Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Renault-Nissan vyměnil šéfa vývoje motorů. Čeká velký problém s diesely

Philippe Brunet je nový šéf vývoje motorů aliance Renault-Nissan. Ta zpráva na pohled moc zajímavá není, ale informace ze zákulisí odhalují velmi zajímavé pozadí. Automobilka podle všeho zaspala ve vývoji motorů, vyplouvají na povrch mezery ve spolupráci Renaultu s Nissanem a ke všemu hrozí průšvih s diesely.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D74a97n68i15e77l 93A68l24t31m33a97n 3987266358

chacha. Až Vám do benzinového auta namontují filtr pevných částic, kterým zabili diesely, tak jsem zvědavý co budete chtít mít ve svém přibližovadle vy. A že už se to připravuje.

0/0
10.12.2016 20:50

J83i43ř92í 82S25c38h51w87a70c52h 8458684958616

to jako ten neustále stoupající podíl dieselů na prodejích = zabitý diesel? 8-o

něco jako "zabili Kennyho, parchanti!" ;-D

+2/0
10.12.2016 20:59
Foto

J58i95ř70í 42S66v32o88b33o65d97a 3932583833307

To mě u Nissanu moc nepřekvapuje, už na začátku roku byli schopni do x-trailu nabídnout jen 1.6 benzin a 1.6 naftu. No a to ještě přestaly dělat Navaru 3.0 V6 a licenci prodali VW, kterej ji (asi po upravě) cpe do Amaroků.

0/−3
9.12.2016 17:39

J32i14n10d23ř63i80c81h 77M96i57t87t30e58r 6864365251686

Přestali.

0/−1
9.12.2016 18:24

J19i96ř17í 65V35o62l65k42á93n 3460606761

Exhalace jsou problém hlavně státní zprávy. Tam se musí hledat jádro pudla. Parametry jsou nastaveny zákonem a jak je patrné v USA to rozpoznali. Nesmyslné spotřeby motorů mimo jiné bijí do očí.

To co mne opravdu bere je to, že po ujetí cca 125 tis.km na motoru Renault 1,6 Dci 130 PS mi odešly rozvody. Tři týdny se čekalo na nově rozvody, údajně nedostupné pro velké množství požadavků. Nové nakonec prý byly od Nissanu a ne od Renaulta. Nikdo zatím tuto záležitost nekomentoval ve sdělovacích prostředcích.

Určitě, máte-li ve svém autě tento motor - pozor. Mně se rozvody nepotkaly, a vy si to musíte ohlídat.

0/0
9.12.2016 17:05

O94n87d65ř53e30j 64L65o52š31o15t25h 9780792974222

125 000 docela jde, mně na i30 odešly v 90000 km.

Renault motory sdílí s Nissanem a Mercedesem, takže není problém, že rozvody vám poslali z Nissanu.

0/0
10.12.2016 17:37

M54a46r72t11i95n 49S38e83d61o76n64a 2965516446809

Me odesel motor od Renaultu po 75 tis km, doslo k poskozeni valce u motoru 1.2 TCE. Nastesti jsem mel koupenou prodlouzenou zaruku, takze oprava byla na naklady Renaultu.

+1/0
10.12.2016 18:53

I68r44e31n11a 12P68l31a75c37h31e70t72k47o14v81á 1376854366490

Tdi = trocha dýmu ihned

+1/−1
9.12.2016 15:44

P20e95t30r 44M64i36c65h13a14l 2760654671242

S vykuchaným filtrem určitě.

+1/0
11.12.2016 9:06

M17i50c45h79a57l 78F95r53ý32d69a 1442789353762

Tak to bude mít Mercedes pěknej problém...

+1/0
9.12.2016 13:51
Foto

B90o79h78u49m77i69l 12P33r84o47c98h66á73z45k64a 9262989714630

Njn. Nafta patří do traktoru.

+2/−2
9.12.2016 12:51

J55a64n 96H67á11l78a 8175405940867

Zajímavé, Mazda s benzínem bez downsizingu EURO 6 plní bez problémů...kdepak asi udělali soudruzi z Renaultu chybu?

Aha, koupili Nissan a místo toho, aby převzali japonské technologie a poučili se, začali tam cpát primárně francouzské... tož sbohem Nissane, sbohem asi i Mitsubishi, dělávali jste pěkná auta.

+8/−1
9.12.2016 12:18
Foto

B36o84h64u38m59i74l 32P34r37o86c97h21á83z64k96a 9802899144590

Zrovna Nissan měl silné stránky jinde než v motorech (například podvozky, nápravy atd.). Myslím, že motorově jsou na tom nejlépe vámi zmiňované Mazdy a pak také Hondy.

+4/0
9.12.2016 12:54

J87a15n 69H72á25l78a 8225925220777

V zásadě souhlas, ale auto nedělá jen podvozek, ten motor je přecejen poněkud důležitější - a ty míval Nissan slušné - zcela určitě lepší, než Renault.

+1/0
9.12.2016 20:53

J69i70ř39í 16S46c58h62w43a37c24h 8708414918716

Nissan nemá k dispozici technologii skyactv od Mazdy. Což je v podstatě asi jediná technologie, která stíhá plnit euro 6 a požadavky na spotřebu v atmo benzínech....

+1/0
9.12.2016 23:29

J84i65ř44í 80S41c69h30w87a12c79h 8178804658226

viníkem situace kolem dieselů nejsou žádní ekoteroristi:

To jaké budou platit emisní předpisy ví výrobci jak dlouho dopředu?

10 let? 15 let? 20 let? No prostě hodně dlouho!

A co pro to systémově udělali, aby je plnily?

Kromě úpravy SW ;-) téměř nic.

Spíše naopak! Auta neustále zvětšují, zvyšují, systematicky navyšují jejich hmotnost.

Je pak celkem logické, že přes určité pokroky v technice, auta žerou více než by měla, produkují více emisí a zpřísňující se limity plní stále obtížněji.

A zákazník? Ten chce větší auto. Nejlépe SUV!

No proč ne on na to přece má, že....

Ale paradoxně chce ho stále častěji s dieslem, protože už "nemá na benzín"!!!!;-D

+1/−3
9.12.2016 11:17

T49o59m46á80š 20M56a67t25ě67j 9145478163442

Mno... představ si, že na benzín bych měl... ale proč bych platil za benzín, když v naftě je to mnohem pohodlnější a příjemnější (ekonomická výhodnost je otázkou - cena dieselu v mém případě cca 120 000 navíc oproti benzínu (který by byl výkonnější, bez SCR, s levnějším servisem ... ).

Jinak pokud by ses podíval na produkci CO2 na kilometr, tak jsem na tom s tím dieselem kus lépe... a v reálném provozu ten rozdíl bude zřejmě ještě vyšší...

Problém je v tom, že se musíš rozhodnout proti čemu chceš bojovat ... protože CO2 a NOx jdou do jisté míry proti sobě.

(Mikrosaze jsou problém všech vysokotlakých přímovstřikových motorů - akorát u dieselů se to už řeší... u benálu ještě ne).

+6/0
9.12.2016 11:29

J46i62ř89í 88S55c23h97w86a59c43h 8418614518576

Co je na naftě oproti benzínu pohodlnější a hlavně příjemnější? Snad ne třeba kultivovanost chodu?

A "bojovat" proti CO2 (čili spotřebě) a NOx současně samozřejmě lze. A o tom je ten můj příspěvek - snížením hmotnosti, aerodynamického odporu....klesne spotřeba bez nutnost tak extrémně ochuzovat směs čili produkovat NOx. Nemluvě o tom, že tím jaksi automaticky klesá ekonomický tlak na "nutnost" pořizovat si do auta diesel protože u auta co má 1200kg se to tak nevyplatí jako u "obludy" jejíž hmotnost atakuje 2 tuny a čelní plocha má velikost dodávky.

0/−1
9.12.2016 11:57

T80o67m59á98š 64M91a49t93ě77j 9765888313442

Mám velké MPV (1,8t prázdné)... a než sem ho koupil vyzkoušel sem si ho v obou variantách: 2.0 TSI 162 kW i 2.0 TDI 135 kW obě ve stejné výbavě a s DSG6...

Ten diesel si mi tam někde brumlá a prakticky o něm nevím - jen výjimečně při kickdownu... u toho benzinu sem o něm věděl skoro pořád. Při každém lehčím přidání plynu automat podřazoval, a stejně pocitově ten diesel působil pružněji...

Možná to bylo špatným sladěním daného motoru s převodovkou... u toho benzínu... ale prostě se to auto pro mě chovalo nepříjemně, a věčné podřazování a vytáčení motoru mi vadilo. Je mi jedno proč... prostě sem

A pominu teď spotřebu... s tím benzinem sem najel cca 700 km ... většinu po dálnici a prostě při mém stylu jízdy si to na dálnici vzalo kolem 12 litrů ... v dieslu jezdím totéž pod 9 (pokud se jede pomaleji tak pod 8). /než sem koupil počítal sem, že rozdíl bude menší... takže sem s ekonomickou výhodností příliš nepočítal).

+3/0
9.12.2016 12:21

J14i68ř96í 39S42c34h35w82a35c22h 8908604668676

OK a teď si představ, že ne každý jako ty potřebuje a využije obrovský vysoký auto. Spoustě lidí, co mají obrovský SUV by bohatě stačilo cosi jako Superb nebo Mazda 6 a v benzínu by jezdili za 8-9....tj. stejně jako ty nyní v naftě.;-)

+1/0
9.12.2016 16:21

J34a88k25u15b 29T67u98r85e57k 9185155816245

Zase po dlouhé době článek na rozptýlení viny VW. Rozdíl proti VW je ten, že Renault splňuje stávající podmínky měření emisí bez podvodného software. To že je zřejmě nesplní podle nové metodiky je věc jiná, ale zatím nikdo nepotvrdil, že by Renault jakkoli podváděl. Což je u VW jasně prokázáno.

Diskuze o smysluplnosti a reálnosti nových emisních předpisů je věc jiná a mnohým zákazníkům zřejmě zcela lhostejná, jak je vidětl dle současných prodejů VW,

+2/−4
9.12.2016 11:02

T93o51m84á22š 98D34o78m92i28n61i14k 7975365264735

Jednoduše řečeno, Renault podvádí chytřeji a méně okatě. 1.6 dCi je ostuda, reálně se deklarovaným emisím a spotřebě ani náznakem nepřibližuje a dynamicky na dvoulitrové konkurenty nemá. Jedná se o příklad downsizingového produktu, který reálným uživatelům nepřinesl vůbec nic. Pokud si na solidní diesel netroufnou, ať se na naftu klidně vykašlou.

+4/−1
9.12.2016 14:24

J54a55r68o48s96l34a25v 14P61o70r69t 7629457279215

To že elektromobily jsou slepá cesta nám budou vykládat ekoteroristi za deset let .

+6/0
9.12.2016 10:24

P88e34t59r 20M41i41c50h98a90l 2350874731162

Protože v té době už budou do aut prosazovat šlapátka. :-)

0/0
9.12.2016 10:42

P37e21t17r 92M51i35c41h11a48l 2660844881782

Takže Renault fixuje i u normy Euro 6. Hlavně že vrchním satanem je VW.

+2/−7
9.12.2016 10:18

J46i33n50d39ř71i42c75h 16K72u78c47h25a83ř 4426143558

Dieselgate se týká Euro 5 motorů

+2/0
9.12.2016 10:52

P77e22t18r 59M18i76c49h63a75l 2200204851202

Já vím, proto to píšu. VW u Euro 6 díky SCR normy plni, kdežto Renault bez katalýzy asi podvádí.

+2/−1
9.12.2016 13:18

P49e67t74r 30S61t93e27j57s60k63a54l 3979108634426

Je uplne jasne, ze Japonci nechteji francouzske motory, tedy ty benzinove. Doted pristopili jenom na naftove a jak se ukazuje i ty jsou z urciteho pohledu spatne.

Kompromis mel byt benziny z Japonska a diesely z Evropy. Kompresorova 1.2 od Nissanu je perfektni motor, to 0.9T od Renaultu je tragedie - jak projevem, tak i spotrebou.

+1/0
9.12.2016 10:01

P68a76v66e92l 37S54ý70k53o75r39a 4694696822864

Oni vůbec v tom Nissanu jsou na hlavu...stačí se podívat na současný model X-Trailu...traktůrek naftový, 1,6 L vyhoněný turbem a pozor... PŘEDOHRAB...ach jo, to jsme to dopracovali.

+3/−1
9.12.2016 9:41

J62i61n32d88ř95i32c21h 71K93u32c47h85a97ř 4266583628

Na wikipedii je zajímavý článek o NOx - auta jich ročně vyprodukují cca 28,5milionu tun. NOx však vzniká bežně i v přírodě, jen blesky za bouřky vyprodukují ročně 8,5 milionu tun NOx... Je otázkou jestli emise NOx z aut jsou skutečně tak zásadní

+3/0
9.12.2016 9:04

M61a18r22t17i93n 98K52a27r58á64s77e24k 9978903908348

Ano jsou, kdys sectete vsechen ten bordel, ktery z vyfuku jde a zohlednite to, ze auta se koncentruji tam kde bydli lide (ve mestech), tak je to opdravdu hodne zasadni...

+7/0
9.12.2016 9:12

J43i70ř96í 11S32c18h13w41a30c96h 8818444548506

LOKÁLNOST jedovatých emisí je to oč tu běží!

Soused co pálí veškerý odpad ve svém kotli a "smrad" z jeho komína ti půjde do oken tě bude "trávit" asi milonkrát "účinněji", než "smrad" z nákladní lodi kdesi v Atlantiku, i když celková produkce škodlivin toho souseda je "milionkrát" menší než u té lodi v Atlantiku.

+5/0
9.12.2016 9:42

M56i54l93o22s77l61a56v 75U91r63b18a15n 4408419530963

Souhlas, ale ten smrad od souseda mě bude x-násobně rychleji trávit, než nastartovaný motor hned vedle na ulici.

0/0
9.12.2016 13:50

J72i13n40d23ř51i36c29h 56K40u52c14h80a85ř 4966263178

Ekologové 10 let zpět: Nafta, nafta, benzín má příliš velké COx

Ekologové dnes: Benzín, benzín, nafta má příliš velko NOx

+7/−1
9.12.2016 9:02

M71a17r17t33i29n 85K23a39r76á67s78e43k 9928263768718

Zajimal by nejaky konkretni odkaz na "ekology volajici po nafte"

+1/−1
9.12.2016 9:15

J86i33ř33í 78K14o40c97u30r35e46k 6815344575758

Všichni ti, co hystericky volají po snížení emisí CO2 za každou cenu.

+1/0
9.12.2016 13:02
Foto

T89o94m47á10š 42D33v33o30ř76á86k 3885113456836

Zkuste je všechny vyjmenovat. ;-)

0/0
9.12.2016 15:29

J84i63ř24í 75S41c92h61w73a46c13h 8408184868976

obě dvě části tvého příspěvku jsou naprostá demagogie.

+2/−1
9.12.2016 9:45

P81e14t87r 80S11t76e82j95s91k82a53l 3489658554456

Ne, prave k benzinu se nevraceji, chteji uz jenom elektro nebo plyn.

0/0
9.12.2016 10:04

T89o12m94á24š 71M49a82t66ě58j 9255818373312

1) A u plynu budeš řešit opět CO2 - protože ten prostě nezmizí. Tu energii někde vzít musíš - a pálení nafty, plynu, benzínu ... je vždy jen oxidace nějakého uhlíku - zjednodušeně.

2) NOx tam hrozí stejně ... (to záleží na pracovním tlaku a teplotě ve válci - palivo je tomu ukradené - a vysokokompresní benziny tu už máš... je jedno že tam narveš jako palivo plyn místo benzínu).

0/0
9.12.2016 11:33

R10i95c11h24a45r32d 93M82r11a29z43e16k 8738880709401

...dokud nebudeme tankovat vůni ranni rosy a výfuky nebudou za slastného áááách vydechovat sedmikrásky vedle sedmiproudých dálničních náklaeních cyklostezek, pořád souzi není hotovo!!!

+9/−1
9.12.2016 8:30

J31i92ř37í 16K37o56c11u45r93e24k 6575984465388

zapomínáte na jednu věc: Veškeré zboží se musí vyrobit v místě spotřeby. Takže každá vesnice bude míst vlastní důl na sůl.

Jen Velký Zelený bude moci jíst dovozovou rýži. Všem ostatním bude nedostupná, jelikož žádná vesnice v ČR nemá podmínky pro pěstování rýže.

0/0
9.12.2016 13:09

H65e29l49e61n94a 95W80a38g12n43e60r61o88v81a 6607178974595

Filtr pevných částic do benzínového motoru? To snad upadli v kině. Nabubřelost EU regulátorů snad nemá hranic. Jedním z důvodů koupě benzínového motoru je právě absence DPF. Každodenní krátké poskakovani po městě bez pravidelných dlouhých cest je pro DPF zabiják.

+3/−2
9.12.2016 8:28

P22e35t36r 31P54o31s92p53í94š65i30l 4318744946466

Tak si koupíte šlapací autíčko a regulátoři budou spokojeni. Ale nesmíte u toho šlapání moc prdět.

+1/−1
9.12.2016 9:04

P71e62t24r 66S21t93e74j59s92k90a92l 3549748664286

Jenom u primovstrikoveho a jinak bude mensi, levnejsi a predpoklada se, ze nebude mit problem s regeneraci, protoze benzin ma vyssi teploty a min sazi, nez nafta a automobilky a vyrobci uz maji nejake zkusenosti s technologii.

0/0
9.12.2016 13:17

O84n86d26ř96e86j 20L12o44š74o28t68h 9500112254172

Nedělají, PSA ho začne používat příští rok.

0/0
10.12.2016 17:44

L79a68d65i25s27l29a46v 50B85e65r47o75u42n39s60k76ý 1277852753806

Nejvyšší čas pořídit ještě nějaké starší auto s opravdovým motorem, dokud nějaké motory v autech ještě můžou být . . .

+4/−1
9.12.2016 8:10

J42i14n76d17ř35i68c28h 48K47u52c52h72a43ř 4846203348

A pak parkovat na předměstí, protože do modré zóny s dva roky starým Euro 5 vás brzo nepustí

+1/0
9.12.2016 9:02

P87e59t49r 98P47o46s39p41í49š43i68l 4158244516506

Vždyť je to jedno. Centra měst už jsou dobrá tak akorát pro turisty. Obchoďáky, průmyslové zóny jsou na okrajích a lidé už víc bydlí na periferiích, jak v centrech. Centra budou už jen takovým skanzenem pro turisty, kde bude šíleně draho, protože regulace bude platit i pro zásobování.

+8/0
9.12.2016 9:08

F64r34a44n73t74i90š57e88k 57M11i96c12h42a23l73i41c56a 8286358875666

Proč starší? Kluci z Hirošimi pořád dělají auta s normálním motorem, který splňuje euro6

+3/0
9.12.2016 9:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.