Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nenastartovali jste? Autobaterii vám zabil mráz, ale může za to horko

Zimní období je pro akumulátory kritické. Ke koupi nové baterie se však řidiči většinou rozhodnou, až když mrazy trvají delší dobu nebo jsou opravdu tuhé. Většinou je k výměně akumulátoru donutí až to, že ráno prostě nenastartují.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M68i81c31h42a40l 74J18a74r71o46š 7724270802825

Baterii neřeším. První mi vydržela osm let a druhá snad dožije s autem. Všechna předchozí auta mi ukradli dřív, než jsem měl problém s nějakou baterií.

0/0
7.12.2016 9:43

D26a10v67i22d 48P67o46t35y53š 1739287970154

A jak je to s tou bezúdržbovou? Co je uvnitř? To se nic během používání neodpaří nebo jak je to? A během nabíjení se tam netvoří žádný plyny? Prosím, poučte amatéra. Díky

0/0
7.12.2016 0:16

J72i98ř25í 16S12c80h95w98a72c31h 8328194888556

http://blog.autodily-pema.cz/index.php/autobaterie/115-bezudrzbova-neznamena-bez-zadne-pece

0/0
7.12.2016 23:59

T47o12m62a87s 34N98o93v75y 7778466858

starsie auta mali ovela menej elektroniky, ktora bateriu vybija aj ked sa auto nehybe..

Mam novy VW a neustale problemy s vybijanim baterie hoci jazdim dlhe trasy, zere to hlavne akykolvek doinstalovany alarm ktory musi napajat rozlicne snimace odparkovaneho auta

0/−1
6.12.2016 22:34

K25a13r89e11l 68V82a73c93h49u64t 9113522489663

Zajímalo by mne, jestli třeba Chorvati také používají v autech baterie, když tam těm bateriáím to letní horko teda tak vadí? ... ;-D

+1/0
6.12.2016 19:16

J54i80ř66í 19E96r86b25e49n 1933254136437

No oni zase nemají problém s mrazem ztuhlými oleji nebo vyhříváním sedaček :-)

+2/0
6.12.2016 22:09

R83o72b59e13r19t 21M89a16c18h15a27l62a 8851151286284

Může mi nějaký odborník vysvětlit, jak dává zabrat klimatizace baterie, když je jeho kompresor pohání řemen? Dik

+1/0
6.12.2016 17:14
Foto

J87i86ř64í 37D68v48o69ř97á51k 5365209910148

U kompresoru máš elmag. spojku . Její odběr sice není dramatický , ale poměrně často zapíná . A stokrát nic umoří i osla .

0/0
6.12.2016 18:08

J57a92r92o24s52l43a78v 77P45o31r27t 7799877639445

Podívejte se na pojistku klimatizace , bejvá okolo 50A .

+1/0
6.12.2016 19:56

R69o76b12e88r81t 96M86a18c19h83a24l95a 8851941746504

M��e mi n�jak� odborn�k vysv�tlit, jak d�v� zabrat klimatizace baterie, kdy� je jeho kompresor poh�n� �emen? Dik

0/0
6.12.2016 17:13

T72o30m18á66š 77B17a69u81e57r 5346353730439

Potřebuji poradit. Lze dobíjet u moderního vozu baterii, aniž by se od ní odpojily kabely?

0/0
6.12.2016 15:07

M31a57r89e12k 48J79a70n47e56č57k44a 1797906133421

Některé inteligentní nabíječky, např. Ctek to umožňují i přes klasickou autozásuvku (autozapalovač), ale nedoporučuji to. Vždycky je jistější nabíječku připojit přímo na autobaterii a odpojit aspoň +12V kabel od baterie. Tak máte jistotu, že nemůže dojít k žádnému poškození elektronické součásti ve vozidle.

+1/0
6.12.2016 16:36

M55i55c70h68a60l 16H31r93u92b87o92š 4960567922325

Ano, baterku mozete dobijat bez demontaze. Myslim ze u aut so systemom Stop/Start sa to ani nedoporucuje. V Golfe je dokonca priamo taky "jazycek" na ktory date minusovy pol nabijacky a plusovy na baterku a dobijate akoby cez kostru vozidla. Nemusi to byt zrovna nabijacka C-tek, uplne postaci aj inteligentna pulzna nabijacka z lidla...

+3/0
6.12.2016 16:38

E13d89a 26D35r60á59b87e32k 7519732263597

a když nemáte jazýček dáte na minus baterie, co s kostrou

0/0
7.12.2016 0:02

M69i81c38h94a39l 59H22r47u76b43o32š 4410877742865

Tak to date na nejaky srob na karoserii v motorovom priestore, tak to robim na druhom aute. Ten jazycek je tiez chyteny o kasnu.

0/0
7.12.2016 0:04
Foto

J31i50ř41í 58D76v54o67ř63á46k 5335969800388

Záleží na nabíječce . Preventivní dobití asi problém nebude .U hodně vybité bych kontakty raději odpojil . Některé nabíječky zvládnou solidní napěťovou špičku , obzvláště pokud mají tz. rychlodobíjení . A jen pro připomenutí : plus na kontakt , mínus na blok motoru . Prvně vypnout nabíječku a až potom odpojovat kontakty . První mínus .

+1/0
6.12.2016 16:42
Foto

J64i39ř44í 17D11v28o97ř51á29k 5715439360738

P.S. Je potřeba si změřit i napětí v síti . Většina levných trafo nabíječek nezvládne dodávat " správné " napětí . Trafo dělá prostě určitý poměr mezi vstupním a výstupním napětím . Není zas tak velký problém naměřit v síti 250 - 260 V.

+1/0
6.12.2016 19:35

L64u36d72v40í13k 87G82a25j65d90o63š98í39k 2385293494782

To je nesmysl.

Inteligentní nabíječka má elektronikou řízené spínané trafo, z kterého leze přesně to, co z něj lézt má bez ohledu na přepětí v síti.

Jinou než "cyhtrou" nabíječku bych si přímo na auto dnes připojit snad ani netroufal.

0/0
7.12.2016 3:08
Foto

J28i84ř91í 58D10v53o46ř51á12k 5325449510238

A já zase těm " chytrým " moc nevěřím . Možná léta praxe.

0/0
7.12.2016 17:38

P48e23t59r 34Č35e95r29m20á58k 9418535649340

U některých dokonce ani jinak baterii nabíjet nesmíte - jde o auta s baterry managementem. U zbytku záleží na nabíječce - moderní mikroporcesorovky úplně bez problému, starší trafo raději odpojené.

+2/0
6.12.2016 17:20

J35i56ř34í 84Z61ý17k86a 9309413151170

já tu baterii raději vyndavám úplně. Člověk je tvor omylný, něco Vás vyruší, připojíte póly obráceně a když to bude v autě, tak je neštěstí na světě. Nebo se nabíječka (made in China, jak jinak) prošlusuje a začne "dobíjet" vyšším napětím. Těch pár stovek vem čert, ale řídící jednotky Vám nepoděkují. Už ne ... a to je ta lepší varianta. Horší variantou je požár. Auto, garáž, dům, sousedovo dům. Kvůli ušetřeným pěti minutám je to na kulku do palice.

+2/0
6.12.2016 17:59

P34a84v18e87l 47N54e86v39e78č24e87ř40a63l 6872246794360

Jedna otázka, při výměně baterie (čili odpojení) je doporučováno pro zachování paměti (tzv. memory saver) rádia aj. použití náhradního zdroje (třeba i pouhou baterii 9V) po dobu odpojení. S tím nemáte problém?

0/0
6.12.2016 22:38

E28d92a 59D94r38á89b93e14k 7979462973197

někdy to není kvůli pěti minutám, ale aby nepřijela ostraha (deaktivoval byste alarm...)

0/0
6.12.2016 23:56

A93n88t63o60n51í47n 15N64e24b13u34ž55e44l76s85k79ý 7685939166470

Auto mám devět let, moc nejezdím, respektive jezdím na krátké vzdálenosti, najeto mám sto tisíc, baterka původní, jezdím na pravidelné prohlídky a údržbu, No a po dvou letech mi v servisu doporučili novou baterku, což jsem neuposlechl a ještě jezdím. Třeba zákon schválnosti zapracuje a umře..

Jinak souhlasím, že nová baterka vydrží, ty další už ne třeba i v hodinkách například..

+1/0
6.12.2016 14:03

M29i55c65h52a89l 36K96r65č25á38l 6528258966442

Na vojně byly v autech baterky staré i dvacet let. Úloženky byly trvale připojeny k nabíječkám a autům co jezdily dělaly servis baterek akumulátorovny. Jak to dělaly nevím ale dvacetiletá baterka nabyla žádná výjimka.

Článek obsáhlý ale nikde ani zmínka jaké napětí má mít plně nabitá baterka. Snadno se to zkontroluje voltmetrem a není nutno jezdit do servisu.

+2/0
6.12.2016 12:46

J74a25n 50H42r53u92z35a 8264758769557

Když jsem na dobité baterii naměřil 13,6 V myslel jsem si, že to cvakání místo startování nemůže být vadná baterie. Byla.;-D Při tom smrt baterky jsem zatím zažil vždy dík zkratu na jednom z článků a tak jsem měřil třeba 10,5 V.

0/0
6.12.2016 13:11
Foto

J54i40ř24í 86D69v57o62ř69á22k 5385359930568

Naměřit těsně po nabíjení ( nabíječkou , alternátorem) napětí kolem 14 voltů není problém . Ale to o té baterii nic neřekne . Pokud tam dáš deset baterií AAA o napětí 1,5 V , tak máš sice 15 V , ale chybí A.

+1/0
6.12.2016 18:25

F22r32a90n48t21i34s75e37k 88M29i48k43e63s 8703587410312

To by jeden nerek i kdyby mu hubu rozth.

0/0
6.12.2016 22:18

L77u23d21v59í64k 19G30a88j68d83o21š11í20k 2745263624802

Měření napětí bez zátěže vám neřekne o baterii v podstatě nic.

0/0
7.12.2016 3:17

P30e25t67r 40Č68e62r53m64á15k 9298885209410

Taky pamatuju sousedy co doma kutili na starých asfatkách, měnili kyselinu atd. a tvářili se že to fakt funguje.

0/0
6.12.2016 13:31

P67a43v31e77l 73J63e45ř25á90b53e76k 7361612694657

Fungovalo.

Byly doby, kdy se proměřil "šluslý" článek. Ten se vyndal a do něj strčil zdravý článek z jiné autobaterky. Olepilo asfaltem, dolila kyselina a zfackovaly děti, aby si se zbytkem kyseliny a plničky nehrály na doktora.

+2/0
6.12.2016 20:47

M16i98l59a63n 31Š62v60a82g24r68o96v92s95k90ý 9332509675458

U nás (VÚ 3607) jme měli akumulátorovnu vybavenou novými nádobami, elektrolytem, deskami, separátory, póly a zalévací hmotou. Když byl článek v kýblu, tak se podle okolností vyměnil. Samozřejmě, dělalo se i soukromně.

+1/0
6.12.2016 13:57

J14a77n 91H22r98u43z57a 8284598519517

A za socíku kdy nebyly v Mototechně baterky do osobáků často k mání jsme běžně vyfasovali do V3S, rozebrali a články jen vyměnili. Kolkrát jsem jen zíral jak byly nové nepoužité baterie potažené síranem a ze 115 A byl problém vybrat těch pár potřebných článků.

+1/0
6.12.2016 15:53
Foto

J14i93ř53í 71D98v86o78ř67á29k 5535359670838

K té poslední větě . Nemáš pravdu . Napětí sice změříš volmetrem , ale na start je potřeba kapacita , startovací proud . Jinak asi , 12,8 V .

+2/0
6.12.2016 18:17

P66a56v21e12l 61J10e31ř56á83b40e69k 7451252484637

Nabitá - pokud si pamatuji olovněný článek 2,2 V x 6 článků.

0/0
6.12.2016 20:49

M54a85r39t49i61n 49J66i50r46o50u54s86e38k 7956955455278

Servis bezúdržbové baterie. Joke dne. Jediné, co s ní jde udělat je dobíjet ji.

0/0
6.12.2016 12:43

J98o33s91e54f 17K88u44r92f94i39ř11t 1421525495529

Mě baterie vydržela v benzínové Octavii 14 let až jsem jí preventivně vyměnil v zimě protože už výkon nebyl přesvědčivý, za to u mámy ve fabii se baterie za posledních 8 let měnila třikrát tak nevím nevím kde je ta kvalita...

+2/0
6.12.2016 11:31

T12o48m96á82š 38K86u13c38h79a26ř 3707491218431

Úplně stejně mění u fábie HTP baterku kámoš. První vydržela pět roků a od té doby každý rok nová. Vždy měnil v servisu, včetně kontroly dobíjecí soustavy. "Odborníci" krátkou životnost baterií vysvětlují "zvýšenými nároky moderních vozů na elektrickou soustavu", ale ta holá haťapka na elektřinu nemůže mít žádné extra nároky, malinkatý motor, jen 1 kW startér, žádný start-stop systém .. :-/

+1/0
6.12.2016 12:15

J80o20s43e84f 82K16u28r51f28i37ř86t 1151575175429

Já mám oktávku "v plný palbě" L&K a rozhodně vyhřívání sedaček (v zimě) rádio + zesilovač a basák běží při každý jízdě a problém do teď nebyl...

0/0
6.12.2016 12:56

J76a15n 53H54r24u84z95a 8534568929247

Problém je jinde. Nový Citroen Saxo baterie drží 12 let. Další auto C1 baterečka 35A přežila 9 let, vše městský provoz a časté starty. Pak Vám v servisu dají baterku, která 5 let ležela na skladě a je z 1/3 zasulfátovaná a klekne třeba za 2-3 roky.

+2/0
6.12.2016 15:48

L59u35k18á26š 30K84o15h22o77u68t 7608304182679

na každé baterii je datum výroby... stačí kontrola a popř. rovnou v servisu požadovat kus který neležel 5let skladem.

0/0
6.12.2016 18:04

J42a68n 62P24a76v19e44l84k10a 3927201234421

V článku je spousta rad, jak se starat, měřit...

Nejjednodušší a nejlevnější je jezdit dokud se nerozpadne, každé 3-5 let koupit nový a jinak si ho nevšímat.

+1/−5
6.12.2016 10:47

P78e65t74r 65T87l70o96u20k74a94l 7354235362785

jistě, to je nejlevnější. ;-D

+2/0
6.12.2016 11:25

R48i89c21h91a10r41d 75T55o33m75e44č87e59k 7556965216411

Na baterkách se podepsalo extrémně horké léto 2015, zvláště pokud auto stálo často na slunci.

0/0
6.12.2016 10:39

E17d84a 10D15r28á66b54e27k 7509522913757

a předtím ještě horčejší léto 2010 ... a předtím... :-)

0/0
7.12.2016 0:01

P79e90t26r 66R43i49h58a86k 7661418748526

Ja menil baterii letos po letech. Minulou zimu sice jeste startovala, ale uz bylo citit jak toci starterem ztezka tak sem na zimu nechtel riskovat nekde zustat. :-) uz mam zkusenosti s vozenim kabelu v aute.

+1/0
6.12.2016 10:31

P67e73t74r 33R21i25h73a43k 7391168748666

A to mam to auto jako ojete od kolegy vice nez 5 let a kdo vi jak dlouho tam tu baterku mel on. Tak jsem zvedav ci i nova varta bezudrzbova tolik vydrzi. :-)

0/0
6.12.2016 10:33

M38i67l16a82n 36Š91v93a23g18r10o15v35s91k95ý 9832759155938

Já mám v autě baterku s dátumem 12/2004 a furt je dobrá. Tak uvidíme, kabely mám v kufru.

+5/0
6.12.2016 10:44

M74i72l45a50n 28Š61v35a79g74r82o78v26s52k67ý 9752529325148

Abych to upřesnil, kabely mám v kabele a až ta je v kufru.;-D

+2/0
6.12.2016 10:50

P42e82t29r 37R72i67h68a40k 7811808208126

JJ, ty se hodi. Bud pro sebe nebo jako pomoc bliznimu svemu. Taky uz jsem takto parkrat startovat nebo pomahal startovat.

0/0
6.12.2016 14:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.