Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čtyři světové metropole chtějí vyhnat diesely do roku 2025

Starostové Paříže, Mexico City, Madridu a Atén podepsali deklaraci, ve které se zavázali vyhnat dieselová auta ze svých měst do roku 2025.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L27u26m98í97r 52V42i37t66h67a 2927917706312

Nafta je vedlejším produktem výroby benzínu a naopak. Když se zakáže jedno, zvýší se poptávka po druhém. Stoupne cena, a vznikne problém, co s tím druhým. Bude třeba překopat celý průmysl zpracování ropy. To bude stát nepředstavitelné peníze. Myslela na to paní starostka a další sluníčka?

0/0
16.12.2016 9:23

J83i36ř18í 11K77o92c91u41r98e89k 6975814915678

Mocně tlačili na snížení emisí CO2. Disel v "nákupní tašce" je výsledkem. A zdá se, že politikům se výsledky jejich snažení vůbec nelíbí, ale jsou to oni, kdo to způsobil.

+1/0
11.12.2016 18:07

M97i22r61o16s10l75a44v 31B51u74d81a 9972332587262

Takže chtějí vyhnat lidi!

+1/0
10.12.2016 16:32

M83a97r86t10i26n 70V58o62k69o41u50n 9108613283366

jako majitel jsem jednozncne pro, tou dobou uz doufam budu mit elektromobil.

+1/0
9.12.2016 20:11

M10i25r60o73s38l53a16v 85B90u93d85a 9612832437292

Tak si ho užijte.

0/0
10.12.2016 16:32

P78e68t42r 25B25á91č21a 8815756965485

Slunickari a ekoteroriste zacinaji tlacit na pilu, snad zvitezi rozum.

+2/0
9.12.2016 16:29

M59a91r74t59i75n 81V13o25k73o65u47n 9598303713766

tim rozumem mate na mysli auta na fosilni paliva z ruska a arabskych zemich? tak urcite ;)

0/−1
9.12.2016 20:12

R21a94d15i39m 18D73r28b49o61h81l66a46v 5121446883437

Když chtějí mít lidé ve městech lepší vzduch, tak jsou teroristé? Vy pro svoje pohodlí jdete přes mrtvoly, že?

Ale schyluje se k lepším časům, trh takové vadné myšlení sám vytlačí:

ekonomika.idnes.cz

0/−1
10.12.2016 15:50

M84i75r88o93s24l21a41v 28B14u58d68a 9692622417192

Vadné myšlení?

0/0
10.12.2016 16:34
Foto

M22i52c47h79a25l 75N45a87j74m40a51n 7229773186450

Hmmm, jsem zvědavý jakým způsobem budou řešit zásobování - v dodávky s celkovou hmotností nad 2 500 kg (boxer, jumer, traffic, transit....) nejsou k dispozici s jiným než naftovým motorem.....

+2/0
8.12.2016 21:57

A10n80t83o32n62í82n 40S77v62o10b62o86d35a 3594153589852

v CNG vyrábí Fiat a VW

0/0
9.12.2016 0:20

D57a87n84i40e78l 36S81c74h84n79i62t87z20e37r 5691814651906

LPG, CNG,

0/0
9.12.2016 0:20

J15i64ř52í 45K26o21c65u23r94e25k 6245894115988

Diesel na LPG nepředěláte. Nejde to.

0/0
11.12.2016 17:59

D77a66n12i27e72l 55S51c45h71n27i78t83z20e78r 5381594541806

Nejde to, protože Vy jste si řekl, že no nejde??!

Zajímavé zavádění faktu.

0/0
11.12.2016 20:23

J16a17n 57T54a25r22a70b73a 4746646419659

Jde to ale s nesmyslným i náklady

0/0
12.12.2016 22:48

D60a93n78i62e19l 52S35c52h18n19i49t68z91e35r 5651424101856

jiné zdroje jsou také drahé +- stejně, jen je jsou různými skupinami zvyhodnováné - trestané, podle toho, kdo, co, kde vlastní.

0/0
12.12.2016 22:55

J84i44ř70í 42K83o92c50u33r51e89k 6555984805858

To ošetří úřad, který bude dávat výjimky, příbuzní potřebují pracovní místa. A samozřejmě bude neúplatný, takže se nestane, aby cykloaktivista Hollan jezdil do města autem. :-P

+1/0
11.12.2016 18:09

J14a15n 65D84l14o57u68h84ý 7344129720959

R^Ekoteror v praxi

+2/−2
8.12.2016 17:42

P66e87t61r 89B55r37a72b87e79c 2951941286207

Jak prokazatelně někdo zemře na emise z výfuků dieselových aut?8-o

0/−1
8.12.2016 17:37

M84a21r85i11o 44V95á19p38e63n64í86k 4680808374529

Dízl je smraďoch. Sám jednoho mám. Předtím jsem měl benzín a to je úplně někde jinde.

+4/−1
8.12.2016 15:22

P27e10t19r 68M69i86c36h62a71l 2610434271352

Pravdam já taky. není to motor do města.

+1/0
8.12.2016 17:17

J91a16r17o19m47í74r 29Č45e82c83h 1883158627672

To opravdu neni.Diesel kupuji ti kteri jezdi delsi trasy a hodne.Jinak benzin take moc nevoni.

+1/0
8.12.2016 19:47

A13n33t73o30n74í10n 29S69á79d85l36í58k 7328589583233

Mohu jen říci, že mnohé benziňáky jsou daleko většími smraďochy.

Ano "studený" diesel opravdu hodně čmoudí, ale smrad to není.

Do měst se fakt moc nehodí. Je třeba více elektromobilů a hybridů,

ale také za přijatelnou cenu. Proč to mohou mít jen ti movití?

Do města by stačil takový elektrický "smart"! Vyřešilo by to i parkování.

Podnikatelé musí mít auta pochopitelně výkonější! Pamatuji tak zvané

"ještěrky" a ty se používaly již před padesáti lety. Dnes je výroba akumulátorů

již zcela jinde a nějaká ta malá elektrická vozítka(pokud neberu v úvahu ty pro invalidy) nejsou v ulicích stále k vidění!

0/−1
8.12.2016 21:51

J49a10n 77H82r45u57z56a 8764318159187

Nechci mít dvě auta. Jedno do města druhé mimo město.

0/0
9.12.2016 12:04

J17i44ř26í 30K62o16c29u33r38e96k 6405684275158

Do Smarta naložíte děti jak? Aha. Takže nebudou děti?

0/0
11.12.2016 18:01

M32i35r31o82s88l51a69v 86M68e43d 3874376

Ať vyženou lidi - když tam nebude žádné obyvatelstvo, nebude tam nikdo jezdit.

+4/−2
8.12.2016 15:00

P78e31t54r 75M96i98c68h90a22l 2340634651732

:-)

0/0
8.12.2016 17:17

J51a13n 35H29r25u18z41a 8594768239317

Celkem se jim to daří v pěších zonách. V centru Brna nechce nikdo bydlet a tak prázdné byty rozdává magistrát dávkařům.

+1/0
9.12.2016 12:06

J35i93ř42í 63S47c29h75w81a41c34h 8368974778616

k neustále omílané "nereálnosti" emisních norem:

v "dávných dobách" kdy byl stanoven emisní trend, jak asi vypadalo průměrné osobní auto s dieselem:

Hmotnost cca 1000-1200kg, objem motoru 2-3 litry, výkon 60-100kW, spotřeba cca 5-6 litrů. Při stanovení emisních trendů se předpokládalo, že hmotnost pokud nebude stagnovat, tak možná klesne, vše se zefektivní, třeba aerodynamický odpor atd. atd.

A jak vypadá takové průměrné dieselové auto dnes. Hmotnost 1300-2200kg(!) objem motoru 1.6-3 litry, výkon 80-200kW(!), čelní plochy leckdy mnohem větší, takže aerodynamický odpor je také mnohem větší. Výsledkem nemůže být nic jiného, než spotřeba 6-10 litrů.....ale za to nemůžou žádní "ekopošuci" že takové auto plní emisní normu s obrovskými problémy!

+1/0
8.12.2016 14:46

R10a41d98e36k 92D96o71l64e19ž46a48l 2449663520350

Za to ale můžou převážně požadavky na bezpečnost. Pak je samozřejmě auto mnohem těžší. A třeba to sklo je kvůli požadované ochraně chodců (je vysoko přední kapota, takže sklo nemůže být tak skloněné, aby řidič něco viděl). Jestli je bezpečné mít auto s tlustými sloupky a okýnky jak do tanku, ze kterého není nic vidět, to penechám jiným, ale takhle to být musí.

0/0
8.12.2016 15:34

J56i76ř12í 17S33c50h13w65a15c52h 8918584808336

ano můžou za to i požadavky na bezpečnost, ale rozhodně ne v převážné míře.

A projevuje se to i v posledních novinkách většiny automobilek, kdy auta shazují hmotnost i po metrácích, aniž by se to na bezpečnosti nějak projevilo.;-)

0/0
8.12.2016 16:40

P48e24t15r 57M66i25c76h41a33l 2830254581702

Jo, Jiří, když dneska kdejaký ťulpas musí vozit po městě děcka do školy v SUV, tak co naděláme. Mě na tom nejvíc štve, že když jsem někde ve městě na kolmém stání, tak okolo mě stojí skoro vždycky z obou stran. A když je tam člověk sám, tak se potom fakt prima vyjíždí.

0/0
8.12.2016 17:16

J84i94ř24í 13K62o32c56u84r56e34k 6895534215968

Zapomínáte na retardéry, které je problém přejet s nízkým autem. Tak dlouho se stavěly retardéry, až si lidi začali pořizovat atua, kterým ten retardér až tak nevadí. (Ale sledujte autobus MHD. Jen tak tak, že nesedne na břicho.)

0/0
11.12.2016 18:04
Foto

J74i93ř82í 10D47v89o40ř69á31k 5435859980368

Emisní trend byl v Evropě stanoven v roce 1971 . EHK 15.Kolik výrobců vyrábělo naftové osobáky ? Jaký byl jejich podíl na trhu ?

0/0
8.12.2016 19:39
Foto

I57v24a53n 27K91o73p79t28a 5697902481397

Defakto nulový.

0/0
9.12.2016 8:59

J34i48ř90í 88S24c13h55w28a12c46h 8508824768676

základem pro dnešní předpisy je EHK 83 z roku 1989, zabývá se už i vozidly s diesely.

0/0
9.12.2016 22:43

L39u24k72á79š 27D62u94d97a 9692133178975

Čtyři světové metropole chtějí vyhnat diesely..... já bych věděl o jiných problémech které by měli vyhnat, ty by je měly trápit víc než diesly.

+3/−1
8.12.2016 14:16

L78a41d78i14s13l43a70v 22K64a90l77o41u28s 7815536181550

Je tu mnoho způsobů, jak snížit emise, skleníkových plynů. Zredukovat lodní dopravu. Zredukovat leteckou dopravu, zredukovat kamionovou dopravu, zredukovat železniční dopravu s pohonem na naftu. Pak přebarvit všechny střechy na bílo, natřít všechny silnice na bílo. Topit elektrikou,CNG,LPG.Ta auta mají minimální vliv.

+2/0
8.12.2016 13:37

M77a13r43t24i15n 49K13a96r20á31s75e39k 9368783878818

No to mate pravdu, ale zakaz dieselu v centrech mest nijak nesouvisi s emisemi sklenikovych plynu...

+1/0
8.12.2016 13:39

T26o33m24á49š 96B43a16u22e64r 5136473460409

...nýbrž s pevnými částicemi, které dýcháme. Navíc v zemích jako jsme my jezdí většina starých nafťáků s vykuchaným či nefunkčním filtrem pevných částic a výsledek je podstatně horší, než v Paříži nebo Athénách.

+1/0
8.12.2016 14:09

P61e44t19r 86M52i91c10h72a82l 2720904741172

A přitom vykuchaný filtr se dá poznat hned a hned se tomu dá sebrat techničák. Asi se nechce.

0/0
8.12.2016 17:18

A92n21t93o81n38í22n 88S59á11d57l38í68k 7578439953303

Tak ony ty filtry pevných částic, by neměly být tak "nekřesťansky" drahé!

Pak by bylo jednoduché, je stejně tak jako "rozvody" vyměnit po ujetí stanovených kilometrů! No je pravda, že by na to zase musela být nějaká ta vyhláška - možná i zákon...

0/0
8.12.2016 22:03

V58í12t 12K65o65u58b86a 6666520824868

Nejlepší je perla, že osobní automobilovou dopravu nahradí například půjčovny kol.

Te je opravdu trefa do černého. A co takhle veřejné stáje a půjčování koňů a pro těžší náklady volských povozů?

+3/0
8.12.2016 12:47

R86o19m43a60n 32C73e89r50n93y 5283827730351

placnuti do vzduchu, nic vic ..

0/0
8.12.2016 12:39

J85i79ř27í 93H57o13š51e34k 2707875198517

Já bych ty auta zakázkal úplně. Tedy jen daňovým poplatníkům. Vyvolení by samozřejmě jezdili dál, těch by se to netýkalo. Třeba takové každotýdenní stěhování byrokratů z Bruselu po celé Evropě, to je jistě velmi ekologické. A ekologické je také cestování ekologů po světě za osvětou, jistě nejezdí na kole, že ano. A jistě ekologové nepoužívají mobilní telefony, jejich výroba a likvidace zatěžuje životní prostředí. A vůbec, já jsem si jistý, že všichni ekologové žijí v jeskyních v horách odříznuti od okolního světa, živí se kořínky a hmyzem a nenechávaji za sebou absolutně žádnou uhlíkovou ani jinou stopu....A jestli ne, tak jen populisticky žvaní a ať jdou do .....

+3/0
8.12.2016 12:27

J44a34n 37D38l54o34u11h50ý 7674969150949

Mne se jenom libi jak ti nahore podepisuji a placaj se po ramenou, ale tohle je hlavne o tech lidech co tam bydli. TI MAJI ROZHODNOUT! Tohle je ekorat ekoteror v praxi.

+1/0
8.12.2016 11:22

M67a91r11e12k 74M38a76l18ý 1832978111850

To jsem si taky říkal... jestli teda ti obyvatelé dotčených měst to taky vítají s nadšením, nebo jak se k tomu staví? To mi tam nějak úplně chybí.

+1/0
8.12.2016 11:37

M73a32r36t64i11n 49K58a41r21á10s66e45k 9338503138658

On v tech mestech vladne nejaky samozvany diktator nebo co? Rekl bych ze tam maji volby jako v CR, pokud s tim maji lidi problem, tak bych rekl ze nebude problem aby ve volbach uspelo nejake uskupeni, ktere by to nasledne zrusilo...

0/0
8.12.2016 13:36

J27a83n 59D17l70o40u29h85ý 7414219300209

Vite staci se podivat na volebni program dnesnich zastupcu mestske casti Praha 6. Je tam snad neco o tom, ze nacmaraj na zem modry cary bez vybudovani parkovacich domu? Neni! A prece to slo do provozu a volic muze akorat platit vypalne a nic s tim nezmuze ;-) Jakmile se jednou neco zakaze, horko tezko to nekdo jen tak zrusi, to dneska neni trendy natoz eko.

+2/0
8.12.2016 17:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.