- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
řídit mě baví, ale občas využít funkci jako "Auto, odjeď domů a po práci pro mě přijeď", nebo "Přijeď si pro mě, a odvez mě domů. Jsem na mol..." by se občas hodily
V roce 1970 jsem četl ve VTM, že auta budou v roce 2000 umět létat a bude to běžný kolorit provozu. Takže když čtu, že v roce 2035 budou sama řídit jsem v klidu nejen proto, že se toho nedožiji.
Je vyslovene hruzna predstava sedet na sedadle se zpocenyma rukama polozenyma na nohach a trnout kazdou vterinu, jestli se to nezblazni .... jak tam treba kousek za krizovatkou nebo na rovne ceste z niceho nic zastavi, tak to uz by bylo za body nebo aspon pokutu. Je naprosty nesmysl, ze ridic musi davat pozor, jak asi chce udrzet pozornost a hlavne, jak zareagovat na chybu, kdyz to auto prave neovlada. Je to proste strasna blbost. Verim, ze na dalnici to NEKDY treba i fungovat muze ... ale na okrskach to vidim nejdriv za 30 let. A i na te dalnici, kdyz se clovekovi chce spat a nechce se mu ridit, tak ma jet na odpocivadlo a ne sedet za volantem ... takhle proste usne v pocitu bezpeci a mozna bude spat az do smrti a v lepsim pripade pouze sve a ne nekoho dalsiho .... daleko vice bych uprednostnil ruzne inteligentni systemy jizdy v pruzich, hlidani mrtveho uhlu, hlidani unavy atd, v zakladni vybave. Kdo nechce ridit, at jede vlakem ......
A ty poznate jak? Mozna vite ze venku mrzne, to auto vi davno. O stavu vozovky toho vi vic jak ridic kdykoliv bude vedet diky senzorum z abs + x dalsim. Spousta lidi si mysli, ze potrebujet buhvi jaka data a senzory aby auto mohla byt autonomni, ale pritom vsichni se nikdo z nich nepozastavi nad tim, ze clovek vyuziva temer pouze zrak...
Problem s autonomii neni HW, ale pouze SW a to je jen otazka casu a vse nasvedcuje tomu, ze to bude mnohem driv nez si kdokoliv pred par lety myslel.
A jak bude vedet stav vozovky 50 m pred vozidlem?
Včera jsem jel z Vysočiny, z Nového Města přes Křižanov, na D1 a na Brno. Šeřilo se, padal sníh, lajny na silnicích občas nebyly vidět, hustý provoz. Chtěl bych vidět, jak by si s tím ten autonomní zázrak poradil.
Vzhledem k tomu, že stroje nejsou omezeny jen na optické senzory ve viditelné části spektra, tak mnohem lépe než vy :-)
"Dnes už jen neinformují, ale auta umí převzít přečtenou rychlost a s výjimkou Volva ji nastavit do adaptivního tempomatu", hmmm, co když na značku 30 (km/h) připíšu na začátek jedničku nebo na konec nulu?
Predpokladam, ze to jeste nikdo nezkousel. Budete prvni.
No jízdu podle čtení značek a převzetí do tempomatu ano, ale jen pokud tam nastaví rychlost podle GPS a ne podle tachometru.
Protože v mém autě je 130 tacho doopravdy tak sotva 122 GPS.
Takže značka + 10 a šup s tím do tempomatu, ale to ty auta asi neumí. Nebo je tam nějaké volba o kolik to může jet rychleji?
Já jezdím po dalnici asi 145 / hod tacho a pořád nic neporušuju. Poněvadž 135/ hod gps se může normálně jezdit.
Mám dojem, že momentálně je dovoleno 130. Že normálně nikomu nestojí za to dokazovat, že někdo jede 135 a tedy to není postihováno, to z toho nedělá povolenou rychlost.
Moje tříletá Octavia ani nepozná, že má otevřený zadní kufr, protože se pravděpodobně rozbil nějaký kontakt v zámku. A pak mám věřit nějakému autonomnímu systému ? Čím víc čidel a elektroniky, tím víc problémů.
Kdyz neco nefunguje, je dobre to nechat opravit, ne rikat "hmm, je to rozbite"
A jak by chtěli řešit autonomní motorky?
To je nezajímavý trh. Většina motorkářů chce řídit.
Doufám, že k tomu, aby mi autonomní auto zaparkovalo do garáže, nebudu muset okolí baráku osadit kurzovým majákem, ILS indikátorem, bližnou a dálnou!
Když takhle garáž vybavíte, tak budete mít jistotu, že se auto neodře o zeď, až bude mít zablácené senzory.