Diskuze

Tahák do auta: Zapojení startovacích kabelů

Nízké teploty znamenají vyšší zátěž pro autobaterii. Ta se při krátké cestě městem nestihne pořádně dobít a problém je na světě. Jak byste měli správně oživit auto, radí německý autoklub ADAC.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Těch 16mm není průměr drátu ale jeho průřez. Tam mělo být 16mm na druhou (byl jsem se na startovací kabely podívat). Z toho vyplývá, že průměr drátu je asi 4,5mm.

0 0
možnosti

Pana redaktora bych vzal, dal mu do ruky kabel o promeru 16 mm, aby mi predvedl jak s tim startuje, Predpokladam, ze ADAC jej zazaluje, ze o nich pise zamerne nesmysly a dela z nic hlupaky ;-€ osobne bych takoveho redaktora, kterej pise o necem o cem nema ani paru, pise nesmysly, nakopl s rozbehem aby se sel zivit nekam jinam, predstava, ze takovyto inteligenti drepi napr. v parlamentu a vymysleji zakony me desi

1 0
možnosti

S kabelem o průměru 16 mm nastartuji v pohodě i náklaďák...

1 0
možnosti

Správně má být:

první se propojí NEUKOSTŘENÉ (což jsou téměř jistě plus) póly, ale je úplně jedno, v jakém pořadí

druhé se propojí UKOSTŘENÉ póly, opět jedno v jakém pořadí

ukostřené jako druhé proto, aby se minimalizoval nechtěný dotek neukostřeným kabelem na kostru (u dosud nepřipojeného vozu to nebude zkrat)

není nutné zapojovat ukostřený pól na svorku akumulátoru, pokud je možné ji spolehlivě připojit na jinou ukostřenou část vozu (třeba blok motoru, ne blatník či kliku u dveří)

zapojování dělat při běžícím motoru (to je minimalizace rizika, že po pokusech o propojení nenastartuje ani druhé auto) - pokud se více bojíte "oddělání" alternátoru běžícího auta při náhodném zkratu, tak si motor s vědomím rizika nenastartování můžete vypnout...

startovat při vypnutých spotřebičích - platí pro obě auta (aby bylo co nejvíc energie pro spouštění)

Ať to klapne a blafne :)

2 0
možnosti

A jak ohnete kabel o prumeru 25mm?

0 0
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti

M16i50r16e73k 46G69a76j14e54r

21. 2. 2017 17:19

Dalsi duvod, proc nekupovat auto se start/stop systémem. Vic, nez usetrite na benzinu, zaplatite za specialni autobaterii a jeji vymeny.

1 0
možnosti

Není náhodou tato "vymoženost" povinnou součástí všech nových aut? ;-)

0 0
možnosti

M32i72l73a86n 95C27a52i38s

21. 2. 2017 16:37

já vozim power banku, jako na mobil, malá krabička, kdyby něco tak napojim a je to..startovací kabely jsem v životě nepoužil

1 3
možnosti

Já vás lidi nechápu co tu řešíte.

Nenastartuje auto přes baterii, z kufru vytáhnu startovací kliku.

1 0
možnosti

Přesně.

Dokonce jsou lokality, kde se vám hodí i při cestě třeba do pohostinství.

0 0
možnosti

Jestli chcte rychle odjet, tak je v první řadě třeba alespoň jeden pól mrtvé baterie odšroubovat a nastartovat pouze ze zdravé.

Jináč nevím proč připojovat na kostru auta ???? Spoléháte že plechy auta mají dostatečný odpor aby tam netekly velké nabíjecí proudy?

0 0
možnosti

V reálu jsem nikdy nikoho neviděl odpojovat baterku. Sám jsem pár aut už nastartoval, normálně přijet, nechat běžet motor (v případě např. Transitu, kdy se leze klíčkem pod kapotu vypnout, otevřít kapotu, nastartovat), pak už klasika plus na plus, mínus na mínus (pořadí připojování zachránce-zachraňovaný je fuk), na nic nečekat a startovat. Ok, motor běží, odpojím mínus a za 2 min odjíždím i s balením kablů.

5 0
možnosti

Tak dnes nemají co napsat k masírce o elektro autíčkách,, tak aspoň pustili něco o klasických baterkách R^[>-]R^

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Diář petrolheada: Do Mostu za klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!