Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Test deformačních zón ukázal, že měkčí auto může lépe chránit

Deformační zóny aut chrání posádku, ale mohou efektivně zmírnit následky nehody i u vozidla, do kterého bourají. Netradiční crashtest německého autoklubu (ADAC) ukázal nedostatky nejprodávanějšího auta v Evropě, Volkswagenu Golf.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T13o68m12á37š 84V31a32l66d78e19r 7923930129

Stačí se podívat jak dopadl test Audi Q7 proti Fiatu 500. Totálně tvrdý, těžký, velký vůz drtí prcka a posádka Fiatu nemá žádnou šanci. Celé NCAP zkoušení je na nic, když automobilky konstruují vozy na test. Proč mají vozy nesymetrické deformační zóny. Největší prasárna byla, dávat si před vozidlo železný rám. Vozidlu se samonosnou karoserií to moc v terénu nepomůže a v běžném provozu jde o docela účinné beranidlo.

0/0
11.12.2016 18:23

K52a38r22e68l 37B78a49r83t26a63k 9236621635186

Ideální by byla auta gumová.

0/0
10.12.2016 14:59

D19e61n37i33s 67H26u44m56l 4722485785196

Kvůli takové samozřejmosti snad nemusej ničit auta a stačí se zeptat středoškoláka.

0/0
8.12.2016 23:14

V23i77k86t12o62r 60S71v53o67b21o75d62a 8172848752796

Tak si to shrňme: "měkčí" konstrukce se při nárazu více deformuje je to pro oba lepší, protože ta deformace pohltí více energie, kdežto tužší konstrukce se méně deformuje (šok!) a je to při nárazu horší. Wow. Chápu to správně, že jsme právě objevili princip zvaný deformační zóna?

0/0
8.12.2016 15:42

J28i52r48i 24V31a67l23e56k 4263817694363

Ano, ale myslím že spíše poukazují na fakt, že dvě deformační zóny jsou lepší než jedna...

0/0
8.12.2016 16:02

L84u17d81v49í30k 57G69a36j16d38o61š60í11k 2905633514502

Spíš to spěje k tomu, že bude časem nařízena minimální přípustná deformace.

0/0
8.12.2016 18:18

M60a70r60t41i68n 75K53l95u40v94á90n20e73k 9542458783123

čo to je za blbosť?

Deformačné zóny v aute nemajú za účel chrániť posádku protiidúceho vozidla.

Je to sice smutné, ale je to pravda a fyzika.

A kupovať SUV je stejná bezohľadnosť voči vodičom normálnych áut. Ale taký je život, každý chráni sám seba. I na úkor druhých.

Najmutnejšie je že ked pred školou zastavujú rodičia na tých najnemožnejších miestach, aby ich deti mohli bezpečne vystúpiť z ich bezpečného SUV a pritom ohrozujú druhé deti. Pretože ich nútia kľučkovať medzi autami z ktoprých nieje výhľad dopredu ani do strán na malých ľudí.

Neuvedomujú si že to isté robia iní rodiča s ich bezpečnými SUV ich vlastným deťom. Vzájomná bezohľadnosŤ alebo vzájomná ohľaduplnosť?

+8/−1
8.12.2016 10:11

J27i82ř13í 93H22l86i37s16n53i22k23o86v62s30k75ý 9583151742301

Není pravda. Deformační zóny mají chránit všechny živé lidské bytosti tím, že absorbují kinetickou energii. Z podstaty pak vyplývá, že pokud se srazí 2 auta, správně navržené zóny chrání obě posádky.

Nevím, jak jste z fyziky mohl vyvodit něco podobného.

+3/0
8.12.2016 13:19

S98t74a53n47i15s94l34a27v 73K45r94e64j16c24a32r 6887456673474

Ano, deformační zona by měla být zonově odstupnovanou ochranou člověka, at se jedná o posádku nebo chodce. Tzn. skelet kabiny posádky by měl být chráněn učkem E50 a ostatek by mohl být lehce netříštivě deformovatelným levným vyměnitelným materiálem.

+2/0
8.12.2016 14:15

M66a57r73t14i62n 32K41l81u52v41á69n44e25k 9482708573133

Vyžaduje to od výrobcov kamiónov a iných áut nejaký predpis?

0/0
8.12.2016 15:35

J52i38r64i 88V27a61l19e41k 4173267584793

třeba https://www.euroskop.cz/8449/2149/clanek/posileni-bezpecnosti-chodcu/

0/0
8.12.2016 15:57

M48a96r85t22i46n 37K63l50u11v49á84n81e62k 9512738413743

Bavíme sa o zrážke veľkého a malého auta.......

0/0
8.12.2016 20:36

J60i48ř67í 53J74u85ř92i38c81a 2778393211

Ano, ale pokud si kupuji auto, tak nechci poměr mezi ochranou sebe a protijedoucího 50/50, ale raději 80/20 či 90/10. Tak nějak automaticky předpokládám, že se spíše mířím s faktem, že jsem zranil cizího člověka než vlastní dítě. :-/ Je to smutné, ale u mne to tak je.

+5/0
8.12.2016 14:26

J93i31r25i 25V32a71l91e71k 4573127114423

Na tom není nic divného a nijak to nemění fakt, že deformační zóny chrání všechny účastníky.

Nicméně myslím že výrobci SUV mění kontrukci deformačních zón i pod kritikou takovýchto testů. Asi by bylo "nejlepší", dát si před auto radlici a valit...A příklad trubkových rámů, které jsou dnes už zakázané, ukazuje, že výrobci aut musí vzít v potaz bezpečnost všech účastníku provozu při nehodě.

+1/0
8.12.2016 15:35

P93e61t51r 88H79o16r64á19k 1449103419644

To já zase doufám, že takoví, až udělají chybu, tak potkají kamion a ne menší auto. Zcela v duchu tvého uvažování.

0/−1
8.12.2016 16:50

M19a22r94t32i98n 28K17l55u84v20á88n54e62k 9662468293123

A preto si kúpite SUV i keď sa asi v živote nepozrie mimo asfaltku alebo mesto. :(

0/0
8.12.2016 15:37

J48i12r12i 45V65a20l79e34k 4503497114703

nevím jak to souvisí s faktem, že deformační zóny chrání všechny účastníky nehody a výrobci všech aut musí brát v potaz bezpečnost všech účastníků případné nehody.

vyvyjí se například airbag na kapoty/přední sklo auta pro případnou srážku s chodcem, i když posádce uvnitř vozu to nejpíš moc nepomůže...

0/0
8.12.2016 15:45

M74a11r58t31i82n 60K22l59u96v49á58n83e92k 9862188503623

1)nechráni

2)nemusia

3)To je pekné ,ale mimo téma . A len dobrá vôľa výrobcu.

0/0
8.12.2016 20:39

J44i26r49i 27V89a42l60e38k 4613737554843

:-)

1) zkuste si aspoň prohlédnout to video, než budete rozdávat lekce z fyziky.

2) pozri a prezri: https://www.euroskop.cz/8449/2149/clanek/posileni-bezpecnosti-chodcu

3) no věřím že se vám to nehodí, protože to zcela popírá vaši argumentaci...ale třeba vy sám navrhujete a vyvíjíte auta, SUV a náklaďáky jinak...

4) dobrou noc

0/0
8.12.2016 22:20

M51a74r76t67i53n 24K45l86u94v41á83n85e16k 9512518623533

1)neviem čo sa vám nezdá na mojom fyzikálnom výklade. A tak neviem čím to video môjmu výkladu odporuje.

2)Ako som už napísal, bavíme sa o autách a nie chodcoch. Tí sa nejak riešia.

3)nemám suv ale bruchoplaz, suv nemám rád pre ich nezmyselnosť, resp že ich ľudia kupujú ako bojové krížiky.

4)dobré ráno

0/0
9.12.2016 9:39

J61a72n 33H71á82j87e14k 2846316563215

Možná to přehodnotíte. Platit doživotní snížení společenské uplatnitelnosti není fajn. Povinné nemá neomezené limity. Za nesmyslné zabití se jde sednout.

Když už tedy nastane nehoda, tak chci mít minimální důsledky pro všechny. K čemu, že moje rodina přežije, když ji uvidím jen o návštěvách....

Jezděme tak, abychom se všichni vrátili. Klidně o 3 minuty či jeden cyklus semaforů později.

+1/−1
8.12.2016 16:23

P26e69t53r 97P48a13v22l96a83t16a 7346430937151

Raději budu sedět 3 roky ve vězení, než zbytek života na kryplkáře...

Navíc za neúmyslnou nehodu, pokud jste bezúhonný, bez alkoholu a pod. dostanete spíš jen podmínku...

+3/0
8.12.2016 22:12

P74e48t83r 65P41a82v89l18a75t17a 7216820617791

IMHO, jako chlapovi je pro mě podstatné, že se rodině nestane nic, i kdybych měl sedět na doživotí....

+3/0
8.12.2016 22:22

J90i88ř62í 68J91u87ř75i78c71a 2398863671

Amen.

0/0
9.12.2016 10:59

P48e39t65r 69H55o47r88á77k 1779233659104

V tom případě nechť se v případě tvé chyby střetneš s kamionem.

0/0
8.12.2016 16:52

M65a25r37t35i60n 77K90l37u29v60á26n91e27k 9712748113273

jednoduchá úvaha prečo sa rozmláti Smart o kamión. Obe autá doplňujú požiadavky pre danú rýchlosť. Napríklad spomalenie. Ale pretoze má kamión 20x vyššiu hmotnosť tak musí pri náraze do steny pohltiť 20x viac energie. A preto musia byť jeho deformačné zóny 20x pevnejšie. Potom splní technické požiadavky.

Pri vzajomnej zrážke zakonite dopadne Smart ako plechovka od Pepsi a na kamióne budú len pokrivené kryty. Na to aby kamion neublížil Smartu by (zjednodušene) pred sebou musel viezť ešte jednu pridavnú deformačnú zónu s pevnosťou ako má Smart. A pretože by to kamión predražilo a predpis to nevyžaduje, tak má len tú zónu pre seba.

0/0
8.12.2016 15:33

J98i69ř22í 35H54l25i50s78n19i47k64o45v71s11k22ý 9743961672361

Při srážce s naloženým kamiónem dopadnou všechna osobní auta jako plechovky. Podobně jako když jedou auta třeba 170 km/h. To pak také je v podstatě jedno, o jaké auto jde, když to do něčeho napálí.

+1/0
8.12.2016 19:22

M71a47r52t20i61n 95K39l29u78v48á76n38e75k 9242768603243

Presnejšie to je tak že malé auto v extrémnom prípade je deformované ako pri rýchlosti rovnajucej sa súčtu rýchlostí

0/0
8.12.2016 20:41

J94i86ř39í 70H21l84i81s68n52i71k82o87v25s79k51ý 9733161732541

Ne docela. Záleží na tom, jak se podělí auto s objektem srážky o kinetickou energii spotřebovanou na deformaci, kolik absorbuje objekt a kolik auto.

0/0
9.12.2016 9:59

T60o27m12a72s 58K84a31f10k69a 8695360694564

VW prestal platit ?

+3/0
8.12.2016 8:32

J34a61n 60K11r79u95p11k35a 4676388925522

Honda je proste navrzena bezpecneji. Neni to poprve, co vyhrala v nejakych nezavislych crash testech (ne NCAP). A to se mi libi, ze se snazi delat veci proste poctive(ji) a ne jen na miru nejakym planovanym testum a papirovym porovnanim - viz treba nejmene toxicky interier (ne jako Francouzi), vitez ruznych losich testu (Tourer vs Korejci), kvalitni protikorozni ochrana (ne jako nekteri jini Japonci).

Mj. ta Honda je 9. generace.

+6/0
8.12.2016 7:08

J67a45n 89H33á96j86e11k 2186126153625

Nebo třeba taky fakt, že pro auto z roku 2003 jsem dostal přes ministerstvo dopravy, které zastoupení Hondě zprostředkovalo odeslání dopisu, ke svolávací akci na výměnu airbagu.

V servisu mi pak řekli, že Honda toto běžně dělá, tj. že se ke svým autům hlásí, i když jsem přímo já auto jako funglovku nekoupil. Prostě jsem teď vlastník, a je na mě, jestli auto k bezplatné výměně přistavím. R^R^R^

+2/0
8.12.2016 16:17

M77i84c66h21a35l 62F81r97ý82d44a 1232419893272

Honda je navržena úplně stejně, jako ten Folcvágn, jen se jaksi opomnělo to, že Honda je primárně navržena pro levostranný provoz a Folcvágn pro pravostranný. Vsadím se o co chcete, že kdyby místo Hondy použili např. Renault nebo Ford, tak by ten rozdíl nebyl tak markantní.

Stejně tak se vsadím, že pokud by se v tomto testu použila ta dvě vozidla vozidla obráceně, tedy Honda i Folcvágn ve verzi pro levostranné řízení (oba vozy s volantem na pravé straně, tak by ten test dopadl obráceně.

0/0
8.12.2016 16:49

J89a72n 35K77r52u34p59k72a 4796168275852

Prosim, ja bych chtel videt ten nesymetricky skeleton alespon u jednoho z techto aut ;-D Nejaky dukaz pls? A proc by vlastne Honda navrhovala Civic primarne pro levostranny provoz? 8-o

0/0
9.12.2016 6:18

P19e45t71r 49S67p48a31t55z97i33e94r39e89r 7984142565934

je potřeba dělat auta trochu měkčí..:-) aby po takových bouračkách neměl nikdo roupy je řezat a dělat z nich opravené....prostě auto po bouračce podobného typu by mělo vždy skončit na vrakovišti. Už tak je aut na planetě víc než dost ...

+2/−2
8.12.2016 6:43

Z68b32y31n57ě42k 79J95a38n81d34a 7613372275221

A ten řidič tedy přestane jezdit, nebo si koupí nové, jistě ekologicky vyrobené auto?

+2/0
8.12.2016 9:03

M86a15r18t75i71n 62K20a94r54á92s68e70k 9918483408488

Vy byste chtel dale jaezdit v takovem doslova vraku, prebouchanem pripadne ze dvou podobne zdestruovanych?8-o

+3/0
8.12.2016 9:33

K62a34r54e26l 84H46o93r64á60k 2128919523393

To není o chtění, ale o tom na co má kdo peníze.

0/0
8.12.2016 12:13

M65i96c92h69a15l 82F52r83ý90d38a 1832419583372

To je ale hovězina, co?

+1/0
8.12.2016 16:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.