Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tahák do auta: Zapojení startovacích kabelů

Nízké teploty znamenají vyšší zátěž pro autobaterii. Ta se při krátké cestě městem nestihne pořádně dobít a problém je na světě. Jak byste měli správně oživit auto, radí německý autoklub ADAC.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J85a49r29o84s59l68a98v 44H41a69b32a75d94a 6570908838645

Těch 16mm není průměr drátu ale jeho průřez. Tam mělo být 16mm na druhou (byl jsem se na startovací kabely podívat). Z toho vyplývá, že průměr drátu je asi 4,5mm.

0/0
5.3.2017 22:11

D83a69n21i13e70l 33T59s95c20h19e40r84n98a47y 2755282209262

Pana redaktora bych vzal, dal mu do ruky kabel o promeru 16 mm, aby mi predvedl jak s tim startuje, Predpokladam, ze ADAC jej zazaluje, ze o nich pise zamerne nesmysly a dela z nic hlupaky ;-€ osobne bych takoveho redaktora, kterej pise o necem o cem nema ani paru, pise nesmysly, nakopl s rozbehem aby se sel zivit nekam jinam, predstava, ze takovyto inteligenti drepi napr. v parlamentu a vymysleji zakony me desi

+1/0
22.2.2017 8:21

J87a55r89o44s63l81a68v 81D17u11n25d18a 1983352666400

S kabelem o průměru 16 mm nastartuji v pohodě i náklaďák...

+1/0
22.2.2017 12:07

S14t84a33n76i13s42l28a69v 51K69o73z77d10e65r46k51a 8276537578655

Jen se blbě ohýbá...

0/0
23.2.2017 9:59

J94a41r10o47s35l70a67v 23D53u91n64d81a 1283142156750

Pokud je to dobře udělané spletené lano, nemusí to být pravda.

0/0
23.2.2017 20:34

Z80b84y55n30ě42k 45P52o97i98s49l 9778116358434

Máte naprostou pravdu. Pan redaktor si plete pojem s průjmem, neboť u elektrických kabelů a vodičů se standardně neudává průměr nýbrž průřez.

0/0
24.2.2017 21:36
Foto

K32a52r15e33l 93B60a85r34t36a35k 9406911355296

Opět hezký článek. Asi jej napsal nějaký technický expert. Děkuji za pobavení.

0/0
22.2.2017 7:55

P26e68t53r 15V14o59n27d90r28á27k 7739682227820

Správně má být:

první se propojí NEUKOSTŘENÉ (což jsou téměř jistě plus) póly, ale je úplně jedno, v jakém pořadí

druhé se propojí UKOSTŘENÉ póly, opět jedno v jakém pořadí

ukostřené jako druhé proto, aby se minimalizoval nechtěný dotek neukostřeným kabelem na kostru (u dosud nepřipojeného vozu to nebude zkrat)

není nutné zapojovat ukostřený pól na svorku akumulátoru, pokud je možné ji spolehlivě připojit na jinou ukostřenou část vozu (třeba blok motoru, ne blatník či kliku u dveří)

zapojování dělat při běžícím motoru (to je minimalizace rizika, že po pokusech o propojení nenastartuje ani druhé auto) - pokud se více bojíte "oddělání" alternátoru běžícího auta při náhodném zkratu, tak si motor s vědomím rizika nenastartování můžete vypnout...

startovat při vypnutých spotřebičích - platí pro obě auta (aby bylo co nejvíc energie pro spouštění)

Ať to klapne a blafne :)

+2/0
22.2.2017 0:43

D77a80n64i63e62l 36T11s46c64h54e45r92n91a12y 2145892659792

A jak ohnete kabel o prumeru 25mm?

0/0
22.2.2017 8:22

R19i50c61h43a94r41d 18T42o41m28e61č48e53k 7846205346901

Kdoví kde ten "tahák" do další zimy skončí ;-D.

0/0
21.2.2017 23:09

M40i92r32e59k 93G10a63j30e98r 5301936359350

Dalsi duvod, proc nekupovat auto se start/stop systémem. Vic, nez usetrite na benzinu, zaplatite za specialni autobaterii a jeji vymeny.

+1/0
21.2.2017 17:19
Foto

T59o34m94á24š 73D21v28o57ř80á43k 7685366107511

Není náhodou tato "vymoženost" povinnou součástí všech nových aut? ;-)

0/0
21.2.2017 18:46

L21u69d40v70í80k 73G53a32j55d96o52š18í98k 2495733644702

Právě. Některé motorizace bez start/stop systému už neseženete. Je to nezbytná součást pro dosažení emisní normy EURO 6.

0/0
21.2.2017 19:16

D68a86n94i15e51l 10T75s20c83h26e75r32n94a89y 2175142579782

EURO 8 to uz budou slapaci auticka

0/0
22.2.2017 8:24

T98o54m82á51š 19P82o12l10á33č65e16k 4697785814

to je EURO 7. K EURO 8 dostanente 3-4 uprchlíky aby vás tlačili. :D

0/0
22.2.2017 13:07
Foto

M88i85l84a90n 67C19a69i16s 2147746133742

já vozim power banku, jako na mobil, malá krabička, kdyby něco tak napojim a je to..startovací kabely jsem v životě nepoužil

+1/−3
21.2.2017 16:37

K49r66y20š67t27o40f 40L14a57n65í61k 1649210555485

;-D dost dobry ;-D

+2/−1
21.2.2017 17:23

J40i42ř58í 78K53o22h27o66u42t 3344941583195

goo.gl/wsqCWE

0/0
21.2.2017 18:31

L47u65d95v13í96k 95G65a45j66d97o70š56í60k 2405263924812

Jenže s tímhle nenastartujete. Tím akorát akumulátor trochu dobijete, což může trvat i několik hodin.

+1/0
21.2.2017 19:24

L86u93d12v73í12k 18G43a27j52d43o33š72í37k 2795323384662

Jenže s tou vaší powerbankou vám bude, na rozdíl od startovacích kabelů, trvat nastartování nejspíš několik hodin. Evidentně jste se v životě do situace, kdy máte vybitou baterii u auta, ještě nedostal. Většinou totiž potřebujete nastartovat hned. :-)

+1/0
21.2.2017 19:30

P11a49v31e44l 22J77e31ř74á12b62e35k 7501852204777

Mladý muži - moc spoléháte na moderní vymoženosti.

Jsem stará škola. V aute pro jistotu místo startovacích kabelu a spermat bank - či jak tomu říkáte mám rám od cyklistického kola se sedlem, pedály a místo zadního kola silný alternátor s regulátorem.

když vysadí akumulátor, vytáhnu bionabíječku a našlapu si kolik potřebuji,

0/0
21.2.2017 22:23

P44a97v22e27l 37J43e45ř13á69b62e21k 7841862114687

Já vás lidi nechápu co tu řešíte.

Nenastartuje auto přes baterii, z kufru vytáhnu startovací kliku.

+1/0
21.2.2017 16:28
Foto

T85o53m29á27š 94D22v32o29ř75á19k 7245726427321

Přesně.

Dokonce jsou lokality, kde se vám hodí i při cestě třeba do pohostinství.

0/0
21.2.2017 21:00

D89a96n35i48e20l 49T18s14c23h23e93r67n27a41y 2465862399202

Kliku jsem mel naposledy na S100 a na 1203, dnesni poctace na kolech by po EMI ani neodjely

0/0
22.2.2017 8:35

M34i93c57h22a36l 91T51o60m12i60n34s86k26ý 9181515547574

Jestli chcte rychle odjet, tak je v první řadě třeba alespoň jeden pól mrtvé baterie odšroubovat a nastartovat pouze ze zdravé.

Jináč nevím proč připojovat na kostru auta ???? Spoléháte že plechy auta mají dostatečný odpor aby tam netekly velké nabíjecí proudy?

0/0
21.2.2017 15:46

M35a28r42t36i97n 18V60y65s13k18o53c67i74l 3932568755870

V reálu jsem nikdy nikoho neviděl odpojovat baterku. Sám jsem pár aut už nastartoval, normálně přijet, nechat běžet motor (v případě např. Transitu, kdy se leze klíčkem pod kapotu vypnout, otevřít kapotu, nastartovat), pak už klasika plus na plus, mínus na mínus (pořadí připojování zachránce-zachraňovaný je fuk), na nic nečekat a startovat. Ok, motor běží, odpojím mínus a za 2 min odjíždím i s balením kablů.

+5/0
21.2.2017 15:53

M73i34c70h34a93l 26T93o52m74i24n56s47k35ý 9291435557174

tak je pravda že já jsem také párkrát nastartoval bez odpojení.

Ale jednou byla baterka totálně vybitá tak, že napětí připojené baterky přetáhla k nule. Veškerý proud přes odpor startovacích kabelů se ztrácel ve vybité baterii. Trvalo několik minut než jsem mohl nastartovat.

Sundat kabel z baterie se mi nepodařilo, protože nová oktávka tam nějaký speciální šroub.

0/0
21.2.2017 16:04

M52a70r44t66i59n 79V11y74s11k72o18c14i94l 3182638525580

To je asi případ uplně mrtvé baterky, popř. vybité nějakým zapomenutým spotřebičem (ženské s vyhřívacími dečkami jsou na to největší specialistky), ne běžně unavené a mrazem dotlačené k tomu, že nestartuje. Ale i po vybití dečky jsem normálně nastartoval výše uvedeným postupem, tak nevím :-)

+1/0
21.2.2017 16:20

L58u71d53v82í33k 55G33a31j12d10o96š22í53k 2595803234912

To je spíš případ probité baterky, která je vyskratovaná. S takovou baterií vůbec neodjedete i když máte startovací kabely a někoho s běžícím motorem. To jde jen v případě, že je baterka pouze vybitá. Nikoliv v háji.

0/0
21.2.2017 22:55

J69a11k51u65b 71S34e73k21e50r66a 6226390826535

Tak dnes nemají co napsat k masírce o elektro autíčkách,, tak aspoň pustili něco o klasických baterkách R^[>-]R^

0/0
21.2.2017 15:42

A55n94t68o57n18í81n 94S11e14b31e37r76a 7353548780429

Dneska stačí připojit standartní mobil 2600 Mha a nastartovat to z toho. ;-D

+1/−3
21.2.2017 13:33

D25r10a32h10o16m59í31r 31S81t45r97o13u90h40a33l 4985128922474

2600 MAh je 2,6 Ah a navíc na pěti voltech.

Běžná baterie v autě má 40 Ah a víc při dvanácti voltech, což je 30x víc skladované energie.

Auto běžně z akumulátoru nastartuje tak desetkrát, spíš míň.

Z mobilní baterky by se možná protočil. Možná.

Když už, lepší by bylo mobilní baterku připojit k vyhřívací dečce, jež by prohřála baterii. To by přineslo víc užitku.

0/0
21.2.2017 14:06

J90a31r77o45s24l87a78v 69D27u66n68d40a 1363302286870

Neprotočil. Takový proudy powerbanka nedá.

+2/0
21.2.2017 14:24

J76a24r93o74s84l76a11v 87D76u55n73d81a 1253532226810

Ale pravda je, že taková baterie 2600 Mega hektarů by to asi i dala...

+7/0
21.2.2017 14:32

D60a68n11i40e36l 33T75s35c33h44e76r18n98a84y 2395122599132

to je solarni? Aůe kde vzit k nastartovani tak velky pozemek? A nevyjde levneji nove auto?

0/0
22.2.2017 8:33

J10a32r76o69s13l24a22v 77D59u84n85d28a 1653272436910

To je otázka na Antonín Sebera ("Dneska stačí připojit standartní mobil 2600 Mha a nastartovat to z toho")

0/0
22.2.2017 12:02

J70a33n 16M15a20r26t39i18n 6562290599

teraz som startoval nejakeho chudaka s firemnou fabkou 2 gen a 1.9 TDi pred nasim domom. Zospodu mu chcal olej, motor hnusne spinavy - povedal som mu nech si to zapoji sam. V aute bordel, ze som si tam ani radsej nesadol. Nastartoval som ho manzelkinou fabiou 1,2 HTP a jej kablami, ktore kedysi kupila v Lidlu za 299kc postupom - moj cerveny, jeho cerveny, moj cierny, jeho cierny. bez problemov. Hovorim mu, nech s tym autom nieco spravi (mlatili mu rozvody, chcal olej) - on ze to je firemne. tak som si povedal, asi zbytocne vysvetlovat. odpojil som to v spatnom poradi a poprial mu stastnu cestu a najma aby dalsiu pol hodinu jazdy nikde nezhasinal motor. To ho asi prekvapilo. skoda ze sa tej zakladnej technike v autoskolach a firmach moc nevenuje priestor. Ale ked som videl ako to vyzeralo v kabine, povedal som si ze dodavka voziaca stavbarov na stavbu je cistejsia. Ono to vsetko asi tak nejak spolu suvisi ...

+1/0
21.2.2017 13:23

J67o95s15e32f 67M76i15k36e82l 2728130496502

On ty stavbaře možná zase odvážel ze stavby. ;-D

+2/0
21.2.2017 13:47

T72o40m27á52š 67L56u38d49v35í35k 1800887604862

Takže po připojení kabelů nastartovat živé auto. Poté mrtvé. A poté odpojit kabely? A nebo má živé auto být nastartované ještě před připojením kabelů?

0/0
21.2.2017 13:17

J72a82n 78M19a23r73t73i86n 6512780949

startoval som x ludi a vzdy som nechal nastartovane moje auto ked som pripajal kable na ich mrtvu bateriu

+6/0
21.2.2017 13:24

L35u40k92á44š 63B82ě57h58o42u28n67e47k 4430828250367

Kabely, auto, auto. Je to praktičtější.

Čistě z hlediska efektivity by bylo lepší auto, kabely, auto - ale to si myslím neudělá velký rozdíl, a musíte hrabat do zapnutého motoru.

0/−1
21.2.2017 13:24

L25u13k22á57š 72B35ě57h47o87u48n89e87k 4230358680277

No zase, kdyby byla druhá baterka úplně v háji, nedával bych kabely před startem.

+4/0
21.2.2017 13:25

J68a79r41o97s90l60a85v 45D92u75n34d27a 1543232986760

Vždy připojovat až nastartované auto.

+1/0
21.2.2017 14:28

R24o81b22e10r16t 84G28o10r22c 6472303633

A opět v článku největší hloupost jakou můžete udělat, připojovat záchranné auto nenastartované! Přijedu z autem, vypnu všechny spotřebiče ale auto nechám běžet, nikdy nepřipojovat nenastartované.

+12/0
21.2.2017 12:52

J16a42r76o29s27l60a62v 25D82u13n87d94a 1483162246950

Samozřejmě.

0/0
21.2.2017 13:07

K16a40r85e35l 32N17a83s34t40o30u21p54i82l 3350661150341

proč? s ohledem na to že u hodně aut se dostanete pod kapotu za pomoci klíčku zapalování, tak je logické, že to auto nejdřív vypnu (protože musím vyndat klíček), otevři kapotu, připojím kabely a potom nastartuju záchranné auto a následně to vybité...

0/−5
21.2.2017 13:31

D63r38a18h51o93m96í43r 68S26t50r56o76u87h46a77l 4765758152244

Když spojíte obě baterie a pak startujete, je nebezpečí, že už nenastartujete ani to záchranné auto. Vybitá baterie je schopná vysát nabitou raz dva.

+4/0
21.2.2017 14:12

P13a60v47e64l 85Š98v41e79s82t84k49a 3768875849

na to jste přišel jak, jakože během 10 vteřin se vám vybije nabitá baterie. To je samozřejmě nesmysl. V článku je to napsáno hlavně z důvodu bezpečnosti, aby laik, v mnoha případech kravaták se nehrabal v motorovém prostoru a kabely si nezamotal do řemene.

+2/0
21.2.2017 16:08

I43r11e51n38a 95P74l59a12c50h82e39t95k49o96v29á 3684254850607

V článku postrádám naprosto zásadní informaci, jestli takhle nastartuji i Teslu?

+4/0
21.2.2017 12:48

J17a13r83o79s97l22a12v 96D77u73n52d39a 1893492736130

Teslu nastartujete paralelním propojením vodičů přímo k motoru. Následně po přidání plynu v záchranném autě se obě rozjedou. Je nutné dosáhnout max rychlosti a následně začít brzdit a doufat, že díky rekuperaci se dobije baterie v zachraňovaném autě alespoň tak, aby otočila větráčkem u řidiče...

+2/0
21.2.2017 13:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.