Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

Ř33e69h98o15ř 49K72r20á51l80í14č80e49k 5227391519608

"Nejdříve vezmete červený kabel a kladný pól záchranáře spojíte s kladným pólem porouchaného auta." A už v první větě vašeho taháku máte rozpor. V okýnku "Ve zkratce" uvidíte nejprve (+) vybité na (+) nabité baterie, což je i správně, ale první věta viz citace to popisuje přesně opačně. Z elektrického hlediska je samozřejmě úplně jedno, kterým pólem či kontaktem začnete a uvedený postup slouží spíš k minimalizaci možností záměny polarity nebo zkratu, ale když už děláte tahák, tak jej dělejte pečlivě. A druhý konec černého kabelu se k vybité baterii nepřipojuje důvodu, že by ji vývoj mohl "odrovnat" jak uvádíte, ale z možného zažehnuti vodíku, který by se z baterie mohl při velkých proudech uvolňovat ;-).

+19/0
doporučit
21.2.2017 1:03

S22t33a95n63i26s62l65a37v 86S78r91b44a 4695194638954

a není lepčí vozit power banku? dyť dneska se už dělat i takové, co umí jednou nastartovat auto? PS oceňuji načasování článků. venku +10, kvetou sněženky, vrycejí vlaštovky. to vyloženě vybízí k tomu se učit, jak startovat auto v silném mrazu...

+14/0
doporučit
21.2.2017 7:14

R81o32b45e60r58t 32G70o87r78c 6592773973

A opět v článku největší hloupost jakou můžete udělat, připojovat záchranné auto nenastartované! Přijedu z autem, vypnu všechny spotřebiče ale auto nechám běžet, nikdy nepřipojovat nenastartované.

+12/0
doporučit
21.2.2017 12:52

J68a77n 17F14r65i23d42r80i52c32h 6745668429223

článek o tuhých mrazech v den, kdy je venku +5-10 stupňů. Těch mrazivých dní bylo letos dostatek, ale stejně se netrefili.

+11/0
doporučit
21.2.2017 9:50

J35a57r37o49s42l27a17v 97D26u75n78d92a 1373502446260

Nedostali ránu od 12 V? Proboha, pane redaktore, nestrašte lidi. 12 V je s rezervou bezpečné napětí. Úraz nehrozí. Tedy kromě toho, kdy + a - přiložíte k jazyku, to si užijete.

+10/0
doporučit
21.2.2017 10:53

J14i48ř63í 95E58r78b74e36n 1313364386217

To zase psal čerstvý absolvent "humanitárního" oboru, ne?

Zaměnění pojmů průměr/průřez...

Třetinu článku tvoří přežvýkaný informační leták ADAC, druhou přežvýkaný informační leták Škody...

A norma ISO 6722 se startovacích kabelů netýká...

+10/0
doporučit
21.2.2017 6:28

J73o17s64e12f 48N32o74v43á48k 2452429693989

" ... Obyčejně stačí ty s průměrem 16 mm, pokud máte motor s objemem vyšším než 2,5 litru nebo diesel berte 25 mm. ..."

mm2 ;-)

+8/0
doporučit
21.2.2017 0:39

J52a12k38u21b 37T72u97r63e48k 9825205696825

Jsem trochu zmaten, zrovna koukám do originálního manuálu ke svému vozu a výrobce uvádí, že propojit se mají nejen kladné póly obou baterií, ale i ty záporné. O propojení záporného a karoserie ani zmínka.

+6/0
doporučit
21.2.2017 1:29

I42r60e31n16a 23P14l16a42c90h60e72t39k70o62v16á 3954794700777

V článku postrádám naprosto zásadní informaci, jestli takhle nastartuji i Teslu?

+4/0
doporučit
21.2.2017 12:48

D64r53a56h49o63m97í57r 38S73t71r90o96u93h29a16l 4705538362344

Takže jestli to dobře chápu, tak zapojím baterie k sobě, nechám slabou baterku, aby vysála tu nabitou a pak se "pokusím" nastartovat. Jo, může to vyjít.

+4/0
doporučit
21.2.2017 12:19
Foto

M41i36c37h17a91l 38N98a49j73m65a12n 7829763146540

Pěkný naučný článek.....

......jen trošku s křížkem po funuse.Rv

+4/0
doporučit
21.2.2017 0:08

P26e36t92r 96H32o57f83m39a43n51n 6939654535330

Nestaci napsat, ze patri plus na plus a minus na minus?

+4/−1
doporučit
21.2.2017 9:59

F98r19a79n70t48i44š50e56k 61S28k50o23č34d91o36p89o94l85e 9519774926233

Historka ze života. Vybil jsem si v kempu v cizině auto ledničkou do rána. No kabely jsem neměl tak jsem obcházel kemp a žebral. Jediný Polák kabely měl. A teď ten postup je celkem zásadní dávejte pozor. Polák nastartoval a ZABOUCHNUL si přední dveře. Zapojili jsme kabely, já nastartoval. Obě auta běží, odpojili jsme kabely. Polák to jde chcípnout a... AUTO MĚL nastartovaný a ZAMČENÝ!!!! A náhradní klíčky v kufru ty první logicky v zapalování. No zkrátím to asi za hodinu jsme se do auta dostali tak že jsem hůlkou od stanu píchli skrz škvíru do ovládání okna.:-)

Ale závěr zní - POKUD STARTUJETE KABELAMA VŽDYCKY SI NECHTE OTEVŘENÝ ASPOŇ JEDNY DVEŘE!!!!

+3/0
doporučit
21.2.2017 7:58

O78n49d11r92e84j 23K35a83l75m49a64n 1850406444412

Základní memotechnická byť trochu rasistická poučka je, že černej nesmí zůstat nikdy o samotě.

+3/0
doporučit
21.2.2017 7:46

P63e97t64r 17V51o83n97d65r57á49k 7479642517870

Správně má být:

první se propojí NEUKOSTŘENÉ (což jsou téměř jistě plus) póly, ale je úplně jedno, v jakém pořadí

druhé se propojí UKOSTŘENÉ póly, opět jedno v jakém pořadí

ukostřené jako druhé proto, aby se minimalizoval nechtěný dotek neukostřeným kabelem na kostru (u dosud nepřipojeného vozu to nebude zkrat)

není nutné zapojovat ukostřený pól na svorku akumulátoru, pokud je možné ji spolehlivě připojit na jinou ukostřenou část vozu (třeba blok motoru, ne blatník či kliku u dveří)

zapojování dělat při běžícím motoru (to je minimalizace rizika, že po pokusech o propojení nenastartuje ani druhé auto) - pokud se více bojíte "oddělání" alternátoru běžícího auta při náhodném zkratu, tak si motor s vědomím rizika nenastartování můžete vypnout...

startovat při vypnutých spotřebičích - platí pro obě auta (aby bylo co nejvíc energie pro spouštění)

Ať to klapne a blafne :)

+2/0
doporučit
22.2.2017 0:43

V60l20a35d86i11m30í46r 51Z64i42m35m43e74r 7728686162944

Vždyť od mínusového pólu baterie vede velice silný kabel na kostru. Tak si myslím, že je úplně jedno, jestli kabely připojím na baterii nebo o 20 cm níž na kostru.

+2/−1
doporučit
21.2.2017 8:22

J55a62n 32U53l22m 7840709886332

Já myslím že je to úúúplně jedno v jakým pořadí se to spojí. Nikdy jsem to podle toho nedělal a vždycky, když jsem potřeboval, přes kabely nastartoval

+2/−3
doporučit
21.2.2017 9:04

D22a91n61i54e30l 71T47s32c64h24e76r84n20a96y 2885972649392

Pana redaktora bych vzal, dal mu do ruky kabel o promeru 16 mm, aby mi predvedl jak s tim startuje, Predpokladam, ze ADAC jej zazaluje, ze o nich pise zamerne nesmysly a dela z nic hlupaky ;-€ osobne bych takoveho redaktora, kterej pise o necem o cem nema ani paru, pise nesmysly, nakopl s rozbehem aby se sel zivit nekam jinam, predstava, ze takovyto inteligenti drepi napr. v parlamentu a vymysleji zakony me desi

+1/0
doporučit
22.2.2017 8:21

M73i76r20e38k 58G62a92j83e42r 5971746759480

Dalsi duvod, proc nekupovat auto se start/stop systémem. Vic, nez usetrite na benzinu, zaplatite za specialni autobaterii a jeji vymeny.

+1/0
doporučit
21.2.2017 17:19

P46a63v87e38l 84J96e44ř70á86b20e19k 7581902314847

Já vás lidi nechápu co tu řešíte.

Nenastartuje auto přes baterii, z kufru vytáhnu startovací kliku.

+1/0
doporučit
21.2.2017 16:28

J57a72n 33M87a82r20t92i77n 6932620389

teraz som startoval nejakeho chudaka s firemnou fabkou 2 gen a 1.9 TDi pred nasim domom. Zospodu mu chcal olej, motor hnusne spinavy - povedal som mu nech si to zapoji sam. V aute bordel, ze som si tam ani radsej nesadol. Nastartoval som ho manzelkinou fabiou 1,2 HTP a jej kablami, ktore kedysi kupila v Lidlu za 299kc postupom - moj cerveny, jeho cerveny, moj cierny, jeho cierny. bez problemov. Hovorim mu, nech s tym autom nieco spravi (mlatili mu rozvody, chcal olej) - on ze to je firemne. tak som si povedal, asi zbytocne vysvetlovat. odpojil som to v spatnom poradi a poprial mu stastnu cestu a najma aby dalsiu pol hodinu jazdy nikde nezhasinal motor. To ho asi prekvapilo. skoda ze sa tej zakladnej technike v autoskolach a firmach moc nevenuje priestor. Ale ked som videl ako to vyzeralo v kabine, povedal som si ze dodavka voziaca stavbarov na stavbu je cistejsia. Ono to vsetko asi tak nejak spolu suvisi ...

+1/0
doporučit
21.2.2017 13:23

M67a69r86t73i72n 56J25u76r22e95č81k21a 2913634931511

Odpojování kabelů... nejdříve od záchranáře... a není to jedno? Oba motory už přeci běží, tudíž v obou soustavách by napětí mělo být totožné, protože jej vyrábí alternátor.

+1/0
doporučit
21.2.2017 12:27

J66a61n 46M37o77t44ů21r19e19k 7900642551679

A prosim, muzete napsat clanek, kde presne je popsano PROC je presne dodrzet tento postup? Chci si to pamatovat tak, ze vim proc, ne jako basnicku. Porad nevim, proc je nutne pripojit nejprve + a proc to neni jedno....

+1/0
doporučit
21.2.2017 7:10
Foto

M69i34l98a26n 37C56a95i24s 2637926803772

já vozim power banku, jako na mobil, malá krabička, kdyby něco tak napojim a je to..startovací kabely jsem v životě nepoužil

+1/−3
doporučit
21.2.2017 16:37

A34n13t45o80n68í93n 40S57e35b26e56r34a 7603328580779

Dneska stačí připojit standartní mobil 2600 Mha a nastartovat to z toho. ;-D

+1/−3
doporučit
21.2.2017 13:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.