Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Octavia už stojí přes 400 tisíc, ale vyjde výhodněji. Základ má tříválec

Když v roce 2013 Škoda Octavia třetí generace vstupovala do prodeje, startovala na ceně 335 tisíc korun. Po faceliftu, který přinesl kontroverzní dělená přední světla, ceník startuje na částce přesahující 400 tisíc. Za ty roky Octavia přibrala do základní výbavy mnoho nových položek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R66a52d16e27k 71Ž47i87ž80k37a 9276695124660

prosim vas,srovnavejte srovnatelne.Jsou zde prispevky,ze 1.0tsi neni motor,ale muj sestivalec to je motor.Co nahrazuje ta 1.0tsi? 2.0tdi? nebo nejake osmivalce? Nahrazuje historickou 1.4 nebo 1.6 mpi.A ted si zkuste srovnat vykonove parametry a spotrebu.1.0tsi bude ve vsech parametrech o hodne lepsi.A ze by nevydrzel tech 200tis co historicke motory? Myslim,ze vydrzi s prehledem.

+6/0
5.12.2016 6:50

S64t17a70n22i84s74l45a71v 20N48o67v26a26k 7958639963353

Tak jsem si precetl dost prizpevku a musim rict z vlastni zkusenosti toto. Jezdim hodne a ne jen po meste, kazdej vikend davam praha severni morava a zpet, takto uz asi 10let. Na zacatku jsem mel firemni fabii 1.9tdi... nejsupidnejsi auto hnus! Koupil jsem si svoje Ford Mondeo 3l V6. A to z toho duvodu ze plno tech lidi z 1.2 htp a dalsimi radoby motorem. Tito lidi zdrzuji provoz! Mimo mesto jede 50km/h protoze ten shit nejde. A to same delaji vsichni co maji strach ridit a nevedi ze to jede i rychleji ale to oni neudelahi protoze by to pak zralo vic jak 5l!! Pak potkavam "oktavky tedeicka" to jsou nejvetsi borci... jejich 104kW moturky jsou v jejich mozku asi supersporty V8 a ikdyz na to nemaji vykon tak proste budou delat co se da aby jste je nepredjeli "ubozaci" a kdyz je predjedete tak vetsina znich si neodpusti gesto ze jsem jednicka... tak si kurna kupte normalni motor a nekupujte shit v dieslu. U nas v CR plati ze kdyz mas skodovku ses buh.. a ted prichazeji tyto dalsi brzdy... super opet budou kolony na silnicich mimo obce protoze nejaky pan nebude mit dost vykonu na to predjet kamion... tak prosim nekupujte si auta ale kupte si km jizdenku na vlak nebo mesicni kupon na bus. Jo a jeste jedna vec... tyto clanky vyzdvihujici Skoda auto uz jsou fak ubohe... skodovka podplaci redaktory snad uz vsude...

+2/−7
4.12.2016 21:10

J15i17ř40í 38S33c78h60w93a45c95h 8898664638116

tak z tohoto příspěvku čiší to, že jsi přesvědčen, že je to tvoje vytuněný Mondeo je "supersport"... a jezdí v něm cosi jako "buh";-D

+4/0
4.12.2016 21:51

S38t35a71n72i97s94l47a83v 29N70o78v55a14k 7478109553503

V6 je vic nez V4 TDI... obrovska vetsina techto zavodniku v TDI si mysli ze ma supesport... pokud superspot znamena mit benzin bez turba a minimalne 6valcu tak ano...

+1/−3
5.12.2016 11:35

A33d82a11m 22W62e71i37s41s 2383197289491

...človíčku vlezte do vlaku a jeďte k lékaři...

0/−1
20.12.2016 13:46

M77a55r15c55e47l 39S90t53a33r65ý 9118864303879

tohle je hodně "sick"

0/0
6.12.2016 9:33

R68o58m76a74n 22C93e89r55n65y 5823627870741

co to je za blabol ? 8-o8-o8-o

0/0
7.12.2016 13:38

J62a44r40o69m85í29r 44Č50e25c73h 1103668187182

A pan Baca,klasika jak muze tak si do Skodovky rypne;-D.

+2/0
4.12.2016 16:00

J11a27r67o80m23í91r 74Č12e77c64h 1623958337592

Jestli budou ekoteroristi dal prudit,tak se dockate:-)

0/0
4.12.2016 15:57

R31a88d31e92k 58Ž63i37ž19k91a 9956255674840

tady vidim tolik znalcu co maji 1.0 a jak nejede,musi se vytacet a nevydrzi ani 100tis.Pritom,kdyby v tom jeli,tak jim spadne brada.Osobne mam 0.9Tce 66kw trivalec s turbem a mohu potvrdit,ze obavy jsou ty tam.Spotreba kolem 5l,pri dalnicnich limitech si tise prede svych 2900ot. a sviznost lepsi nez kdejaka 1.4-1.6 atmo. Jo a fakt nemam obavy,ze by nevydrzel.Nebo vydrzi to,co nahrazuje tj.1.6 64kw od Renaultu.1.0 tsi 84kw musi jet jak z praku a zahanbi vykonem i spotrebou 1.6-1.8 atmo.

0/0
4.12.2016 14:05

S46t53a84n75i18s13l84a87v 38N97o11v48a94k 7988609653753

Litrovy motor je neni motor. Nikdy bych nevymenil muj 6ti valec s obsahem 3l. A jeste k tomu upraveny na vyssi vykon. A ty noumove ve sluzebnich okvakach v fabiich si stejne porad mysli ze maji vyssi vykon nez ja... skodovku nekupovat je predrazene auto bez vykonu. To same ze superbu ukradli 6ti valec a ten slavnej kodijak bude mit taky jen 4valce... proste nuda auta... shiiiit

+1/−2
4.12.2016 20:41

J16i88ř94í 84S28c35h51w17a17c54h 8798904348716

přestaň se chlubit s tou svou směšnou downsizingovou sekačkou na trávu!

Jestli chceš vidět auto s motorem tak tady:

http://auto.idnes.cz/foto.aspx?r=auto_ojetiny&c=A150204_124728_auto_ojetiny_fdv&foto=FDV590b82_DSC02039.JPG

+2/0
4.12.2016 23:28

V65l55a16d38a 57S92i88m54o92n48i70k 3929903303545

Pane Nováku, zkuste prosím pochopit, že diskuze je o autě pro běžného spotřebitele, který nepotřebuje a ani nechce šestiválec s větším výkonem. Proč by měl řidič, který ujede většinu svých 15 000 km ročně na okresce mezi dvěma městy, volit jiný než malý motor? Vaše rada je poněkud neadresná, protože těch milion lidí si škodovku letos koupilo i přesto, že dle Vás je to podřadný produkt. Svými argumenty jste za tady obecně za arogantního vychloubačného troubu, pokud Vám to ještě skutečně nedošlo.

+8/0
5.12.2016 15:02

S62t63a76n52i26s88l36a72v 10N27ý28v42l68t 2104585153

Tak ja mam 1.8 benzin bez turba, rv 97 a mam 320tkm, ted po generalce motoru. Lehky, velmi svizny, trosku zere. Na 500tkm cilim. Ekologicke je kazde auto co se nevyrobi.

+4/0
4.12.2016 2:07

V96l13a36d45i91s88l70a13v 72B86u61r95y56š23e35k 1449312627534

a já 1,4ku přeplňovanou přímovsrřikovou s turbem rv 2016, 112 kW, nic na ní nespravuju, kilometry nesleduju, po 4 letech ji prodám, je to svižný a málo to žere, výroba aut nás drží a proto si žijeme tak dobře, kdybychom přestali vyrábět výrobky a začali se chovat ekologicky, tak to tu bude vypadat jako v nějaké rozvojové zemi v Africe a to nechci

0/0
4.12.2016 8:34

J89a13n 47M18a81l38ý 3822152202395

Ta přímovstřiková 1,4 je z pohledu ekologie horší než současné diesely. Ale jo, ono to jede a pokud to po 5-6 letech prodáte, tak jste spokojený.

0/0
4.12.2016 8:47

V59l29a53d43i42s72l88a63v 83B61u73r92y73š79e38k 1379402267864

tak zase z pohledu ekologického jiného, může být ekologičtější než než 5 let starý diesel s bypassovaným DPF, nepasuji se do role ekologa, ale trávit lidi by mě vadilo, předpokládám, že když to někdo prodává, tak to prošlo úspěšně nějakými emisními testy a pokud to tráví lidi víc, než diesely, tak by nikdo neschválil, v TP je potvrzeno, že splňuje E6 a nic víc já neovlivním, to musí pohlídat někdo jiný

0/0
4.12.2016 12:06

J91a82n 20M16a56l68ý 3112592932535

Prakticky stejné jako rail diesel bez DPF, to je přímovstřikový beznín. Spaluje nehomogenní směs. I přímovstřikové benzíny již budou mít filtry. Takže ano, legálně trávíte lidi jako s nelegálním dieselem s vykuchaným filtrem. To je politika EU

0/0
4.12.2016 21:07

V17l19a82d59i72s22l66a17v 61B23u49r45y79š47e10k 1789952397674

tak trávím, 15 let starou atmosferou kvůli tomu jistě jezdit nezačnu, na trhu nnic jiného než tyhle motory splňující Euro 6 nejsou, tak s tím toho asi moc neudělám, měl jsem 2,0 TDCi 110kW, dobrej motor, ale po dieselgate jsem i přes ujištění, že Ford žádné podvody nedělá koupil raději benzín

0/0
5.12.2016 12:48

S78t54a97n65i28s28l55a49v 23N96ý74v40l23t 2944205763

Ja se nemuzu prehoupnout pres sentiment z prvniho auta, ktery jsem si ve 20ti poridil za celozivotni uspory.

+1/0
4.12.2016 9:42

J51a89n 42H10r66u71z30a 8774128469567

Hlavně je to jiné svezení se šestiválcovou atmosférou. Např. http://www.katalog-automobilu.cz/inzerce/inzerat/12146467-3-chrysler-le-baron-3-0i-v6-cabrioR^

+1/0
4.12.2016 16:50

V13l72a15d76i71m71í91r 24R98e18t52t64i41n26g72e52r 5195866815355

No právě, po 4 letech jde pryč páč začne dělat problémy, to je to co mně i nekterám jiným zde vadí.

0/0
4.12.2016 12:08

P50e69t69r 58B87á62č38a 8105176345295

velmi svizny ;-D

Vy z tech skodovek slavnych ani nemate predstavu o tom co je velmi svizny, ale vylitana 1,8 to rozhodne neni.

+1/−2
4.12.2016 11:21

K63a80r71e52l 76B18l29á12h68a 1315796211679

Ta svižnost se nejlépe předvádí v zácpě ve městě nebo na dálnici, případně na silnicích s dírami, které jsou vhodné tak pro traktory a teréňáky.;-D

+3/0
4.12.2016 12:06

S97t35a11n82i93s28l20a89v 30N20o15v42a12k 7558889183433

Presne moje slova.

0/0
4.12.2016 20:44

S90e17i74d87l 88P82e69t73r 1951441895844

Tříválec? 8-o Wartburg is back!

Pravda, ostatně jako celý socialismus tentokrát však v podání EU ...:-/

+4/−1
3.12.2016 22:35

J23i13ř69í 57S11c59h62w61a54c16h 8878234398426

a ještě ti tam chybí něco o pomazánkovým másle a žárovkách

+2/−1
3.12.2016 22:40

S69e65i19d73l 61P40e93t34r 1401721455784

Něco k tématu "3válce v Ochcávce" by nebylo?;-D

+1/−1
3.12.2016 22:43

J19i51ř41í 19S97c83h29w15a17c17h 8458834118956

je to stejně k tématu jako ten tvůj "socialismus"

+2/0
3.12.2016 22:46

S36e55i87d84l 28P60e58t55r 1231131635314

Socialismus odjakživa plodí jen "zmetky", jak produktově tak i z lidí ...

Klidně si ten "třívál" tedy svobodně kupte a po 250k km pokecejme kolik Vás tahle sranda celkem na všech nákladech stála ...:-)

+2/−1
3.12.2016 22:50

J81i59ř90í 87S72c96h22w31a50c20h 8308454188146

Ty jsi jak Nejedlý, ten taky neudržel téma.....

a proč bych si ho měl kupovat? Já jsem někde napsal, že ho snad chci?

0/0
3.12.2016 22:55

R93o34m35a62n 30P34o72l65á14č47e46k 5546549845

Otázka je kolik uživatelů si ho koupí s tím, že s ním najede 250 000... Jak jsem psal níže. Jsou skupiny pro které je to naprosto dostačující motorizace.... Než by tohle najeli, tak to auto shnije;-D;-D

+1/0
3.12.2016 22:56

V30l62a38d37i54s75l11a69v 23B28u43r47y71š78e54k 1259352517764

klidně bych si ho koupil, kdybych neměl na nic lepšího, pokecat o tom, kolik by mě ta sranda stála bychom mohli, ale až tak v roce 2040, to už bych je mohl mít najeto, těch 250 tisíc, nejsem totiž žádní dealer, ale pokec taky nemusí vyjít, to už budu totiž nejspíš mrtvej

0/0
4.12.2016 8:39

R23o66m34a30n 59P82o38l58á25č55e53k 5516289525

Klasická diskuze pod Škodovkou...

1) Tříválec - v nabídce jsou i motory co jedou 2,0 je v benzinu i dieselu... Věřím, že třívalec pro důchodce co chce Octavii na jízdu na chatu a do Lidlu/ manželku na ježdění po městě po kroužkách s dětma bohatě dostačuje... Do firmy pro člověka co mi denně najede 200 km bych to nevzal...Ale hádejte co bude nejprodávanější ;-).Mnohdy vyhrává ego mám Octavii...

2) Dělená světla - to je o zvyku,tak se mi moc nelíbila O2 po FL a po letech se vkus trochu změnil.

3) Cenová politika - Pokud mám tak velký objem zakázek, že nestíhám skoro vyrábět za cenu 400 000/kus, tak proč bych je prodáva za 300 000 ;-). To by dělal jenom blbec...

+8/0
3.12.2016 22:26

S36e11i87d80l 92P89e41t12r 1331201175294

Nevím jak Vy, ale od standardního auta očekávám základní životnost min. 250 -300k km.

Důvodně se obávám, že motůrek o třech hrnečkách a kolem 1 litru objemu , který se musí točit jak křovinořez aby to auto vůbec utáhl nedosáhne ani na třetinu tohoto proběhu ...:-/

+2/−8
3.12.2016 22:40

J81i61ř92í 21S87c21h93w76a40c28h 8948414778536

ach jo, zase ty nesmysly o nutnosti vytáčet turbomotor ;-(

+6/0
3.12.2016 22:42

S26e26i84d23l 69P75e25t94r 1451761665444

Ach jo zase ty komenty lidí , kteří se v životě se nezúčastnili procesu návrhu motoru, nebrzdili jej a nedělali životnostní zkoušky ...;-(

0/−4
3.12.2016 22:46

J42i61ř44í 20S42c24h23w40a10c75h 8648144678416

aha tvůj argument vypadá jako "úžasný" leč naprosto nesmyslný důvod vytáčet turbomotor, který má větší krouťák než atmosféra, kterou nahrazuje.;-D

+2/0
3.12.2016 22:53

R57o50m21a18n 15P55o12l48á73č25e26k 5206499405

Faktem je,že moje zkušenost s 1,2 TSI na dálnici byla zajímavá. Žralo to i trávu kolem silnice a po zastavení jsem se až bál jak ten motor vařil;-)

+2/0
3.12.2016 22:58

J13i86ř26í 26S53c52h78w41a42c29h 8858794288476

neznám, žádné další podrobnosti jako typ auta, výkonová varianta, rychlost jakou jsi jel, ale jakýkoliv jiný motor se stejným maximálním výkonem by na tom byl podobně ;-)

0/0
3.12.2016 23:07

R53o49m60a80n 55P38o28l74á82č36e70k 5206419925

Yeti 77kW cca 150 km/h na tachu...

O1 66kW měla podstatně lepší spotřebu:-)

0/0
3.12.2016 23:14

J87i28ř93í 32S74c82h36w23a59c48h 8598244618256

Yeti má (jako každý SUV) větší aerodynamický odpor a možná i pár kilo navíc.

+1/0
3.12.2016 23:18

J17i91ř32í 34S37c64h94w33a64c45h 8638204218386

a pokud se využívá (třeba jen občas) dynamika těch 77kW, tak ty samozřejmě vypijí více jak těch 66 kW.

0/0
3.12.2016 23:21

R13o88m54a43n 21P85o53l23á35č62e15k 5456219395

Proto mám názor co jsem psal. Na pravidelné lítání po dálnici to není navíc ten motor se potom docela uštve...

0/0
3.12.2016 23:25

J89i21ř30í 41S76c13h66w90a14c45h 8828764978636

ano na časté ježdění po dálnici to není optimální varianta.

Ale vše je relativní, v octávii 1.0 bude zpřevodovaný tak, že při 130 bude (asi) točit pod 3000 otáček, protože má 200Nm. Já mám Civic 1.8 a ten má jen 170Nm takže při 130 musí točit 3300 otáček aby dal autu obdobný výkon. Přitom má v maximu 104kW. ;-)

0/0
3.12.2016 23:40

R63o57m67a64n 70P96o19l69á93č26e13k 5756719935

A po zastavení si taky můžeme dělat volská oka na kapotě jako jsem mohl já na tom Yetim?;-D

0/0
3.12.2016 23:45

J65i68ř29í 90S53c64h43w52a24c32h 8438184718216

to bude jen o pocitech, kapota žádného auta po jízdě 150-kou nebude zrovna studená, záleží pak jen na jednotlivých konstrukcích, jak mají rozmístěné nejteplejší díly (výfukové potrubí, katalyzátor) a jak je odizolovaná kapota motoru. ;-)

+1/0
3.12.2016 23:54

T83o18m60á43š 86V88a58l76d94e50r 7733230309

nevím nevím, ale 1,2HTP se na dálnici uštvat dala. A je to podobné u všem malovýkonných motorech. Jsou konstruované na jiné zatížení. Pak záleží jaká je konstrukce motoru a jestli konstruktéři nenasekali mnoho chyb v konstrukci. A povězme si, že VW už dlouho neudělalo pořádný motor v benzínu co něco vydrží. U turba buď optimalizujete spalování při výkonu a nebo u nízkých otáček, zvláště pokud jde o o přímý vstřik malého obsahu. Nejde vyhovět všem požadavkům. A po dálnici se jezdí méně častěji, než v ostatních režimech.

0/0
25.12.2016 17:51

J29i27ř14í 37S11c40h71w35a45c26h 8908334438306

no sorry, netušil jsem, že k tomu, abych věděl, kolik je na otáčkoměru, se musím zúčastnit procesu návrhu motoru, pak ho hodit na brzdu a udělat životnostní zkoušku ;-D

0/0
3.12.2016 23:48

R21o42m45a30n 62P34o96l84á85č64e68k 5876819445

Já mám 2.0;-), Pro mě Škoda nabídku pořád má. Nikdy mi v prodejně nedrželi pistoli u hlavy, abych koupil tříhrnek;-).

Ale zpět k podstatě... Kolik si myslíte,že toho najezdí ten důchodce za rok? 5-6 tisíc?a to ještě nepřekročí rychlost 100km/h. Takový 60 letý to pak má i na 15 let.... Matka s dětma po městě a nákupech? 8-10 tis? Věřím, že i ve spoustě firem/institucí to najde užití pro přejezdy po areálu, po městě...Pamatuji si na svoji práci na letišti Praha...Tam opravdu k cestě mezi T1 a T3 nepotřebujete výkon ;-).

Ano 1,0 není auto pro nás, ale je dobré si uvědomit, že se najde dost lidí co jim stačit bude a proto ho Škoda vyrábí...

+3/0
3.12.2016 22:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.