Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Česko-čínský elektrický kříženec náklaďáku a motorky stojí padesát tisíc

Naše babičky tahaly jablka ze zahrádky na dvoukoláku, naši potomci je možná budou dálkově posílat nákladním dronem. Vyzkoušeli jsme vývojovou fázi mezi těmito dvěma světy: elektrické nákladní vozítko Benycargo 11S.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P49a28v27e46l 85R39u15s 9538458619330

Než tento stroj, raději moto Cago 200.

0/0
29.12.2016 19:06

J22a66n 76K91o13h85l 4643517481754

35 je dost málo i na slow travel.. :-) A do terénu to taky zrovna není.. fakt spíš jen tak po vesnici, na pole.. nevyužitý potenciál :)

0/0
26.12.2016 16:03

L81u22k86á36š 54S97e88d60l49á14č77e39k 1643957707170

Moje zkušenost s elektro skútry je, že ten jeden kW musí být z převodován, jinak by to v mezních situacích neutáhlo. A ještě bych chtěl upozornit na tak zvané automatické nabíječky baterií. Ne vždy se vypnou automaticky. V takovém případě dojde k přebití baterií a k jejich nadměrnému zahřátí. To prakticky tyto baterie zničí a poškození je potom nevratné. Baterie se musí v takovém případě vyměnit za nové a to není zrovna levná záležitost. Jinak poruchovost samotného skútru byla minimální, pouze jednou menší požár za jízdy. ;-D Dnes už opraveno, jednalo se pouze o studený spoj v místě, kde šel proud přímo do motoru.

0/0
13.12.2016 22:42

J15i35ř42í 24K50o21c71u44r95e41k 6585254825278

1 KW a 400 kg nákladu? No tak do kopce krokem. Vím, co umí 8 kW motor a je to tak akorát na podobný vehikl.

0/0
13.12.2016 13:54

J22a37n 15H91o23r73s29k56ý 2356890117755

Po shlédnutí elektroinstalace na fotce č. 18 musí nutně napadnout otázka: kolik se toho vychlastalo v průběhu schvalování homologace pro silniční provoz?

+1/0
13.12.2016 12:49

J16a96n 37H51o58r70s66k69ý 2716240407765

Stačí jedna myška vlevo vpravo a rozesmáté holčičky sedící na bočních sajtnách jak slepičky na bidýlku se budou válet po saltech nazad v prachu cest.:-)

+2/0
13.12.2016 12:43

T41o85m80á37š 21K70u80c76h32a44ř 3227641658441

A co je na tomhle krámu potřeba dotovat? 8-o Pokud za něco stojí, tak si ho obce klidně koupí za těch pár korun i tak. A pokud ne, tak to tlačit dotacemi je blbost, protože zrovna v tomhle případě je ta věc na úrovni amatérských pokusů s elektropohonem tak z roku 1975. :-P

+2/0
13.12.2016 0:02
Foto

J49i44ř27í 14D59v36o27ř22á68k 5235729390708

Tuk-tuk z Číny pro Česko ??? A nebyl by lepší Ťok - Ťok z Česka do Číny ?

+3/0
12.12.2016 21:08

P86e10t52r 49N80ě50m33e63c 4110123480797

Baterky se za minutu nevymění, jak tu někdo psal, minutu strávíte jen nadáváním nad povolení matic z kilometr přečuhujících závitovek, taková amatéřina. Baterky ani nemají kryt, takže žádné omytí wapkou po reklamované jízdě v blátě. Vozítko na mě vůbec působí dost amatérským dojmem, jako slepenec součástek-mrkněte na fotku úložného prostoru pod lavicí řidiče-volně visící kabely, konektor jen tak na uprostřed, místo aby vedl jeden krytý svazek do krabičky a celé to bylo chráněné proti tomu, až tam Franta lupne basu piv, nebo bednu s nářadím aby neurval kabely. A "vůbec nejvíc" je fotka č.18, kde od snímače vede zalomený kabel, který je uprostřed spojený a omotaný izolačkou. A nejvtipnější fotka? Č.6. Nikoho to nezajímá, koukněte na pozadí ;-)

+2/0
12.12.2016 20:49

F12r54a88n20t50a 61N87u16d40l66i16s 5435533118707

Jojo, máte pravdu. Kvalita dílenského zpracování je na některých místech opravdu špatná. Myslím, že většina doma dělaných traktůrků je udělaná líp, protože si s tím majitelé vyhrají daleko víc. Už jen protom, aby kritici z řad sousedů nemohli kritizovat ani ty nejmenší detaily :-) Ale tohle je třeba nějaký předprodukční typ a samotná prodejní verze už bude uhlazenější a dodělaná.

0/0
13.12.2016 8:53

K63a67r56e20l 50H20o28r40á95k 2818219573623

Kilowatový motor měla jednorychlostní Babetta. Chtěl bych vidět, jak by tahala 700 kg?

0/−2
12.12.2016 15:48

J62i95ř69í 42S72c25h48w84a64c34h 8618814168326

Babetta s vhodnou (tj. velkou) redukcí otáček by utáhla i vagon ;-)

+5/−1
12.12.2016 16:52

J36i42ř97í 80K85o22c93u23r23e90k 6835174825308

Jak rychle? 1 km/h a v prvním soupání končí ... teda musí o 10 převodových stupňů dolů a za týden teda z Brna do Třebíče dojede?

0/0
13.12.2016 14:02

T43o40m57á86š 65Ž28i73t67n50ý 6671570881761

No při tom zacházení co je vidět na videu tipuju životnost tak měsíc... S ohledem na to že je to Čína...

+2/0
12.12.2016 11:55
Foto

P19a80v61e34l 82P18o21k47o53r83n87ý 2966444700782

:-):-):-)

0/0
12.12.2016 14:37
Foto

M88i85r22o38s83l89a97v 98S16t87e23i64n64e77r 6538314713145

Měl jsem pro vnouče koloběžku s pouhými 24 Volty na dva akumulátory. První problém- zařval motor.

Po demontáži jsem zjistil, že se uvolnily tím horkem drátky na komutátoru. V Čechách se totiž po zaletování nebo zatemování zajišťují omotáním nějakým vláknem. To by v Číně asi bylo už moc nákladné.

Zaletoval jsem tedy všecko, zalil epoxydem, nějakou chvíli to jezdilo, ale pak chcíply akumulátory a ty nejsou zrovna moc levné. To byl tedy konec.

Tohle vozítko by asi potřebovalo solidně dimenzované motory na zadní kola, diferenciál stojí jenom mechanické ztráty a je dražší, než druhý motor.

V současnosti je téma i rekuperace při jízdě z kopce a případně padesátka benzinový motorek s dynamem na překlenutí větší vzdálenosti.

Takový hybrid by ovšem byl o něco dražší, ale snad i trvanlivější.

Zkrátka, popisované řešení může být jenom začátkem řešení opravdu s perspektivou.

0/0
13.12.2016 16:45

R59u68d39o15l78f 46R62u98b41e45š 3959855171764

Mě to prostě připomíná levný kuchyňský šmejd za pár stovek, za pár týdnů se rozpadne nebo odejde elektronika a vy to vyhodíte.

Kolik stojí náklady na jednu pracovní sílu, abyste si mohli dovolit jezdit maximální rychlosti 35km/h ? Každý den měnit 5 autobaterií?

Stejnou práci co odvedete s tuktukem za 8 hodin odvede konvenční vozidlo za 2 hodiny. Ok, v Indii postačí tato efektivita práce, s indickým platem. Je na místě ušetřit tedy na nákupu vozidla.

+1/−4
12.12.2016 11:53

P41a60v39e66l 76M59a88t69o30u67š95e68k 5140637888744

Jak byste chtěl jezdit rychle po polních cestách a po dvoře statku?

+1/0
12.12.2016 13:08

S49t33a28n66i38s91l42a35v 85K79r91e86j14c89a32r 6737366833974

A Piagi, a Vespa mají motory 600cca a 75 kW !

0/0
12.12.2016 17:41

J86a28k63u61b 50Š46a63f98a35n50d89a 7705237751231

A vy budete s konvenčním vozidlem jezdit třeba po parku?

0/0
12.12.2016 16:49

R78o66m93a74n 50F54o80j46t78í72k 4681659948925

"Elektromotorům totiž ve srovnání se spalovací klasikou obvykle chybí výkon, ale „krouťáku“ mají na rozdávání bez ohledu na otáčky motoru."

To je zase technický blábol, autor je opravdu odborník schopný psát takový článek...........:-/

+2/−1
12.12.2016 11:43

T82o96m81á85š 10K37u34c12h68a28ř 3417871118701

No ale přinejmenším v tomto případě, kdy plně naložené vozítko může vážit 640 kg a má přitom osazen jen 1 kw motor do docela platí, ne? ;-)

+2/0
12.12.2016 13:12

J21i20ř66í 23K29o19c25u80r29e55k 6475284245598

Když si zopakujete fyziku, tak zjistítě, že s výkonem 1 kW dokážete zvedat břemeno o hmotnosti 640 kg maximálně o 16 cm za sekundu. Jinak řečeno: ve stoupání 10 % udržíte rychlost 1,6 m/s. Tedy 5 km/h a to pouze čistě teoreticky při zanedbání všech ostatních jízdních odporů.

+1/0
13.12.2016 14:12
Foto

P96a65v56e63l 65P27o48k50o62r46n21ý 2166934460782

Proč, je to psáno zjednodušeně pro čtenáře IDnes, kde se předpokládá nižší inteligence. :-)

Prostě když roztočíte elektromotor, tak po odpojení napětí se točí dál, má tak výkon na rozdávání i v nižších otáčkách a auto jede. Kdežto benzíňák, nafťák roztočíte, uberete plyn a již vás motor brzdí a auto nejede..

+1/0
12.12.2016 14:48

F91i13l39i44p 23V33ý59m62o52l84a 1754470448

To snad nemyslíte vážně.

+3/0
12.12.2016 18:15

M78a66r35t12i70n 76N47e13r10m91u47t 9487347108149

To jste blbost, a ještě přidáte tvrzení o inteligenci;-D

0/0
13.12.2016 14:29
Foto

P71a75v50e26l 21P51o83k41o24r68n61ý 2166224880192

Vaše věta vypadá jako přeložená z Google Translate, tedy jí nerozumím.

A opravdu uvítám, když ve 2 větách napíšete, jak je to podle vás správně, ale žádné odkazy na Wikipedii. Možná ty moje věty nejsou správné, ale myslel jsem, že jsou vystihující problematiku. Mimochodem, ohledně elektřiny se vše jen dohaduje, jak to funguje, tedy výukové teorie bývají často zjednodušené až špatné, typicky že proud teče od plus k minus.

0/0
14.12.2016 9:59

M28a86r60t23i48n 90N68e72r12m93u54t 9407537788399

..napsal... tam má být.

Spalovací motory nemůžou jít pod určité otáčky (protože rychlost výbuchu nejde snížit) a ani nemají při nižších otáčkách "sílu", technicky řečeno krouticí moment. Proto potřebují spojku a převodovku. Elektromotory s perm. magnety dokážou zabrat i když stojí, dokonce i asynchroňák s měničem. Pokud by byla vaše teorie správná, stačilo by doplnit motor v autě volnoběžkou a mohl byste nastartovat a rozjet se bez spojky se zařazenou čtyřkou, což sám uznáte, že je nesmysl

0/0
15.12.2016 8:28
Foto

P39e51t56r 18P45r41o42c90h15á30z19k14a 3292886812664

Kdo si někdy vyzkoušel jaké je to jezdit s tříkolovým vozidlem tak to nebude chtít ani zadarmo. Na polních cestách, kde jsou vyjeté koleje od traktorů je to nepoužitelné, vyhýbací manévry vůči překážkám složité a hlavně je to velice jedno účelné. Dneska je lepší použít některý s malotraktorů, jedno, nebo dvouosých, který pro zahrádkáře i obecní údržbu plní daleko víc funkcí. Pokud člověk vezme do úvahy, že použité baterie nejsou trakční, ale startovací pak jejich výdrž bude poměrně nízká. Při plném zatížení to snad ani ty dvě hodiny nebude jezdit. Doba nabíjení bude nejméně 4, ale spíše 8 hodin aby se prodloužila životnost článků. Při ceně cca 1000 kč za jednu baterii je nová, nebo náhradní sada za 5 tisíc, to je také poměrně dost. Za ty peníze je spousta benzínu, nebo nafty a stroj nebude tak závislý na dobíjení a může pracovat déle.

+3/−1
12.12.2016 11:04

J29i26ř48í 78S98c57h64w36a11c77h 8308194728426

tam kam jezdím na venkov je 90% polních cest takových, že se tam dá projet osobákem, takže tato trojkolka tam nebude mít problém.

Na kapacitu 2,7 kWh by měl 1 kW motor teoreticky pracovat 2,7 hodiny, takže ty dvě hodiny by neměl být až takový problém, ono se taky občas jezdí i z kopce nebo po rovině nižší rychlostí než 35km/hod

Pokud budu počítat, že baterie vydrží 1000 nabíjení a na každé najede jen 50 km, tak to je 50.000 km, to ekvivalent spalovacího motoru při spotřebě jen 3 litry/100km spotřebuje palivo za cca 50.000 Kč, to pak cena těch akumulátorů není až tak dramatická.

0/0
12.12.2016 11:35
Foto

P22e54t89r 66P59r25o74c78h96á14z96k76a 3562936582194

To, že tam projede osobák, neznamená, že to zvládne trojkola. U nás na polních cestách ani náhodou. V lese už vůbec ne. Když odvážím s políčka brambory, tak vezu cca 500kg a po poli má motor 6Hp co dělat. V kopcích pak jedu maximálně na 2 stupeň. S tímhle bych tam neuspěl.

+4/0
12.12.2016 12:09

J12a52n 85H54r75u41z95a 8234128389727

Ta fotka je zavádějící. Jezdí se s tím po městě s nákladem pro trhy. V Indii ne u nás. Jede to pomalu, má to mizerný dojezd a jakmile odejde jedna baterka je to celé v čoudu. Místním poměrům to ovšem vyhovuje. U nás k ničemu. Hlavně ty dotace. ;-D

+1/0
12.12.2016 12:14
Foto

P35e98t72r 97P30r46o24c63h59á87z53k19a 3832626312484

Do Indie snad dobré, u nás bych to ani do provozu nepouštěl. Navíc sériové zapojení baterek pokud není doplněné nějakou kontrolní elektronikou je k ničemu. Při nabíjení budou některé trpět.

0/0
12.12.2016 12:19

S91t84a50n47i62s82l24a32v 54K76r76e29j19c26a27r 6407606523764

Ale jak je vidět, i v ČR se najde "podnikatel" jenž do toho jde. A doufá v komerční úspěch. Je ostudou, pokud je tento český podnikatel vzdělaným v oboru, tak nepřihlédne k uváděným připomínkám. Ale nakonec není sám, Čínský Hecht má v ČR nejen úspěch ale i českou firmu jež je zaštituje a není to jediná.

0/0
13.12.2016 13:35

R58a60d89e42k 27H67o49d48a35ň 9496317471613

To že někde projede osobák ovšem neznamená, že tam projede toto. Uvědomte si že osobák má vzdálenost kol podobnou jako traktor. Tohle ji má nižší, a navíc uprostřed ještě přední kolo - a to je na tom problém. To znamená že jedním kolem budete muset jet ve vyjeté "brázdě" a další dvě budou muset být mimo, což je na řízení sakra nepříjemné.

0/0
12.12.2016 17:18

J90i90ř57í 60S28c23h50w80a31c94h 8788204308966

normální osobák (tedy ne SUV) žádný extra hluboký koleje po traktoru neprojede, cca do 15 cm hloubky a s takovými si tato trojkolka taky poradí

0/0
12.12.2016 20:44

K33a97r44e76l 60M32a71z87a31č 3347443116229

Za ty prachy geniální vozítko!

+3/−2
12.12.2016 10:27
Foto

P23e61t76r 69P63r85o29c67h90á13z75k59a 3382576962474

Co je na tom geniálního? Nebo jsem jen nepochopil sarkasmus?

+4/−1
12.12.2016 11:05

J39a91n 19H28r32u72z86a 8124768429257

Snad genitální.;-D

+2/0
12.12.2016 12:15

L37a55d89i44s47l65a45v 79P26l45á75n20e29k 7270300731699

Na korbu 4 sedačky a český rikša je tu. Kam jsme to až dospěli? 8-oRv

+2/−1
12.12.2016 10:15

M86a78r22t91i79n 78S12v11o70b23o20d45a 4295605426182

vehikl? cestinu prznim porad ale az takhle? 8-o

+2/0
12.12.2016 10:13

J95o83s30e34f 66M95i42k92i81n 5863284225714

Kde vzali tu cenu?

http://www.pracovnivozidla.cz/ceniky

0/0
12.12.2016 9:49

P44e58t45r 93M74u19d96r62o22c36h 9841757332111

No jo, jenze ta z Vaseho odkazu ma max. rychlost 24 km/hod. dojezd 40 km a uveze jen 150 kg nakladu. Cili holt v podstate polovicni uzitne vlastnosti za polovicni cenu.

+2/0
12.12.2016 10:14

J46o83s46e18f 49M90i88k94i59n 5333404755154

No ale nepotřebujete na to vůbec řidičák;-)

0/0
12.12.2016 10:21

J91a93r79o17m44í53r 65K76r48á11l 4480669484159

Na tuhle také ne, pokud nevjedete na silnici.

0/0
12.12.2016 11:15

L32u29b60o29m86í82r 58N34ě53m89e96c 7335610479131

No jo, ale mají úplně jiné parametry...

0/0
12.12.2016 10:38

P81e40t12r 79M39u88d27r68o70c18h 9361327612791

Nabiji se to ze 220, nebo 380V zasuvky?

0/0
12.12.2016 9:27

J45a41r84o29m40í69r 17K76r73á16l 4320249934709

Na tohle bohatě stačí i 220.

0/0
12.12.2016 9:34

P27e69t40r 70M35u73d67r71o59c48h 9781447242921

Mne jde spis o jejich technickou specifikaci. 380V mam a pokud by to slo nabijet i z ni, pak by to nemuselo trvat tech 8 hodin, co pisou ve clanku, tedy vyuziti pres den o dost lepsi :-)

0/−1
12.12.2016 9:37

J37a66n 17J46í27c49h34a 8590370258841

No spis 230/400V, ne? ;)

+2/0
12.12.2016 9:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.