Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tahák do auta: Zapojení startovacích kabelů

Nízké teploty znamenají vyšší zátěž pro autobaterii. Ta se při krátké cestě městem nestihne pořádně dobít a problém je na světě. Jak byste měli správně oživit auto, radí německý autoklub ADAC.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J72a85r28o82s71l27a81v 80H94a11b67a26d18a 6590738808385

Těch 16mm není průměr drátu ale jeho průřez. Tam mělo být 16mm na druhou (byl jsem se na startovací kabely podívat). Z toho vyplývá, že průměr drátu je asi 4,5mm.

0/0
5.3.2017 22:11

D71a13n83i98e83l 20T40s63c33h75e31r13n13a68y 2105512469462

Pana redaktora bych vzal, dal mu do ruky kabel o promeru 16 mm, aby mi predvedl jak s tim startuje, Predpokladam, ze ADAC jej zazaluje, ze o nich pise zamerne nesmysly a dela z nic hlupaky ;-€ osobne bych takoveho redaktora, kterej pise o necem o cem nema ani paru, pise nesmysly, nakopl s rozbehem aby se sel zivit nekam jinam, predstava, ze takovyto inteligenti drepi napr. v parlamentu a vymysleji zakony me desi

+1/0
22.2.2017 8:21

J55a50r52o68s63l33a74v 32D88u76n36d32a 1113882906410

S kabelem o průměru 16 mm nastartuji v pohodě i náklaďák...

+1/0
22.2.2017 12:07

S66t19a78n73i19s62l52a60v 67K24o23z80d53e64r30k70a 8666167148265

Jen se blbě ohýbá...

0/0
23.2.2017 9:59

J14a95r79o93s32l57a87v 39D74u42n43d64a 1933332936890

Pokud je to dobře udělané spletené lano, nemusí to být pravda.

0/0
23.2.2017 20:34

Z87b93y84n87ě36k 39P86o20i67s53l 9618326698314

Máte naprostou pravdu. Pan redaktor si plete pojem s průjmem, neboť u elektrických kabelů a vodičů se standardně neudává průměr nýbrž průřez.

0/0
24.2.2017 21:36

K15a95r91e20l 47B43a60r90t44a44k 9306181955726

Opět hezký článek. Asi jej napsal nějaký technický expert. Děkuji za pobavení.

0/0
22.2.2017 7:55

P89e28t90r 64V70o45n81d40r76á26k 7169462517270

Správně má být:

první se propojí NEUKOSTŘENÉ (což jsou téměř jistě plus) póly, ale je úplně jedno, v jakém pořadí

druhé se propojí UKOSTŘENÉ póly, opět jedno v jakém pořadí

ukostřené jako druhé proto, aby se minimalizoval nechtěný dotek neukostřeným kabelem na kostru (u dosud nepřipojeného vozu to nebude zkrat)

není nutné zapojovat ukostřený pól na svorku akumulátoru, pokud je možné ji spolehlivě připojit na jinou ukostřenou část vozu (třeba blok motoru, ne blatník či kliku u dveří)

zapojování dělat při běžícím motoru (to je minimalizace rizika, že po pokusech o propojení nenastartuje ani druhé auto) - pokud se více bojíte "oddělání" alternátoru běžícího auta při náhodném zkratu, tak si motor s vědomím rizika nenastartování můžete vypnout...

startovat při vypnutých spotřebičích - platí pro obě auta (aby bylo co nejvíc energie pro spouštění)

Ať to klapne a blafne :)

+2/0
22.2.2017 0:43

D71a61n35i82e42l 81T31s95c30h42e42r59n55a67y 2845882249452

A jak ohnete kabel o prumeru 25mm?

0/0
22.2.2017 8:22

R20i95c54h96a18r78d 90T92o14m97e59č49e91k 7756815356171

Kdoví kde ten "tahák" do další zimy skončí ;-D.

0/0
21.2.2017 23:09

M11i61r97e21k 74G39a57j67e44r 5951846569670

Dalsi duvod, proc nekupovat auto se start/stop systémem. Vic, nez usetrite na benzinu, zaplatite za specialni autobaterii a jeji vymeny.

+1/0
21.2.2017 17:19
Foto

T94o65m30á61š 48D43v48o79ř67á30k 7835826417381

Není náhodou tato "vymoženost" povinnou součástí všech nových aut? ;-)

0/0
21.2.2017 18:46

L30u47d17v34í58k 92G69a73j23d84o86š52í60k 2585223614212

Právě. Některé motorizace bez start/stop systému už neseženete. Je to nezbytná součást pro dosažení emisní normy EURO 6.

0/0
21.2.2017 19:16

D95a36n83i46e20l 16T53s94c23h14e33r27n29a69y 2905372329332

EURO 8 to uz budou slapaci auticka

0/0
22.2.2017 8:24

T19o51m36á21š 42P81o17l23á68č13e36k 4817365824

to je EURO 7. K EURO 8 dostanente 3-4 uprchlíky aby vás tlačili. :D

0/0
22.2.2017 13:07

M41i46l47a71n 35C83a34i33s 2127116403722

já vozim power banku, jako na mobil, malá krabička, kdyby něco tak napojim a je to..startovací kabely jsem v životě nepoužil

+1/−3
21.2.2017 16:37

K10r81y85š62t63o42f 19L32a10n28í38k 1889230245435

;-D dost dobry ;-D

+2/−1
21.2.2017 17:23

J83i34ř27í 21K81o66h84o54u93t 3844651133295

goo.gl/wsqCWE

0/0
21.2.2017 18:31

L32u77d77v36í38k 56G29a52j79d59o80š35í62k 2965933274322

Jenže s tímhle nenastartujete. Tím akorát akumulátor trochu dobijete, což může trvat i několik hodin.

+1/0
21.2.2017 19:24

L14u87d10v65í22k 51G44a26j84d78o24š26í81k 2425413644412

Jenže s tou vaší powerbankou vám bude, na rozdíl od startovacích kabelů, trvat nastartování nejspíš několik hodin. Evidentně jste se v životě do situace, kdy máte vybitou baterii u auta, ještě nedostal. Většinou totiž potřebujete nastartovat hned. :-)

+1/0
21.2.2017 19:30

P94a71v70e19l 45J43e64ř62á58b70e30k 7271642444797

Mladý muži - moc spoléháte na moderní vymoženosti.

Jsem stará škola. V aute pro jistotu místo startovacích kabelu a spermat bank - či jak tomu říkáte mám rám od cyklistického kola se sedlem, pedály a místo zadního kola silný alternátor s regulátorem.

když vysadí akumulátor, vytáhnu bionabíječku a našlapu si kolik potřebuji,

0/0
21.2.2017 22:23

P66a92v28e52l 60J83e16ř92á98b21e22k 7731862214257

Já vás lidi nechápu co tu řešíte.

Nenastartuje auto přes baterii, z kufru vytáhnu startovací kliku.

+1/0
21.2.2017 16:28
Foto

T27o84m62á90š 87D58v83o66ř51á38k 7395456947861

Přesně.

Dokonce jsou lokality, kde se vám hodí i při cestě třeba do pohostinství.

0/0
21.2.2017 21:00

D10a45n28i84e94l 72T31s58c35h70e42r83n59a96y 2325332279462

Kliku jsem mel naposledy na S100 a na 1203, dnesni poctace na kolech by po EMI ani neodjely

0/0
22.2.2017 8:35

M76i94c79h42a67l 79T77o37m37i63n82s56k73ý 9831695737234

Jestli chcte rychle odjet, tak je v první řadě třeba alespoň jeden pól mrtvé baterie odšroubovat a nastartovat pouze ze zdravé.

Jináč nevím proč připojovat na kostru auta ???? Spoléháte že plechy auta mají dostatečný odpor aby tam netekly velké nabíjecí proudy?

0/0
21.2.2017 15:46

M26a48r52t37i85n 53V84y11s13k93o64c34i65l 3302738435580

V reálu jsem nikdy nikoho neviděl odpojovat baterku. Sám jsem pár aut už nastartoval, normálně přijet, nechat běžet motor (v případě např. Transitu, kdy se leze klíčkem pod kapotu vypnout, otevřít kapotu, nastartovat), pak už klasika plus na plus, mínus na mínus (pořadí připojování zachránce-zachraňovaný je fuk), na nic nečekat a startovat. Ok, motor běží, odpojím mínus a za 2 min odjíždím i s balením kablů.

+5/0
21.2.2017 15:53

M13i37c16h32a17l 89T30o22m25i56n73s64k96ý 9281665207534

tak je pravda že já jsem také párkrát nastartoval bez odpojení.

Ale jednou byla baterka totálně vybitá tak, že napětí připojené baterky přetáhla k nule. Veškerý proud přes odpor startovacích kabelů se ztrácel ve vybité baterii. Trvalo několik minut než jsem mohl nastartovat.

Sundat kabel z baterie se mi nepodařilo, protože nová oktávka tam nějaký speciální šroub.

0/0
21.2.2017 16:04

M93a47r73t61i75n 90V85y76s43k23o56c63i93l 3152788295660

To je asi případ uplně mrtvé baterky, popř. vybité nějakým zapomenutým spotřebičem (ženské s vyhřívacími dečkami jsou na to největší specialistky), ne běžně unavené a mrazem dotlačené k tomu, že nestartuje. Ale i po vybití dečky jsem normálně nastartoval výše uvedeným postupem, tak nevím :-)

+1/0
21.2.2017 16:20

L61u62d82v92í13k 32G95a63j31d56o65š43í92k 2495703864912

To je spíš případ probité baterky, která je vyskratovaná. S takovou baterií vůbec neodjedete i když máte startovací kabely a někoho s běžícím motorem. To jde jen v případě, že je baterka pouze vybitá. Nikoliv v háji.

0/0
21.2.2017 22:55

J67a96k51u72b 35S93e92k74e53r95a 6256420946885

Tak dnes nemají co napsat k masírce o elektro autíčkách,, tak aspoň pustili něco o klasických baterkách R^[>-]R^

0/0
21.2.2017 15:42

A22n12t23o35n63í86n 57S40e26b27e94r42a 7973458150559

Dneska stačí připojit standartní mobil 2600 Mha a nastartovat to z toho. ;-D

+1/−3
21.2.2017 13:33

D31r87a65h51o41m52í35r 73S86t18r86o76u69h36a16l 4505288422394

2600 MAh je 2,6 Ah a navíc na pěti voltech.

Běžná baterie v autě má 40 Ah a víc při dvanácti voltech, což je 30x víc skladované energie.

Auto běžně z akumulátoru nastartuje tak desetkrát, spíš míň.

Z mobilní baterky by se možná protočil. Možná.

Když už, lepší by bylo mobilní baterku připojit k vyhřívací dečce, jež by prohřála baterii. To by přineslo víc užitku.

0/0
21.2.2017 14:06

J15a91r40o69s74l72a64v 52D37u30n47d71a 1853862536830

Neprotočil. Takový proudy powerbanka nedá.

+2/0
21.2.2017 14:24

J89a69r25o35s92l35a58v 92D59u51n88d96a 1833642636920

Ale pravda je, že taková baterie 2600 Mega hektarů by to asi i dala...

+7/0
21.2.2017 14:32

D53a74n85i55e25l 11T97s14c32h87e12r10n30a42y 2925792669902

to je solarni? Aůe kde vzit k nastartovani tak velky pozemek? A nevyjde levneji nove auto?

0/0
22.2.2017 8:33

J25a35r16o80s84l54a49v 50D72u89n17d10a 1593822546600

To je otázka na Antonín Sebera ("Dneska stačí připojit standartní mobil 2600 Mha a nastartovat to z toho")

0/0
22.2.2017 12:02

J25a69n 85M55a78r66t80i22n 6342710929

teraz som startoval nejakeho chudaka s firemnou fabkou 2 gen a 1.9 TDi pred nasim domom. Zospodu mu chcal olej, motor hnusne spinavy - povedal som mu nech si to zapoji sam. V aute bordel, ze som si tam ani radsej nesadol. Nastartoval som ho manzelkinou fabiou 1,2 HTP a jej kablami, ktore kedysi kupila v Lidlu za 299kc postupom - moj cerveny, jeho cerveny, moj cierny, jeho cierny. bez problemov. Hovorim mu, nech s tym autom nieco spravi (mlatili mu rozvody, chcal olej) - on ze to je firemne. tak som si povedal, asi zbytocne vysvetlovat. odpojil som to v spatnom poradi a poprial mu stastnu cestu a najma aby dalsiu pol hodinu jazdy nikde nezhasinal motor. To ho asi prekvapilo. skoda ze sa tej zakladnej technike v autoskolach a firmach moc nevenuje priestor. Ale ked som videl ako to vyzeralo v kabine, povedal som si ze dodavka voziaca stavbarov na stavbu je cistejsia. Ono to vsetko asi tak nejak spolu suvisi ...

+1/0
21.2.2017 13:23

J64o23s92e59f 73M71i76k83e77l 2478130346232

On ty stavbaře možná zase odvážel ze stavby. ;-D

+2/0
21.2.2017 13:47

T65o18m10á48š 30L77u36d86v40í44k 1860237234842

Takže po připojení kabelů nastartovat živé auto. Poté mrtvé. A poté odpojit kabely? A nebo má živé auto být nastartované ještě před připojením kabelů?

0/0
21.2.2017 13:17

J77a89n 62M23a25r71t61i89n 6752100239

startoval som x ludi a vzdy som nechal nastartovane moje auto ked som pripajal kable na ich mrtvu bateriu

+6/0
21.2.2017 13:24

L33u32k22á79š 30B47ě58h61o85u17n58e88k 4540358930377

Kabely, auto, auto. Je to praktičtější.

Čistě z hlediska efektivity by bylo lepší auto, kabely, auto - ale to si myslím neudělá velký rozdíl, a musíte hrabat do zapnutého motoru.

0/−1
21.2.2017 13:24

L15u51k10á17š 81B83ě18h62o67u15n85e23k 4570228520847

No zase, kdyby byla druhá baterka úplně v háji, nedával bych kabely před startem.

+4/0
21.2.2017 13:25

J76a35r50o57s87l37a78v 58D79u63n33d40a 1513952356170

Vždy připojovat až nastartované auto.

+1/0
21.2.2017 14:28

R73o71b53e17r91t 90G59o64r27c 6352653713

A opět v článku největší hloupost jakou můžete udělat, připojovat záchranné auto nenastartované! Přijedu z autem, vypnu všechny spotřebiče ale auto nechám běžet, nikdy nepřipojovat nenastartované.

+12/0
21.2.2017 12:52

J35a16r75o18s80l18a40v 65D97u25n77d35a 1863752756400

Samozřejmě.

0/0
21.2.2017 13:07

K86a82r55e93l 42N41a16s65t31o91u29p59i10l 3830841620301

proč? s ohledem na to že u hodně aut se dostanete pod kapotu za pomoci klíčku zapalování, tak je logické, že to auto nejdřív vypnu (protože musím vyndat klíček), otevři kapotu, připojím kabely a potom nastartuju záchranné auto a následně to vybité...

0/−5
21.2.2017 13:31

D12r49a98h55o91m74í53r 80S56t81r85o95u77h76a14l 4185148692834

Když spojíte obě baterie a pak startujete, je nebezpečí, že už nenastartujete ani to záchranné auto. Vybitá baterie je schopná vysát nabitou raz dva.

+4/0
21.2.2017 14:12

P93a59v16e14l 24Š56v58e79s34t55k12a 3778225379

na to jste přišel jak, jakože během 10 vteřin se vám vybije nabitá baterie. To je samozřejmě nesmysl. V článku je to napsáno hlavně z důvodu bezpečnosti, aby laik, v mnoha případech kravaták se nehrabal v motorovém prostoru a kabely si nezamotal do řemene.

+2/0
21.2.2017 16:08

I36r41e82n10a 85P16l35a72c18h46e62t38k60o22v87á 1596744156330

V článku postrádám naprosto zásadní informaci, jestli takhle nastartuji i Teslu?

+4/0
21.2.2017 12:48

J78a58r16o55s90l28a31v 46D72u74n67d29a 1543542226760

Teslu nastartujete paralelním propojením vodičů přímo k motoru. Následně po přidání plynu v záchranném autě se obě rozjedou. Je nutné dosáhnout max rychlosti a následně začít brzdit a doufat, že díky rekuperaci se dobije baterie v zachraňovaném autě alespoň tak, aby otočila větráčkem u řidiče...

+2/0
21.2.2017 13:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.