Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autofotka týdne: První poválečná škodovka slaví sedmdesátiny

Jméno dostala první poválečná škodovka z angličtiny. Dnes už nepoužívaný termín „tudor“ označuje obecně typ dvoudveřové karoserie, vychází z anglického „two-door“. A Škoda 1101 tuto přezdívku přijala pro kompletní nabídku, tedy i pro čtyřdveřový sedan, kombík a dokonce dva druhy kabrioletu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M21i30l72o73š 27K63o20l53m63a43n 6376693927232

Moc dobře si pamatuji tudory, v tom bojovom sem dělal autoškolu. Autor tam uvádí čtyřdvéřové, já pamatuji jen dvoudvéřové. 67 tisíc byla cena na poukaz a samozřejmě před měnou, vzpomínám když otec kolem roku 48 kupoval Populára cca 10 let starého a zaplatil za něj 112 tisíc. Tudor byl poslední auto u nás, kde bylo použito dřevo v karoserii, bylo to myslím bezpečnější, ale hlavně méně hlučné oproti nástupci Spartaku. U podniků jezdily ještě kolem roku 60. Mám na něj hodně úsměvných vzpomínek.

+1/0
7.12.2016 18:48

M43i98l60o31š 46K55o82l85m14a93n 6526823537742

Musí to doplnit, "čtyřdvéřové" byly kombíky, ale těch bylo málo, jezdily jako sanitky a ty měly snad jen troje dveře z boku a čtvrté byly zadní.

0/0
7.12.2016 18:55

M70a74r16t45i44n 11N54e12b24e43s10k80ý 7926690197492

Čtyřdveřové krátké existovaly. V boku kratší přední i zadní dveře, zadek stejný. Bylo jich velmi málo, ale dodnes je někteří veteránisté mají.

+1/0
8.12.2016 12:56

F93r72a33n57t27i78š95e31k 26M36ü81l76l28e28r 2703132299198

Jasně, že tudor byl dvoudvéřový, název byl přece odvozen ze slov two door

0/0
13.12.2016 10:53

P71e70t73r 28S30e98d50i19v50y 6437518505347

Strasna fotka. Snaha o retro, ktere retro vubec neni. Neprirozene, ostre prechody, ze to vypda, jako by tam modelku nekdo dodelal a v neposledni rade kerka na noze... achach!

+6/−2
5.12.2016 15:34

J66a59n 31P27r33o63c81h70a51z65k43a 1737695819337

Nevím, co je to kérka. Ale musím přiznat, že ta tyč na šaty, která se opírá o auto, a kterou nazýváme modelkou, ke kráse auta rozhodně nepřispívá.

+3/0
6.12.2016 0:33

R12o72m34a58n 47S51c28h83a81v44e50l 7168342622964

Celý kalendář si můžete prohlédnout zde: http://www.skodateam.cz/Nastenny_kalendar_SKODAteam_2017/eshop?idz=2249&pk_campaign=id

A tady video pohled do zákulisí focení kalendáře: http://www.skodateam.cz/Backstage_kalendare_SKODAteam_2017

+2/0
5.12.2016 9:44

V34á79c60l91a17v 16Z46a94j68í39č94e60k 4330291548436

Dobré a spolehlivé auto na tu dobu.

+7/0
4.12.2016 19:04
Foto

J48i64ř10í 13U26n79č54o26v53s16k66ý 8249202853689

Vzpomínám taky na ně, najezdil jsem s ním mnoho km. Jenom ty dřevěné podběhy trpěly, ale zato jsem nevěděl co je rez. Sněhem to projelo když nárazník ho hrnul před sebou.

+2/0
5.12.2016 10:14

J23a41n 55B14a19r54t25u47š83k47a 7726301421673

Tahle auta dělala "parádu" ještě v šedesátých letech.

+4/0
4.12.2016 17:34

J95i12ř39í 74N76e36u94m47e93i82s91t33e55r 2812625903971

Dneska vám leckteré dvacet let staré "parádu" taky udělá.

+1/0
4.12.2016 19:29

J20i30ř65í 73K27l65i32m52e13š 9721861734179

Třeba zrezlá Felicie :-P

+1/0
4.12.2016 19:42

P77e84t70r 33S30c59h83w60a29r86z 7578929743801

Taky mám 22 let staré auto, a jak jezdí!

0/0
5.12.2016 13:06

M85a53r31t72i43n 21N60e98b23e63s81k34ý 7786190247912

Pokud se o něj umíte a chcete postarat, pak zajisté. Jen chtít a umět.

0/0
8.12.2016 12:58

P74e75t59r 45Š89i27l52h68a38n 7418282647983

67 700 korun musela být tenkrát pěkná darda...

+3/0
4.12.2016 17:29

M69i66l60a63n 82Š96v72a93g57r93o97v40s27k49ý 9802169765908

Asi před měnovou reformou.

+5/0
4.12.2016 18:32

M55i29r11e32k 58G33a18j30e32r 5691336989490

Je chyba, ze v clanku neni uvedeno, kolik to bylo v prepoctu na prumerny plat. Nedari se mne to nikde najit. Hadal bych, ze to bude v prepoctu na dnesni penize 25 az 35 krat tolik.

+1/0
4.12.2016 23:12

J62a65r11o81m45í42r 53K72r41á33l 4460559744379

Jenomže tohle jsou ceny před měnovou reformou. Takže tak 12-15 platů. Tedy přibližně jako dnes.

+1/0
5.12.2016 11:18

V85o65k18o31u46n 67V17l29a24d45i13m64i77r 8272508539108

Muj tata vydelaval coby postovni zamestnanec 10 000 KCS ve starych. Tedy kdybychom vyzili z mamineho platu, byl by 6a 7 mesicu. Ovsem kdyby byl. Nepamatuji se, ze by ho mel nekdo. S tudory jezdila hlavne StB a SNB.

+2/−1
5.12.2016 14:53

Z61d34e57n52ě65k 89R62a24j96s55k54ý 4871226805186

Kdo to nezažil, těžko pochopí. Většina výrobků byla spíš levná než drahá, to až konec socíku zdražil prakticky všecno spojené s elektronikou, kterou jsme nezvládali pořádně vyrábět. Ta cena je ovšem poválečná, ještě před reformou v třiapadesátým.

Problém po celou dobu byl s dostupností výrobků, v tom článku je to také napsáno. Proto ještě Spartaky, Oktávky a Feldy byly na poukaz a ještě pozdějc i Trabanty na pořadník. To byla taková finta na lidi i "statistiku."

Pamatuji si, jak na počátku šedesátejch let jsem už třetím rokem v učení vydělával talíř. Tehdá malej Fiat byl za 19 a Renault ještě o tác levnější a já si trouba myslel, že si na něj vydělám za půldruhýho roku. Rychle jsem ale vystřízlivěl, když jsem zjistil, že se jich dováží pár stovek za rok na celý Československo. Rv

+1/0
6.12.2016 9:32

J23a29r52o52m15í29r 79K97r87á38l 4170579264559

Při platu 5 tisíc ? To nebylo zas tak zlé.

0/0
5.12.2016 8:43

J78a38n 74H85r78u57z42a 8924298729467

Krásné auto mého mládí, pěkná slečna s Flexaretou. Vzpomínky na minulost.R^

+3/0
4.12.2016 16:44

P64e78t41r 47P36a30l35e16č94e17k 3600705714252

Hrozně se mi líbí ty "vodorovné" tachometry, škoda že už jsou tak málo k vidění.

+2/0
4.12.2016 16:38

V35o74k54o10u19n 72V70l89a77d42i76m23i49r 8842608819178

Ovsem ten Tudor mel uz tenkrat zastaraly motor s trikrat ulozenou klikovou hrideli a drvena karoserie byl taky tenkrat uz trochu antokvarni. A ve stejnem rove vyjel ze sovetske fabriky moskvic 400, presna kopie Oplu Olympie z roku 1936 uz s celokovovou karoserii a 5 x ulozenou klikovkou.

+1/−13
4.12.2016 13:44

V33á45c90l43a57v 64M72a23l83ý 3174478534849

Pán je odborník, podobný motor vydržel až do dnešních dní a montoval se modernizovaný i do Fabiií 1.4. Je spolehlivý a většina motorů dokázala bez GO najet 400tisíc i víc km, se spotřebou do 8 l/na 100.

+5/0
4.12.2016 18:22

V87o59k41o19u64n 17V56l41a47d65i22m29i86r 8962898719578

Jiste, vite vubec co je to klikova hridel a K cemu slouzi?

+1/−3
4.12.2016 19:17

V22á32c86l68a17v 85M82a64l92ý 3654888914619

Jistě vím, k čemu je kliková hřídel. Na tak malý výkon, stačí i 3x uložená, jak vidíte, stačila i pro škodu Fabii, dokoce i pro soutěžní Š130. Motor může být konstrukčně menší. Mimochodem, ten Moskvič měl možná víckrát uloženou kliku, ale rozvody z poloviny dvacátých let.

+6/0
4.12.2016 19:48

V40o33k34o64u22n 88V25l59a23d13i68m83i45r 8752838569738

Pane Maly zrejme jste si poletl Moskvice s Pobedou.

0/−2
5.12.2016 14:54

M98a78r56t93i25n 84N22e61b63e94s28k29ý 7496570437382

Moskvič byl z Opelu, Pobeda z Fordu, resp.Jeep a měla ještě spodové ventily.(SV)

0/0
8.12.2016 13:02

M77i80c76h52a13l 50S25t71e78h64l37í71k 9824931341289

No zato vy jste odborník.Motor,který se montoval do Fabií,vychází z motoru pro 1000MB,tenkrát novinka.S motorem z Tudora to nemá nis společného

0/0
4.12.2016 21:28

V69á73c45l49a43v 28M11a54l53ý 3874698854749

Úplně nemáte pravdu, ten motor byl konstrukčně stejný, Do Š1000MB zmodernizovaný, Ten původní se vyráběl dále, do vozů Š1202,1203. pak dál procházel modernizací.

+2/−2
4.12.2016 21:36

J43i50ř34í 13E55r73b91e88n 1323554396147

Má. Motor pro embéčko byl konstruovaný zcela nově. S motorem pro populara/tudora/1203 má společný leda tak princip.

+2/0
5.12.2016 6:37

M21i53r80e66k 21B16á20r17t58a 2435747230911

Pan Malý to přece tak píše. Lišil se hlavně v materiálu bloku motoru. Ale jinak byl konstrukčně stejný...

0/0
8.12.2016 14:50

M14a74r34t13i60n 24N27e69b41e73s53k83ý 7896260827272

Ve Fabii byl agregát původně z Favorita, což byl modifikovaný 1000MB. Motor z 1101 dožíval ve 1203.

0/0
8.12.2016 13:00

J18i61ř24í 12N74e30u35m96e79i28s83t18e71r 2562735193591

Nebyl to náhodou Kadett? Olympia byla větší model?

+1/0
4.12.2016 19:51

V58á71c82l75a15v 14M46a77l88ý 3194788594409

Jistě, že to byl Opel Kadett, rusové si odvezli výrobní linku a vyráběli ho na ní doma. Byl to předválečný vůz, se zastaralým motorem a tříst. převodovkou. Š tudor, byl moderní vůz, moderní koncepce, oceňovaný na výstavách.

+2/0
4.12.2016 20:15

M23a36r90t32i49n 71N27e48b82e53s25k61ý 7296830187232

Ten Moskvič nebyl jen přesnou kopií.

On to byl Opel.

Dokonce vyrobený na technologii Opelu, kterou si Rusové odvezli z Německa do Moskvy.

Ten zastaralý motor v 1101 vydržel s minimálními změnami do konce 20.století v 1203, přes Spartaky, Octavie, 1201/1202.

+1/0
6.12.2016 15:30

M32i63l83a44n 14Š39v84a68g90r26o39v73s39k56ý 9802529525638

Perfektní byla Škoda 1101 sanita, v ní mě vezli do špitálu. ;-D

+1/0
4.12.2016 12:34

J66i63ř34í 62O42s50i54n74a 5247672522895

Vzhledem mi to prijde lepsi nez dnesni. kdyby to nerezlo a nezralo, sel bych do toho.:-)

+7/0
4.12.2016 9:48

R46a23d29e48k 24D78o32l78e86ž70a71l 2349673250180

Hlavně kdyby to nemělo dřevěnou kostru. To se obvykle rozpadlo jako první. A renovace je náročná.

+2/−2
4.12.2016 13:43

M84i96r37e77k 10G92a76j93e70r 5101136259690

Tohle urcite uz drevenou kostru nemelo.

0/−4
4.12.2016 23:13

J64i80ř60í 96E97r28b91e70n 1583314716827

Mělo.

Celokovovou karosérii dostal až "sedan" Škoda 1200.

+4/0
5.12.2016 6:38

P24e73t63r 72M86i40c90h42a47l 2390154591862

A kde jsme mohli být, kdyby to tu bolševik nezruinoval.

+23/−3
4.12.2016 7:56
Foto

Z90d91e47n93ě37k 76M65a57š60t94a71l95í17ř 7608806843262

A kde jsme mohli být, kdyby všichni ti stateční protikomunističtí bojovníci vylezli již tenkrát a nikoliv až teď.

+14/−2
4.12.2016 11:21

V51ě59r97a 72F50o16l85t11ý33n15o74v47á 1138176297659

A co Vy, vylezl jste?

Já ne, bála jsem se.

+1/0
4.12.2016 11:58

R34a11d20e40k 89Č72e14r29v33e26n11k23a 5654111384672

To je od pana Maštalíře, co by člena Okamuraboys, zřejmá ironie. Jeho guru přece vůbec neskrývá své sympatie k Rusku a komunistům

+1/0
4.12.2016 16:44

J36i71ř90í 12K51o66c34u67r45e82k 6955864915528

Proti sovetské armádě v 68. roce jsme měli bojovat jak? Čepicema?

Sovět by vojákům nakecal, že na jih od Polska je Rakousko, rodiště nacisty Hitlera. Ať to teda berou dům od domu.

Ti, co osvobozovali Československo by v armádě nebyli, takže by stejně nepoznali, kde jsou.

Že by to neudělali? A co bylo v Katyni?

+1/0
4.12.2016 12:08

J41i70ř55í 93E93r94b78e55n 1573244866177

Tudory jsou konstrukce z let 1943-45, výroba od roku 1946.

V 68. roce se taktak rozbíhala výroba Š 1203 a na rýsovacích prknech vznikaly Tatra 613, Škoda 900/1100 a Škoda 1250/1500.

0/0
5.12.2016 6:42

P69e97t49r 60M43i86c32h78a60l 2200634871942

Mašínů bylo bohužel málo.

+8/−11
4.12.2016 13:21

J78i17ř26í 45E20r27b56e15n 1463194416247

Mašínovci dokázali leda ničit majetky, loupit peníze a zabíjet občany.

Kdyby zastřelili krajského tajemníka strany, bylo by to jinší kafe než podříznutí spoutaného řadového policajta nebo postřelení zasahujícího hasiče.

+11/−1
5.12.2016 6:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.