Diskuze

Mlha je zrádná, zkresluje rychlost. Denní světla na ni nestačí

Podzimních mlh si letos řidiči užívají dosytosti. Je čas rozsvítit mlhovky a naučit se je používat s rozumem. Velkou hrozbou se ukazují být světla pro denní svícení.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

P62e18t16r 41B34á43č54a

24. 11. 2016 14:24

Mlha je v pohodě. V pohode už nejsou ti tocvolanti co vám mlhovkama pálí v koloně nebo ve městě neustále do očí a to i při nějakým malým mlznym oparu. To okamžitě člověk pozná co jezdí po silnicích za materiál a jak často používají mozek.

1 0
možnosti

problém je, že takových točvolantů je docela dost. Nemálo lidí používá mlhovky jako univerzální světla, jejich vyšší level je používá vždy, mimo mlhy

1 0
možnosti

Máme auto r.v. 2007 - a nechal jsem je dovybavit LED předními denními světly: mají dostatečnou viditelnost za dne, zapínají se samy, když ručně zapnu potkávačky, tak se automaticky vypnou (tak, jak je to předepsané).

Musím tedy nad včasným rozsvícením uvažovat úplně stejně jako nad celou řadou dalších úkonů, bez nichž se dobrý řidič neobejde. Mj. vždy při vjezdu do lesa, do tunelu apod. :-/ ... "Vidět a být viděn" = to je ta zásada (přežití). R^

Jak bylo řečeno v přiloženém videu, stačí jen nebýt líný (myslet), nebýt líný a technologiemi rozmazlený řidič a i nad používáním světel trochu myslet. Jsou mnohé situace, kdy je to nutné... ;-)

0 0
možnosti

Docela častý jev, jedu za tmy, žádná mlha, déšť nebo sněžení, ale míjím protijedoucí auta se zapnutými předními mlhovkami. Mám starší auto bez předních mlhovek, které samo mizerně svítí a míjení kolony takových vánočních stromečků, na silnici bez vyznačených čar, je fakt radost ;-O.

0 0
možnosti

Stále častěji potkávám ve městě večer a v noci řidiče, kteří nesvítí vůbec.

0 0
možnosti

Oni vidí - protože jedou městem! ;-D ... Kopne je to do palice až teprve když z města vyjedou ven... :-/

0 0
možnosti

Nejvetsim kamenem urazu jsou ridici ktere kdyz dojedete nechavaji zaple zadni mlhovky imrvere. Muzete je problikavat, davat znameni predmini mlhovkami aby jim to docvaklo uplne. Ale neee. Proste vypalena sitnice to jisti. Pak nemaj byt nehody. Chcete od tohohle d**ila co nejrychleji pryc...

9 0
možnosti

Posledně jsme jeli za policajty v koloně a svítili mlhovkami, vidět bylo víc než 20 aut v koloně dopředu i dozadu :-(

0 0
možnosti

a pak jsou řidiči..a řidičky....které ani neví co to je mlhovka...zrovna včera u nás v servisu jsme měli paní...tak kolem 45 let věku...a technik se jí ptá...máte na autě vepředu mlhovky? a ona jen nechápavý výraz...tak se zeptá znovu...a paní ještě s víc nechápavým pohledem.."no..víte já ani nevím co to je".....nechápu jak tací řidiči můžou mít papíry..

1 0
možnosti

A co může technik dělat? - Když to bude frajer, tak dámě vysvětlí: Na co jsou, kde jsou, jak se používají - zapínají, vypínají... ;-) ... reklam je všude kolem, tak se může inspirovat a pohladit dušičku paní řidičky tím, že jí v superlativech opíše, o kolik líp se jí bude jezdit, když je bude umět správně používat. R^

0 0
možnosti

A proto dnes a denně potkávám na silnici lidi, kteří sice nemají denní svícení, ale zřejmě jim nefungují světla, protože i když je tma jak v pytli, tak nesvítí. Mlhovky by měli půlce populace odmontovat, protože je zapínají při sebemenším proužky mlhy a nevypnou je obvykle do konce jízdy. Mnohdy si říkám, proč se tam vlastně ty mlhovky dávají. Skutečná mlha, ve které jsou potřeba, je velmi zřídkakdy a tehdy je většinou tito lidé stejně zapomenou použít. Dále pak je velmi čisté naprosto tragické seřízení světel, xenony bez náklonového čidla (jsou totiž děsně „cool“, ale to náklonové čídlo je drahé...), trvale zapnutá dálková světla a podobně. Někdy si říkám, že bych uvítal automatické udělování pokut autem. Většinou mě to pak doma po pár hodinách přejde.

10 0
možnosti

som zúfalý z toho koľko blbcov jazdí zo zadnými hmlovkami v kolóne alebo vtedy keď už niekto ide za nimi,a nereagujú na nič aby ich vypli ,neskutočne to oslepuje hlavne v hmle

8 0
možnosti

Vzkaz pro ty, kteří tu brojí proti denním světlům nebo nechápou, k čemu jsou dobrá.

1) Protijedoucí auto se přibližuje součtem rychlostí vaší a jeho, tedy například 90+90=180; auto dojížděné se pohybuje relativní rychlostí rozdílovou, například 90-70=20. Je tedy jasné, že přední světla jsou mnohem důležitější, protože v prvním případě se srazíte rychostí 9x vyšší než ve druhém.

2) Chyba není v myšlence DLR, ale ve vohnoutských řidičích, kteří neumí rozsvítit, když je to zapotřebí. Ale to tady je od nepaměti, dříve nesvítili vůbec, dnes svíti aspoň denními.

3) Výmluvy na automatiku jsou dětinské, ta by mohla fungovat (skoro) 100% jen za cenu mnohem vyšší složitosti (= vyšší poruchovosti). normální řidič ji sice využívá, ale taky kontroluje, a když to není ono - právě v dešti nebo mlze, holt zasáhne ručně.

4 2
možnosti

mě teda automatika funguje na 100%, jak je jen trochu snížená viditelnost, tak se zapínají potkávačky, vůbec by mě nenapadlo, že existují auta, která nepoznají že prší a nebo je mlha a jedou s denním svícením, ale když takové máte, tak vám věřím, mě stačí nějakej viadukt a už svítím, je otázka, jak můžou prodávat něco, co ovlivňuje bezpečnost a přitom to nefunguje

1 0
možnosti

automatická světla byla vymyšlena proto, protože jsou dokonalejší jako člověk, ten zapomene rosvítit, stroj nikoli, jestli některá automobilka prodává auta, která nepoznají že je mlha a svítí denním svícením, osobně jsem se s tím nesetkal, tak je otázka, jak získali homologaci, snad podvodem, rozhodně neobstojí argument, že automatika funguje jen někdy a někdy zase ne, takhle to prostě být nemá

1 0
možnosti

podle mě ta automatika zas tak dokonalá nebude, jinak by dávno byla běžná součástí aut a ta by se za dne např. nikdy nepřisvěcovala mlhovkou při zatáčení

0 0
možnosti