Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Automobilky postaví v Evropě síť nabíječek pro elektromobily

Velké německé automobilky a společnost Ford se dohodly, že společně investují do celoevropské sítě rychlých dobíjecích stanic pro elektromobily. Cílem je zvýšit poptávku po tomto typu vozů a taky postavit protiváhu Tesle a jejím Superchargerům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V16l37a55d45i98m21í12r 38R55e68t33t20i18n47g61e94r 5475396195265

Nevím proč jsou lidem uměle nuceny elektromobily i alternativní paliva. Trh si to sám zařídil. Nejprve auta jezdili na plyn ( od toho šlapeme na plynový pedál, i když už to tak 100 let neplatí),jenže lidi objevili benzín a pak naftu, vyhovuje jim to víc a tak na to jezdí. Úzký okruh lidi ještě skouskne z různých důvodu LPG a jezdí na to i bez dotací a všemožné podpory. Až to bude výhodne, budou na to jezdit všichni a bez postrků.

0/0
1.12.2016 22:00

J92o22s38e33f 30Š92o10l88t97e43s 8284128100653

Ve skutečnosti nejprve jezdily auta na elektřinu.

+1/0
1.12.2016 23:30

J62i55ř54í 68S40c72h45w83a74c85h 8918864548516

už jen ten "pitomej katalyzátor" se musel lidem "vnutit". Neexistovalo žádné "ekonomické řešení" které by ho prosadilo. Bez těchto vnucených řešení by ve velkých městech na hlavních třídách s nepřetržitým proudem aut bylo dnes nedýchatelné ovzduší....

+1/0
1.12.2016 23:30

V73l94a93d50i74m94í52r 26R39e22t26t95i21n46g75e10r 5235646795445

No nevím jsem příznivec alternativních pohonů. Jezdím už 20 let na LPG ve třech vozech, ten poslední tovární zástavba LPG. Dokonce i s karavanem jedu na LPG do Chorvatska či Francie. Ten dojezd 600 Km jaktakž akceptuji, i když je směšný proti benzínu či nafte. A LPG moc dobře nemohu vyměnit ani za CNG, jednak je dražší, místo 600 km ujede tak maximálně 330 km a je použitelné jen v Německu a Česku. Za hranicemi si nikde CNG nenatankuji (Polsko,Slovensko,Francie,Slovinsko,Chorvatsko). Navíc při jízdě topím či chladím, poslouchám rádio, vyhřívám zrcátka, stírám a elektro auto sotva jede samo. Pokud toto vše zapnu v elektromobilu, neujedu ani 50 km. A o tom, zapojit přívěs za elektromobil se ani nezminuji.

+1/−1
30.11.2016 21:33

J12i76ř29í 60S47c31h71w50a48c43h 8398794288146

na baterii např. v Tesle můžeš poslouchat rádio asi tak 1000 hodin ....stírat tak 2000 hodin, tedy až do (ještě většího) zblbnutí......

+1/0
30.11.2016 23:11

J45a80n 14H16r84u13z54a 8264788549557

A jak dlouho vydržíte stojíc v koloně v zimě topit? Tři hodiny, čtyři, pět? A odjedete nebo pro vás bude muset přijet odtahovka?

+1/0
1.12.2016 15:58

J75i92ř10í 81S97c65h41w49a32c79h 8338564598206

jen asi tak 50-100 hodin.....:-P

0/0
1.12.2016 20:34

M93a75r47e79k 57M17a20l20ý 1182918591300

Podle toho, jakou má Tesla baterku a jak bude zrovna nabita, viz diskuze dříve. Spotřeba topení je cca. 1-2 kW, takže to, co jste napsal platí pro vrcholní verzi s 90 kWh baterkou, která je nabita úplně do plna.

0/0
1.12.2016 21:05

J68i19ř13í 51S11c94h31w93a15c80h 8488704248866

ano, já taky souhlasím ;-)

0/0
1.12.2016 23:25
Foto

J78i68ř34í 38D96v10o56ř98á74k 5915459340298

Řeči . Řeči jsou pro milence . Chlap by řekl : Postavil jsem hustou síť pro dobíjení . Vítejte .

+1/0
30.11.2016 19:49

P33e85t66r 89M58i79c13h44a46l 2430504401622

Až to dojede na jedno nabití aspoň 500 km s topením, klimou a rezervou a auto nižší střední třídy bude stát do půl milionu, budu o tom uvažovat.

+4/0
30.11.2016 19:27

A41n72t41o34n51í19n 81S56e60b20e45r25a 7553358110459

Dokud to nebude stat jako normalni auto, tak to nechci. Nevidim duvod proc by to melo byt drazsi. Vzdyt kupa socastek co ma benzinove auto tam vubec neni. Ty ceny za to jsou silene...

+2/0
30.11.2016 18:18

P32e46t61r 51M24i28c59h68a47l 2960394611552

Nejdražší je baterka.

0/0
30.11.2016 19:32

J16a37n 98H85r86u28z98a 8474638569307

Musk má i drahou karosérii. Kdyby dělali auta se spalovacími motory z hliníku jako on tak by byly lehké a spotřeba o nějaký litřík menší. Ale cena i bezpečnost.;-)

0/0
1.12.2016 16:00

M78a93r31t50i43n 52K96a37r87á25s85e73k 9138433328788

No mozna proto se to zatim pordava v zanedbatelnych poctech ze, ono nikdo neceka ze to bude masovka pri soucasnych parametrech a cenach...

+1/0
30.11.2016 19:50
Foto

M27i34r95o51s33l93a38v 60S71t80e67i34n56e17r 6238804123185

Nabječky jsou jenom část problému. Rychlé nabíjení akumulátoru škodí, část energie se mění v teplo.

Máme už zavedený systém s plynovými bombami, prázdnou si vyměníme za plnou, odpadá hlídání nějaké technické kontroly a údržba.

Pokud se významní výrobci dohodnou na normě, t.j. baterie z VW bude třeba stejná, jako u GM, známe to už od žárovek, nic nebrání tomu, aby se akumulátory nekupovaly, nýbrž pouze pronajímaly a vyměňovaly na stanici jednoduše vyšoupnutím prázdného a zašoupnutím nabitého, samozřejmě by na to byly pojízdné plošinky. Komerčně by to podpořilo i zdravou konkurenci- na hlavním tahu by nabití stálo víc, než mimo, kde je třeba zákazníky motivovat cenou a servisem.

Nabíjet ty zálohové akumulátory je pak možno vždy, když je v síti přebytek- třeba za silného větru nebo silného slunečního záření. Pomohlo by to stabilizovat síť.

Problém bude s garážemi- stejně jako plyn reaguje na otevřený oheň, je i elektřina poměrně náchylná ke zkratům a následně i požáru.

+1/0
30.11.2016 18:06

P54e85t39r 44M82i72c92h94a38l 2750884131132

Problém je životnost baterie. Začneš s novou a při první výměně dostaneš starou se sníženou kapacitou.

0/0
30.11.2016 19:35

M44a63r33t70i86n 90K75a61r53á47s24e37k 9618493888828

No to je teorie, v praxi je to drahe a lidi to moc nechteji... Jinak elektroauta stablilizuji sit i tak - drtiva vetsina nabijeni se deje doma, a lidi co dobiji auta maji i dvoutarif, ktery prave slouzi ke stabilizaci site..

0/0
30.11.2016 19:52

R11a85d51e90k 40S49v36o49b50o45d92a 8489880400151

To už se zkoušelo - Better Place na tomto modelu zbankrotovalo, Tesla to testovala, otevřela první výměnnou nabíječku ale neujalo se to a zavřela ji. Postavit takovou výměnnou stanici je mnoho-řádově dražší než postavit nabíječku. Taktéž správa. Výměna stála skoro jako benzín. Zákazníci dali jasně najevo, že radši budou nabíjet zadarmo či za malý poplatek a dají si kafe než se to nabije, než platit peníze jako za benzín. Pro lidi je prostě lepší počkat půlhodinku a neplatit skoro nic než odjet za 5 minut a vypláznout moc peněz. A to bez ohledu na problém stavu staré x vyměněné baterky.

+2/0
30.11.2016 20:16

V89l84a88s91t71i12m68i97l 53P50ř67í65k13a37z57s41k80ý 4621552

Jestli to má být na 400V, tak to budou proudy jako prase. Dobrá svářečka. Jsem moc zvědavej, kdy shoří první auťák nebo to někoho uškvaří :-/

0/0
30.11.2016 15:42

J11o36s48e66f 19Š94o74l91t64e95s 8164858690813

Nikoliv, má to být na 800 V.

+1/0
30.11.2016 18:28

P44e55t39r 18B98á30č27a 8975576925595

Nemam zajem, diky. Rv

0/0
30.11.2016 15:07

P58e85t80r 47Z23a95s36k38o92č64i22l 2345882828159

Těch 350 kW je aktuálně nesmysl, Tesla Superchargers mají 150 kW, a i to se využije jen na 0-40% SOC (kapacity baterky), u 90 kWh baterek. Větší proud jednak neuchladěj a jednak tím odrovnají životnost baterky, při stávajícím Tesla chemickém složení. Kromě toho Tesla nabízí sdílení Superchargers ostatním automobilkám, ono i jsou všichni společně v CCS v rámci CharIN, takže "postavit protiváhu Tesle" nedává smysl, to si tam možná ale jenom domyslel pan František Dvořák.

+2/0
30.11.2016 12:23

J12i30ř33í 52S24c41h68w44a85c39h 8108474318136

nejspíše je tím myšlen celkový příkon pro více aut současně

0/−1
30.11.2016 12:57

P68e30t87r 34Z69a82s65k81o37č52i70l 2275132638799

To by bylo zase dost málo - stávající Tesla station mívá 8 stání (menši jsou po 4ech), v párech na 4 nabíječky, to je 600 kW celkem. CCS standard explicitně uvádí zvýšení ze 150 kW na 350 kW, ale ani na Tesla Motors Club nikdo netuší, jak to chtějí využít: https://en.wikipedia.org/wiki/Combined_Charging_System

0/0
30.11.2016 13:03

M24a31r85t92i66n 60K81a21r27á91s21e37k 9828213268348

No oni to taky pocitam nestavi pro aktualne dostupne auta, ktere konci s maximalnim dobijecim proudem vetsinou na 50 kW, vyjimecne 100kW, u tesly nejakych 120kW...

+1/0
30.11.2016 13:13

P71e65t55r 36Z82a84s81k27o64č11i47l 2505192318379

Ono ty větší výkony vlastně budou na tiráky (jako Tesla Semi), to je komerčně zajímavý EV market, bylo to v jednom komentáři tady: https://hardware.slashdot.org/story/16/11/29/2052230/europe-is-getting-a-network-of-ultra-fast-high-powered-ev-chargers

0/0
30.11.2016 13:18

V48í11t 82O13ž27a82n55a 1198758855194

Těch 350kW je nesmysl, 150kW je více než dostatečné. 350kW využije možná jeden model BEV a to teprve za 2 roky.

0/0
30.11.2016 15:23

M70a98r97t27i20n 54K53a66r87á98s47e62k 9428733218648

Fakt si myslis, ze se takhle sesly 4 velke automobilky a rekly "co kdybychom postavili 400 nabijecek, ktere budou vlastne k nicemu"?

Kdyz muze dnes dostupny IONIQ dobijet 28 kWh baterku 100kW, ta zjevne uz s dnes dostupnou technologii baterek muze byt 100 kWh pack dobijeny cca prave temi 350 kW. Pokud by to byly navic sdilene zdroje jako u Tesly, tak to je podle me akorat a slusny standard pro dlouhou dobu (ne jako 50 kW nabijecky, ktere jsou pro bezne pouziti spis velka nouzovka nez skutecne reseni).

Hlavne rozdil mezi stavbou 50 kW a 350 kW stanic bude pomerne maly, takze je mnohem lepsi postavi 350 kW, ktera treba bude chvili ne uplne vyuzita, nez postavit 100kW a po par letech tahat nove kabely transofrmatory apod...

+1/0
30.11.2016 15:35

M65a28r59e97k 18M98a19l65ý 1272178351170

Souhlasím. Pokud to automobilky myslí s rozšířením EV opravdu vážně, tak právě rychlé dobíjení je správná cesta (ne ovšem jediná), jak to dosáhnout. Aby člověk dobitím nestrávil čas delší než teď na benzince. A tak je ta rezerva výkonu (dnes nevyužitelná... ale do budoucna ano) velmi rozumná.

Pokud budu mít 100kWh baterku vycucnutou na desetinu, tak dobití na 80 procent znamená dobít 70 kWh. Pokud to má být za řekněme 15 minut, tak je to cca. 300kW výkonu nabíječky.

0/0
30.11.2016 16:28

V63í71t 66O38ž26a37n40a 1248388645624

Stojan 50kW za půl mega za 350kW za 6 mega(můj cenový tip), podle mně vyhozené peníze, 150kW by bylo více než dostatečné na další 2-3roky. Kdoví kdy bude v prodeji auto s nabíjením 800V.

0/0
30.11.2016 21:50

M83a18r44t19i72n 81K82a33r14á19s82e46k 9538573788828

No rekl bych ze jednosystemovy stojan CCS na 350 kW nemusi stat primo umerne vice oproti 50kW vicesystemu....

Nicmene je treba zvazit to, ze "dobijeci" misto netvori jen HW stojanu, ale i pozemky, cesta, stavebni upravy, tuna adminu okolo apod a tohle naklady nejspi budeou mnohem vetsi nez ten samotny stojan a pak to muze vypada tak, ze te takova dalnicni stanice s 350kW stojany vyjde v celkovych nakladech treba jen o 10 - 20 % draz nez s 50 kW stojany ( i kdyz samotny stojan bude stat treba 4x tolik...

+1/0
30.11.2016 22:00

M62a45r35e59k 80M38a25l36ý 1722708821980

Lépe ať mají vyšší výkon než je dnes požadován, než aby za několik let zjistili, že to nestačí a vymýšleli jak to zvýšit. Protože bez možnosti rychlého dobití na cestách nemá EV moc smysl.

0/0
30.11.2016 13:30

P57e65t76r 54Z91a45s75k74o13č89i35l 2295722588559

90% lidí jede dál než 400km za den akorát 1x ročně na dovolenou do Itálie/Jugoslávie. A cestou stejně stavěj každejch 200km na záchod manželky či dětí, což samo o sobě víceméně stačí na průběžné dobíjení i stávající 150kW technologií. EV perfektně smysl má, akorát jsou zatím drahý, tak si to většina lidí nechce přiznat.

0/0
30.11.2016 13:51

M33a10r36e41k 78M44a98l24ý 1872648931790

Tak proč tedy ty automobilky staví rychlonabíječky? A taky přiznávají, že bez možnosti rychlého dobití se EV nerozšíří nějak výrazně? Podle mě na to mají průzkumy u zákazníků, které přesně toto říkají.

Ano, překážkou je i vysoká cena, ale další překážkou je i nemožnost rychle a kdekoliv dobít.

0/0
30.11.2016 13:58

P84e59t78r 42Z27a89s46k57o39č15i92l 2205342838299

Že někdo něco chce ještě neznamená, že to doopravdy potřebuje, u zákazníků hraje hlavní roli psychologie, a výrobce musí dát zákazníkovi to, co chce, ne to, je pro něj nejlepší, to je zákon trhu.

0/0
30.11.2016 14:17

M36a39r45e98k 28M12a92l25ý 1212848161870

Přesně tak... takže je absolutně nepodstatné, že "90% lidí jede dál než 400km za den akorát 1x ročně na dovolenou do Itálie/Jugoslávie" :-)

Prostě spalovák jim dá to, co chtějí a tak logicky to chtějí i po EV. A když ne, tak na nějaké EV zvysoka kašlou, logicky.

0/0
30.11.2016 14:26

P29e72t15r 96Z22a73s55k38o27č73i83l 2425182488739

Jo, kašlo tak, že těch 360000 rezervací Tesla Model 3 ještě žádná automobilka neměla. ;-D

0/0
30.11.2016 14:32

M36a95r70e89k 41M60a42l16ý 1982768791870

Jo, jo... každý den potkávám desítky, ba stovky EV běžně v provozu ;-D

Jako... ano, věřím tomu, že EV má budoucnost, ale masového rozšíření se dočkáme, až se vyřeší ta současná omezení. Do té doby, ať si to kupují nadšenci, alespoň bude motivace na další vývoj.

+2/0
30.11.2016 14:37

V90í64ť86a 72K44r14u25t90i28š 1210414185777

Nezávazných, vratných, za zanedbatelných 1000 USD, na auto, které vyjede ve větším množství kdy? Za 2 roky?

0/0
30.11.2016 21:15

M45a54r10e42k 74M18a85l50ý 1592198221170

Teď jsem v nějaké recenzi na Teslu X četl, že první Tesly 3 dorazí k zákazníkům v půlce roku 2018, myšleno v USA, Evropa bůh ví kdy. A to by musel Musk dodržet slib, takže...

0/0
1.12.2016 21:11

M35a10r37t17i28n 34K77a69r39á46s97e61k 9528333408338

No a jak teda chcete resit tech par cest rocne ktere jsou dlouhe? ve chvili kdy si na to budete muset pujcit druhe auto z pujcovny tk jde cela akonomika do haje, proto je treba tech dobijecich stanic...

0/0
30.11.2016 19:54

P38e80t95r 37Z25a32s73k90o56č88i64l 2715612908379

Vždyť Itálie i Chorvatsko jsou dostatečně pokryty Tesla Superchargery již dnes. Viz tesla.com a evtripplanner.com - nejdelší segment do Splitu je 280 km, to můžete v 90D vzít 160 km/h. Akorát si zatím nemůžete vybírat, kdy zastavit, musíte jít na záchod a na jídlo na předem daných zastávkách. Ale Tesla station stojí desetinu toho co benzínka, takže časem mohou být při stejných nákladech jako na benzínky Superchargery 10x hustěji (to je až absurdní - to by byly jeden druhému na dohled).

0/0
30.11.2016 20:46

M78a54r20t36i55n 61K80a23r78á64s53e83k 9218263298458

Jo ten suparcharger vam bude treba s audinou hodne platny...

0/0
30.11.2016 20:47

P46e92t62r 76Z67a61s32k52o63č47i45l 2785482798679

Teď jsem se nějak ztratil, o čem se bavíme. Prostě fosily jsou mrtvá věc. :-)

0/0
30.11.2016 20:50

M42a83r84t27i48n 73K68a86r48á26s64e76k 9908773398218

No o tom co pisou v clanku ne? Stavba rychlodobijecich stanic pro ostatni (nejen tesla) elektroauta...

0/0
30.11.2016 21:10

J28a96n 53H91r10u15z39a 8684228769957

Myslíte ty uhelné elektrárny co Němci staví jako diví?;-D

0/0
1.12.2016 16:06

M94a40r90e84k 96M72a98l64ý 1682548241320

Hm... za jak dlouho myslíte? Povíme si za 10 let? :-)

0/0
1.12.2016 21:14
Foto

J51a53n 64Z21á32h33r24a87d59n45í63k 1461183620135

viete kde má elektomobil výfuk? - v uhoľnej elektrárni! a v zime sa je radosť voziť, a mrznuť za volantom ;-D

+1/−3
30.11.2016 11:02

P23e66t65r 40Z48a16s87k74o86č57i17l 2945312558989

Vytápění je "zadarmo" díky odpadnímu teplu z invertoru + motoru, podobně jako u fosilů. Kromě toho si ale můžete auto předtopit i čistě elektřinou (v 95% případů, kdy nejedete bůhvíkam daleko), takže při odjezdu nedrkotáte zuby jako ve fosilu. A jestli myslíte vytápění stojícího auta na zaseknuté dálnici, tak tam se z vyhřátých Tesel budou dívat na vaši zmrzlou mrtvolku ve fosilu s prázdnou nádrží. Jinak ty elektrárny říkáte v pořádku - na rozdíl od fosilů mají filtry odchytávající 99% rakovinotvorných částic.

0/0
30.11.2016 12:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.