Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První tatra kolem světa. Cestovali s ní manželé Baumovi v roce 1935

Přezdívkou „Miss Australia“ nazývali láskyplně svoji expediční tatru Jiří a Růžena Baumovi, kteří s ní v roce 1935 podnikli cestu kolem světa. Jak se dá odhadnout, těžiště výzkumné činnosti při této expedici bylo v Austrálii. Přetížený vůz projel Evropou, nehostinnou Austrálií, Japonskem a částí USA bez jakékoliv poruchy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D65a97n47i68e64l 80Š60e79r45á51k 5233653751698

A možná by stálo za to se zmínit i osudu paní Růženy Baumové. Na internetu jsem našel pouze to, že zemřela v roce 1975 v Praze. S manželem Jiřím měli syna a ten paradoxně utekl v roce 1986 do Austrálie.

0/0
5.12.2016 20:53

A28n87t78o44n30í19n 79S81c88h36i73n19d25l45e12r 8913817175879

dobrá je "rozvojová" fotka z Japonska - ta "silnice", ti lidé okolo - tomu říkám vzhledem k dnešku progres - asi jim pomohla válka nebo co.

0/0
4.12.2016 18:06

P98a24v29e57l 73Z26r60z48a51v10y 3714847768603

Respekt lidem te doby, respektive i tem co dnes brazdi svet ve veteranech. Ti si zaslouzi uznani.

+5/−1
3.12.2016 9:47

K98a55r53e77l 86H60o65r91á50k 2628459753813

Pokud tam vede použitelná cesta, tak lze dojet kamkoli s čímkoli. I bez respektu.

+2/−5
3.12.2016 10:49

J73i71ř80í 30K31o65c91u58r19e78k 6455774725458

Víte, veterán má asi tolik bezpečnostních prvků jako bicykl: Zadek a hlava toho, kdo ho řídí. Žádné ABS, ASR, hlídání pruhu, parkovací asistent, automatická převodovka, polivač brzd nebo volantu. Nic takového tam není, budrete rád za stěrače, které nejsou ruční, na kličku.

A ti co jezdí bez respektu, ti většinou končí někde ve škarpě.

+1/0
3.12.2016 11:37

J41i29ř82í 43Z82ý94k32a 9649793191510

stěrače mám sice elektrické, ale ostřikovač je na tlak v bandasce. Bohužel po těch letech již netěsnil přepouštěcí ventilek v páčce, tak jsem i to musel předělat na elektriku - náhradní díl neexistuje.

Každopádně jízda starými auty v aktuálním provozu má mnohá úskalí. Spousta lidí ignoruje to, že si nechávám větší odstup před auty před sebou, právě proto, že nemám ABS. Musím dobrzdit s citem. Stejně tak nechápu lepiče a problikávače ... mě to na té dálnici vážně rychleji než 110km/h nepojede. Na rovině a z kopce možná i 120, ale přeci si nezničím motor a převodovku. Stejně tak musím uvažovat nad trasou, abych neuvízl dlouho v letních kolonách - vzduchem chlazený motor tohle nemá moc v lásce.

+4/0
3.12.2016 12:46

S29t70a21n26i50s57l75a53v 93K94r56e91j90c91a48r 6977876633234

Ano i Srpen s Bejbinkou před srpnem 1968!!

0/0
4.12.2016 10:44
Foto

M33i94r52o76s69l68a85v 81S35t34e62i12n59e63r 6788734883475

Jiří Baum byl jeden z těch optimistů, myslel si, že se Židům až tak moc nestane. Ani křesťanská manželka ho neuchránila.

+5/0
3.12.2016 9:40

S64t23a31n53i86s79l95a42v 41K28r29e58j10c78a86r 6197506643464

Ale ono v té době asi nebylo tolik podstatné vyznání, Jiří Baum i F.A. Elstner v té době nemohli být sockami aby podobné spanilé jízdy mohli uskutečnit. Nakonec to platí i o in. H+Z.! Pochybuji, že by v té době bylo tak snadné jako dnes získat podporu a mecenáše.

+2/0
3.12.2016 17:29

J45a86n 62K48r97o22u74p30a 6169193373771

Tyto články čtu vždy se zatajeným dechem a při tom koukám, jak malej kluk, co dostal od táty první Rodokaps. Všechna čest lidem té doby, co se na tomto projektu podílela a děkuji Jiřímu a Růženě za odvahu vrátit se do Československa a pomáhat obyčejným lidem v takto těžkých dobách.

+12/0
3.12.2016 7:47

P70e94t21r 18S66i80m91e75k 6321273699884

ani kontaktní čočky nevynalezl žádný Čech..Otto Wichterle.a tak bychom mohli v Českých objevech pokračovat dál

+1/−9
3.12.2016 6:36

P97e72t84r 68S25i66m72e10k 6401753769714

reakce níže. česká Tatra a Hans Ledwinka

0/0
3.12.2016 6:37

P44e17t21r 26T18v18r11d30ý 5324617485665

Dnes si německé firmy najímají čechy, v té době si mohli české firmy dovolit najímat třeba i němce.V tom je právě zásadní rozdíl. JInak jméno Ledwinka moc německy nezní, asi tam budou nějaké jiné geny..

+6/0
3.12.2016 7:49

P33e55t68r 48N60i66v72n59i27c47k81ý 3342214435537

https://cs.wikipedia.org/wiki/Hans_Ledwinka

0/0
5.12.2016 11:40

Z39d46e91n70ě59k 78W12e98r65n59h68a24r83t 6607455422388

Otto Wichterele samozřejmě Čech nebyl, byl to moravák z Prostějova, kde měla jeho rodina továrnu Wikov a rodina jeho maminky mnoho generací velkostatky. Jeho dědeček byl velmi významný politik, poslanec Zemského sněmu, který byl znám velmi ostrým bojem za zájmy zemědělců v českých zemích, včetně Moravy, pochopitelně. A taky byl znám tím, že veškeré projevy v zemském sněmu pronášel zásadně v jadrné hanáčtině, aby zdůraznil svůj původ, přestože mluvil plynně čtyřmi jazyky. V žádném případě se nedá pan Wichterele porovnat s Hansem Ledwinkou, což je naprosto jiný původ, národnost a vůbec.

+9/0
3.12.2016 7:12

P34a34v12e51l 16B55e62z58d50e65k 6371893765

Důležité je, že pan Wichterle žil v Čechách a měl tuto zemi rád....

+1/0
3.12.2016 11:51

J73i33ř47í 58S32t27r33á95n88s96k19ý 4711187129274

Jedno z prvních aut na světě, první aerodynamický auto na světě, první v tlakovým odlévání bloku motorů, nepřekonatelný systém s centrální rourou... Češi auta prostě umí. I brouk vznikl jako obšlehnutá tatra... a pak člověk v televizi vidí huinday i30...

+19/0
3.12.2016 0:38

E37m48i35l 24D94u74d78a 8575842136733

Jen to auto konstruovali sudetaci, ktere jsme vyhostili.

0/−1
3.12.2016 1:26

J18a12n 92B84a55b64i49č43k41a 9453279933637

Geniální konstruktér který to vymyslel, Ledwinka byl po válce odsunut do Německa.

+4/−2
3.12.2016 4:57

P36e70t30r 31T17v74r13d79ý 5404677825705

Ledwinka nebyl odsunut, po odpykání vězení za údajnou kolaboraci, odešel dobrovolně v r.1951 do Německa

+3/0
3.12.2016 8:11

A17n52t85o13n64i30n 54K73a75d62l83c62e56k 9612909771536

Anebo tenkrat jeste porad Moravane, nez nas Cesi zlikvidovali, ale tak nejak se to pomalu vraci.

0/−8
3.12.2016 7:47
Foto

T75o56m16á27š 28D49v91o93ř47á88k 3115413656656

8-o

+1/−1
3.12.2016 8:41

J25i88ř29í 34K20o75c66u77r60e64k 6465124445918

Jo no, když on komunista všecky automobilky znárodnil. "Vrcholem" českého automobilismu byla pak Škoda 1203 vyráběná v 80. letech se zadní nápravou a motorem původem z Tatry, montovanou do Spartaka.

0/−2
3.12.2016 11:40

S76t54a60n68i84s61l90a75v 87K33r27e50j54c47a98r 6157646533514

Ano komunista znárodnil a Havel vrátil zpět do Evropy. Možná, že v blízké době se najde podobná vlastenecká dvojice, a to co se povedlo v roce 1935, uskuteční s dnešní Škodou Kodiaq, i třeba jako reklamní cestu za novými zákazníky. Dnes zatím je populární reklama na socialistického Trabanta a Malucha. To už i Putinovi Noční vlci používají modernější vyspěle kapitalistické stroje po cestě po Evropě. Ano ti jsou bohatší a mají za sebou prezidenta s milionovým měsíčním platem. S nimi se opravdu ČR nemůže rovnat.

0/0
3.12.2016 17:23
Foto

J52i18r95k77a 10Š35č40o51b40á63k 2390710667807

Nevěděl jsem. Zajímavé!

+5/0
3.12.2016 0:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.