147586663252

Roura...jestli víte co to je.

+2/0
30.11.2016 7:38

V83l67a46d30a 40S67i53m68o63n19i67k 3729353273825

To zbylo dost málo ..

0/0
30.11.2016 8:53

P42e51t61r 14Č56e84r34m62á28k 9698835619910

Loprais evidentně musel jít hodně do sebe když se dostal do Buggyry, tak snad to bude nyní s Kolomým zdravá rivalita a ku prospěchu věci R^

+5/0
22.11.2016 15:29
Foto

M41i66c76h91a88l 16N96a24j16m56a43n 7859683566290

Loprais zvolil levnější variantu pronájmu přibližně stejně kvalitního auta. Pronájem kamionu MAN u týmu VEKA by ho totiž vyšel přibližně na dvojnásobek co ho vyjde Tatra u Buggyry.

0/0
22.11.2016 21:25

P49e98t79r 48Č27e58r94m16á31k 9258255629790

Levnější sice bezpochyby ano (ikdyž zase horší zázemí), ale o to zas tak nejde, podstata je v tom že s ním vůbec byl někdo v čechách ochotný spolupracovat.

+2/0
22.11.2016 21:57
Foto

M21i61c95h77a49l 82N83a11j26m36a15n 7579353926350

Všechno je "jen" o penězích.

Buggyra měla možnost pronajmout auto Lopraisovi (který byl ochoten jako jediný zaplatit požadovanou cenu), nebo ho nechat stát v Roudnici v garáži.

0/0
22.11.2016 22:05

P53e47t97r 98Č50e48r92m71á49k 9448625229910

No vzhledem ke vztahům to právě v případě tohoto jezdce není jen o penězích, byť po této stránce to jistě pro obě strany zajimavé je, proto se dohodli.

0/0
22.11.2016 22:12

V49l28a96d81i83m81í97r 52V76á31v33r72a 9787794667248

Hezký, tohle auto jsem si vždycky chtěl zkusit řídit. :-)

+1/0
22.11.2016 15:06

M77i31r90o52s46l80a38v 88Č71e25c80h 9219203575835

Len otazocka. Preco je pri zavodnom speciale elektronicky limitovana rychlost? To je pravidlo pre Dacar?

0/0
22.11.2016 13:37

L76a42d49i48s14l43a65v 38B37e20r51o71u48n54s31k29ý 1247302923696

okruhové tahače jsou taky omezené, ale na 160

+1/0
22.11.2016 13:58

O77n47d43ř69e57j 74Č59a11p55k91a 6351371943204

To pravidlo je pro všechny dálkové rally, kamión schopný jet 200 už je prostě moc nebezpečná věc... když ještě žádné omezení nebylo a de Rooy se poprvé dostal na 1000 koní, neskončilo to dobře a jeden rok pak kamióny nejely vůbec (ten dvoumotorový DAF tenkrát porážel osobáky, ale pak ve 180 trefili dunu... http://veteran.auto.cz/galerie/541/?foto=12)

+13/0
22.11.2016 14:25

M23i24r93o13s33l73a39v 27Č56e85c17h 9539273475105

Dakujem za vysvetlenie. Je to tak asi spravne. Viac rozhoduje kvalita a vydrz techniky a schopnosti vodica.

+3/−1
22.11.2016 15:33

M75a36r88t90i43n 62N82e72r71m10u70t 9727187628769

Čím delší trasa, tím méně rozhoduje maximální rychlost.

+2/0
26.11.2016 23:03

M19i94r78e23k 26G36a18j10e15r 5971666539730

Dik za link na skvely podrobny clanek. Pres 200 km/h 11-tunovym kamionem po pousti muselo byt smrtelne vzrusujici.

+1/0
22.11.2016 15:33

M13a52r10t88i51n 56P37l53z35á60k 2677309328804

Jinak i dnesni nejrychlejsi kamiony porazeji pomalejsi osobaky

+2/0
22.11.2016 19:29
Foto

M41i29c59h11a39l 56N83a77j53m75a18n 7529313626190

Nejrychlejší kamiony jezdí časy na úrovni druhé desítky osobáků.

0/0
22.11.2016 21:26

V62l81a42d57a 83S16i28m36o66n30i17k 3739343613665

Jenom chci upřesnit, že ten havarovaný DAF č. 601 neřídil Jan de Rooy. Šlo o druhý kamion týmu DAF.

+1/0
22.11.2016 19:45

O34n86d65ř67e87j 77Č33a66p46k92a 6711731953264

A vlastně tahle nehoda tak trochu napomohla prvnímu vítězství Karla Lopraise - Jan de Rooy se rozhodl dál nepokračovat, takže ostatní mohli bojovat i o první a druhé místo. A mezi ostatními kamióny v té době byly Tatry a Liazy hodně silné...

0/0
22.11.2016 21:34
Foto

M20i96c80h29a11l 14N96a57j67m49a47n 7839443536820

To ano. Daf byl v té době úplně jiná liga. Pro srovnání celkový výkon:

Daf kolem 1000 koní, Lopraisovo Tatra 4x4 400 koní, Tatra 6x6 490 koní, Liaz 460 koní....

Bohužel rok 1988 byl pro Liaz poslední úspěšný rok na Dakaru, pak už to byla velká bída.

+1/0
22.11.2016 21:39

J12i88n63d70ř79i50c55h 84M95i74t53t93e92r 6644335271686

Mě to přijde jako blbost. Jsou to závody a vyhrává ten, kdo najde správnou míru rizika. V tom si myslím, že je to umění. Ať tam dají omezovač na 50 a v klidu to dojedu taky. Závody nemají být bezpečné, jsou to závody. Kdo se bojí ať je doma.

+1/−4
23.11.2016 9:17

O34n63d91ř33e89j 63Č37a79p47k33a 6821681193304

Riziko určitě, ale ne zbytečně velké a pro ostatní. Proto skončila skupina B v rally a proto mají závodní kamióny omezenou rychlost. Na okruhu by to auto při bouračce ve 200+ proletělo zábranami kolem trati jak papírem, na Dakaru je kolize s čímkoliv taky konečná pro to "cokoliv", pokud netrefíte zrovna mostní pilíř.

+3/0
23.11.2016 19:38

J37i85n82d11ř49i87c70h 16M62i48t27t40e72r 6264175311146

Proto skupina B byla famozní a ta auta, to byly bestie. A proto se na kamiony nedívám, je to nuda. Daleko lepší jsou motorky.

0/−4
23.11.2016 19:42

M72a56r82t59i27n 83N58o47v96o39t79n25ý 1238747470

Tak to je snad každému naprosto jasné. Při rychlostech nad 200, kterou s takovou motorizací by dokázaly kamiony lehce vyvinout by se staly smrtící zbraní. V takové rychlosti, když tak obrovský kolos rozhodí mulda, kámen nebo něco podobného si neumím představit, co by se dál dělo.

0/0
25.11.2016 8:10

Z72d91e83n84ě72k 37D47u44f66e83k 2754304278

Jel si na splašené krávě? jel no. Tady je to podobný, akorát to víc mlátí a vytřese to z Tebe duši. Kluci přeji jen úspěch a žádné závady a proleťte cílem jako vítězové.

+5/0
22.11.2016 13:33

M37a24r19t49i73n 16P75l47z15á57k 2807139328834

Roura

0/0
22.11.2016 15:07

M64i38r33e18k 33G67a12j27e96r 5781446399290

Uz jsem myslel, ze chcete citovat z povidky S+G Moje jizda tramvaji.

0/0
22.11.2016 15:34

Z87d82e54n22ě82k 27D74u71f75e21k 2524104138

ano kus textu je z této hry.

0/0
22.11.2016 15:47

P35e72t65r 26S46e78d25l55á44k 1211814292467

Co krom znaku na kapotě je ještě Tatra? :-)

0/0
22.11.2016 13:19

O96n18d13ř56e17j 32Č75a37p40k18a 6841691963574

Kabina a podvozek.

0/0
22.11.2016 13:24

J20i11n47d63ř60i42c21h 24Š11k23o71p15e77k 4235821180675

Pheonix nemá tatrováckou kabinu

+1/0
22.11.2016 14:30

I97v77o 70B44o54u34š77e 5122487538

Taky mě napadlo, proč se to jmenuje zrovna Tatra?

0/−1
22.11.2016 14:26

B95l13a95ž38e84j 38M93o54t58y85č10k79a 8817817455750

vždyť to je Tatra, tak proč by se to tak nemohlo jmenovat na rozdíl od všech jiných aut na dakaru;-)

+4/0
22.11.2016 14:43

M91i41r15e18k 14G31a61j93e11r 5601396589420

A proc se to jeste jmenuje Dakar?

+7/0
22.11.2016 16:02

J40i12ř18í 35K63o19c74u57r26e67k 6195494375548

Protože ten podvozek pod jinou značkou použít nelze.

0/0
22.11.2016 16:07

J23a22n 49H90l69a63v72á51č 9420351564212

TATRA patří na bednu!!!R^

+4/0
22.11.2016 12:32

J89i93n90d16ř32i43c91h 93Š29k37o67p49e78k 4725191220815

úspěch bude záležet na tom, jak moc jsou použité díly vzájemně odzkoušené.

0/0
22.11.2016 11:54

J65i57ř91í 45E22r21b66e56n 1463264186507

No třeba ten motor Caterpillar má výdrž tak akorát na jeden závod :-)

0/0
23.11.2016 9:33

P69e47t45r 83Č31e82r28m45á36k 9738275439140

Což jí bohatě stačí, nepotřebují s jedním motorem odjet dva dakary R^

+2/0
23.11.2016 13:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.